Ik bang? Laat me niet lachen, ik vloer zo`n 20 jarige met 1 vinger. Zeker als ze hun borsthaar scheren. Het is hoogst opmerkelijk dat er randfiguren zijn die het goedkeuren als oudere mensen worden uitgescholden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:39 schreef Fetai het volgende:
Scorpie is bang voor jonge mensen, de verzuurde pruim. Ga bingo spelen.
Goh, die oudere heeft wel een stuk meer gezegd dan je oorspronkelijk in de OP aangeeft he? Of verzin je dat er nu bij om je verhaal meer credible te maken? Er zit trouwens nog een wereld van verschil tussen geen respect hebben voor iemand en iemand uit maken voor landverrader.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:55 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Leuk he een plank van hier tot Tokyo voor je kop? Ik heb het al 1000x gezegd maar leg mij eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor iemand (of die ouder is maakt niks uit) die:
-Mij aanspreekt op iets wat ik NIET heb gedaan en bovendien direct met een toon alsof ik één of ander stuk tuig ben
-Zegt dat mijn verhaal 'niet deugt' en vervolgens verder tegen mij begint te zeiken als ik zeg dat die dat verhaal maar moet houden tegen degene die naast mij staat en de zeer zware misdaad beging
Bij een discussie tracht je een ander te overtuigen van je standpunt. Hierbij is het redelijk primair dat je beiden een ander standpunt hebt. Enige vooringenomenheid - een ieder is immers overtuigd van zijn of haar standpunt - is derhalve te verwachten. Wat ik in deze dan bijzonder triest vind, is dat jij de goede man niet van jouw standpunt tracht te overtuigen maar direct NSB'er noemt. En dat terwijl je stelt graag te discussiëren.quote:Op zo'n moment weiger ik nog verder in 'normale' discussie met zo'n vent te gaan en scheld ik hem uit voor NSB'er. Boeiend of die dat nou wel of niet is.
Dat je geen begrip voor die man kan opbrengen, soit. Dat je je ergert aan het gedrag van die man, soit. Dat dit voor jou betekent dat je geen respect voor die man hebt, acht ik voorbarig. Maar is dat een reden om 'em meteen te betichten van het lidmaatschap van de NSB?quote:Je moet alleen wel een plank voor je kop hebben als je zegt dat ik geen respect heb terwijl die vent mij in eerste instantie disrespect geeft met zijn houding van 'de jeugd van tegenwoordig' en mij aanspreekt op iets wat ik niet heb gedaan en vervolgens niet luistert als ik zeg dat die dat tegen mijn buurman moet zeggen en niet tegen mij. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?
Generaliseren ftw! Overigens denk ik dat je het wel op prijs had gesteld als die oudere van dagen 2 junks had aangesproken die wat verdacht rond jouw auto rondliepen?quote:En voor die mensen die niet geloven dat het alleen om een stukje struik ging: je hebt nou éénmaal van die zeikende oudjes. Zal ik eens wat voorbeelden opnoemen?
quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik bang? Laat me niet lachen, ik vloer zo`n 20 jarige met 1 vinger. Zeker als ze hun borsthaar scheren. Het is hoogst opmerkelijk dat er randfiguren zijn die het goedkeuren als oudere mensen worden uitgescholden.
Hoogst dubieus, zulke normen en waarden.
quote:Op woensdag 19 november 2008 09:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
![]()
Want oudere mensen hebben altijd per definitie gelijk.
Ga je borsthaar scheren.
En nu zit jij te generaliseren. Volgens mij hoor je zelf ook bij die kneusjesquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:12 schreef Scorpie het volgende:
Mensen van 20 'die weigeren in discussie te gaan' zou je gewoon gelijk van een flat af moeten keilen imo.
Alsof zo`n snotneus uberhaupt weet hoe de wereld in elkaar steekt
Bedankt TS, ik weet nu weer dat er blijkbaar hele grote stumperts op deze aardkloot rondlopen, die vervolgens andere mensen ook nog eens verwijten een bord voor hun kop te hebben![]()
Zie je de ironie?
Meeste van die kneuzen zoals in de OP verdienen het.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik bang? Laat me niet lachen, ik vloer zo`n 20 jarige met 1 vinger. Zeker als ze hun borsthaar scheren. Het is hoogst opmerkelijk dat er randfiguren zijn die het goedkeuren als oudere mensen worden uitgescholden.
Hoogst dubieus, zulke normen en waarden.
Nee, omdat die meneer misschien wel écht weet wat een NSB-er is. En hoe gevaarlijk die waren voor de mensen in die tijd. Er is nog steeds een generatie die die mensen van heel dichtbij heeft meegemaakt en daar nog dagelijks de gevolgen van ondervindt.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:50 schreef Sjibble het volgende:
Respect omdat ouderen langer leven, srsly "". Sommige van die ouderen respecteren soms je eigen keus niet eens, die hun eigen wereld niet beinvloedt.
En toen zei jij: "heej ouwe nsb-er, ga eens wat harder rijden"?quote:Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Jullie overdrijven
[blahblah verhaal over langzaam rijden]
Wij overdrijven? Jij mist het punt volledig. In casu wordt TS ten onrechte op een vooringenomen toon aangesproken over iets wat hij niet gedaan heeft. Natuurlijk mag je dan een weerwoord hebben maar zorg er dan wel voor dat je iets zinnigs te melden hebt. Iemand NSB'er noemen is geen weerwoord maar een belediging. Iemand gelijk geven staat niet gelijk aan volwassenheid. Je mening op een fatsoenlijke manier uiten en mogelijk een discussie aangaan wel.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Jullie overdrijven
Oh Opa en Oma's hebben zoveel meegemaakt daar moet je respect voor hebben.
Oh Opa en Oma's zijn ouder dus ze mogen je aanspreken zodat dat je een weerwoord mag hebben want dan heb je geen respect.
Oh Opa en Oma's moet je maar gelijk geven, anders ben je niet volwassen.
Neen. Alhoewel ik geen heilige ben, bejegen ik personen over het algemeen met de nodige égards.quote:Haha, jullie zijn zeker heilige.
Jullie hebben zeker nog nooit naar een ouwe een vinger uitgestoken? (dan praat ik over je middelvinger en niet je losse-handjes.)
En wat wil je hiermee zeggen? Dat je opa liever 10 km/h onder de maximumsnelheid rijdt? Dat je opa mogelijk geverbaliseerd had kunnen worden wegens de overtreding van artikel 5 Wvw? Of dat je opa ook graag generaliseert?quote:Ik zat een keer bij me Opa in de auto en reden we op een drukke weg waar je 60 mag.
Hij ging extra 50 rijden omdat harder rijden niet nodig was.
Auto's achter ons zaten vlak erop (omdat hun wel 60 wilde rijden) en hij bleef lekker 50 rijden.
Bij de rotonde springt ie om god weet ik wat voor reden op de rem en auto's toeterden en mensen
staken vingers uit.
Hij zegt heel geirriteerd: ''Dat de jongeren met rijbewijs altijd hard rijden en geen respect meer hebben voor oudere mensen achter het stuur.''
Graag. Ik heb nog steeds geen inhoudelijke argumenten gehoord die rechtvaardigen dat TS een bejaarde NSB'er heeft genoemd.quote:Schei toch uit
Misschien moet je je eens afvragen waarom mensen het achterlijk vinden als iemand een oude man voor NSB'er uit maakt.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:33 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat is toch met dat woord NSB. Jullie zijn diegene die daar een heel probleem van maken.
NSB'ers waren mensen die onder andere verantwoordelijk waren voor het niet meer terugkeren van vrienden en familie. Zo noem je zeker niet iemand die dat nog heeft meegemaaktquote:NSB'rs zijn je buren die bellen als ze iets vermoeden.
Ja, best wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat zielig voor ze.....
Ja, dat is best wel hard ja. Dat jij dat niet meegemaakt hebt omdat er mensen waren in de oorlog die opkwamen en vochten voor hun idealen, vergeet je maar even.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat zielig voor ze.....
Kan je nou echt niet lezen, geef eens antwoord op de volgende vragen:quote:Op donderdag 20 november 2008 15:58 schreef L.Denninger het volgende:
Je herkent een vent aan z'n vermogen om sorry te zeggen.
Een vent zou zeggen "Sorry, zo had ik er nog niet over nagedacht, bij nader inzien snap ik dat het nogal lomp is.".
Een puber zegt "Nou en ? Heb ik toch niks mee te maken ? Lekker belangrijk !"
Stoer doen is stukken makkelijker dan excuses aanbieden, vandaar.
Dat dus.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:28 schreef Yildiz het volgende:
TS, newsflash, de wereld draait niet om jou. Mensen hoeven niet naar jou te luisteren, en anders voor NSB'er uitgemaakt te worden of een klap op hun bek te verwachten.
Dan leg je namelijk gewoon uit dat het iemand anders was, zonder naar het woord NSB'er te grijpen. Is dat nou zo lastig?
Kennelijk is lezen ook lastig, want zoals ik al 1000x heb vermeld zei ik eerst op normale wijze tegen die man dat degene die die tak afbrak naast mij stond en dat die hem dus moet aanspreken daarop.. Meneer luistert niet en blijft doorzeiken. Dat is lekker respectvol wou je zeggen? En de wereld draait ook niet om die vent, als hij een probleem ergens mee heeft spreekt hij diegene die dat probleem veroorzaakt daarop aan (hij wist notabene wie het was maar spreekt mij aan omdat ik de auto bestuurde waarmee we daarnaartoe waren gereden).quote:Op donderdag 20 november 2008 18:28 schreef Yildiz het volgende:
TS, newsflash, de wereld draait niet om jou. Mensen hoeven niet naar jou te luisteren, en anders voor NSB'er uitgemaakt te worden of een klap op hun bek te verwachten.
Dan leg je namelijk gewoon uit dat het iemand anders was, zonder naar het woord NSB'er te grijpen. Is dat nou zo lastig?
Respect verdien je door je daden en niet omdat je toevallig ouder bent. Ik respecteer mensen die normaal doen tegen mij en niet bevooroordeeld zijn. Van een ouder iemand verwacht ik dat als die een probleem heeft dat die dat op normale wijze meldt en niet op een toon die impliceert dat ik een stuk tuig ben. En ik verwacht al helemaal van een ouder iemand dat hij diegene aanspreekt die het probleem veroorzaakt en niet mij, en ik verwacht ook dat hij luistert als ik op normale wijze meld dat hij hem moet aanspreken. Doet die dat niet, kan die niet verwachten dat ik respect voor hem ga tonenquote:Dat dus.
Plus dat TS schrijft dat ie al 20 is.
Daar verwacht je toch wel een iets volwassenere houding van dan dit looser-gedrag.
TS is een zogenaamde "Kut-Marrokaan"?
Edit: vast niet, want zelfs die hebben meer respect voor ouderen.
Ik heb het allemaal keurig gelezen, maak je daar niet druk om.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:52 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Kennelijk is lezen ook lastig, want zoals ik al 1000x heb vermeld zei ik eerst op normale wijze tegen die man dat degene die die tak afbrak naast mij stond en dat die hem dus moet aanspreken daarop.. Meneer luistert niet en blijft doorzeiken. Dat is lekker respectvol wou je zeggen?
Je mag het best met mij oneens zijn maar neem dan wel de moeite om te lezen wat ik hier typ want het staat echt zo vaak vermeld ....
Getuige jouw reacties heb je het niet goed gelezen want je zegt dat ik had moeten zeggen dat die ander had moeten aanspreken. Dat zei ik en pas DAARNA toen meneer bleef doorzeiken noemde ik hem NSB'er.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal keurig gelezen, maak je daar niet druk om.
Als de man door blijft 'zeiken', zijn er legio mogelijkheden om het gesprek te staken. Iemand uitschelden voor NSB'er is daar een van de laagste en minst normale van.
Als die dit bij een Marokkaan had geflikt had die nu met een mes in zijn rug rondgelopen. Het leuke is dat jullie je allemaal verheven boven mij voelen maar zelf continu met persoonlijke aanvallen komen en mij typeren op basis van één situatie, hoe ironischquote:Dat dus.
Plus dat TS schrijft dat ie al 20 is.
Daar verwacht je toch wel een iets volwassenere houding van dan dit looser-gedrag.
TS is een zogenaamde "Kut-Marrokaan"?
Edit: vast niet, want zelfs die hebben meer respect voor ouderen.
OMG, het feit dat het daar niet om gaat is nog niet doorgedrongen.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Kan je nou echt niet lezen, geef eens antwoord op de volgende vragen:
Ja, want dan mag hetquote:Op donderdag 20 november 2008 19:01 schreef ThaMadEd het volgende:
Getuige jouw reacties heb je het niet goed gelezen want je zegt dat ik had moeten zeggen dat die ander had moeten aanspreken. Dat zei ik en pas DAARNA toen meneer bleef doorzeiken noemde ik hem NSB'er.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |