Ze probeert er ook zoveel mogelijk tegen in te gaan, maar zodra ze niet doet wat mijn zusje verlangt op het gebied van haar dwanghandelingen, dan horen ze het 8 huizen verderop.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:37 schreef Re het volgende:
gedwongen opname is hier niet aan de orde hoor dus referenties daarnaar kunnen wel wegblijven
TS: waarom pikt je moeder dit gedrag, is dit er ook zomaar ingeslopen?
Goeie! Deze zou ik doenquote:Op donderdag 20 november 2008 01:35 schreef Topmaat het volgende:
Grove beledigingen tegen je zusje maken die haar raken, en daarachter zeggen dat je dat doet omdat ze niet normaal kan doen tegen je moeder.
Geloof me.. Als dat de oplossing was, dan was het al jaren over geweest..quote:Op donderdag 20 november 2008 01:35 schreef Topmaat het volgende:
Grove beledigingen tegen je zusje maken die haar raken, en daarachter zeggen dat je dat doet omdat ze niet normaal kan doen tegen je moeder.
Bijvoorbeeld iemand die 5 keer een glas water moet vullen en leeg gooien voordat die persoon het water 'goed' vind om te drinken. Of iemand die eerst 3 keer een klink naar beneden doet alvorens de deur open te maken. Klinkt raar, maar het bestaat. En de zus van TS heeft dit dus in een andere 'extremere' vorm.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap nog steeds niet concreet wat er aan de hand is. Wat zijn de dwanghandelingen? Noem eens concrete voorbeelden?
quote:Op donderdag 20 november 2008 00:02 schreef Opie het volgende:
...
Mijn korte, maar waarschijnlijk niet al te simpele vraag, is.. Wat kan ik doen? Ik zou alles overhebben voor een gedwongen opname, maar ze is nu inmiddels meerderjarig. Ik heb geen idee wat daar de regels voor zijn...
Alvast enorm bedankt..
quote:Op donderdag 20 november 2008 00:14 schreef timbob het volgende:
Volgens mij is gedwongen opname wel mogelijk, maar dan moet je kunnen aantonen dat ze een gevaar is voor zichzelf of voor anderen.
..
quote:Op donderdag 20 november 2008 00:34 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Wellicht kun je beroep doen op de BOPZ; Bijzondere Opname Psychiatrisch Ziekenhuis, en wat ik uit je verhaal lees vooral de voorlopige rechterlijke machtiging.
...
Nou ben ik dus benieuwd waarom jij dat zonder enig argument niet aan de orde noemt.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:37 schreef Re het volgende:
gedwongen opname is hier niet aan de orde hoor dus referenties daarnaar kunnen wel wegblijven
TS: waarom pikt je moeder dit gedrag, is dit er ook zomaar ingeslopen?
Nou, die argumenten zijn toch wel geweest?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:39 schreef Roquefort het volgende:
Nou ben ik dus benieuwd waarom jij dat zonder enig argument niet aan de orde noemt.
[...]
Waarom is het niet aan de orde, terwijl het het onderwerp van het topic is?
Als ze geen gevaar is voor haarzelf en/of de omgeving krijg je echt geen toestemming van een rechter voor gedwongen opname. Dat heeft niets met authoriteit te maken.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:39 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nou ben ik dus benieuwd waarom jij dat zonder enig argument niet aan de orde noemt.
Wil je op basis van mod-authoriteit niet dat erover gepraat wordt? Waarom dan?
Of beroep je je op een andere vorm van authoriteit?
Waarom is het niet aan de orde, terwijl het het onderwerp van het topic is?
Ja, zus uit huis en de sloten veranderen, dat is een oplossing.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:54 schreef ASroma het volgende:
lijkt me in ieder geval vrij duidelijk dat ze uit huis geplaatst dient te worden. Dan wel via de politie als ze niet vrijwillig wilt vetrekken, die plaatsen haar dan wel in de juiste opname-centrum.
Zolang het hele gezin er onder lijdt heeft het allemaal vrij weinig zin om de situatie zo te houden, lijkt mij.
op een gegeven moment houdt het op hé..... misschien is andere omgeving alleen maar beter voor haar.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja, zus uit huis en de sloten veranderen, dat is een oplossing.
Je moet je wél afvragen waar zus dan terecht komt.
Want die gaat echt niet met hangende pootjes naar het opvangcentrum.
Zwerven, misbruik, drugs, prostitutie?
Ik zie jou die argumenten opschrijven nadat je deze regel schreef, maar daarboven zie ik ze niet staan?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, die argumenten zijn toch wel geweest?...
Wrong!quote:Op donderdag 20 november 2008 16:42 schreef Re het volgende:
ga nou geen spijkers op laag water zoeken Roquefort... mensen alhier zijn slim genoeg om te weten wat de voorwaarden zijn voor een gedwongen opname.
Wordt haar dwangmatigheid in in een flow gehouden om hieraan mee te werken en dus ook 10 keer nee te zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:02 schreef Opie het volgende:
Zodra ze iets hoort wat haar "niet zint" rent ze als een gek naar m'n moeder om van haar een ontkenning te horen. Zij wordt dus min of meer gedwongen om alsmaar "NEE" te zeggen. Niet 1 keer, maar ruim 10 keer per vraag en dat blijft niet bij 1 vraag per dag. Soms wel, maar de laatste tijd is het de hele dag door.
Ik ben vrijwel de hele dag weg om te werken (plus een lange treinreis heen en terug) en kan het niet aanzien hoe mijn moeder met de dag er beroerder en ongelukkiger uitziet.
Ik denk dat je dan sowieso de plank nogal mis slaatquote:Op donderdag 20 november 2008 01:35 schreef Topmaat het volgende:
Yep, daar denk je te makkelijk over.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:56 schreef CaLeX het volgende:
Wordt haar dwangmatigheid in in een flow gehouden om hieraan mee te werken en dus ook 10 keer nee te zeggen.
Als je nee zegt en het daarna nog een keer zou moeten zeggen zou beantwoorden met een "wat zei ik nou net?" om haar daarna weg te sturen.
misschien dat ik er wat te makkelijk over denk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |