abonnement Unibet Coolblue
pi_71426489
Oooh. Ik dacht penisdikte.
pi_71426629
Nee joh! Dat voelt ook vast niet lekker als ze daarmee helemaal naar je maag fietsen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71426853
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 11:52 schreef thefunny het volgende:

[..]

Ik herken je verhaal gedeeltelijk, ik heb waarschijnlijk colitis en heb nu al een maand diarree met slijm en bloed, zij het de laatste tijd in mindere mate. Buikkrampen heb ik nog elke dag. Je geeft aan dat de problemen begonnen zijn toen je je eetpatroon veranderde. Met name het volkoren brood laat een lampje bij me branden. Het zou kunnen zijn dat je darmen niet goed reageren op gluten. Wat gebeurt er als je terug gaat naar wit brood?

Ben ook naar de homeopaat geweest, maar dat gaat helemaal nergens over en de potjes die ik gekregen heb slik ik nog trouw, maar geen vooruitgang te bekennen..
ik ken iemand met gluten allergie en als diegene iets "verkeerds"eet is het gelijk overgeven enzo, dat heb ik helemaal niet namelijk.
Ik kreeg ook allemaal dure potjes (pre clean pakket geloof ik dat het heet) en een dieet waarbij ik zo ongeveer niks meer mocht eten, ik ben er na 2 dagen mee gestopt.
pi_71427967
Wat voor dieet was dat dan? Ik ken wel diëten waarbij je in het begin een tijdje bijna niks mag hebben en dan langzaam bepaalde voedingsmiddelen toevoegen om te zien hoe je er op reageert.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71428095
Zo'n scoop is ongeveer een cm dik. Wel iets dikker dan een potlood hoor!
pi_71428205
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat voor dieet was dat dan? Ik ken wel diëten waarbij je in het begin een tijdje bijna niks mag hebben en dan langzaam bepaalde voedingsmiddelen toevoegen om te zien hoe je er op reageert.
Dit was een dieet waarbij het de bedoeling was je darmen te "reinigen", je mocht geen vlees,zuivel, suiker, koffie/thee, alcohol, etc. Het was de bedoeling dat ik me de hele kuur aan het dieet moest houden, met vakantie naar het buitenland in eht vooruitzicht leek het me vrij onmogelijk, en eigelijk geloof ik er ook niet echt in dat het zou werken.
pi_71428344
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:50 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

ik ken iemand met gluten allergie en als diegene iets "verkeerds"eet is het gelijk overgeven enzo, dat heb ik helemaal niet namelijk.
Ik kreeg ook allemaal dure potjes (pre clean pakket geloof ik dat het heet) en een dieet waarbij ik zo ongeveer niks meer mocht eten, ik ben er na 2 dagen mee gestopt.
In principe reageert iedereen anders op een allergie. Het kan zijn dat je helemaal niet overgeeft, maar wel last krijgt van je buik. Ik zou het voor de zekerheid even laten checken, zou mooi zijn, ben je er gelijk af zolang je geen gluten eet
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_71428409
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:22 schreef Raissa het volgende:
Zo'n scoop is ongeveer een cm dik. Wel iets dikker dan een potlood hoor!
Ligt er ook een beetje aan wat voor ziekenhuis je hebt. Mijn vrouwtje had een maagonderzoek, die slang was echt dik! En ouderwets.. Bij het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht..
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_71428445
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef thefunny het volgende:

[..]

In principe reageert iedereen anders op een allergie. Het kan zijn dat je helemaal niet overgeeft, maar wel last krijgt van je buik. Ik zou het voor de zekerheid even laten checken, zou mooi zijn, ben je er gelijk af zolang je geen gluten eet
Maar zou ik dit dan niet altijd al moeten hebben, mijn darmklachten zijn pas een jaar of 2 geleden begonnen, ik zal eens even wat info zoeken
pi_71428517
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:32 schreef Ek-Mei het volgende:

[..]

Maar zou ik dit dan niet altijd al moeten hebben, mijn darmklachten zijn pas een jaar of 2 geleden begonnen, ik zal eens even wat info zoeken
Een allergie kun je ook ontwikkelen, maar het is nog niet gezegd dat je een allergie hebt, was even een suggestie van mijn kant
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_71428658
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:34 schreef thefunny het volgende:

[..]

Een allergie kun je ook ontwikkelen, maar het is nog niet gezegd dat je een allergie hebt, was even een suggestie van mijn kant
Ik snap t , sommige symptomen komen wel over een maar andere ook totaal niet. zeker is wel dat ik na mn vakantie toch wat dingen wil laten uitsluiten bij de huisarts
pi_71727571
Even een update over mijn voortgang: Afgelopen weken heb ik gelukkig minder pijn en bijna geen diarree meer. Vandaag toch wel weer een paar streepjes bloed in mijn ontlasting, waardoor ik weer een beetje terugzak in mijn 'moraal'. Ik ben benieuwd wat de internist op 13 augustus gaat zeggen..
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_71732297
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:35 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat gebeurt wel vaker hoor, heb ik ook vaak.

Euh, hoe dik is dat ding... Iets dikker dan een potlood volgens mij? Misschien een dikke balpen? Iemand? Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo op gelet.
Bij mij gebruikten ze altijd een buis die eigenlijk voor kinderdarmen bestemd was, omdat die dunner is. Zelfs bij volledige narcose.
Dikte ongeveer vergelijkbaar met een (dun) potlood, als ik me niet vergis, dus de normale zal wel dikker zijn dan een potlood, indd.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:10 schreef MinderMutsig het volgende:

Ik was tussen de verwijzing en het onderzoek inmiddels begonnen met humira voor de bechterew, vandaar dat mijn darmen bij het onderzoek weer aardig rustig waren.
Ah vandaar! (Gelukkig!)

@thefunny: Houd moed! Je bent er bijna: nog maar een paar daagjes!
 FR
pi_71882676
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 14:53 schreef Bora-Bora het volgende:


@thefunny: Houd moed! Je bent er bijna: nog maar een paar daagjes!
Inmiddels ben ik bij de internist geweest, die vermoedt al colitis, op 26 augustus heb ik een sigmoïdscopie, ben benieuwd wat daaruit gaat komen..
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_71885593
Amerikaans forum over alternatieve behandeling van crohn en colitis ulcerosa.
http://curezone.com/forums/f.asp?f=64
pi_71941640
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:17 schreef Raissa het volgende:

[..]

Tot op heden ga ik nog net zo vaak, zo niet vaker naar het toilet dan voor de operatie. Qua dat merk ik dus weinig verschil/negatief verschil... Ben wel weer bijna helemaal op de been, kan weer een beetje mijn gang gaan mits met mate.
Het bleek dus dat ze me na de operatie Questran hadden moeten voorschrijven en dat heeft de zaalarts/chirurg verzuimd. Vorige week, na een afspraak bij mijn MDL-arts bleek dit en heeft hij direct questran voorgeschreven, na 1 dag merkte ik al effect en ren ik dus niet meer tig keer per dag naar het toilet. Overigens vind ik het wel een vies goedje, het is poeder dat je moet mengen met vloeistof maar het lost niet op, dus het lijkt net of je sap met zand zit te drinken

Verder ben ik vorige week begonnen met het slikken van puri-nethol. Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Ik heb op het moment erg veel last van (extreme) vermoeidheid, mijn haar valt érg uit en mijn hele huid gaat bladderen, iemand enig idee of dat door de puri-nethol kan komen?
pi_71942179
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef Raissa het volgende:

[..]

Het bleek dus dat ze me na de operatie Questran hadden moeten voorschrijven en dat heeft de zaalarts/chirurg verzuimd. Vorige week, na een afspraak bij mijn MDL-arts bleek dit en heeft hij direct questran voorgeschreven, na 1 dag merkte ik al effect en ren ik dus niet meer tig keer per dag naar het toilet. Overigens vind ik het wel een vies goedje, het is poeder dat je moet mengen met vloeistof maar het lost niet op, dus het lijkt net of je sap met zand zit te drinken

Verder ben ik vorige week begonnen met het slikken van puri-nethol. Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Ik heb op het moment erg veel last van (extreme) vermoeidheid, mijn haar valt érg uit en mijn hele huid gaat bladderen, iemand enig idee of dat door de puri-nethol kan komen?
Oei, dat is wel een beetje onzorgvuldig, gelukkig dat je nu niet meer zo vaak hoeft! Ik zit inmiddels op 1 keer per dag!

Wat je beschrijft kan wel bij de bijwerkingen horen, huiduitslag en kaalheid staat er wel tussen.
Gedefinieerd als zelden, meer dan 1 op de 10.000, maar minder dan 1 op de 1000 patienten komt het voor.
Als je overigens niet tegen melk kunt, moet je dit even bij je MDL-arts aangeven, er zit lactose in puri-nethol.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:17:49 #218
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_71947872
Haj allemaal, een nieuweling hier.

Had al weken buikpijn maar dacht dat het in mijn darmen zat, pas toen mijn fysio [waar ik voor iets heel anders heen ging] eens op mijn buik drukte en ik zowat out ging van de pijn. Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan en meteen 2 dagen opgenomen voor onderzoek.
Na een echo en coloscopie bleek mijn darmwand, op de overgang van dikke naar dunne darm, flink ontstoken. In combinatie met mijn bloedwaarden en het feit dat ik al jaren rondloop met gewrichtsontstekingen aan beide knieen [JIA] kwamen ze tot de conclusie dat ik Crohn zou hebben.

Heb Mesalazine mee naar huis gekregen maar daar werd ik zo ziek van [constant braken zonder daadwerkelijk over te geven, absoluut geen eelust, misselijkheid, duizeligheid] dat ik gisteren naar de huisartsenpost ben geweest waar ze me aanraden te stoppen met de medicijnen.
Heb net mijn contactpersoon bij de poli gebeld en die vertelde mij dat ik niet opnieuw hoefde beginnen gezien ik er zo ziek van werd.

Ondertussen begin ik voor mijn reuma vanmiddag met Humira [een biological] en dit zou ook goed moeten werken tegen Crohn dus we gaan het wel merken allemaal. Ben in ieder geval goed geschrokken ervan en hoe meer ik over de ziekte lees hoe banger ik word
an urge to help mankind overcomes me
pi_71953888
Humira houdt bij mij de boel aardig in bedwang. Niet volledig maar het is wel acceptabel zo.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71967584
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:17 schreef saaw het volgende:
Haj allemaal, een nieuweling hier.

Had al weken buikpijn maar dacht dat het in mijn darmen zat, pas toen mijn fysio [waar ik voor iets heel anders heen ging] eens op mijn buik drukte en ik zowat out ging van de pijn. Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan en meteen 2 dagen opgenomen voor onderzoek.
Na een echo en coloscopie bleek mijn darmwand, op de overgang van dikke naar dunne darm, flink ontstoken. In combinatie met mijn bloedwaarden en het feit dat ik al jaren rondloop met gewrichtsontstekingen aan beide knieen [JIA] kwamen ze tot de conclusie dat ik Crohn zou hebben.

Heb Mesalazine mee naar huis gekregen maar daar werd ik zo ziek van [constant braken zonder daadwerkelijk over te geven, absoluut geen eelust, misselijkheid, duizeligheid] dat ik gisteren naar de huisartsenpost ben geweest waar ze me aanraden te stoppen met de medicijnen.
Heb net mijn contactpersoon bij de poli gebeld en die vertelde mij dat ik niet opnieuw hoefde beginnen gezien ik er zo ziek van werd.

Ondertussen begin ik voor mijn reuma vanmiddag met Humira [een biological] en dit zou ook goed moeten werken tegen Crohn dus we gaan het wel merken allemaal. Ben in ieder geval goed geschrokken ervan en hoe meer ik over de ziekte lees hoe banger ik word
Goh joh, dat doet me zo aan mijzelf denken van in het begin...

Ik weet nog dat ik met m'n "beginnende" klachten in de wachtkamer van de huisarts zat en dat daar een foldertje over maag- en darmziekten lag. Ik bladerde het een beetje door en dacht bij mezelf: "Goh da's wel erg zeg! Gelukkig heb ik dat niet"....

Enige tijd daarna werd bij mij eerst Colitis vastgesteld verondersteld (in het begin is het verschil soms moeilijk te maken), en later Crohn.

In het begin is het indd best een beetje angstaanjagend ja; je leert er stukje bij beetje mee leven en dan vergeet je eigenlijk het angst wel. 't is shit, maar het kan ook zijn dat je straks wel beter op de medicatie gaat reageren, en dat het gewoon heel goed leefbaar blijft.

Ook je etensgewoonten kunnen een rol spelen in het kalmeren van de symptomen; evenals het (leren) relativeren van stress-situaties.

Sterkte in ieder geval!
 FR
pi_71967644
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef Raissa het volgende:


Het bleek dus dat ze me na de operatie Questran hadden moeten voorschrijven en dat heeft de zaalarts/chirurg verzuimd. Vorige week, na een afspraak bij mijn MDL-arts bleek dit en heeft hij direct questran voorgeschreven, na 1 dag merkte ik al effect en ren ik dus niet meer tig keer per dag naar het toilet. Overigens vind ik het wel een vies goedje, het is poeder dat je moet mengen met vloeistof maar het lost niet op, dus het lijkt net of je sap met zand zit te drinken

Verder ben ik vorige week begonnen met het slikken van puri-nethol. Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Ik heb op het moment erg veel last van (extreme) vermoeidheid, mijn haar valt érg uit en mijn hele huid gaat bladderen, iemand enig idee of dat door de puri-nethol kan komen?
Beide middelen had ik nog nooit van gehoord; zijn dat de wat nieuwere medicijnen?

Ik zou over die symptomen wel even je arts raadplegen, Raissa. Hoort niet zo lekker aan...

Wel te gek dat dat andere (zand in water-) middel zo snel effect heeft op je darmen!
 FR
pi_71983420
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:37 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Beide middelen had ik nog nooit van gehoord; zijn dat de wat nieuwere medicijnen?
Questran wordt normaal voorgeschreven aan mensen met een te hoog cholesterol. Geloof dat het voor crohn alleen voorgeschreven wordt na een operatie.

Puri-nethol is voor zover ik weet het zusje van Imuran.

Of het nieuw is, geen idee, volgens mij niet maar ik had er ook nog nooit van gehoord
pi_71998047
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:37 schreef Raissa het volgende:

[..]

Questran wordt normaal voorgeschreven aan mensen met een te hoog cholesterol. Geloof dat het voor crohn alleen voorgeschreven wordt na een operatie.

Puri-nethol is voor zover ik weet het zusje van Imuran.

Of het nieuw is, geen idee, volgens mij niet maar ik had er ook nog nooit van gehoord
Ow, okee. Bedankt voor de uitleg.
En heb je enig idee waarom ze bij jou bijv liever voor puri-nethol hebben gekozen ipv imuran? Of had je dat laatste al eens geslikt? (ben effe kwijt wat je nou ook alweer voor je zwangerschap slikte)

Gaat alles goed met je kleine hummeltje?
 FR
pi_72000934
kut, ik heb een opvlamming volgens mij
maar even goed mesalazine slikken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72001873
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:22 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ow, okee. Bedankt voor de uitleg.
En heb je enig idee waarom ze bij jou bijv liever voor puri-nethol hebben gekozen ipv imuran? Of had je dat laatste al eens geslikt? (ben effe kwijt wat je nou ook alweer voor je zwangerschap slikte)

Gaat alles goed met je kleine hummeltje?
Imuran heb ik al een aantal jaar gebruikt, voor de zwangerschap. Met imuran is het nooit echt onder controle gebleven, daarom is er voor wat anders gekozen. En dat was puri-nethol, humira of methotrexaat.. Aangezien ik niet zo'n van ben van prikken heb ik dus maar gekozen voor puri-nethol.

Alles goed met de (inmiddels niet meer zo) kleine Mila!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')