Corus.... 3 of 4 dagen geleden.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:43 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Heb het ook al meegemaakt in de jaren 90, toen kon de hele techniesche dienst zijn biezen pakken.
Het is nooit zover gekomen...
Wel hebben ze toegegeven dat dit een hele grote fout was geweest, maanden na dit besluit hadden ze wel door dat ze niet zonder deze productgroep konden.
Was dat bij BNR specifiek op Corus gericht, of in het algemeen?
quote:Caterpillar verlaagt outlook 2009; scharpt 20.000 banen
26-01-2009 14:13:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Caterpillar Inc. heeft de verwachting voor 2009 verlaagd en stelt als gevolg van de wereldwijde recessie maatregelen te zullen nemen waardoor zo'n 20.000 banen verloren zullen gaan. De Amerikaanse fabrikant van graafmachines rapporteerde maandag over het vierde kwartaal van 2008 een nettowinst van $661 miljoen, een daling van meer dan 32% ten opzichte van de $975 miljoen een jaar eerder.
Per aandeel daalde de winst met 28% tot $1,08, van $1,50. Analisten gingen volgens Thomson Reuters uit van een winst per aandeel van $1,29. De kwartaalomzet klom met 6% tot $12,92 miljard, van $12,14 miljard een jaar geleden.
Over geheel 2008 steeg de omzet tot een recordniveau van $51,3 miljard, een stijging van 14% ten opzichte van 2007. Per aandeel steeg de jaarwinst met 5% tot $5,66.
Als gevolg van de onzekere economische omstandigheden wordt voor 2009 een omzet voorzien van $40 miljard, plus of minus 10%. Bij een omzet van $40 miljard zal de winst per aandeel zo'n $2,50 bedragen. De huidige analistenconsensus van Wall Street-analisten ligt voor 2009 op $4,35 per aandeel.
Nou, dat was te merken vandaag, Corus Nederland schrapt 800 banen.quote:
Ik hoop voor je dat je niet bij 1 van de toeleveringsbedrijven werkt, want die tellen niet mee als Corus het heeft over ontslagen. Daar zal het wat harder aan toegaan en groffer gesneden worden.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:32 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nou, dat was te merken vandaag, Corus Nederland schrapt 800 banen.
Welliswaar zonder verplichte onslagen zeggen ze, maar ik geloof helemaal niets en niemand meer.![]()
word toch wel wat zenuwachtig nu
Nee, ik werk bij Corus.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:37 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet bij 1 van de toeleveringsbedrijven werkt, want die tellen niet mee als Corus het heeft over ontslagen. Daar zal het wat harder aan toegaan en groffer gesneden worden.
Ben ik geheel met je eens, maar die bedrijfen hebben ook in de "goede jaren" geprofiteerd van zo'n groot concern in de regio.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:39 schreef LXIV het volgende:
Voor iedere ontslagene bij een groot bedrijf, dat dus in de media komt, staan misschien wel 2 mensen van een kleiner bedrijf dat toelevert ofzo.
En vooral in de op productie en industrie gerichte delen van Nederland zullen de klappen groot zijn. Brabant, Twente, Limburg. Ik denk dat veel industrie daar verdwijnt en dat niemand dus ooit nog zal investeren om het daar terug te krijgen. Dat het er nog steeds zat mag al een wonder heten.
Klopt helemaal en dit is toch al jaren bekend ? En straks zijn ze allemaal weer nodig (hier).quote:Op zondag 25 januari 2009 19:36 schreef Lemmeb het volgende:
Als ze slim zijn doeken ze die hele loserclub in Engeland gewoon op. Die vestiging heeft de afgelopen 10 jaar nauwelijks winst meer gedraaid, dit itt Corus IJmuiden.
Dat kan je dan op het conto van de directie van Hoogovens bijschrijfen.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Klopt helemaal en dit is toch al jaren bekend ? En straks zijn ze allemaal weer nodig (hier).
Jazeker. Maar er gebeurt maar niks. Komt doordat de Nederlanders zich tijdens al die overnames de kaas van het brood hebben laten eten.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Klopt helemaal en dit is toch al jaren bekend ?
Wat een armoe. Lui die toch niet bepaald dom overkomen, maar al dolgelukkig zijn met een baantje bij Walmart. Vee dat gedumpt wordt bij de buren, omdat men het voer niet kan betalen. Het lijkt Rusland tijdens WOII wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:48 schreef superworm het volgende:
http://www.dailypaul.com/node/80630#comments
Jezus. Moet je die comments lezen
Kun je je voorstellen dat zoiets hier gebeurt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat een armoe. Lui die toch niet bepaald dom overkomen, maar al dolgelukkig zijn met een baantje bij Walmart. Vee dat gedumpt wordt bij de buren, omdat men het voer niet kan betalen. Het lijkt Rusland tijdens WOII wel.
enge dingen staan er in de comments daar inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat zoiets hier gebeurt?
Dat er overal zaken om je heen sluiten als: Media Markt/C1000/Konmar/Kruitvat/Kijkshop/Xenos/Zeeman
Dat je overblijft met een Albert Heijn, een Hema en een uitgeklede Blokker op het ooit zo grote winkelcentrum?
Dat er 100-den sollicitatiebrieven aankomen op een vacature als plantsoenmedewerker bij de gemeente?
Dat je: omdat je net ontslagen bent omdat je bedrijf sloot, om 8.30 uur dinsdag s'ochtends de radio aandoet en hoort dat er maar 1 file staat, en wel 2 km op de A67 richting Venlo vanwege een ongeval?
Dit klinkt als een depressie right?..... en als ik de verhalen op de "Ron Paul-fansite" mag aanhoren is dit toch echt aan de orde van de dag.
quote:Schiphol schrapt honderden banen
Uitgegeven: 27 januari 2009 16:36
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 20:04
HOOFDDORP - Bij Schiphol Group verdwijnen honderden banen. Het luchthavenbedrijf maakte dinsdag bekend dat Amsterdam Airport Schiphol eind volgend jaar 10 tot 25 procent minder werknemers telt. Nu werken daar nog 2200 mensen.
Schiphol sluit gedwongen ontslag niet uit, zei een woordvoerster. De onderneming hoopt het banenverlies zo veel mogelijk te kunnen opvangen door natuurlijk verloop en door werkzaamheden uit te besteden.
Het banenverlies is volgens Schiphol het gevolg van sterk dalende vervoerscijfers en toenemende internationale concurrentie.
Passagiers
Schiphol zag vorig jaar het aantal passagiers met 0,8 procent afnemen. Het ging hier om de eerste daling sinds 1947.
Voor dit jaar rekent het bedrijf op een afname van 6 tot 10 procent voor het passagiers- en vrachtvervoer, zo verklaarde topman Jos Nijhuis eerder deze maand bij zijn nieuwjaarstoespraak.
Ecotax
Vakbond De Unie pleitte dinsdag in een reactie voor de onmiddelijke afschaffing van de zogenoemd ecotax die vorig jaar is ingevoerd. Volgens de vakbond is Schiphol een van de motoren van onze nationale economie.
''Het is toch niet teveel gevraagd als de overheid in ieder geval zorgt voor een eerlijke concurrentiepositie voor de Schiphol Group en andere bedrijven die op of vanaf Schiphol opereren?'', aldus Uniebestuurder Maarten Hoelscher.
Milieubelasting
Schiphol heeft altijd gezegd zwaar te lijden onder de milieubelasting die 1 juli vorig jaar door het kabinet is ingevoerd voor vluchten vanaf Nederlandse bodem.
Een toenemend aantal passagiers kiest er daarom voor om vanuit Duitsland en België te vliegen.
De luchtvaart heeft daarnaast te maken gekregen met de economische recessie. Het aantal passagiers is daardoor ook aan het dalen.
Strategie
Schiphol kan nog niet zeggen bij welke activiteiten de banen verdwijnen. ''Wij zijn bezig met een herijking van onze strategie'', aldus de woordvoerster. Volgende maand maakt Schiphol meer bekend bij de presentatie van zijn jaarcijfers.
Schiphol Group exploiteert ook de luchthavens in Rotterdam, Lelystad en Eindhoven. De nu aangekondigde reorganisatie heeft geen betrekking op deze activiteiten, aldus de zegsvrouw van het bedrijf.
© ANP
Bronquote:Boeing schrapt 10.000 banen
CHICAGO (AFN) - De Amerikaanse vliegtuigfabrikant Boeing schrapt dit jaar ongeveer tienduizend arbeidsplaatsen om de wereldwijde economische recessie te doorstaan. Dat zei bestuursvoorzitter Jim McNerney woensdag.
“De wereldeconomie blijft verzwakken en dat raakt het vliegverkeer en de financiering”, zei McNerney na de bekendmaking van de kwartaalresultaten van het bedrijf. Boeing boekte in de laatste drie maanden van vorig jaar een verlies van 56 miljoen dollar.
De arbeidsplaatsen zullen volgens de topman verdwijnen door “natuurlijk verloop, pensionering en ontslag”. Boeing kondigde eerder deze maand al aan 4500 banen te zullen schrappen bij de divisie die verkeersvliegtuigen bouwt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |