abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63344548
Klusvrienden,

Na een laaaange klusdip had ik maar weer eens besloten wat te gaan doen. Mijn hal(len) en de logeerkamer konden mijn aandacht wel gebruiken, zeg maar. Dus, vol goede moed alles afgeplakt, en de witkwast (nouja, roller) ter hand genomen. Met het volgende resultaat:

De verflaag die al op de gipsplaten zat laat fucking los. Joy of joys. Roller naar de ratsmodee, en ik een pesthumeur. Maar nu...

Ik neem even aan dat dit niet te voorkomen is? Ik krijg de indruk dat de vorige bewoner de verflaag zonder voorbehandeling aangebracht heeft, en het daarom loslaat.

Kortom: De oude laag zal er vanaf moeten. Heeft iemand perongeluk DE tip om dit zo makkelijk mogelijk te maken? Het plafond er in zijn geheel uithalen is me een brug te ver eigenlijk...

Help?
pi_63344727
Als het latex is en (te) makkelijk afbladderd dan is de beste/mooiste oplossing om het er helemaal af te halen

Is het kalk achtig spul (vinger nat maken, over plafond wrijven, vinger wit? Kalk)
dan helemaal afwassen/afsteken op plaatsen waar bladderd.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:37:39 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_63345683
kalk
Helemaal afsteken helaas. Sterkte
disclaimer
pi_63345864
Hm, geen witte vinger, dus ik ga voor latex. Tips hoe ik het afsteken makkelijker maak? Eroverheen latexen helpt met loslaten, maar echt praktisch is dat niet. Natmaken?
  woensdag 19 november 2008 @ 14:45:06 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_63345911
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:43 schreef TimberWolf het volgende:
Hm, geen witte vinger, dus ik ga voor latex. Tips hoe ik het afsteken makkelijker maak? Eroverheen latexen helpt met loslaten, maar echt praktisch is dat niet. Natmaken?
Ik zou het inderdaad met een natte spons goed natmaken en met een plamuurmes afsteken...
disclaimer
pi_63345998
[lelijk woord], da's best een giga klus. Nouja, houdt me van de straat. Ik was al bang dat het afsteken zou worden, hoop nog een beetje op de ultieme tip om het zo snel mogelijk te laten gaan
  woensdag 19 november 2008 @ 14:49:32 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_63346064
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:47 schreef TimberWolf het volgende:
[lelijk woord], da's best een giga klus. Nouja, houdt me van de straat. Ik was al bang dat het afsteken zou worden, hoop nog een beetje op de ultieme tip om het zo snel mogelijk te laten gaan
Naja, ik wil nog wel eens de afgebladderde stukjes met een klein kwastje bijwerken en de rest gewoon laten zitten. Ik weet niet hoe perfect je het wil
disclaimer
pi_63346126
Afsteken is niet de enige oplossing: mooiste en beste oplossing is Peel Away 1!

Opsmeren, folie eroverheen, even in laten werken een paar uurtjes en vervolgens komt het er zo ongeveer in 1 plakaat af!

Eenvoudiger kan niet, maar bij een klein stukje kan afsteken natuurlijk ook. Kost wat extra energie, maar het kan.
Wij hebben echter latex over kalk hier in huis in meerdere lagen en die moeten er allemaal af. Nog ca 150 m2 te gaan Sinds wij Peel Away gebruiken is het echter een stuk eenvoudiger geworden
pi_63346139
Kleine stukjes eruit heb ik eerder gehad, was inderdaad niet zo'n probleem. Helaas is het in dit geval stukken van 20 bij 20cm die ineens loslaten. Da's niet meer netjes bij te werken Achja, het is de hal maar (2 bij 3 ofzo) en een logeerkamer (3 bij 4 oid).
  woensdag 19 november 2008 @ 14:52:34 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_63346156
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:51 schreef Mivadi het volgende:
Afsteken is niet de enige oplossing: mooiste en beste oplossing is Peel Away 1!

Opsmeren, folie eroverheen, even in laten werken een paar uurtjes en vervolgens komt het er zo ongeveer in 1 plakaat af!

Eenvoudiger kan niet, maar bij een klein stukje kan afsteken natuurlijk ook. Kost wat extra energie, maar het kan.
Wij hebben echter latex over kalk hier in huis in meerdere lagen en die moeten er allemaal af. Nog ca 150 m2 te gaan Sinds wij Peel Away gebruiken is het echter een stuk eenvoudiger geworden
SPAMMERTJE
disclaimer
pi_63346186
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:51 schreef Mivadi het volgende:

Klinkt als wat ik wil, maar ik heb niet de indruk dat ik snel een Nederlandse leverancier kan vinden?
pi_63346278
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

SPAMMERTJE
Dacht het niet! ZIjn druk bezig met een huisje uit 1906 waar nog niet eens verwarming, buiten 2 gaskachels, in zaten en alle overige shit die er nog wel resp niet in zat.
Zijn nu al een anderhalf jaartje bezig... met voornamelijk dank aan de gemeente voor het traag zijn van het verlenen van de vergunningen

Maar terug on-topic: als je het spul wilt hebben, dan kun je het beste even bellen met een locale restaurateur van stucplafond etc.

Bij ons hebben ze net de plafonds in de voor- en eetkamer gerestaureerd en zo zijn wij er ook aan gekomen.

Of het echter de moeite is om te gaan zoeken terwijl het zo'n klein stukje is vraag ik me wel een beetje af...
  woensdag 19 november 2008 @ 15:02:11 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_63346406
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:57 schreef Mivadi het volgende:

[..]

Dacht het niet! ZIjn druk bezig met een huisje uit 1906 waar nog niet eens verwarming, buiten 2 gaskachels, in zaten en alle overige shit die er nog wel resp niet in zat.
Zijn nu al een anderhalf jaartje bezig... met voornamelijk dank aan de gemeente voor het traag zijn van het verlenen van de vergunningen

Maar terug on-topic: als je het spul wilt hebben, dan kun je het beste even bellen met een locale restaurateur van stucplafond etc.

Bij ons hebben ze net de plafonds in de voor- en eetkamer gerestaureerd en zo zijn wij er ook aan gekomen.

Of het echter de moeite is om te gaan zoeken terwijl het zo'n klein stukje is vraag ik me wel een beetje af...
Ow sorry, zag alleen dit topic in je posthistorie staan, dan lijkt het al gauw spam. Excusez!
disclaimer
pi_63346534
No problem! Ben al even niet meer hier geweest (denk aan jaren ) vandaar dat de historie leeg zal zijn.
Overigens, spam heeft alleen ook zin als je gemakkelijk aan iets kunt komen

Nu ik er verder over nadenk Timberwolf, zou ik je toch aanraden om gewoon af te steken.
Je hebt neem ik aan geen last van kalk onderlaag en meerdere lagen latex? Dat is bij ons het probleem en dan ben je lang bezig. Een 18 metertje2 zou je toch in een middagje gedaan moeten hebben en dat PA moet er alleen al een uur of 4 tot 6 minimaal op zitten.

Handen uit de mouwen en afsteken dus!
pi_63347539
Het zo te zien maar 1 laag inderdaad. Onder de laag kom ik volgens mij op de kartonlaag van het gipsplaat terecht. Affijn, morgen maar eens bezien hoe het afsteken gaat. Zouden gipsplaat, latexlaag en de stoomreiniger vriendjes worden? Warmte + vocht, tenslotte.
pi_63350735
Op zich zou je latex moeten kunnen afstomen. Wordt wel een kliederige boel want je moet het echt doorweken, maar het zou moeten werken. Vooral oppassen dat je niet door het gips steekt
  woensdag 19 november 2008 @ 18:44:27 #17
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_63352271
wat voor latex heb je op het plafond gesmeerd?
want het slaat overal door op die foto

wil je er in 1 keer vanaf zijn:

RENOVATIEVERF

http://www.alabastine.nl/(...)_renovatieverf.html#

ik heb er vroeger wel eens een heel plafond mee gewit, want er zat veegvast (kalk) op.
ging perfect 2 raampjes open tegen de stank maar t plafond was in 1 keer rollen spierwit
alles wat ik op dat plafond smeerde sloeg weer door en viel er gewoon weer af als het droog was. Met de renovatieverf was ik toen na veel geklieder in een keer klaar
pi_63358103
Vind de renovatieverf nog wel een goede tip, ga ik eens naar kijken. Dat doorslaan valt mee. Wat je ziet is 1 gipsplaat die vlekkerig wit is, wegens halverwege gelul met afvallende onderlaag. De overige platen hebben nog de oorspronkelijke zalmroze (blech) kleur. Heb alleen alvast de randen en kieren met een kwast bewerkt.

Ga het morgen eens met het stoomding proberen, in de hoop dat dat sneller gaat als alleen deppen met een natte spons

Is die renovatieverf bende duur? Werkt het ook een beetje als de onderlaag los zit?
  woensdag 19 november 2008 @ 22:20:45 #19
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_63359424
ja is sowieso duurder dan gewoon latex maar geen idee wat het kost tegenwoordig

volgens de product informatie moet je los zittende delen weghalen

ik heb het meteen op een veegvast geschilderd plafond gesmeerd en af en toe kwam er een stukje veegvast mee en zat op de rol. Plukte ik eraf en verder rollen. Je moet een beetje geluk hebben, en anders helemaal afsteken, opnieuw fixeren en met latex rollen.
  woensdag 19 november 2008 @ 22:28:07 #20
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_63359725
succes met je klusdip
pi_63359793
Alabastine spul is sowieso allemaal erg duur. Kun je er niet gewoon met kalk overheen?
pi_63360676
-Rebelle: Ik had gehoopt eruit te komen door even lekker dom te gaan witten, maar dat plannetje viel wat in het water

Veldmuis: Ik ben bang dat dat net zo hard gaat loslaten. Ik ga morgen wel met frisse tegenzin afsteken...
  woensdag 19 november 2008 @ 23:10:48 #23
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_63361113
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:55 schreef TimberWolf het volgende:
-Rebelle: Ik had gehoopt eruit te komen door even lekker dom te gaan witten, maar dat plannetje viel wat in het water

altijd vervelend zo'n klusdip!
pi_63378398
Ter info, voor de mensen die er nog wat aan hebben: Een stoomapparaat en een plamuurmesje doet wonderen! Het vliegt er werkelijk af. Opruimen is langer werk dan het afhalen. Heb het plafond inmiddels in de voorstrijk staan, morgen texen.
pi_63392398
Netjes! Dus toch even een middagje doorpakken en je hebt wat

Blijkbaar kon het vocht goed onder de latex doordringen was het maar 1 laag. Sneller en vele malen goedkoper dan hoe wij het moeten doen...

Heb je overigens het plafond wel goed laten drogen voordat je ging voorstrijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')