abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63339241
uge,....

Hier ben ik weer.
Sorry van mijn lange afwezigheid. Heb het tegenwoordig erg druk. School, werk, game. En daarnaast woon ik ook zobeetje op mijn zelf.

Maar nu de update. Of iets nieuws voor sommige mensen.

De ontwikkeling gaat tegenwoordig erg langszaam. Zoals je al weeet ik ben erg druk.

* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.
* Het uit werken van wat de game/host/programma aan moet kunnen en wat het moet doen. Had een leuk wordt,....
* herzienning van Financieel begrotinng (budget)
* Deel van de programmering is al begonnen en en grafies ontwerp.
* leren van mysql-php html

Een ding waar ik zwaar tegen aan loop en wat de productie zwaar verlangzaamd is het $$ plaatse.
Mijn verhuiziing en andere koste plaatjes hebben mijn budget zwaar verminderd.

Een van mijn grootste doelen is nu oom een Financieel partner te finden. Of een Lening.
Iedergeval een Financieel boost.
En das lastig.

Ik ga zeker met de kerst vakantie grotere stappen maken. Zodat er weer wat meer vooruitgang kan geboekt worden.

Groetjes
Roelof Kremer.

-------------------------------------------------------------------
voor de mensen die nog niet weten waar het over gaat.

-------------------------------------------------------------------

Ik ben de laatste 2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel.

-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden

Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!!
Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel.

Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar.

Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer.

Rassen
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen.

In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd.
Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen.

Sectoren
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector.

Planeten
Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door:
-aanvallen
-projecten te doen
-ruimte zoeken.

Economie.
Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel.
-housing,
-mining,
-commercial
-industry
-farming

Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen)

Oorlog
DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen.

In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere:
-geen wachttijden
-geen vervoerstijden
-geen aanvalstijden.

De combat wordt ook bewust simpel gehouden
1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen
zijn er 2 beveiligen bedacht

1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden.
De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden.

2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken.

Clan/fed.
We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel.
Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation?
1. De economische voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede.
Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel!
LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel.

Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel.

R.C

[ Bericht 33% gewijzigd door Roelof_Kremer op 19-11-2008 12:34:58 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  woensdag 19 november 2008 @ 10:42:07 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63339298
Heb je tot nu toe al geld uitgegeven aan de ontwikkeling van je spel, en zo ja hoeveel en waaraan ?
zzz
pi_63339616
helaas wel.
Ook al wat foutjes gemaakt. Maar het gaat richting 2-3K in de afgelopen 2 jaar of zo.

Advies bureau. / onderzoeken 350,-
inverstering van een layout. ( Komt een nieuwer layout. Grafies ook beter) 500,-
Programmeurs. 750,-
grafies ontwikkeling 1200,-

Hoeveelheden weet ik niet precies uit mijn hoofd.

En met foutjes
Had bij het begin (2jaar geleden) al een paar layouts laten maken. Ondertussen worden er al nieuwe layouts gemaakt En grafies ook heel stuk beter.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  woensdag 19 november 2008 @ 11:06:25 #4
31101 _Led_
pi_63339967
Waarvoor heb je programmeurs betaald ?
Wat hebben die tot nu toe precies gedaan ?

En kun je sowieso niet beter wachten met geld uitgeven aan graphics totdat je uberhaupt iets hebt dat werkt ?
Beter geld stoppen in het werkend krijgen en daar later iets moois bij kunnen maken (met als voordeel dat je dan precies weet wat je nodig hebt), dan beginnen met een grafisch ontwerp en dat telkens aan moeten passen tijdens ontwikkeling...
zzz
pi_63340216
Screenshots?

Klinkt interessant - maar chaotisch

tvp
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63340397
Een deel van de database ( wordt later hier en daar aangepast afhangkelijk van programmeren en zo)
login screen layouts, banners

en er wordt een fan site opgezet.
Form is leuk maar tja,... (idee van voorig jaar)

Login screen
Design login screen 20 hours
CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
Login / Register page programming 16 hours
Subtotal 44 hours

Panels (different access for users types)
Manage players 30 hours
Black list 4 hours
Manage races 10 hours
Edit the manual 4 hours
Manage admin and guardians 20 hours
Manage prices 10 hours
Subtotal 78 hours

Helpdesk
Manage helpdesk 20 hours
Helpdesk for the players 20 hours
Complain system 20 hours
Subtotal 60 hours

Game screen
General screen design 35 hours
Design of game interfaces (about 20 interfsaces) 160 hours
Game interfaces functionality programming 350 hours
Chat box 35 hours
Subtotal 580 hours

Database and scripts
Database designing 20 hours
Game logic programming 40 hours
Cron, server side scripts and Ajax communication 35 hours
Subtotal 95 hours

Other
Project management 20 hours
Testing 25 hours
Subtotal 45 hours

Total estimate: 902 hours

Krijg je meschien een idee van de grote.
pi_63340443
Screenshots

nee sorry.
Meschien op de fan site.
pi_63340469
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?
pi_63341319
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:24 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?

sorry.
update

! game in ontwikkeling? #4 !

dit is de 4de topic.
  woensdag 19 november 2008 @ 12:14:34 #10
31101 _Led_
pi_63341796
Vorige delen :

game in ontwikkeling #2
game in ontwikkeling? #3
game in ontwikkeling #3 B-extra

Welzo handig om je OP even te editten en wat duidelijker te maken, Roelof.
zzz
pi_63341906
thanks,
pi_63346269
Why

* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 14:57:45 ]
pi_63347954
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
uge,....

* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.

Dus 'de' concept is niet verandert?
Ja lekker!
  woensdag 19 november 2008 @ 17:13:31 #14
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63350227
screens or it didnt happen
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63350477
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:

[..]

Ontiegelijk veel spelfouten.
pi_63350521
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:

[..]

er zijn wel wat dingen veranderd.
Gegevens. belansen.
namen wat aangepast.
De volgorde plaatsing.
kleine dingen.

Meeste gewoon het zelfde.
pi_63350528
Ik vroeg me al tijden af hoe het er voor stond met je game Roelof!

Tof dat je weer een keertje langs komt met een update!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_63350537
thanks.

Good to be back.

O en meeste spelling is al uit het concept.
Maar het blijft een probleem van mij.
pi_63351029
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
  woensdag 19 november 2008 @ 18:11:36 #20
44855 Rkatier
Si vis pacem, para bellum
pi_63351549
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:47 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
Ik weet niet of je het bewust doet, of onbewust doet, maar met zulke post haal je het serieuse niveau wel heel drastich omlaag naar het bekende AQuila Aproved niveau. Jammer dat je het na Emar het weer doet bij deze jongen. Van die opmerkingen die totaal niet realisch zijn maar om wat voor reden dan ook door jouw gepost.

Ik weet je zit op dit soort reacties te wachten Ach ooit als je ouder wordt snap je het wel
Xbox 360 Gamertag: Pettigrew81
last.fm
pi_63351889
Investeerder zou niet slecht zijn.
Of een ander financieel booster.
pi_63357058
pi_63357307
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63357926
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef existenz het volgende:
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
Maar ik kan dat geld niet in m'n eentje opbrengen! Ik weet dat er toen sprake van was dat Cyb met Roelof in zee ging maar daar heb ik niets meer overgehoord
pi_63358787
Succes ermee. Ik wacht met smart op volgende updates
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')