abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63333358
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:39 schreef Fetai het volgende:
Scorpie is bang voor jonge mensen, de verzuurde pruim. Ga bingo spelen.
Ik bang? Laat me niet lachen, ik vloer zo`n 20 jarige met 1 vinger. Zeker als ze hun borsthaar scheren. Het is hoogst opmerkelijk dat er randfiguren zijn die het goedkeuren als oudere mensen worden uitgescholden.

Hoogst dubieus, zulke normen en waarden.
pi_63336569
TS, laat het rusten, je helpt jezelf niet
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63337189
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:55 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Leuk he een plank van hier tot Tokyo voor je kop? Ik heb het al 1000x gezegd maar leg mij eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor iemand (of die ouder is maakt niks uit) die:

-Mij aanspreekt op iets wat ik NIET heb gedaan en bovendien direct met een toon alsof ik één of ander stuk tuig ben
-Zegt dat mijn verhaal 'niet deugt' en vervolgens verder tegen mij begint te zeiken als ik zeg dat die dat verhaal maar moet houden tegen degene die naast mij staat en de zeer zware misdaad beging
Goh, die oudere heeft wel een stuk meer gezegd dan je oorspronkelijk in de OP aangeeft he? Of verzin je dat er nu bij om je verhaal meer credible te maken? Er zit trouwens nog een wereld van verschil tussen geen respect hebben voor iemand en iemand uit maken voor landverrader.
quote:
Op zo'n moment weiger ik nog verder in 'normale' discussie met zo'n vent te gaan en scheld ik hem uit voor NSB'er. Boeiend of die dat nou wel of niet is.
Bij een discussie tracht je een ander te overtuigen van je standpunt. Hierbij is het redelijk primair dat je beiden een ander standpunt hebt. Enige vooringenomenheid - een ieder is immers overtuigd van zijn of haar standpunt - is derhalve te verwachten. Wat ik in deze dan bijzonder triest vind, is dat jij de goede man niet van jouw standpunt tracht te overtuigen maar direct NSB'er noemt. En dat terwijl je stelt graag te discussiëren.
quote:
Je moet alleen wel een plank voor je kop hebben als je zegt dat ik geen respect heb terwijl die vent mij in eerste instantie disrespect geeft met zijn houding van 'de jeugd van tegenwoordig' en mij aanspreekt op iets wat ik niet heb gedaan en vervolgens niet luistert als ik zeg dat die dat tegen mijn buurman moet zeggen en niet tegen mij. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?
Dat je geen begrip voor die man kan opbrengen, soit. Dat je je ergert aan het gedrag van die man, soit. Dat dit voor jou betekent dat je geen respect voor die man hebt, acht ik voorbarig. Maar is dat een reden om 'em meteen te betichten van het lidmaatschap van de NSB?
quote:
En voor die mensen die niet geloven dat het alleen om een stukje struik ging: je hebt nou éénmaal van die zeikende oudjes. Zal ik eens wat voorbeelden opnoemen?
Generaliseren ftw! Overigens denk ik dat je het wel op prijs had gesteld als die oudere van dagen 2 junks had aangesproken die wat verdacht rond jouw auto rondliepen?

My 2 cents: dat TS zich ergert aan het te bemoeizuchtige gedrag van een oudere van dagen kan ik voorstellen. Dat TS hier in ultimo op reageert door de goede man als NSB'er te bestempelen vind ik 'not done'.
het was fijn, bedankt, tot ziens!
pi_63337352
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik bang? Laat me niet lachen, ik vloer zo`n 20 jarige met 1 vinger. Zeker als ze hun borsthaar scheren. Het is hoogst opmerkelijk dat er randfiguren zijn die het goedkeuren als oudere mensen worden uitgescholden.

Want oudere mensen hebben altijd per definitie gelijk.

Ga je borsthaar scheren.
pi_63337795
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Want oudere mensen hebben altijd per definitie gelijk.

Ga je borsthaar scheren.

Want iemand niet uitschelden staat gelijk aan het gelijk geven aan mensen.
Ga een gevoel voor logica ontwikkelen.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_63338470
Ontwikkel liever een discussie
  woensdag 19 november 2008 @ 10:27:16 #127
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63338975
Mensen Kinderen die trots zijn dat ze een ouwe kerel voor NSB'er hebben uitgemaakt
zzz
pi_63340601
Maar wat heeft de politie bellen nou met de NSB uit te staan?

Die man spreekt je op iets aan waar je toch nóóit meer wat van hoort. Dan kun je twee dingen doen, of je maakt een hoop stampij en er gebeurd niets, of je geef die knakker gelijk en rijdt door, wederom gebeurd er niets.

Ik zou t wel weten.
pi_63344076
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:12 schreef Scorpie het volgende:
Mensen van 20 'die weigeren in discussie te gaan' zou je gewoon gelijk van een flat af moeten keilen imo.
Alsof zo`n snotneus uberhaupt weet hoe de wereld in elkaar steekt

Bedankt TS, ik weet nu weer dat er blijkbaar hele grote stumperts op deze aardkloot rondlopen, die vervolgens andere mensen ook nog eens verwijten een bord voor hun kop te hebben
Zie je de ironie?
En nu zit jij te generaliseren. Volgens mij hoor je zelf ook bij die kneusjes
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_63344367
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Meeste van die kneuzen zoals in de OP verdienen het.
Om een takje lopen janken en dreigen met politie Vertelt ook wel genoeg over de ouderen van tegenwoordig.
Alsof ze vroeger niet hetzelfde waren.. Niks was TOEN beter, TOEN ging het er erger aan toe.

Het is dat de ouderen op hun 30ste de technologie zagen en hele intelligente mensen die allemaal beschaafd deden, van elke leeftijd. Nu zijn ze gefrustreerd omdat dat niet meer waar is Zo komt het in ieder geval over.

De tijd, dat iedere puber naar duitsland reed om een 100cc blok te jatten van de duitsers om onder hun eigen brommer te zetten. De tijd, dat je bak het blok verniel zodra je brommer 130 ging en je nog verrot sloeg.

Respect omdat ouderen langer leven, srsly " ". Sommige van die ouderen respecteren soms je eigen keus niet eens, die hun eigen wereld niet beinvloedt.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 20 november 2008 @ 07:40:45 #131
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63365346
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:50 schreef Sjibble het volgende:
Respect omdat ouderen langer leven, srsly " ". Sommige van die ouderen respecteren soms je eigen keus niet eens, die hun eigen wereld niet beinvloedt.
Nee, omdat die meneer misschien wel écht weet wat een NSB-er is. En hoe gevaarlijk die waren voor de mensen in die tijd. Er is nog steeds een generatie die die mensen van heel dichtbij heeft meegemaakt en daar nog dagelijks de gevolgen van ondervindt.
De generatie die WOII heeft meegemaakt heeft dingen gezien en beleefd die wij met z'n allen nog nooit meegemaakt hebben, afgezien misschien van degenen die wel in een echt oorlogsgebied waren.
Ik vergeet in ieder geval nooit de verhalen van mijn oma dat ze onder de trap zaten terwijl de tikkende raketten overvlogen. Te bidden als nooit te voren dat het tikken niet zou stoppen. Want dan viel die raket...

TS zou een klap voor z'n bek moeten hebben.
Wat de aanleiding ook is, er is nooit een reden om iemand een NSB-er of Nazi te noemen. En al helemáál niet iemand die die oorlog heeft meegemaakt.
Gelukkig schaamt hij zich over een paar jaar waarschijnlijk de ogen uit de kop, en het feit dat hij er een topic over maakt zal het wel niet veel beter maken.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_63367017
Jullie overdrijven

Oh Opa en Oma's hebben zoveel meegemaakt daar moet je respect voor hebben.
Oh Opa en Oma's zijn ouder dus ze mogen je aanspreken zodat dat je een weerwoord mag hebben want dan heb je geen respect.
Oh Opa en Oma's moet je maar gelijk geven, anders ben je niet volwassen.

Haha, jullie zijn zeker heilige.
Jullie hebben zeker nog nooit naar een ouwe een vinger uitgestoken? (dan praat ik over je middelvinger en niet je losse-handjes.)

Ik zat een keer bij me Opa in de auto en reden we op een drukke weg waar je 60 mag.
Hij ging extra 50 rijden omdat harder rijden niet nodig was.
Auto's achter ons zaten vlak erop (omdat hun wel 60 wilde rijden) en hij bleef lekker 50 rijden.
Bij de rotonde springt ie om god weet ik wat voor reden op de rem en auto's toeterden en mensen
staken vingers uit.
Hij zegt heel geirriteerd: ''Dat de jongeren met rijbewijs altijd hard rijden en geen respect meer hebben voor oudere mensen achter het stuur.''

Gister zat ik te werken kwam een vrouw binnen, zegt ze: ''De jeugd is niet meer handelbaar en associaal''
Ik me dat aangehoord, en omdat 1 iemand zeï: '"Wat moet je ouwe'' is meteen de hele jeugd associaal.

Schei toch uit
pi_63367140
Waren het struiken van de school of waren het struiken van een particulier?
  donderdag 20 november 2008 @ 11:43:30 #134
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63369812
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Jullie overdrijven
[blahblah verhaal over langzaam rijden]
En toen zei jij: "heej ouwe nsb-er, ga eens wat harder rijden"?
Of niet?
pi_63370904
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Jullie overdrijven

Oh Opa en Oma's hebben zoveel meegemaakt daar moet je respect voor hebben.
Oh Opa en Oma's zijn ouder dus ze mogen je aanspreken zodat dat je een weerwoord mag hebben want dan heb je geen respect.
Oh Opa en Oma's moet je maar gelijk geven, anders ben je niet volwassen.
Wij overdrijven? Jij mist het punt volledig. In casu wordt TS ten onrechte op een vooringenomen toon aangesproken over iets wat hij niet gedaan heeft. Natuurlijk mag je dan een weerwoord hebben maar zorg er dan wel voor dat je iets zinnigs te melden hebt. Iemand NSB'er noemen is geen weerwoord maar een belediging. Iemand gelijk geven staat niet gelijk aan volwassenheid. Je mening op een fatsoenlijke manier uiten en mogelijk een discussie aangaan wel.
quote:
Haha, jullie zijn zeker heilige.
Jullie hebben zeker nog nooit naar een ouwe een vinger uitgestoken? (dan praat ik over je middelvinger en niet je losse-handjes.)
Neen. Alhoewel ik geen heilige ben, bejegen ik personen over het algemeen met de nodige égards.
quote:
Ik zat een keer bij me Opa in de auto en reden we op een drukke weg waar je 60 mag.
Hij ging extra 50 rijden omdat harder rijden niet nodig was.
Auto's achter ons zaten vlak erop (omdat hun wel 60 wilde rijden) en hij bleef lekker 50 rijden.
Bij de rotonde springt ie om god weet ik wat voor reden op de rem en auto's toeterden en mensen
staken vingers uit.
Hij zegt heel geirriteerd: ''Dat de jongeren met rijbewijs altijd hard rijden en geen respect meer hebben voor oudere mensen achter het stuur.''
En wat wil je hiermee zeggen? Dat je opa liever 10 km/h onder de maximumsnelheid rijdt? Dat je opa mogelijk geverbaliseerd had kunnen worden wegens de overtreding van artikel 5 Wvw? Of dat je opa ook graag generaliseert?
quote:
Schei toch uit
Graag. Ik heb nog steeds geen inhoudelijke argumenten gehoord die rechtvaardigen dat TS een bejaarde NSB'er heeft genoemd.
het was fijn, bedankt, tot ziens!
pi_63375865
Wat is toch met dat woord NSB. Jullie zijn diegene die daar een heel probleem van maken.

NSB'rs zijn je buren die bellen als ze iets vermoeden.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:35:46 #137
31101 _Led_
pi_63375941
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:33 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat is toch met dat woord NSB. Jullie zijn diegene die daar een heel probleem van maken.
Misschien moet je je eens afvragen waarom mensen het achterlijk vinden als iemand een oude man voor NSB'er uit maakt.
quote:
NSB'rs zijn je buren die bellen als ze iets vermoeden.
NSB'ers waren mensen die onder andere verantwoordelijk waren voor het niet meer terugkeren van vrienden en familie. Zo noem je zeker niet iemand die dat nog heeft meegemaakt
zzz
pi_63375997
Wat zielig voor ze.....
  donderdag 20 november 2008 @ 15:38:26 #139
31101 _Led_
pi_63376020
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat zielig voor ze.....
Ja, best wel ja.
Misschien dat je het wel begrijpt zodra iemand jouw broer of zus heeft afgemaakt.
Toch hoop ik voor je dat het niet gebeurt.
zzz
pi_63376511
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:37 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat zielig voor ze.....
Ja, dat is best wel hard ja. Dat jij dat niet meegemaakt hebt omdat er mensen waren in de oorlog die opkwamen en vochten voor hun idealen, vergeet je maar even.

Het is wel heel makkelijk om te gaan schelden met woorden die stoer klinken, maar het is natuurlijk redelijk dom als je de inhoud van zulke woorden niet kent.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:58:31 #141
31101 _Led_
pi_63376651
Je herkent een vent aan z'n vermogen om sorry te zeggen.
Een vent zou zeggen "Sorry, zo had ik er nog niet over nagedacht, bij nader inzien snap ik dat het nogal lomp is.".
Een puber zegt "Nou en ? Heb ik toch niks mee te maken ? Lekker belangrijk !"

Stoer doen is stukken makkelijker dan excuses aanbieden, vandaar.
zzz
pi_63377501
Het is maar hoe je het bekijkt..

En ik zie geen enkele reden in om sorry te zeggen, ik heb jullie toch niet beledigd?
pi_63377637
TS ook al roep je 100X dat je al 20 bent, wat je schrijft is gewoon puberaal.
Een oude man spreekt jou aan op iets, en jij moet hem direct uitschelden voor NSB-er
Make my day!
pi_63379795
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:58 schreef L.Denninger het volgende:
Je herkent een vent aan z'n vermogen om sorry te zeggen.
Een vent zou zeggen "Sorry, zo had ik er nog niet over nagedacht, bij nader inzien snap ik dat het nogal lomp is.".
Een puber zegt "Nou en ? Heb ik toch niks mee te maken ? Lekker belangrijk !"

Stoer doen is stukken makkelijker dan excuses aanbieden, vandaar.
Kan je nou echt niet lezen, geef eens antwoord op de volgende vragen:

- Zou jij je laten aanspreken op iets dat je NIET hebt gedaan terwijl diegene die het wel heeft gedaan naast je staat terwijl die vent dat weet maar alleen omdat jij de bestuurder van de auto bent word je aangesproken?
- Zou jij je laten aanspreken als meneer simpelweg jou negeert als je dat aangeeft en stug blijft doorzeiken en bovendien op een toon die al bij voorbaat een normale discussie in de weg staat?
- Zou jij je überhaupt laten aanspreken op een toon die impliceert dat je een stuk tuig bent voor het afbreken van een takje? Zoals ik al eerder zei iemand mag mij best op iets aanspreken ook al is het (mijns inziens) nutteloos, maar dan wel op een normale manier.

Dus een echte vent zou volgens jou hierop sorry zeggen, come on . Oke dus als ik erachter zou komen dat jij een moordenaar of andere crimineel hebt gekend (ook al is het maar heel vaag) dan krijg ik excuses van jou he? Een echte vent zou dat doen toch, sorry zeggen als hij iemand kent die iets heeft gedaan wat niet kan? En als jij aangeeft dat jij dat niet hebt gedaan en ik blijf doorzeuren tegen jou zou je natuurlijk ook heel beleefd blijven is het niet, want dat doet een echte vent he? Niet dat dit een actie van een echte vent was maar dat heb ik ook nergens beweerd. Maar goed ik zie het alweer ik ben de boosdoener omdat jullie je allemaal blindstaren op het woordje NSB'er terwijl die vent gewoon mijn vriend had moeten aanspreken, op een normale toon en luisteren en that's it. Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel oude mensen die direct hun oordeel klaar hebben over jongeren en ook al praat je eerst normaal tegen ze dat ze alsnog weigeren te luisteren. Ook is het niet aan hem om te vragen wat wij op openbaar terrein doen, hij is mijn vader niet. Maar goed jij zal nog wel nooit bevooroordeelde oudere mensen hebben meegemaakt.....

[ Bericht 3% gewijzigd door ThaMadEd op 20-11-2008 18:07:33 ]
  donderdag 20 november 2008 @ 18:28:24 #145
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63380411
TS, newsflash, de wereld draait niet om jou. Mensen hoeven niet naar jou te luisteren, en anders voor NSB'er uitgemaakt te worden of een klap op hun bek te verwachten.

Dan leg je namelijk gewoon uit dat het iemand anders was, zonder naar het woord NSB'er te grijpen. Is dat nou zo lastig?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63380523
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:28 schreef Yildiz het volgende:
TS, newsflash, de wereld draait niet om jou. Mensen hoeven niet naar jou te luisteren, en anders voor NSB'er uitgemaakt te worden of een klap op hun bek te verwachten.

Dan leg je namelijk gewoon uit dat het iemand anders was, zonder naar het woord NSB'er te grijpen. Is dat nou zo lastig?
Dat dus.
Plus dat TS schrijft dat ie al 20 is.
Daar verwacht je toch wel een iets volwassenere houding van dan dit looser-gedrag.
TS is een zogenaamde "Kut-Marrokaan"?
Edit: vast niet, want zelfs die hebben meer respect voor ouderen.
Make my day!
pi_63381035
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:28 schreef Yildiz het volgende:

Kennelijk is lezen ook lastig, want zoals ik al 1000x heb vermeld zei ik eerst op normale wijze tegen die man dat degene die die tak afbrak naast mij stond en dat die hem dus moet aanspreken daarop.. Meneer luistert niet en blijft doorzeiken. Dat is lekker respectvol wou je zeggen? En de wereld draait ook niet om die vent, als hij een probleem ergens mee heeft spreekt hij diegene die dat probleem veroorzaakt daarop aan (hij wist notabene wie het was maar spreekt mij aan omdat ik de auto bestuurde waarmee we daarnaartoe waren gereden).

Je mag het best met mij oneens zijn maar neem dan wel de moeite om te lezen wat ik hier typ want het staat echt zo vaak vermeld ....
quote:
Dat dus.
Daar verwacht je toch wel een iets volwassenere houding van dan dit looser-gedrag.
Respect verdien je door je daden en niet omdat je toevallig ouder bent. Ik respecteer mensen die normaal doen tegen mij en niet bevooroordeeld zijn. Van een ouder iemand verwacht ik dat als die een probleem heeft dat die dat op normale wijze meldt en niet op een toon die impliceert dat ik een stuk tuig ben. En ik verwacht al helemaal van een ouder iemand dat hij diegene aanspreekt die het probleem veroorzaakt en niet mij, en ik verwacht ook dat hij luistert als ik op normale wijze meld dat hij hem moet aanspreken. Doet die dat niet, kan die niet verwachten dat ik respect voor hem ga tonen
  donderdag 20 november 2008 @ 18:54:45 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63381107
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:52 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Kennelijk is lezen ook lastig, want zoals ik al 1000x heb vermeld zei ik eerst op normale wijze tegen die man dat degene die die tak afbrak naast mij stond en dat die hem dus moet aanspreken daarop.. Meneer luistert niet en blijft doorzeiken. Dat is lekker respectvol wou je zeggen?

Je mag het best met mij oneens zijn maar neem dan wel de moeite om te lezen wat ik hier typ want het staat echt zo vaak vermeld ....
Ik heb het allemaal keurig gelezen, maak je daar niet druk om.
Als de man door blijft 'zeiken', zijn er legio mogelijkheden om het gesprek te staken. Iemand uitschelden voor NSB'er is daar een van de laagste en minst normale van.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63381309
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal keurig gelezen, maak je daar niet druk om.
Als de man door blijft 'zeiken', zijn er legio mogelijkheden om het gesprek te staken. Iemand uitschelden voor NSB'er is daar een van de laagste en minst normale van.
Getuige jouw reacties heb je het niet goed gelezen want je zegt dat ik had moeten zeggen dat die ander had moeten aanspreken. Dat zei ik en pas DAARNA toen meneer bleef doorzeiken noemde ik hem NSB'er.
quote:
Dat dus.
Als die dit bij een Marokkaan had geflikt had die nu met een mes in zijn rug rondgelopen. Het leuke is dat jullie je allemaal verheven boven mij voelen maar zelf continu met persoonlijke aanvallen komen en mij typeren op basis van één situatie, hoe ironisch . Als je echt boven iemand staat kan je het laten met persoonlijke aanvallen te komen. Ik beweer nergens dat ik boven die vent sta en jij vindt jezelf wel moreel beter dan ik, dat maakt je dus hypocriet.
  donderdag 20 november 2008 @ 19:03:52 #150
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63381390
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Kan je nou echt niet lezen, geef eens antwoord op de volgende vragen:
OMG, het feit dat het daar niet om gaat is nog niet doorgedrongen.
Je zei NSB-er tegen een oude man.
Dát was het probleem.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:01 schreef ThaMadEd het volgende:
Getuige jouw reacties heb je het niet goed gelezen want je zegt dat ik had moeten zeggen dat die ander had moeten aanspreken. Dat zei ik en pas DAARNA toen meneer bleef doorzeiken noemde ik hem NSB'er.
Ja, want dan mag het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')