abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2002 @ 23:08:21 #176
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_3690581
Aan Knut,

Ik heb dat zelden, dat de tranen mij over de wangen lopen als ik iets lees op internet. Maar na het lezen van dit bericht hield ik het niet droog. En dat zeg ik, een jonge vent van 31. Tuurlijk mogen mannen huilen maar mannen staan niet bekend om hun emotie.
Zelf heb ik 2 honden gehad en alleen mensen die een hond hebben gehad weten hoe dat is. Het zijn kameraden voor het leven. De mijne zijn nu al een jaar dood maar denk nog bijna elke dag aan ze. Ook jou verhaal zal me erg lang bijblijven.

Ik wens jou alle sterkte en hoop dat je ook kunt 'genieten' van je verdriet. Dat klinkt misschien raar maar je snapt wel wat ik bedoel, hoop ik. Als je immers geen verdriet gehad zou hebben wat voor mens zou je dan zijn...?

Ik heb vroeger eens een tekenfilm gezien en die heette....

ALL DOGS GO TO HEAVEN

Michiel

Let yourself go and enjoy the bassline...
  maandag 1 april 2002 @ 23:14:34 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_3690665
*dikke knuf*

en ik weet hoe moeilijk je het nu hebt..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 april 2002 @ 00:27:45 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_3691544
quote:
Op maandag 01 april 2002 21:46 schreef Knut het volgende:
Maar nu komt het moeilijkste nog. Ik moet nu aan hem denken en de goede dingen gaan zien. Ik moet het verdriet op een of andere manier gaan verdingen. Ik moet nu het proces van verdriet naar mooie herinneringen in. Dit is voor mij nu nog de moeilijkste opgave
Ik vind het bewonderenswaardig zoals jij je gevoelens beschrijft...
Ik vind dat jij op een heel mooie manier met het afscheid van je allerbeste vriend omgaat.

Je schrijft "Ik moet..." Jij moet niets. Je doet het goed (imho) op deze manier. Je voelt je verdriet intens. En dat verdient je vriend ook. Iemand van wie jij 12 jaar lang zo ontzettend veel hebt gehouden verdient het om over te rouwen. En dat doe je. En dat zal heus nog best lang duren.

En ik denk dat dan vanzelf de mooie herinneringen terug komen. Daar zul je niet zo veel moeite voor hoeven doen. Als jouw verdriet nu de ruimte en de tijd krijgt, hoef je het niet te verdringen. Alles op zijn tijd.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_3691594
Sterkte !!!
  dinsdag 2 april 2002 @ 08:15:19 #180
1542 Ludo
Still YF&S
pi_3692835
Hé Knut,

Ik wens jou en jouw ouders de komende tijd heel veel sterkte en kracht toe om dit verlies te dragen en te verwerken. Geniet van alle mooie momenten en herinneringen van de de afgelopen 12 jaar en wees trots op jezelf dat je Roald zo'n mooi leven hebt gegeven en dat je zo'n dierenvriend bent. Daar kan een hoop mensen een voorbeeld aan nemen.

sterkte!

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:02:35 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3697991
Ik heb nog 's samen met Knuttie en Roald op 'n grasveldje in Linschoten gelopen. 't Was een heel lief beest, 'n lekkere vrolijke, goedige lobbes
Knuttie, ik wens je alle sterkte van de wereld toe en een dikke knuffel......

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:08:39 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_3698092
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik redelijk zielig. Ik ben stapeldol op onze honden, maar ik hou nog altijd meer van mijn ouders en zusje. Zeker in het licht dat in mijn omgeving net mensen hun dochtertje van 3 hebben verloren, kan ik zeggen: dit is in mijn omgeving in ieder geval niet waar.

Ik vind 't niet zielig. Ook ik beschouw mijn katten als zusjes/broertjes. Hun dood is voor mij net zo onverwerkbaar als dat van een familielid...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_3698369
De tranen liepen over mn wangen toen ik je laatste bericht las, en ik moet het gewoon nog een keer zeggen:
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje...
Het is erger dan je denkt, als je denkt is het nog erger...
pi_3698426
quote:
Op maandag 01 april 2002 21:46 schreef Knut het volgende:
Maar nu komt het moeilijkste nog. Ik moet nu aan hem denken en de goede dingen gaan zien. Ik moet het verdriet op een of andere manier gaan verdingen. Ik moet nu het proces van verdriet naar mooie herinneringen in. Dit is voor mij nu nog de moeilijkste opgave
Knut, je moet dus niet je verdriet gaan verdringen. Verdringen is verdriet houden en er niks mee doen. Maar dat is niet echt een goede zaak, want dan blijft het probleem. Wat je zal merken na verloop van tijd is dat de gevoelens van lief en leed die je hebt gedeeld nooit zal verdwijnen (gelukkig maar), en dat dit gewoon een apart plekje blijft innemen in je herinnering. Een kennis van mij zegt altijd dat dit weer een moment is dat je meeneemt in 'je rugzakje met herinneringen die je altijd bij blijven'.
Het is dus een herinnering en een gevoel dat je moet koesteren. Uiteindelijk zijn het deze ervaringen die je op een gegeven moment tot een persoon maakt met levenservaring. Iemand die zowel goede als minder goede zaken heeft meegemaakt en juist door deze momenten een plek te geven in je leven maakt het je alleen maar sterker. Sterker in je gevoelens, in het uiten van die gevoelens en ook in je visie op hoe de wereld nu eigenlijk een beetje in elkaar zit. En hoewel je dit nooit op het moment zelf zal zien, zal je over enige tijd, als je terug kijkt op wat er hier wordt gezegd, enige lijn ontdekken (hopelijk) in het verhaal. Tegen die tijd heeft het moment dan al een zeker plekje gekregen en ben je de goede weg ingeslagen.
Hier spreekt dus een dertiger die uit eigen ervaring spreekt, maar dan bij een verlies van naaste familieleden.

Je kent mijn emailadres Knut, dus als je behoefte hebt om te schrijven, schroom niet.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:47:01 #185
23058 Muurbloempje
But most of all i love you....
pi_3698632
Sterkte! Kan me goed voorstellen dat zo'n dier een deel van je leven/familie is geworden. Ikzelf ben vorige week dinsdagochtend bijna mijn zoontje verloren aan een hartstilstand dus ik weet dat de dood van een dierbaar iemand/dier iets ergs is...

IK HEB MIJN KIND DOOD OP TAFEL ZIEN LIGGEN, dat is ook geen pretje!!!! En hoewel ik mijn kind altijd belangrijker zal vinden dan mijn huisdier, kan ik jou goed begrijpen

because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
  dinsdag 2 april 2002 @ 17:52:23 #186
23058 Muurbloempje
pi_3698686
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind 't niet zielig. Ook ik beschouw mijn katten als zusjes/broertjes. Hun dood is voor mij net zo onverwerkbaar als dat van een familielid...

Niet als het je kind is.....nooit!!!! Ik snap jullie allemaal erg goed, ben zelf ook een enorme dierenliefhebber maar een kind verliezen is voor mij zoveel malen erger! Maar dat besef je pas als je een kind hebt en als dat kind bijna sterft zoals ik heb meegemaakt....
because you are you... SJEES, wat is Noorwegen prachtig zeg!!! Fjorden, gletsjers, ruige bergen, ik wil terug...
pi_3698834
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 17:52 schreef Muurbloempje het volgende:

[..]

Niet als het je kind is.....nooit!!!! Ik snap jullie allemaal erg goed, ben zelf ook een enorme dierenliefhebber maar een kind verliezen is voor mij zoveel malen erger! Maar dat besef je pas als je een kind hebt en als dat kind bijna sterft zoals ik heb meegemaakt....

[offtopic] Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om offtopic te gaan, vergeef me, maar ik moet heel even:

Muurbloempje, ik weet dat je er heel erg mee zit dat je je kindje bijna dood hebt zien gaan, maar ik denk niet dat Knut hier erg mee geholpen is...

Zoals je zelf al zegt: als je geen kinderen hebt, kun je je dat dus niet voorstellen en sommige mensen houden meer van hun huisdier dan van wat dan ook! [/offtopic]

[ontopic] Ik ben hard op zoek naar het gedicht wat een vriendin van heeft gekregen van haar moeder, toen ze haar hond heeft laten ingeslapen.

Ik vind het een heel mooi en toepasselijk gedicht!

* Little_Missy gaat verder zoeken

Het is erger dan je denkt, als je denkt is het nog erger...
  dinsdag 2 april 2002 @ 18:11:42 #188
23058 Muurbloempje
pi_3698880
Ik zei ook dat ik me heel goed kan voorstellen hoe erg zoiets moet zijn. Mijn ex heeft toen zijn honden ook 1 voor 1 moeten laten inslapen na jaren van ze gehouden te hebben. Ik heb gejankt als een gek en hij was er kapot van... Ik weet heus wel wat het is om een dier te verliezen en ik wenste hem ook sterkte hiermee...

Ik reageer meer op anderen...

dinsdag 2 april 2002 @ 18:30:03 #189
20838 pieffff
You must be true to you heart!
pi_3699085
ik weet niet wat ik verder moet zeggen, maar heel veel sterkte de komende tijd...
Wie over zich heen laat lopen is een stoeptegel...
pi_3699222
Heel veel sterkte jongen, je zult 't nodig hebben...
B Red Ten
  Moderator dinsdag 2 april 2002 @ 18:54:49 #191
18653 crew  D.
pi_3699328
Ik weet dat mijn mening je geen reet intresseert maar toch:

Mijn oprechte medeleven en veel sterkte voor de komende tijd.

pi_3700300
Ik vind dit een heel mooi voorbeeld van waar dit forum oa voor bedoeld is.
Iemand wil zijn verhaal kwijt,en alle reacties hier zijn zo hartverwarmend en meelevend,dat moet toch wel een beetje extra troost geven.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 2 april 2002 @ 20:43:26 #193
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_3700646
quote:
Op maandag 25 maart 2002 20:54 schreef Knut het volgende:
En nu heb ik net de beslissing moeten nemen. Ik heb als het ware het doodvonnis getekend van mijn beste vriend ooit.

Precies 12 jaar geleden kreeg ik hem. Ik werd bijna 11. Ik had na jaren zeuren mijn zin gekregen. Ik kreeg een hond!!
Ik kon mijn lol niet op. Er toen nog niet bij stilstaand dat ik hem ooit kwijt zou raken. Ik zou die lieve kop op een gegeven moment niet meer zien.

Mijn moeder zei : "Hij is van jou. Je hoeft alleen maar van hem te houden."

Heb nooit begrepen waarom ze dat zei. Tot op de dag van vandaag. Maandag aanstaande 2 paasdag en ook mijn verjaardag. Dat is de dag die ik nooit vergeten zal. Ik ga dan met mijn hondje voor de laatste keer naar het strand. Ik ga voor de laatste keer ontroerd kijken als ik hem s'ochtends naar me toe zie lopen.

In de loop der jaren is het lieve dier ouder geworden zijn lichaam ging achteruit. Hij werd een beetje dement en zag dingen niet meer zo goed.
Ik heb me hier jarenlang stil voor gehouden. Ik heb niks gezien. Tot vandaag. Hij moest voor een controle naar de dierenarts. Kijken of de medicijnen nu wel aansloegen.

Niet dus. Ik heb de beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen. Ik heb 2e paasdag gekozen omdat ik die dag ALTIJD bewust meemaak. Ik dus zelfs als ik 83 ben nog weet dat mijn hondje er ooit is geweest. Hij zal dus altijd in mijn herrinering blijven. Nooit zal ik mijn hondje vergeten.
Hij heeft nog 1 week. Ik ga nu mijn laatste maandag in met mijn roald. Ik zal nooit meer een voor mij normale dag meemaken. Ik weet wel het slijt maar ik mis de lieverd nu al gigantisch. Ik zit voor het eerst in mijn leven iets te tikken terwijl de tranen over mijn gezicht lopen.

Mijn beste vriend gaat dood!!!

1 ding zeg ik erbij als er hier een opmerking over een chinees komt met betrekking met mijn hond zal ik persoonlijk al je posts van dit hele forum verwijderen

Ik weet niet wat ik moet zeggen hierop, sterkte jongen.
Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  woensdag 3 april 2002 @ 16:47:18 #194
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_3711238
Lieve Knut,
Je kent me wel niet, want zoveel post ik nou ook weer niet op Fok!, maar hier móest ik gewoon even op reageren... Ik heb zelf ook een trouwe viervoeter, en ik kan me heel goed voorstellen hoe erg het voor je moet zijn... Ik wens je heel veel sterkte...
  woensdag 3 april 2002 @ 17:07:05 #195
13909 annabegins
dappere Galliër
pi_3711561
Same here, ik post hier ook weinig, en toch moest ik even reageren.

Ik weet wat je doormaakt omdat mijn ouders mijn kat een paar weken geleden ook een spuitje hebben laten geven. Ik heb geen afscheid kunnen nemen (ik zit op kamers) en dat vond ik verschrikkelijk.
Hij was mijn vriendje, heb zo zitten janken toen ik het hoorde, moest steeds weer denken aan de manier waarop hij op mijn schoot sprong of me kwam begroeten als ik thuiskwam.

De eerste week had ik het het lastigst. Ik rouwde echt, ook al vonden heel wat mensen in mijn omgeving dat belachelijk. Soms moest ik gewoon op een dwaas moment aan hem denken, en aan het feit dat ik er niet was toen hij stierf.

Knut, ik hoop echt dat je dit verdriet een plaats geeft, net zoals je je hond een plaats hebt gegeven in je leven.

In elk geval heel veel sterkte.

vrijdag 19 april 2002 @ 16:16:07 #196
17519 Parel
van de funky narcoticabrigade
pi_3891567
Hoe is het ondertussen met Knut?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
pi_7218590
Het is het ergste wat ik ook heb gedaan. Bobby in laten slapen. Nu (twee jaar verder) voel ik me nog schuldig af en toe. En hangt zijn foto aan mijn muur.

Ik doe het mezelf de eerste tijd niet aan.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_8778575
quote:
Op maandag 1 april 2002 18:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh God...wat is het moeilijk om dit te lezen. HEEL VEEL sterkte man...ik weet precies hoe jij je voelt..mijn oom en tante hebben heel lang naast ons gewoont, en die hadden een hondje, genaamd Honnie (ja echt). Een paar jaar geleden kreeg hij last van een lekkende hartklep. Hij was 14...ze hebben hem moeten laten inslapen...ik ben nog nooit zo kwaad geweest op mijn oom en tante, maar het was het beste voor hem. Ik heb wekenlang gehuild...ik weet nog dat ik buiten met mijn vriendjes aan t spelen was toen mijn moeder aan kwam lopen. Ze vroeg aan mij of ik Honnie nog een x wilde zien, waarop ik vroeg waarom dat ze dat vroeg. Ze gaan hem laten inslapen zei ze toen. Ik ben op straat flauwgevallen....
Ik heb een pasfoto van hem...jawel..een heuse pasfoto Die heb ik laten uitvergroten en staat ingelijst op mijn bureau hier. Toen ik dit topic las en ik keek naar die foto sprongen de tranen mij in de ogen. Hier zit ik dan...hij is alweer 6 jaar weg maar ik zit hier dus te huilen als een kind Het was een beetje mijn hondje...elke dag bij elkaar, als ik binnenkwam rende ie van gekkigheid door de kamer...ging ik een minuut weg en kwam ik terug was ie weer net zo blij..gekke kleine Honnie

Knut heel veel sterkte kerel...het doet ontzettend veel pijn dat weet ik, maar het wordt minder, echt. NU geloof je dat misschien niet maar je zult zien dat er een moment komt waarop je aan hem kunt denken zonder dat de tranen je over de wangen rollen...
Sterkte man...echt heel veel sterkte...doe gewoon wat je voelt, als je wil slaan, doe dat dan gewoon, breek iets...een glas of erger. Who cares wat anderen zeggen...dit is jou pijn, laat het gaan op een manier die jij wil. Ik hou nu op want onder dat ik dit typ komen alle herinneringen aan mijn lieve kleine Honnie weer voorbij

sorry voor de kick maar ik zit na dit verhaal ook gewoon weer met tranen in me ogen

Ik heb mijn hondje die we 4 weken geleden hebben gekocht na een week al in moeten laten slapen

Dat je in 8 dagen al zoveel van een hond kan gaan houden zeg. das echt zo raar he.

Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  dinsdag 1 april 2003 @ 00:12:29 #199
2738 Knut
Loyal Dog
pi_9500317
Daar zit ik dan.

Het is nu 1 jaar geleden.
Ik mis hem.
Ik wil hem roepen ik wil hem aaien ik wil troost bij hem zoeken.

En dat is alleen nog maar het egoitische gedeelte.
Ik zou zou graag willen dat ik HEM een kroel kon geven. dat ik hem achter zijn oor kon krabben. Dat ik hem blij zag zijn.

De lieve blik als ik de deur binnen kwam lopen.
Dat ultieme "jabaasroephetmaarenikdoehetvoorje".

Eigenlijk ben ik jarig vandaag en dat vind ik we leuk.
Maar als dit gevoel een voorgevoel is voor wat ik op zijn eigenlijke sterfdag 2e paasdag ga voelen dan weet ik niet of ik 2e paasdag wel mee wil maken.

Er vallen 2 grote dikke tranen op mijn toetsenbord.
Ik vang ze maar niet meer op met mijn handen ik kan het toch niet bijhouden.

Roald.
Ik zou alles geven om je weer te zien.
Alles geven om je weer blij te laten zijn.

Ik mis je godverdomme zo ontzettend.

Je bent nog steeds mijn beste vriend ooit. Ik hou van je Altijd.

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  dinsdag 1 april 2003 @ 00:13:56 #200
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9500359
Alhoewel ik je niet echt mag, wens ik je toch sterkte!!!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')