je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindjequote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
Maar je grote idool welquote:
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondlooptquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Leuk, stoppen met je baan of opleiding om in je eentje zo'n hardnekkige geslachtsziekte op te voedenquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:
[..]
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje
Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef As_33 het volgende:
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Erg harteloosquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:18 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondlooptdat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
De moeder wel, en Godzijdank heeft ze zèlf het recht die beslissing te maken.quote:
TS is een man.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:22 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
Ik wist niet dat een abortus na verkrachting verplicht was.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?![]()
Zodra ze zelf een hyves hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:29 schreef cyberstalker het volgende:
Wanneer heb je het over een levend wezen?
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
[..]
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.
Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post. Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |