abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63225148
Ik lees altijd weer vol verbazing de reacties van mensen als het gaat om abortus. Persoonlijk vind ik dat echt een vorm van moord.
Maar dan komt altijd de vraag: "Maar wat als dit door verkachting komt dan?"

Nou het antwoord is heel simpel: "Dan is het ook moord"

Kijk als je iemand vermoord die je familie wat heeft aangedaan, dan is het nog steeds moord.
Nou als iemand je dochter verkracht en die raakt hierdoor zwanger en je pleegt dan abortus, dan is dat toch ook moord?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_63225191
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
ijs_beer fan!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 november 2008 @ 17:14:27 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63225238
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63225239
-edit- we blijven normaal doen he

[ Bericht 86% gewijzigd door Re op 15-11-2008 01:10:56 ]
pi_63225250
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
En wat vermoord je dan?
Iets wat niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder kun je dat eigenlijk wel vermoorden of mag dat wel zo heten?
je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje

Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
pi_63225264
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:11 schreef NanKing het volgende:
Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
pi_63225265
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_63225278
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
Leuk, zit je opgescheept met het kind van je verkrachter die later ook een bezoekingsregeling wilt.
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 14 november 2008 @ 17:17:17 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63225291
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik ben niet gelovig.
Maar je grote idool wel
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63225307
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:16 schreef laforest het volgende:
Mij zou je ieder kind kunnen geven, ik zou er van houden en hem/haar goed opvoeden en toekomst bieden zoals iedere ouder zou doen .
Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondloopt dat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:18:40 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_63225320
quote:

[..]

Leuk, stoppen met je baan of opleiding om in je eentje zo'n hardnekkige geslachtsziekte op te voeden
Ook geen sig dus
pi_63225330
Een abortus is een abortus, of het nu na een verkrachting is, of na een ONs, of na een gescheurd condoom...
Maakt allemaal niets uit. (alleen het gevoel kan anders zijn, maar daar gaat het niet over he...)

En als jij het nu moord noemt, klopt die redenatie dus ook.

Wat wil je er nu mee zeggen?
-Ik ben tegen abortus?
Nou, bij deze: das duidelijk

En:
Domme mensen moeten er ook zijn
compact en kleverig.
pi_63225378
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

je vermoord dan een levend wezen, een ongeboren kindje

Ik heb het niet over de morning after pill, ik heb het over echte abortus.
Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Kan je dan een goudvis ook niet vermoorden door hem uit het aquarium te vissen?
Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.

Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post . Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
ijs_beer fan!
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:21:31 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225379
Ik ga naar huis.
pi_63225397
quote:
Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_63225425
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:15 schreef As_33 het volgende:
Ik zie zelf abortus niet als moord, maar als een heel mooi recht van de vrouw om in het geval dat alle anticonceptie heeft gefaalt, toch niet aan kind te hoeven vast zitten.
Ik denk dat bij abortus de overweging altijd is: wat maakt me gelukkiger, wel of geen abortus. Ik hoop dat iedereen in dat geval voor de keuze gaat waar zij zelf gelukkiger van wordt. In het geval van een verkrachting zal die balans nóg wat sneller doorslaan naar abortus, omdat ook vrouwen die misschien ooit wel kinderen willen of al hebben, tóch niet de rest van hun leven iedere dag herinnerd willen worden aan die verkrachting.
Op wat voor discussie hoop je trouwens met die OP?
Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?
pi_63225426
Heb je een mooi aandenken aan je verkrachting iig.

Er is niet bewust voor dat kind gekozen, misschien is de moeder wel helemaal niet in staat is het kind een gedegen opvoeding te geven door allerlei zaken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_63225460
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:18 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat je verkracht bent is al vreselijk, maar dan word je dus ook nog gedwongen een kind te baren en de rest van je leven te weten dat ergens je kind rondloopt dat het kind een leuke nieuwe moeder krijgt lijkt me een schrale troost.
Erg harteloos
EN ook nog eens onethisch
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:25:54 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225465
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:
Kan het kind toch niets aan doen?
De moeder wel, en Godzijdank heeft ze zèlf het recht die beslissing te maken.
Ik ga naar huis.
pi_63225494
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:22 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten van de zijlijn. Ben benieuwd of je ook zo zou reageren als je zwanger blijkt te zijn na een brute verkrachting. Afgezien van de traumatische ervaring zelf, zou een kind wat daaruit geboren wordt je continu herinneren aan die vreselijke gebeurtenis, hell, wellicht zou je het het kind zelf gaan verwijten (ja, dat komt voor).
Neuh, ik ben baas in eigen buik, helemaal in zo'n geval.
TS is een man.
Een grappig weetje is dat de meeste mensen die tegen abortus zijn man zijn.
ijs_beer fan!
pi_63225538
Ik neem aan dat een slachtoffer van verkrachting eerst een zwangerschapstest doet, of iig een morningafterpil neemt. Dat lijkt mij vroeg genoeg om zeker niet te spreken van moord. Dat vind ik gewoon arbortus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:29:14 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63225560
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:24 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon een gevoelig onderwerp aan te snijden en het bespreekbaar te maken.
Waarom mag je een kind dat verwerkt is middels verkrachting niet houden of liefhebben? Kan het kind toch niets aan doen?
Ik wist niet dat een abortus na verkrachting verplicht was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:29:24 #23
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_63225563
Ik vind het een beetje een grijs gebied. Vanaf welke termijn vind je het moord? Na een week zwanger zijn? Na een maand? Nog langer? Wanneer heb je het over een levend wezen?
Hope for the best, prepare for the worst.
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:30:48 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_63225601
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:29 schreef cyberstalker het volgende:
Wanneer heb je het over een levend wezen?
Zodra ze zelf een hyves hebben natuurlijk.
Ik ga naar huis.
pi_63225629
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een vrucht van 3 dagen oud is geen kindje. Het is een kindje in woording.
[..]

Ik vind dit geen goede vergelijking want een vis kan nooit zonder water het bevruchte eitje kan uiteindelijk wel zonder de baarmoeder.

Daarbij was mijn post echt een hardop nadenk post . Ik ben er zelf nog niet uit wanneer het wel een legitieme reden is en wanneer niet en of ik uberhaupt het recht heb om iemand te 'veroordelen' omdat ik het geen legitieme reden kan vinden.
Vooralsnog ben ik voorstander van baas in eigen buik.
Op excessen en Spaanse praktijken na.
Je kunt toch tot en met 72 uur morning after pill nemen? Dan is het geen abortus?

Ik zou niet kunnen leven met het gevoel dat ik een moord op mijn geweten heb...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')