abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63299955
quote:
Fysiek geweld

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken betrof een derde van de incidenten verbaal en schriftelijk geweld, zoals uitschelden, kwetsende briefjes of berichten op internet. Bij 28% ging het om fysiek geweld. In 23% van de gevallen was er sprake van bedreiging en in 11% van vernieling.
Jongeren

De slachtoffers zijn in 89% van de gevallen mannen. De daders zijn vaak jongeren. Daarvan is 86% autochtoon en 14% allochtoon. De meeste geweldsincidenten vonden plaats in de directe woonomgeving van de slachtoffers (26%) en bij homo-ontmoetingsplaatsen en -café's (23%).

Discriminatie

Tot dusverre werden geweldsincidenten tegen homo's niet apart geregistreerd. De 150 incidenten maken deel uit van 1512 geweldsincidenten met discriminatie als motief.
Rest is hier te lezen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_homos_neemt_toe.xml

Gecorrigeerd naar het percentage allochtonen in Nederland lijkt het zelfs dat autochtonen ook relatief gezien vaker dader zijn.

Dat vind ik persoonlijk schokkend. Vanuit de media werd er namelijk een heel ander beeld geschetst. Persoonlijk geloofde ik het ook, dat allochtonen heel vaak bij dit soort incidenten betrokken waren.

Blijkbaar ligt het toch weer heel anders.

Ohja: Het is trouwens schokkend dat het 150 keer voorkomt, al zijn de daders karpers of tonijnen maakt opzich weinig uit.
pi_63300026
Ligt er maar aan hoe je het woord autochtoon en allochtoon opvat.

Nu hebben we al veel 2de generatie en 3de generatie "allochtonen"...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63300071
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:17 schreef MouzurX het volgende:

Nee.

De officiële definitie is nog steeds. Allochtoon: één of beide van de ouders geboren in het buitenland.

Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
  maandag 17 november 2008 @ 21:20:37 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63300118
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:19 schreef IHVK het volgende:

Dus de straatschoffies maar ook de hoogopgeleiden anders gekleurden van nu zijn nog steeds allochtonen. Hun kinderen niet meer.
Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?
&lt;signature here&gt;.
pi_63300171
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welis van gezinsvorming/hereniging gehoord?
Komop zeg: autochtonen zijn autochtonen en allochtonen zijn allochtonen.

Als er stond 86% van het geweld wordt gepleegd door allochtonen zou jij bijvoorbeeld niet zo gereageerd hebben.

Ik ga hier niet eens op in verder het is gewoon onzin.
pi_63300221
quote:

Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.

Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
pi_63300250
Bitter weinig zeggend onderzoek. Ik zie liever een gedetailleerd onderzoek en dan met name naar fysiek geweld, bedreiging en vernieling.
  maandag 17 november 2008 @ 21:26:12 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63300295
Herken het wel, ik ken(de) ook mensen die nog wel eens gaan potenrammen of gothicsrammen. En daar zitten geen allochtonen tussen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_63300303
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Bitter weinig zeggend onderzoek. Ik zie liever een gedetailleerd onderzoek en dan met name naar fysiek geweld, bedreiging en vernieling.

Je snapt dat dit een nieuwsbericht is met wat kleine grepen uit het onderzoek ? Zo niet, dan nu wel.
pi_63300373
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk, als het onderzoek je niet bevalt ga je zelf maar proberen definities te rekken zodat het percentage onder allochtonen hoger gaat worden. Immers, het moet zo zijn dat allochtonen homomishandelende islamextremisten zijn, desnoods verzin je het zelf. Anders kloppen de "feiten" in je hoofd niet meer.

Ik vind het best hoor, maar ga je het dan ook bij andere onderzoeken en statistieken doen ?
Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63300384
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt dat dit een nieuwsbericht is met wat kleine grepen uit het onderzoek ? Zo niet, dan nu wel.
Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
  maandag 17 november 2008 @ 21:30:39 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_63300417
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:22 schreef IHVK het volgende:

Ik ga hier niet eens op in verder het is gewoon onzin.
Het ging dus nie om het bericht....

Punt is dat die straatschoffies van jou dus niet vanzelf uitsterven. Want er wordt te vaak een partner geimporteerd, + ditto taalachterstand, etc.
&lt;signature here&gt;.
pi_63300455
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het ging dus nie om het bericht....

Punt is dat die straatschoffies van jou dus niet vanzelf uitsterven. Want er wordt te vaak een partner geimporteerd, + ditto taalachterstand, etc.
Op die fiets.
pi_63300462
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je kan blind aannemen dat onderzoeken kloppen of je kan ze in twijfel trekken. Wat ik bij veel van dit soort onderzoekjes heb.
Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.

Maar goed, ontopic.
  maandag 17 november 2008 @ 21:33:50 #15
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_63300539
Hm. Interessant.
quote:
Uit cijfers van de politie blijkt dat de daders van anti-homogeweld bijna altijd van allochtone afkomst zijn.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_63300545
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:23 schreef gelly het volgende:

[..]

In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63300571
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, omdat de uitkomsten niet aan je verwachtingspatroon voldoen. En bij een onderzoek waar allochtonen er een stuk slechter vanaf komen sta je weer te hosanna-en. Gek is dat.

Maar goed, ontopic.
Inderdaad, wat zou de bron zijn. Wat drijft mensen hiertoe? Zijn ze ontevreden over hun eigen leven?
Of zijn ze op zoek naar avontuur en pakken ze een kwetsbare groep?

Vragen, vragen.
pi_63300580
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er zijn jou wel gedetailleerde cijfers uit dat onderzoek bekend gelly?
Ja.
pi_63300596
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In Nederland geboren allochtonen worden in de statistieken als autochtonen aangemerkt, dus helemaal gek is die gedachte nu ook weer niet.
Nee, nee, nee en nog eens nee.

Dat is gewoon niet waar.
pi_63300630
quote:

-edit- Hou die maar voor thuis.

Echt hoor, deze ene post vat in één keer samen wat er mis is met veels te veel mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 18-11-2008 10:50:41 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 17 november 2008 @ 21:36:50 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63300651
Er zijn 19% allochtonen in Nederland, dan blijft de vraag of Indonesiërs en Duitsers net zo hard meedoen als andere allochtonen, of dat er binnen die groep van 19% allochtonen bepaalde subgroepen oververtegenwoordigd zijn, maar behoudens die kanttekening blijkt wel dat Nederlands in feite dus behoorlijk homofoob zijn.

Dit is wel een nadeel, want er is volgens mij wel een iets nauwkeuriger ‘daderprofiel’ voor zowel allochtonen als autochtonen te schetsen. Ergens verwacht ik namelijk ook dat de daders behalve jongeren ook vaker mannen zijn.

Maar 1512 incidenten is behoorlijk veel zeg, wat achterlijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63300685
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu weer bij ? De definitie die het CBS hanteert is vrij duidelijk :
quote:
Allochtoon
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Toelichting:
Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.
pi_63300709
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:36 schreef Iblis het volgende:
Maar 1512 incidenten is behoorlijk veel zeg, wat achterlijk.
En dat. 1512 incidenten. Wat doet het er dan nog toe of het een opgeschoren krullenkop of een xenofobe boer is?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63300712
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Nee, nee, nee en nog eens nee.

Dat is gewoon niet waar.
Kijk nog eens goed hoe ik het omschreef! In Nederland geboren allochtonen, die hebben evident de Nederlandse nationaliteit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63300740
Was dit verrasend? Echt? Was het fenomeen schijntolerantie dan echt nooit opgevallen? Vreemd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')