abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles maandag 17 november 2008 @ 20:51:14 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_63299244
Afgelopen vrijdag vond het eerste concert, in een reeks van vijf, van Night of the Proms 2008 plaats. In een overvol Gelredome te Arnhem speelden talloze top-artiesten de zaal plat. Lees en bekijk deze reportage van Freud

Live, Sinéad O’Connor, Simple Minds, Angels In Harlem Gospel Choir, Eric Mesie, Igudesman & Joo en ballerina Katchiri Feys waren samen met het breed getalenteerde Il Novecento verantwoordelijk voor een fenomenale muzieke avond. De ‘T’ vormige extensie aan het hoofdpodium gaf mogelijkheden voor de artiesten om zich uit te leven.

Onder leiding van dirigent Robert Groslot begeleidde Il Novecento de artiesten waardoor de alom bekende nummers een speciale ‘feel’ kregen. Het Angels In Harlem Gospel Choir heeft al met grote namen op het podium gestaan, en ook dit keer knalden ze weer van het podium. Ook het bekende Sanctify van de Simple Minds werd samen met de gospelgroep echt overdonderend.

Igudesman & Joo gaven een goed voorbeeld dat klassiek ook zeker niet saai hoeft te zijn. Joo (‘only small hands!’) en Igudesman (‘and now Mozart!’) zijn een onwaarschijnlijk duo die op de meest maffe wijze klassiekers het publiek in toveren.

Sinéad zong klassiekers zoals ‘Troy’ en ‘Nothing compares 2 you’, maar alleen ‘Troy’ was in mijn ogen echt overtuigend. Naast de kwaliteiten van Angels In Harlem was toch wel te merken dat Sinéad misschien haar avond niet helemaal had.

Bij afwezigheid van John Miles (hij tourt momenteel met Tina Turner) neemt Midge Ure (bekend van Ultravox, mede-oprichter van Band Aid en inspirator van Live Aid en Live8) de leiding van de Electric Band op zich. Opdoemend uit de rook was zijn klassieker ‘Vienna’ erg indrukwekkend.

Midge heeft ook samen met Eric Mesie de klassieker ‘Hey You’ gespeeld, wat voor de mensen die Eric alleen kennen van ‘Stiekem met je gedanst’ een erg aangename verassing was. Eric had een erg goeie medley van Toontje Lager, waarop de hele zaal meebrulde.

Live’s zanger Ed Kowalczyk zong samen met Sinéad het kippenvelnummer ‘Overcome’, maar Live gaf ook super show weg met hits als ‘I alone’ en ‘Dolphins Cry’. Samen met gitarist Chad Taylor gaven ze rondlopen op het podium een wereldshow weg.

De Simple Minds waren zoals verwacht en gehoopt de perfecte Proms artiesten. Iedereen zong/brulde mee, en Jim Kerr is altijd goed voor een goeie show. De zaal ging bij ‘Don’t you forget about me’ dan ook compleet uit zijn dak. ‘Belfast Child’ als duet met Sinéad ook zeker speciaal.

Ik ben al een paar keer naar de Proms geweest, en was deze keer ook weer erg onder de indruk. Klassiek en rock lopen vaak naadloos in elkaar over, en de klassieke stukken zijn ook algemeen bekend. Klassiek voor de Proms zijn de uitspraken om je heen zoals ‘jammer dat het maar een paar nummers zijn…’ en ‘Overdonderend zeg met zo’n orkest erbij!’.

Kortom: perfecte sfeer, nostalgie, schorre stem en volgend jaar weer!

Tekst en foto's door: Freud

[ Bericht 0% gewijzigd door Surveillance-Fiets op 18-11-2008 09:54:56 ]
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_63299566
Ed Kowalczyk

Wat een mooie man toch.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63299655
Schitterend
pi_63299665
Mooie foto's.
  Boks-Chick maandag 17 november 2008 @ 21:07:31 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63299745
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:04 schreef OldJeller het volgende:
Mooie foto's.
Nou inderdaad! hele coole foto's!
lolwut
pi_63304723
Ik ga woensdag naar Night of the Proms!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 17 november 2008 @ 23:50:46 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63305183
wees eens ietsje selectiever met je foto's Freud
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Jubileum moderator dinsdag 18 november 2008 @ 08:56:56 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63308292
Schitterende foto's!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:55:54 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_63309369
Tof! Ik ben er in het vorige millenium eens geweest, in Antwerpen, was erg indrukwekkend, toen met o.a. Toto.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:57:35 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63309406
Ik wil wel proberen om morgen foto's te maken alleen ik weet niet of mijn plek goede uitkomst bied voor een beetje oke foto's
pi_63313968
Ik was er ook, in het Gelredome En het was weer gaaf (was al twee keer geweest, maar jaren terug in Ahoy'). Volgend jaar weer

Maar de Simple Minds (alleen zanger Jim Kerr en gitarist, overigens) vond ik tegenvallen en zeker niet 'de perfecte Proms artiesten'... Die vent moet niet meer op die leeftijd op z'n knieen op het podium gaan liggen en achterover hangen...
Sinead vond ik echt geweldig, wat een stem heeft dat wijf(fie)

Was er niet op woensdag 12 november een extra concert in het Gelredome? Ik hoorde Carl Huybregts zeggen 'de tweede keer in Gelredome'. Het was wel voor het eerst in Arnhem Lekker dichtbij voor mij: in 'de achtertuin'
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63315185
Een balletdanseres erbij ook, wat gaaf. .
Mooie foto's van de artiesten trouwens. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63315816
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik wil wel proberen om morgen foto's te maken alleen ik weet niet of mijn plek goede uitkomst bied voor een beetje oke foto's
Gewoon proberen
pi_63364313
Ben net terug uit Ahoy. Hier even korte samenvatting van wat ik er van vond.

We zaten op een vrij goede zitplek ongeveer aan de linkerkant van de T. Zo konden we eigenlijk alles goed zien dus dat was wel tof.

Sinéad en Igudesman & Joo vond ik tof. Natuurlijk Sinéad om haar geweldige stem en Igu & Joo brachten gewoon ontzettend veel humor mee in klassieke stukken. Zoals dat ze opeens James Bond door Mozart heen speelden. Wat uiteindelijk weer gruwelijk verpest werd door één of ander reclame liedje voor Quantum of Solace die veel te lang duurde. Jammer.

Vond Simple Minds die bijna op het laatst waren ontzettend tegenvallen. Langdradige nummers, viel er haast bij in slaap zoverre dat mogelijk was in de zaal.

Live was natuurlijk weer , na een beetje teleurstelling dat Overcome niet gespeeld werd kwam even later Live weer terug samen met Sinéad en een jongen uit het Harlem koor om Overcome te spelen, prachtig!

Waar ik me ook mateloos aan begon te irriteren was het gebruik van sommige lichten. Op de plek waar wij zaten hadden we meerdere keren dat de lichten die door de zaal schenen recht op ons inschenen, waardoor je gewoon koppijn kreeg van de felle lampen in je gezicht.

Als laatst nog even een hartje: voor de dames uit het Harlem koor!
pi_63489641
Live
Mooie foto's!!!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_63492862
Ik heb aardig wat concertfoto's gemaakt, maar dit doe ik je niet na!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')