Tx voor die site btw, ik had alleen http://www.dennie-christian.nl/ geprobeerd
Je ziet wel dat Dennie ouder word.
Nog steeds best hip though..
Had jij het trouwens gezien toen die in Typisch 70 was op RTL 4?
quote:Dat vind ik dus ook zo jammer! Maar Dennie is natuurlijk ook een Duitser. Dus het is logisch dat hij zich meer daarop richt.
Op dinsdag 26 maart 2002 00:46 schreef DeF2K het volgende:
Helaas is hij altijd een beetje onderschat in Nederland heb ik het idee, best jammer dattie zich daarom op Duitsland focust..
quote:Uiteraard!
Op dinsdag 26 maart 2002 00:49 schreef DeF2K het volgende:
Hier een foto van die site:[afbeelding]
Je ziet wel dat Dennie ouder word.
Nog steeds best hip though..Had jij het trouwens gezien toen die in Typisch 70 was op RTL 4?
quote:Dat is inderdaad wel een goede reden
Op dinsdag 26 maart 2002 00:52 schreef keeper het volgende:[..]
Dat vind ik dus ook zo jammer! Maar Dennie is natuurlijk ook een Duitser. Dus het is logisch dat hij zich meer daarop richt.
Heb je trouwens ?Kom dan bij mij? al?
Dat is volgens mij z'n laatste single...
quote:Wat ben jij nou voor fan?
Op dinsdag 26 maart 2002 00:55 schreef DeF2K het volgende:
Dat is inderdaad wel een goede redenHeb je trouwens ?Kom dan bij mij? al?
Dat is volgens mij z'n laatste single...
Maar hij heeft inmiddels al een nieuwere singel uit! Dat wordt namelijk 'Samengaan', wat ik zelf ook een veel beter nummer vind dan 'Kom dan bij mij'
Er zijn er geloof ik een stuk of 16, ik heb er 10:
Voor altijd
Im land, wo die traume wohnen
Eindeloos
20 jaar dennie christian
Schlagerparty
De eerste vijf jaar - deel 1
Frohliche weinachten
Alleen voor jou
15 jaar
Een portret
quote:Whoehahahahahahaha
Op dinsdag 26 maart 2002 02:03 schreef Phat Lip het volgende:
dit meeeeeen je niet..
quote:Ik weet het niet hoor, ik vind de tekst van 'Kom Dan Bij Mij' toch een stukje dieper dan 'Samengaan'. De muzikale begeleiding van 'Samengaan' is aan de andere kant wel wat lekkerder...
Op dinsdag 26 maart 2002 01:03 schreef keeper het volgende:[..]
Wat ben jij nou voor fan?
Dat is van z'n album 'Voor Altijd'Maar hij heeft inmiddels al een nieuwere singel uit! Dat wordt namelijk 'Samengaan', wat ik zelf ook een veel beter nummer vind dan 'Kom dan bij mij'
quote:Ah, Zander, ik dacht al waar blijf je nou...
Op dinsdag 26 maart 2002 11:45 schreef Zander het volgende:
Ik moet ook altijd een traantje wegpinken bij 'Hoebahoebahop'. Zo mooi....
Dennie Christian is op 22 mei 1956 in Bensberg bij Keulen als Bernd Althoff geboren. Toen hij leerjongen bij verzekeringsmaatschappij was, leerde hij zijn latere producer kennen. Zijn eerste liedjes nam Dennie als 17-jarige op. Zijn eerste plaat was "Jede große Liebe hat ein Happy-End". Pas zijn vierde single bracht het succes: "Rosamunde".
Op 10 september 1981 trouwde Dennie de een jaar jongere Duitse Roswitha Smid in Heerlen. Een paar duizend mensen stonden langs de weg, om het jonge paar na zijn huwelijk te zien. Op 3 juli 1983 kwam dochter Romina ter wereld, op 2 januari 1989 zoon Aljoscha André.
Dennie trok zich na zijn eerste vijf jaar als artiest uit Duitsland terug en concentreerde zich als zanger en tv- en radio-presentator op de Benelux. Als opvolger van Freddy Quinn presenteerde hij het Schlagerfestival van Kerkrade sinds 1982 . Na de dood van zijn manager, vriend en festival-organisator Harry Thomas in 1991 nam hij ook de organisatie van het festival over. An het eind van de jaren 80 keerde hij terug en had een comeback in Duitsland.
Een platina LP en elf gouden LP´s evenals twee gouden singles ontving de zanger tot nu toe.
Over de artiest en mens Dennie Christian
Sommige mensen behouden ook als ze ouder worden een soort innerlijke jeugd, die het hun mogelijk maakt, in hun doen en laten flexibel en sprankelend van geest te blijven. Mensen, bij wie de jaren geen sporen achterlaten. Dennie Christian is zo'n mens.
De inmiddels 44-jarige had in de afgelopen 27 jaar zowel in Duitsland als ook in de Benelux groot succes als radio- en TV-presentator, als presentator van het Schlagerfestival en als zanger. Tot op heden heeft de in Bensberg geboren zanger ontelbare albums en singles uitgebracht en daarmee een platina en ettelijke gouden elpees verdiend.
Hij straalt nog steeds dezelfde charme en energie uit als in 1973, toen hij met 'Rosamunde' de eerste superhit scoorde.
Maar ook op een ander gebied heeft Dennie Christian een verbazingwekkend talent. Spelenderwijs lukt het hem om zijn positieve levensinstelling, zijn plezier in de omgang met mensen en de liefde voor Duitstalige muziek op het publiek over te brengen.
Door hem werd het 'Schlagerfestival' dat hij sinds 1982 presenteert, tot een van de grootste en meest succesvolle shows in dit genre. Hij presenteerde in de jaren 80 en 90 een wekelijks programma op de Nederlandse radio en het RTL-TV-programma 'Musikcafe';.
Ondanks zijn succes is de sympathieke krullenkop met beide benen op de grond gebleven. Voor zijn buren in zijn woonplaats Wardenburg (bij Oldenburg) is Dennie Christian 'die aardige vent van hiernaast' Nog steeds.
Hoewel hij door zijn vele verplichtingen niet veel vrije tijd met zijn gezin kan doorbrengen, kan Dennie Christian het zingen echter gewoonweg niet laten!
quote:Verplichte kost voor elke Dennie fan!
Op dinsdag 26 maart 2002 12:13 schreef Zander het volgende:
Wat meer achtergrondinfo over deze Sinatra van de Lage Landen:
-knip-
quote:Leuk voor een leek, maar dat had ik je zo ook wel kunnen vertellen
Op dinsdag 26 maart 2002 12:13 schreef Zander het volgende:
Wat meer achtergrondinfo over deze Sinatra van de Lage Landen:[knip]
quote:Kan je alsjeblieft iets specifieker zijn? Ik ben al in het bezit van enkele Dennie-bootlegs, maar nieuw materiaal, daar sta ik altijd open voor.
Op dinsdag 26 maart 2002 12:28 schreef yodocus2001 het volgende:
Ik heb nog ergens een bootleg van een of andere Schnabbel liggen. Zeker de moeite waard.....
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 12:32 schreef Zander het volgende:
Hmm... ik ben nog steeds op zoek naar die liveset van Dennie @ Hamburger Bierkeller 1995.
quote:De Wildecker Herzbuben! Zander! Eindelijk ontmoet ik hier op Fok! iemand die van de echt goede muziek houdt!
Ik heb veel ruilmateriaal van de Wildecker Herzbuben, voor de liefhebbers.
quote:Wow, Wildecker Herzbuben! Die waren laatst op de Bierfesten in Stuttgart, Erg toffe gasten!
Op dinsdag 26 maart 2002 13:54 schreef keeper het volgende:[..]
Kan je alsjeblieft iets specifieker zijn? Ik ben al in het bezit van enkele Dennie-bootlegs, maar nieuw materiaal, daar sta ik altijd open voor.
Maar dan moet ik natuurlijk wel weten of ik die bootleg niet al heb
[..]
Die liveset_is_goed! Daar was ik nog bij. De eerste keer dat ik Dennie zag optreden in het buitenland: geweldig
Maar ik heb hem helaas niet op tape voor je
[..]De Wildecker Herzbuben! Zander! Eindelijk ontmoet ik hier op Fok! iemand die van de echt goede muziek houdt!
Een plaatje, voor de mensen die niet weten wie deze legendarische Buben zijn:
[afbeelding]
Wist u trouwens dat de Wildecker Herzbuben bij elkaar meer dan 300 kilogram wegen?
[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 26-03-2002 14:05]
Kijken he jongens!
quote:For sure
Op dinsdag 26 maart 2002 14:03 schreef keeper het volgende:
Vanavond laatste Hoeba Hoeba Hop uitzending ;( !!!Kijken he jongens!
quote:Weet iemand of deze aflevering nog herhaald wordt deze week? Ik heb vanavond cursus...
Op dinsdag 26 maart 2002 14:03 schreef keeper het volgende:
Vanavond laatste Hoeba Hoeba Hop uitzending ;( !!!Kijken he jongens!
quote:Maybe die volgende ochtend ofzo, of op een zaterdagochtend komt ook wel eens voor bij NL1,2 en 3
Op dinsdag 26 maart 2002 14:09 schreef Mike het volgende:[..]
Weet iemand of deze aflevering nog herhaald wordt deze week? Ik heb vanavond cursus...
quote:Ik denk dat ik maar het zekere voor het onzekere neem en een nieuwe videoband ga kopen.
Op dinsdag 26 maart 2002 14:10 schreef DeF2K het volgende:[..]
Maybe die volgende ochtend ofzo, of op een zaterdagochtend komt ook wel eens voor bij NL1,2 en 3
[..]
Kan je alsjeblieft iets specifieker zijn? Ik ben al in het bezit van enkele Dennie-bootlegs, maar nieuw materiaal, daar sta ik altijd open voor.
[..]
Nou, het betreft een geluidsopname van een optreden in 1991, om precies te zijn Café De Berenlul in Sint Herejezusveen. Saillant detail is dat halverwege de Marsipulami Dennie even stilvalt. Bleek dat ook Gerard Joling zich onder het massaal opgekomen publiek bevond die immers in die tijd nagenoeg hetzelfde kapsel had als onze gouwe Dennie. En daar schrok onze Schlager-kampioen wel even van. Vandaar die stilte....
Maakt de opname wel dermate uniek dat ik 'm eigenlijk niet wil verkopen voor minder dan 150.000 Euro.
Liefhebbers?
quote:Dat zou ik zeer zeker doen!
Op dinsdag 26 maart 2002 14:11 schreef Mike het volgende:[..]
Ik denk dat ik maar het zekere voor het onzekere neem en een nieuwe videoband ga kopen.
quote:als vangnet ga ik die avond ook m'n tv filmen denk ik
Ik denk dat ik maar het zekere voor het onzekere neem en een nieuwe videoband ga kopen.
quote:Goed idee.
quote:Kan je er niet een mp3tje van maken?
Op dinsdag 26 maart 2002 14:12 schreef yodocus2001 het volgende:
[quote]Op dinsdag 26 maart 2002 13:54 schreef keeper het volgende:[..]
[..]Nou, het betreft een geluidsopname van een optreden in 1991, om precies te zijn Café De Berenlul in Sint Herejezusveen. Saillant detail is dat halverwege de Marsipulami Dennie even stilvalt. Bleek dat ook Gerard Joling zich onder het massaal opgekomen publiek bevond die immers in die tijd nagenoeg hetzelfde kapsel had als onze gouwe Dennie. En daar schrok onze Schlager-kampioen wel even van. Vandaar die stilte....
Maakt de opname wel dermate uniek dat ik 'm eigenlijk niet wil verkopen voor minder dan 150.000 Euro.
Liefhebbers?
quote:Ja ik heb het dus gemist
Op dinsdag 26 maart 2002 23:19 schreef DeF2K het volgende:
Het was echt een coole aflevering
hoogtepunten waren:
Duet met Mieke
Frans Bauer
en Kabouter Plop natuurlijk!
quote:And you call yourself a Dennie Christian fan?!?!
Op dinsdag 26 maart 2002 23:35 schreef keeper het volgende:[..]
Ja ik heb het dus gemist
Ik was gewoon te moe! Gister hadden we namelijk met de Amsterdamse afdeling van de Dennie Christian fanclub een hele Hoeba Hoeba Hop Thema Avond, en die liep uit.
Toen moest ik ook nog werken vandaag en ik was gewoon te moe!!
Wie heeft het op tape!?
get outta here!
quote:Wat gaan we nou krijgen? Ik ben een keer voor een optreden van Dennie van Amsterdam op de bonnefooi naar de Stuttgarter Wurstfesten gefietst, omdat ik geen geld had voor een kaartje met de trein!
Op woensdag 27 maart 2002 15:53 schreef Zander het volgende:
You tell 'em, DeF2K! Ik zou zelf, als 't moest, honderd kilometer door de sneeuw kruipen om een optreden van Dennie bij te wonen.
Dus wie is er hier nou een fan? Als ik er de kans tot krijg (ik heb geen webcam of scanner) zal ik wel even een fotootje maken van mij Denniepaleis in mn kamer! Dan piepen jullie wel anders!
Dennie Christian is op 22 mei 1956 in Bensberg bij Keulen als Bernd Althoff geboren. Toen hij leerjongen bij verzekeringsmaatschappij was, leerde hij zijn latere producer kennen. Zijn eerste liedjes nam Dennie als 17-jarige op. Zijn eerste plaat was Jede große Liebe hat ein Happy-End. Pas zijn vierde single bracht het succes: Rosamunde.
Op 10 september 1981 trouwde Dennie de een jaar jongere Duitse Roswitha Smid in Heerlen. Een paar duizend mensen stonden langs de weg, om het jonge paar na zijn huwelijk te zien. Op 3 juli 1983 kwam dochter Romina ter wereld, op 2 januari 1989 zoon Aljoscha André.
Dennie trok zich na zijn eerste vijf jaar als artiest uit Duitsland terug en concentreerde zich als zanger en tv- en radio-presentator op de Benelux. Als opvolger van Freddy Quinn presenteerde hij het Schlagerfestival van Kerkrade sinds 1982 . Na de dood van zijn manager, vriend en festival-organisator Harry Thomas in 1991 nam hij ook de organisatie van het festival over. An het eind van de jaren 80 keerde hij terug en had een comeback in Duitsland.
Een platina LP en elf gouden LP´s evenals twee gouden singles ontving de zanger tot nu toe.
Sommige mensen behouden ook als ze ouder worden een soort innerlijke jeugd, die het hun mogelijk maakt, in hun doen en laten flexibel en sprankelend van geest te blijven. Mensen, bij wie de jaren geen sporen achterlaten. Dennie Christian is zon mens.
De inmiddels 44-jarige had in de afgelopen 27 jaar zowel in Duitsland als ook in de Benelux groot succes als radio- en TV-presentator, als presentator van het Schlagerfestival en als zanger. Tot op heden heeft de in Bensberg geboren zanger ontelbare albums en singles uitgebracht en daarmee een platina en ettelijke gouden elpees verdiend.
Hij straalt nog steeds dezelfde charme en energie uit als in 1973, toen hij met Rosamunde de eerste superhit scoorde.
Maar ook op een ander gebied heeft Dennie Christian een verbazingwekkend talent. Spelenderwijs lukt het hem om zijn positieve levensinstelling, zijn plezier in de omgang met mensen en de liefde voor Duitstalige muziek op het publiek over te brengen.
Door hem werd het Schlagerfestival, dat hij sinds 1982 presenteert, tot een van de grootste en meest succesvolle shows in dit genre. Hij presenteerde in de jaren 80 en 90 een wekelijks programma op de Nederlandse radio en het RTL-TV-programma Musikcafe.
Ondanks zijn succes is de sympathieke krullenkop met beide benen op de grond gebleven. Voor zijn buren in zijn woonplaats Wardenburg (bij Oldenburg) is Dennie Christian die aardige vent van hiernaast. Nog steeds.
Hoewel hij door zijn vele verplichtingen niet veel vrije tijd met zijn gezin kan doorbrengen, kan Dennie Christian het zingen echter gewoonweg niet laten.
quote:Meneer Aart, fijn dat je Dennie ook zo goed vindt. Maar Zander had al deze info al iets hierboven gepost (en wij, echte Dennie fans, kenden het al natuurlijk
Op woensdag 27 maart 2002 18:46 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dennie Christian, fantastisch artiest, entertainer, vader en mens.[knip]
quote:Sorry, had ik niet gezien. Ik zit ook zo vol van Dennie he.
Op woensdag 27 maart 2002 18:55 schreef keeper het volgende:[..]
Meneer Aart, fijn dat je Dennie ook zo goed vindt. Maar Zander had al deze info al iets hierboven gepost (en wij, echte Dennie fans, kenden het al natuurlijk
)
quote:Waar? Die in Schubenhöffer Marktplatz (09-04-2002)? Want daar heb ik kaartjes voor namelijk. Kunnen we misschien een Dennie-meet houden?
Op woensdag 27 maart 2002 20:09 schreef DeF2K het volgende:
Maaruh, wie gingen er nou mee naar het volgende Schlagerfestival
Dennie-Meet in Schubbenhöffer Marktplatz
Keeper
Def2k?
quote:Weet je dat ik daar nog steeds ongelooflijk kwaad om kan worden?
Op woensdag 27 maart 2002 20:58 schreef Meril het volgende:
En natuurlijk weten jullie ook dat Der Dennie wereldberoemd had kunnen worden, en niet enkel in de Benelux. Peyo en co. verboden het idee van Dennie om een plaatje te gaan maken met de Smurfen. Een jaar later zou een boefje met baard er in alle hitparades mee staan.
Met de Marsupilami wilde DC inhaken op de hype, maar in het buitenland heeft hij er nooit potten mee kunnen breken. Toch jammer.
quote:You gotta be shitting me!!! Als jullie serieus zijn dan wil ik graag een psychiator aanbevelen.
Op dinsdag 26 maart 2002 23:19 schreef DeF2K het volgende:
Het was echt een coole aflevering
hoogtepunten waren:
Duet met Mieke
Frans Bauer
en Kabouter Plop natuurlijk!
quote:Als je wat vaker Dennie Christian beluistert, had je geweten dat je je het als 'psychiater' schrijft
Op donderdag 28 maart 2002 18:35 schreef krasje het volgende:
You gotta be shitting me!!! Als jullie serieus zijn dan wil ik graag een psychiator aanbevelen.
quote:Oh ik maakte een schrijffout!! Flikker toch op.
Op donderdag 28 maart 2002 19:09 schreef keeper het volgende:[..]
Als je wat vaker Dennie Christian beluistert, had je geweten dat je je het als 'psychiater' schrijft
quote:Humor is aan weinigen besteed..
Op zaterdag 30 maart 2002 16:22 schreef krasje het volgende:[..]
Oh ik maakte een schrijffout!! Flikker toch op.
quote:Net als Dennie Christian.
Op zaterdag 30 maart 2002 17:19 schreef keeper het volgende:[..]
Humor is aan weinigen besteed..
quote:haha humor!
Op zaterdag 30 maart 2002 21:19 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Net als Dennie Christian.
quote:Misschien een leuk idee voor een FOK-Denny-meet-und-greeting
Dennie presenteert "Reisje langs de Rijn"De tv-opnames voor Een rijsje langs de Rijn met Dennie als reisgids en presentator vinden plaats tussen 8 en 16 mei. Wil je meevaren? Bel 020 6800806! De uitzenddata zijn nog niet bekend.
Ik heb trouwens nog een Bravo dubbel, heeft iemand nog wat ruilmateriaal in de aanbieding? Ik had hem al op ebay gezet, maar niemand heeft gereageerd, erg vreemd?
quote:Sorry ik heb dit topic even verwaarloosd ben ik bang. Ik heb nog wel wat andere dubbele Duitse tijdschriften liggen met Dennie op de cover (ik mail je wel een lijst als je wilt). Die Bravo heb ik nog niet, dus misschien kunnen we ruilen!
Op vrijdag 05 april 2002 11:46 schreef Da hopman het volgende:
Heeft er nu nog iemand interesse in die Bravo? Take it oder leave it.
Mijn allereerste singeltje was de Marsipulamisong van Dennie, super!
(M)"in het oerwoud was ik blij...
tussen de hoge bomen,
Maar jouw vrienden hebben mij....
met zich mee genomen,"
(D)"Marsipulami aardig beest....
al ben je ver van huis....
zowaar als ik Guust Flater heet...
Bij mij voel jij je thuis....."
(M) Zeg Guust dat is fideel...
Je bent geen crimineeeeeeeeeeeeeeeeeeeel...
(D+M) Wij zijn 2 vrienden....
jij en ik!
2 dikke vrienden.....
jij en ik!
Wij blijven altijd bij elkaar....
Al worden we meer dan 100 jaar...
Wij zijn 2 vrienden....tot onze laaste snik....
Hoebahoebahoeba...hop-hophop....!
quote:Bedankt voor je lijstje. Helaas heb deze bijna allemaal al van mijn duitse penvrienden gekregen waarmee ik alles over Dennie uitwissel.
Op zaterdag 06 april 2002 01:36 schreef keeper het volgende:[..]
Sorry ik heb dit topic even verwaarloosd ben ik bang. Ik heb nog wel wat andere dubbele Duitse tijdschriften liggen met Dennie op de cover (ik mail je wel een lijst als je wilt). Die Bravo heb ik nog niet, dus misschien kunnen we ruilen!
Die Fok-Dennie-Meet lijkt me ook heel gezellig. Ik heb die week ook al vrij genomen, ik ben sowieso aan de Rijn te vinden op die boot. Als anderen willen komen: leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |