Wil ik het terugzien?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef raaavi het volgende:
dat item bij het jeugdjournaal over korfbal
Zelf ben ik ook niet vies van op z'n tijd de afvang pakken, maar echt vaste positie heb ik niet. Verdediging vind ik wel fijn aangezien ik nog niet heel lang met de senioren meespeel en dus het initiatief nemen nog een beetje moet leren.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef Luco het volgende:
Om maar meteen antwoord op m'n eigen vraag te geven: Ik ben een rebounder pur sang. Ballen vangen, uitdelen en weer ballen vangen is waar ik goed in ben
Amirite? Wat bedoel je?FFS, vraag dan gewoon of je gelijk hebtquote:Op woensdag 19 november 2008 22:02 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook niet vies van op z'n tijd de afvang pakken, maar echt vaste positie heb ik niet. Verdediging vind ik wel fijn aangezien ik nog niet heel lang met de senioren meespeel en dus het initiatief nemen nog een beetje moet leren.
Ik merk wel dat de heren bij korfbal steeds langer worden.. Hoe lang ben jij? Zelf ben ik 1,90 ongeveer, maar kom vaak genoeg tegenstanders tegen die nog weer een stap groter zijn.
Plus dat sinds de kunstof korfen de bal zo onvoorspelbaar stuitert dat het voornamelijk op uitblokken aankomt..
AMIRITE?
Dat spelletje ligt mij wel meer, daar niet van, maar ik heb an sich niks tegen het tolletje. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden verbazingwekkend genoeg uit een 1 tegen 1 actie gescoord (Doorloopbal)... Dat is mij in geen 2 jaar geluktquote:Op woensdag 19 november 2008 23:45 schreef Yurzinho het volgende:
Als je constant het tolletje speelt, wordt het spel supervoorspelbaar. Iedere aanval eindigt in een trechter, met voorin 2 aanvallers. Heerlijk voor verdedigers!
Ik hou meer van een energiek, beweeglijk, verrassend spelletje waarin alle 4 de aanvallers uit verschillende acties kunnen scoren
Ik ben zelf zeker geen rebounder met mn 1m80
Dat je dan niet zo geschrokken bent dat je hem mistequote:Op woensdag 19 november 2008 23:53 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat spelletje ligt mij wel meer, daar niet van, maar ik heb an sich niks tegen het tolletje. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden verbazingwekkend genoeg uit een 1 tegen 1 actie gescoord (Doorloopbal)... Dat is mij in geen 2 jaar gelukt.
Waar speel je?quote:Op donderdag 20 november 2008 09:04 schreef Soolman het volgende:
Ik speel zelf in een team met allrounders. Door de variatie in je eigen spel, dan weer rebounden dan weer in de punt maakt het spelletje zo leuk. Tevens tvp.
Snijden als je overgenomen wordt/ kan worden...zal een aardige bende wordenquote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef Luco het volgende:
Bewust snijden en dan doorspelen zal daar ook wel gebeuren neem ik aan?
Geef me één reden om dat te doen. Je creëert er rust mee (temporiseren na een lange aanval), je kan een hele goede rebound om de aangeef heen zetten (ruim in ieder geval) en op die manier kan je vaker aanvallen (betere rebound is meer aanvallen, dus meer druk en meer goals)...komt ook nog eens bij dat je de rebounder ook heel makkelijk kan afwisselen...ik denk persoonlijk dat je er als seniorentrainer beter aan doet door dat tolletje (of van 4-0 en 3-1 oplossen naar 2-2) er gewoon in te laten...quote:Op woensdag 19 november 2008 15:31 schreef Yurzinho het volgende:
Dat gebeurt helaas overal. Wat heb ik een hekel aan dat tolletje zeg!
Ik ben sinds kort trainer van een seniorenploeg (bij een andere vereniging dan waar ik zelf speel), en het zal me de nodige weken kosten om iedere keer weer dat tolletje er uit te slopen. Zit er helemaal ingebakken bij ze!
Jij wil gaan basketballen?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef dribbel79 het volgende:
OT: ben een aanvaller (zowel puntspeler als rebounder), heb de schurft aan verdedigen, echt compleet afschaffen die handel....30-32 moeten de uitslagen worden
Hup en weer verder met je afstudeerproject!quote:Op donderdag 20 november 2008 09:57 schreef Soolman het volgende:
hmm ken ik niet. Maar weer lekker om in de zaal te spelen, bevalt me altijd beter dan het veld.
Verdedigen kan juist erg leuk zijn. De tegenstander frustreren door het compleet lamleggen van een aanvalsvak is erg leuk.quote:OT: ben een aanvaller (zowel puntspeler als rebounder), heb de schurft aan verdedigen, echt compleet afschaffen die handel....30-32 moeten de uitslagen worden
Zometeen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:41 schreef ShilkA het volgende: Hup en weer verder met je afstudeerproject!
Is alleen maar slim eigenlijk... rebound start uit, krijgt de bal en legt de bal in het mandjequote:Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Snijden als je overgenomen wordt/ kan worden...zal een aardige bende worden
Achterverdedigen vind ik verschrikkelijk... Vertraagt het spel zo ontzettend, en is zo makkelijk tegen te gaan. Vanuit de ruimte voorkomen, bal krijgen, oplossen, weg is je situatie.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef SMutzskii het volgende:
Geen idee watvoor speler ik ben.. zo denk ik er niet over na. Vind zowel aanvallen als verdedigen wel leuk en denk dat ik beide wel evengoed kan.
Ben dit jaar naar andere club gegaan, waar we nu aan achterverdedigen leren... best wel fijn, maar wel lastig soms.
Mwa, ik vind het best fijn om zo te spelen. En tot nu toe heeft het altijd nog goed uitgepakt. Nadeel is wel dat tegenstander meer afstandschoten kan lossen, maar de doorloopkansen zijn veel minder.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Achterverdedigen vind ik verschrikkelijk... Vertraagt het spel zo ontzettend, en is zo makkelijk tegen te gaan. Vanuit de ruimte voorkomen, bal krijgen, oplossen, weg is je situatie.
Door achter te verdedigen moeten de aanvallers het spel een stuk statischer en langzamer neerzetten. In zekere zin bepaal je als verdediger dus wel het tempo. Als je het rustig wilt houden, ga je achter verdedigen. Ga je vol erop, verdedig je dus voor, en dwing je je tegenstander tot het uit het spel neerzetten van de afvang en aangeef.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:53 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mwa, ik vind het best fijn om zo te spelen. En tot nu toe heeft het altijd nog goed uitgepakt. Nadeel is wel dat tegenstander meer afstandschoten kan lossen, maar de doorloopkansen zijn veel minder.
Waarom vertraagt het overigens? Verdedigers geven het tempo toch niet aan?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |