Dat is ook een beetje kort door de bocht, je moet eens kijken hoeveel hulpcentrales er zijn puur om de temperatuur van de stadsverwarming hoog te houden, het is allang geen volledig afvalproduct meer, maar steeds vaker een combi van restwarmte inclusief express opgewekte warmte om aan de warmtevraag te kunnen blijven voldoen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:
"Niet meer dan anders" is een heerlijk systeem voor de energieboeren! Restwarmte heeft vrijwel geen waarde, het alternatief is gewoon dumpen in zee o.i.d., en nu krijgen ze er dus in principe de aardgas-consumentenprijs voor terug!
Oorspronkelijk is het ingevoerd vanwege efficiency, en benutten van goedkope afvalwarmte. Nu is het een inkomstenbron geworden, en de consumenten kunnen toch niet weg.
Maar de basis van het Niet Meer Dan Anders-principe zou zijn dat je Niet Meer Dan Anders (Anders = gas) betaalt en daar is absoluut geen sprake van.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje kort door de bocht, je moet eens kijken hoeveel hulpcentrales er zijn puur om de temperatuur van de stadsverwarming hoog te houden, het is allang geen volledig afvalproduct meer, maar steeds vaker een combi van restwarmte inclusief express opgewekte warmte om aan de warmtevraag te kunnen blijven voldoen.
Walgelijk mannetje is dat.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb even een mailt gestuurd aan Diederik Samsom (CDAPvdA, één van de initiatiefnemers van de wet) om e.e.a. te vragen over die nieuwe warmtewet. Mocht ik een reactie krijgen, dan zal ik die hier posten.
Maar dat bijstoken gebeurt slechts op zeer koude dagen...quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:57 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje kort door de bocht, je moet eens kijken hoeveel hulpcentrales er zijn puur om de temperatuur van de stadsverwarming hoog te houden, het is allang geen volledig afvalproduct meer, maar steeds vaker een combi van restwarmte inclusief express opgewekte warmte om aan de warmtevraag te kunnen blijven voldoen.
Onder andere ja, een ander aspect is de warmtevraag van alle gebruikers, zo zijn er hulpcentrales die vroeger alleen maar aangingen zodra het 0 graden of kouder was, terwijl ze nu al aangaan bij 5 graden, een en ander komt natuurlijk doordat er steeds meer huizen op worden aangesloten, dus hebben ze meer capaciteit nodig.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar dat bijstoken gebeurt slechts op zeer koude dagen...
Met andere woorden stadsverwarming is een waardeloos product.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Onder andere ja, een ander aspect is de warmtevraag van alle gebruikers, zo zijn er hulpcentrales die vroeger alleen maar aangingen zodra het 0 graden of kouder was, terwijl ze nu al aangaan bij 5 graden, een en ander komt natuurlijk doordat er steeds meer huizen op worden aangesloten, dus hebben ze meer capaciteit nodig.
mits er uiteraard een gasleiding in de straat ligt.quote:Op zondag 16 november 2008 02:04 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb ook stadsverwarming.
Kan je het ook opzeggen en gewoon een ketel nemen ?
Je verbruikt als het goed is überhaupt geen gas want dat heb je niet als je stadsverwarming hebt.quote:Op zondag 16 november 2008 11:08 schreef Skyflipper het volgende:
TVP
Ik zit zelf ook met stadsverwarming en ondanks dat ik daar wel tevreden over ben (o.a. geen ketel, geen onderhoud) heb ik altijd het idee dat je wordt opgelicht. Gas is door stadsverwarming ook absurd duur geworden, want je verbruikt maar heel weinig gas en toch betaal je dezelfde standaardkosten als een 'groot' gebruiker!
Mag toch hopen dat die leiding er ligt, vooral als je nog op gas wilt kokenquote:Op zondag 16 november 2008 09:14 schreef daanski82 het volgende:
[..]
mits er uiteraard een gasleiding in de straat ligt.
want als dat niet zo is heb je een probleem.
Nee. Dat kan dus niet als je stadsverwarming hebt. Dan ben je gedwongen om electrisch te koken.quote:Op zondag 16 november 2008 11:55 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat die leiding er ligt, vooral als je nog op gas wilt koken
Nee dat kan niet, ook al ligt er een gasleiding in de straat.quote:Op zondag 16 november 2008 02:04 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb ook stadsverwarming.
Kan je het ook opzeggen en gewoon een ketel nemen ?
De afsluiter in de straat dicht draaien, zodat je en geen verwarming en geen warm water meer hebt, en een gasleiding krijg je niet.quote:Op zondag 16 november 2008 12:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag me wel af wat ze doen als je ophoudt met betalen.
Deze redenatie klopt natuurlijk ook van geen kant.quote:Op zondag 16 november 2008 11:30 schreef Isegrim het volgende:
Het is natuurlijk sowieso te belachelijk voor woorden dat een product dat eigenlijk heel erg goedkoop is (het is restwarmte; afval) duur gemaakt wordt door de prijs ervan te koppelen aan de olieprijs.Dat is net zoiets als een winkel die de prijs van goedkope wijn koppelt aan die van dure wijn omdat het anders niet eerlijk is t.o.v. de mensen die alleen maar een dure wijnzaak in hun wijk hebben.
Ligt eraan, wij hebben een jaren 50 woning en wij hebben gewoon een gasleiding.quote:Op zondag 16 november 2008 11:55 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat die leiding er ligt, vooral als je nog op gas wilt koken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |