abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63439219
Roelof_Kremer ik heb even het hele topic doorgelezen, maar ik zit eigenlijk alleen met de vraag: Waarom zou iemand, welke persoon of organisatie dan ook, je geld lenen voor dit project zonder dat je enig concreet beeld hebt van op welke termijn je welke inkomsten genereert. Ofwel: is het niet gewoon nuttiger om geld te verbranden dan om het aan jou te lenen, aangezien je bij verbranden er nog wat warmte voor terug krijgt?
pi_63439254
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:44 schreef existenz het volgende:
[..]
En ik heb nog een magnetron in de kelder!
En dan kunnen die kleine meisjes geen eten meer opwarmen. Wat een mens ben jij!
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_63439419
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:47 schreef disjfa het volgende:

[..]

En dan kunnen die kleine meisjes geen eten meer opwarmen. Wat een mens ben jij!
Hmm goed punt, ff overleggen met Joran. Kom ik op terug!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63439558
Ik moet Nietmachine2 toch wel gelijk geven Roelof.
Je weet dat je een groot aantal fans hier, op Fok hebt.
Maar voor iedereen daarbuiten, wat heb je aan een fansite als je (nog) niets hebt om fan van te zijn?
Je kan de media toch beter opzoeken met hulp van Emar!
pi_63440222
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:40 schreef Nietmachine2 het volgende:
Je maakt eerst een fansite en daarna ga je de game maken? Wie moet er in godsnaam op die fansite komen, hoe ga je zorgen dat mensen er terug blijven komen, hoe houd je het interessant. Je bent een nobody, niemand kent je, niemand komt op die site en als ze er komen komen ze niet terug. Je kunt wel blaten dat je game zoveel vernieuwend gaat zijn maar dat doen de grote developpers ook en die gaan ook constant op hun bek. Zelfs kloon nummer 100 heeft volgens de makers vernieuwende aspecten. Dus dat maakt mensen echt niet nieuwsgierig. Je hebt je fansite bijna af zeg je, nog een laatste afbetaling ofzo (wtf?) en ik las net dat je 3 maanden later ofzo dan met de echte game wilt komen. Maar je hebt de financiering daarvoor nog niet eens rond.

Vergeet dit toch gewoon man. Je bent een enthousiasteling die graag iets wilt en dat siert je, maar je hebt absoluut geen verstand van wat je aan het doen bent. In de gamewereld is het ontzettend moeilijk iets vernieuwends te doen, zeker in dit genre, en dan moet je nog maar hopen dat het aanslaat. Keer op keer gaan de grote namen op hun bek.
Dit is een goede item.
Hoe ga ik zorgen dat gamers terug blijven komen. En uberhoud op de site komen.

Ten eerste ik verwacht niet dat het spel 10-20 jaar mee gaat. Geen 1 spel kan dat zo ver ik weet.
Om spelers terug te laten komen moet de game ontwikkelaar steets updates maken (expansion)
net als andere grotere games. Hierdoor zal de game langer interesant blijven.
Ook doelstelling te maken in het spel. Waarmee spelers ook wat kunnen winnen.
Evenementen met kerst, pasen oud en nieuw. Verjaardagen van de admins. Het zoveel jarig betaan van het spel (tja,...). Ga maar zo door.
Ook het jaarlijkse reclame maken van het spel kan nieuwe spelers of oude spelers trekken.
Het spesifiek reclame maken is ook heel belangrijk. Gaan adveteren op een auto site of op een game form.
Specifiek in 1 land adveteren of een wereld weide advetentie.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63440292
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Ik moet Nietmachine2 toch wel gelijk geven Roelof.
Je weet dat je een groot aantal fans hier, op Fok hebt.
Maar voor iedereen daarbuiten, wat heb je aan een fansite als je (nog) niets hebt om fan van te zijn?
Je kan de media toch beter opzoeken met hulp van Emar!

Op de (fan) site. is specifieker de ontwikkeling te volgen van de game. Hier kunnen ook alvast spelers mee getrokken worden. Met hulp van gratis reclame. Zodat bij het begin van het spel al een redelijk aantal spelers zijn.
Tuurlijk zal gelijk met het begin van het spel reclame gemaakt worden.

De game zal ook een tijd als beta lopen. zodat met de ontwikkeling meerdere dingen getest kunnen worden.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_63440417
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:46 schreef Misanthropist het volgende:
Roelof_Kremer ik heb even het hele topic doorgelezen, maar ik zit eigenlijk alleen met de vraag: Waarom zou iemand, welke persoon of organisatie dan ook, je geld lenen voor dit project zonder dat je enig concreet beeld hebt van op welke termijn je welke inkomsten genereert. Ofwel: is het niet gewoon nuttiger om geld te verbranden dan om het aan jou te lenen, aangezien je bij verbranden er nog wat warmte voor terug krijgt?
Een vriend van mij heeft laats een spel op het web gezet. Na mijn mening niet geweldig maar het heeft veel uitbouw mogelijkheden.
Maar goed. Hij moet ook als ieder ander zijn omzet melden bij de belastig. En dat is simpel op te vragen.
Kan het hem ook direct vragen.
Met vergelijken van de aantal spelers. Kan er wel iets van een totale omzet vergelijking komen.
Ook mijn inkomsten en van de andere ondernemers buiten het spel kan rekening mee gehouden worden.

De specifieker nummers ben ik nu al aan het verwerken in een document. Hopelijk komen er goede resultaten uit.

Iets anders.
De rabobank vraagt opzich een lage rente. En de eerste 5 jaar geen aflos verplichtingen. Deze optie kan ook in overweging genomen worden.
pi_63440495
Denk dat ik het zo zelf te lezen zekers weer eens bij de bank ga proberen.
Al moet ik eerst de cijfers uitwerken.

Een ander aanpak kan zekers helpen

[ Bericht 16% gewijzigd door Roelof_Kremer op 23-11-2008 00:42:34 ]
pi_63444543
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft laats een spel op het web gezet. Na mijn mening niet geweldig maar het heeft veel uitbouw mogelijkheden.
Maar goed. Hij moet ook als ieder ander zijn omzet melden bij de belastig. En dat is simpel op te vragen.
Kan het hem ook direct vragen.
Met vergelijken van de aantal spelers. Kan er wel iets van een totale omzet vergelijking komen.
Ook mijn inkomsten en van de andere ondernemers buiten het spel kan rekening mee gehouden worden.

De specifieker nummers ben ik nu al aan het verwerken in een document. Hopelijk komen er goede resultaten uit.

Iets anders.
De rabobank vraagt opzich een lage rente. En de eerste 5 jaar geen aflos verplichtingen. Deze optie kan ook in overweging genomen worden.
Laat ik de vraag anders stellen: wanneer denk je de game op de markt kunnen brengen en welke omzet verwacht je in de eerste twee jaar en binnen welke termijn verwacht je een gekregen lening terug te kunnen betalen?
pi_63444902
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:18 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Laat ik de vraag anders stellen: wanneer denk je de game op de markt kunnen brengen en welke omzet verwacht je in de eerste twee jaar en binnen welke termijn verwacht je een gekregen lening terug te kunnen betalen?
De bouw van het spel duurt 3-4 maanden. Zodra ik het budget heb zal het dus binnen 3-4 maanden op de markt gebracht worden.

De lening kan terug betaald worden op basis van de inkomens van de 3 ondernemers.
Afhankelijk natuurlijk van de rente en het totaal bedrag.
We zijn met 3 ondernemers. En we kunnen rond de 1500 per maand ophoesten.
Reken maar uit.

35000
hoge rente van 9%
looptijd van 5 jaar.

komt men op 845,90 euro per maand.

Dus het terug betalen van de lening kan alleen al op basis van onze inkomen.
Dus afgezien de game wel of niet een hit wordt kan de laning afbetaald worden.

Dam. De hypoteek van mijn vorrig huis was lager dan dat
En nee heb nu een klein huur huisje.
pi_63445970
Of je koopt een PHP boek en maakt het spel zelf....,
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_63446681
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:28 schreef Ame_thyst het volgende:
Of je koopt een PHP boek en maakt het spel zelf....,
De redenen waarom ik dat doe heb ik al eens uitgelecht.

De programering en werk is heel groot. Als ik het zelf maak kan ik een garantie geven dat er programerings fouten in zit. Mijn spelling en taal is ook niet al te best. (behoorlijk waardeloos maar goed)

Moet zeggen ben al een stuk op weg. Bijna een php-mysql boek uit gewerkt.
  zondag 23 november 2008 @ 12:57:44 #138
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63446869
Maar roeloef

Wat kunnen wij nu concreet voor jou betekenen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63448697
Als er mensen zijn met een aardig kappitaal zou ik wel met hun in overleg willen over een mogelijke lening.
Ben ook op zoek naar een paar goede Dedicated Servers. Zodat ik die kan vergelijken en de kosten er van in mijn documenten kan verwerken.

Dit zijn de dingen waar ik me nu bezig mee hou.

Ook het verder verwerken van gegevens van marketing. Kosten van reclame maken enz. enz.
offertes aanvragen van marketing bureau.
  zondag 23 november 2008 @ 15:18:33 #140
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_63451093
Ik keek ook wel eens op de Gamedev forums, en dit soort "ik heb een idee voor een vet gave game" topics kwamen echt zo vaak langs, maar leverden vrijwel nooit een werkend spel op.

So forgive me for not holding my breath..
quote:
Op woensdag 19 november 2008 23:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Hoop snel de fan site op te zetten. Met gelijk een nieuwe server/host.
De vorrige was begin deze maand verlopen.
nu al bezig met de fan site this thread is full of win
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_63451705
Dat mensen deze gast nog serieus nemen, en er ook nog op ingaan..
Nee.
pi_63452076
lol, dit kan toch neit serieus zijn
Brett Holman
pi_63452425
tvp
  zondag 23 november 2008 @ 16:23:56 #144
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63452701
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef endr0me het volgende:
lol, dit kan toch neit serieus zijn
Het IS serieus
pi_63452759
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

De bouw van het spel duurt 3-4 maanden. Zodra ik het budget heb zal het dus binnen 3-4 maanden op de markt gebracht worden.

De lening kan terug betaald worden op basis van de inkomens van de 3 ondernemers.
Reken maar uit.

35000
hoge rente van 9%
looptijd van 5 jaar.

lijkt mij een vrij riskant verhaal, lijkt me niet dat ook maar iemand met een beetje verstand je dit geld gaat lenen: ik kan namelijk nergens uit opmaken dat je rond de 1.500 euro per maand op kunt hoesten, laat staan bijna 60% van deze winst vijf jaar lang elke maand kunt terugbetalen.

Hierdoor hou je een kleine 600 euro in de maand over waardoor je die vijf jaar niet veel geld voor innovatie zult hebben, ik gok namelijk dat je dat niet meegenomen hebt in het bedrag. Ik ben sowieso benieuwd hoeveel je die vijf jaar verwacht om te zetten, ik kan me bijna niet voorstellen jullie dermate veel omzet behalen dat jullie ervan kunnen leven naast een winst van 1.500 euro per maand.

Serieus, je moet echt met een beter verhaal komen om een lening van 35.000 euro te krijgen of je moet akkoord willen gaan met een rentepercentage van 14% inclusief boeteclausule bij vervroegd aflossen, waardoor je over vijf jaar maandelijks op een kleine 1.000 euro komt: ofwel 35.000 euro lenen en een schuld krijgen van 60.000 euro. I

k denk dat de bank niet eens zo onredelijk is als ze je niet veel meer dan 10.000 euro willen lenen: wat overigens echt niets te maken heeft met het feit dat je nog studeert. Ken toch een aantal (inmiddels ex-)studenten die een flink bedrag hebben kunnen lospeuteren bij de bank, aangezien ze gewoon met een goed verhaal bij de bank aankwamen.
pi_63456370
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Reken maar uit.

35000
hoge rente van 9%
looptijd van 5 jaar.

Met alle respect, maar dit ziet er niet echt doordacht uit. Je laat zien wel over bepaalde dingen te hebben nagedacht, maar je mist een hoop...

De bouw van het spel kost 3-4 maanden en dan denk je het spel ook binnen 3-4 maanden uit te brengen? Moet je geen reclame maken voor het spel als het áf is? Opstarten ná de bouw kost ook tijd lijkt mij. Wat is de release datum? (als je nu gaat zweten is dat een erg slecht teken)

Daarnaast, heb je nog geen antwoord gegeven over de verwachte omzet de eerste tijd. Nog niet nagedacht over de opbrengsten neem ik aan?

Je bent met drie ondernemers? Of 3 eigenaren? Moet je winst delen? Moet je risico delen? Etc. etc.
Afspraken schriftelijk vastgelegd bij een notaris?

Je bent gek als je trouwens dat bedrag gaat lenen tegen die voorwaarden.
  zondag 23 november 2008 @ 19:54:12 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_63457928
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:52 schreef witte_fantasie het volgende:

Je bent gek als je trouwens dat bedrag gaat lenen tegen die voorwaarden.
Roelof is niet gek! Hooguit bijzonder of speciaal ofzo!
pi_63462592
Meschien iets meer uitleg.
Zie een hoop verwarring. Of dat ben ik.

Er zijn 3 eigenaars. Ben denk ik wel de enige die in zulke zake verdiept en de andere het voor leg.
De afspraken worden met een notaris vast gelecht. Daar over geen zorge. Tenzij een gaar overeenkomst uit komt.

Ik ga proberen om de lening op naam van de firma te zetten. Waardoor ik ook een starters krediet/lening kan aanvragen bij de bank. Deze rentes zijn ook wat lager dan die 14%. Als ik prive de 35000 leen is de rente al lager dan 10%.

De rabo bank geeft ook 1% rente korting en de eerste 5 jaar geen aflos verplichtingen.
Bij die tijd zijn we alle 3 afgestudeerd. 2 aan hbo en 1 aan universiteit. Ook in beroepen waar wel markt voor is.
Ieder mens kan ook redelijk op 1100 per maand leven (min loon). We hebben zo beetje al onze mbo diploma. Met diploma gaan we naar de 2200 of zo. Dus ieder 300-500,- ophoesten. Het kan. Geen luxe maar het kan.

Waar ik ook niet over na heb gedacht dat als de 3 eigenaren ieder 12500 lennen ook op de gewenste bedrag komen. Ook al is de rentes wat hoger

Wat de inkomsten zijn van de game laat ik bij de lening achterwegen. Alleen als er bij. Maar we kunnen de lening al zonder de inkomen van de game betalen. En zo wil ik het ook bij de bank brengen.

------------------
De plan van de game.

De game maken kost 3-4 maanden. In die 3-4 maanden zal er een fan site opgezet worden. Waar de fan's die er al zij de ontwikkeling van de game kunnen volgen.
Waarom gelijk een fan site? :
We moeten de game testen dus er is dan al een server. Die meeste van de tijd stil staat.
In die tijd 3-4 maanden kan ook al reclame gemaakt worden. Ook zodat de game van het begin al een redelijk aantal spelers heeft.
En natuurlijk zal ook van het begin van de game promotie gemaakt worden. Het zal ook een tijd duren voordat we meer mensen zullen binnen halen.

Denk dat dit meer duidelijkheid geeft. Nu dat het meer op een reitje staat.
pi_63463523
Roelof je ziet alles veel te rooskleurig in. Wie geeft jou de garantie dat je 2200 (bruto) gaat verdienen als jij je diploma hebt? Al bedacht hoeveel je over gaat houden na betalen van loonheffingen etc.? uit ervaring kan ik je zeggen dat je met een dergelijk salaris en na betaling van je vaste lasten je met heel veel moeite maandelijks 300, laat staan 500, euro kunt ophoesten. Laat staan vijf jaar lang.
pi_63463645
Ik denk dat Roelof het ontwikkelproces een beetje onderschat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')