abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63218686
Hoe kan ik klinknagels uit een oud gispen bureau verwijderen zodanig dat het blad eraf kan? hij moet verhuisd door een smalle gang en past niet. Het bureau is meer dan 50 jaar oud, heeft 2 ladenblokken en een verticale metalen plaat aan de achterkant die die 2 ladenblokken verbind. Zowel het blad moet eraf als die metalen plaat want anders kan ik de ladenblokken niet verhuizen. wie heeft een idee hoe dit moet, heeft het al eens gedaan of weet waar ik hulp kan vinden. voor de juiste tip en/of effectieve hulp kook ik graag een lekkere maaltijd voor je. Dank dank alvast Marleen, alias Mamibelanda
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:55:34 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_63218781
Er is eigenlijk maar één manier, en dat is de klinknagels er voorzichtig uitboren.

Je kan ook met een hamer en beitel proberen de bolle kant eraf te slaan, maar daarmee maak je hoogstwaarschijnlijk schade.
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:57:59 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63218834
Is het een optie om het bureau door een raam o.i.d. te verhuizen? Wellicht past dat wel!

Klinknagels verwijderen gaat simpelweg met een boormachine: uitboren dus.
censuur :O
pi_63218868
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:55 schreef Snakey het volgende:
Er is eigenlijk maar één manier, en dat is de klinknagels er voorzichtig uitboren.

Je kan ook met een hamer en beitel proberen de bolle kant eraf te slaan, maar daarmee maak je hoogstwaarschijnlijk schade.
Eet smakelijk
pi_63219136
Klinknagels?
Het kopje er af slijpen en de nagel er met een drijver en hamer uit tikken. Maar ik denk niet dat je klinknagels bedoelt.

Popnagels: uitboren.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:24:29 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_63220869
Een 50 jaar oud bureau kan best klinknagels hebben
censuur :O
pi_63230838
Klinknagels:

Met een centerpons en hamer een putje slaan in het midden van de nagel.
Met een boortje, iets kleiner dan de kop van de klinknagel, rustig boren tot de kop losvalt. Mocht de nagel erg hard zijn, dan de punt van de boor af en toe in een beetje olie dompelen (maakt niet uit wat voor olie)
Met de centerpons (en hamer) de klinknagel naar achter slaan.

Montage gaat het makkelijkst met een boutje en moertje, of als je niet bij de achterkant kan komen, met een popnagel. (dan moet je wel beschikken over een popnageltang.)

Als er een popnagel ipv een klinknagel in zit (popnagel is herkenbaar aan een afgebroken stukje metaal in het midden, of een gaatje in het midden), dan geldt voorgaande beschrijving ook, behalve de eerste handeling, die is dan niet nodig.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:19:46 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63242567
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:54 schreef skiff het volgende:
Klinknagels:

Met een centerpons en hamer een putje slaan in het midden van de nagel.
Met een boortje, iets kleiner dan de kop van de klinknagel, rustig boren tot de kop losvalt. Mocht de nagel erg hard zijn, dan de punt van de boor af en toe in een beetje olie dompelen (maakt niet uit wat voor olie)
Met de centerpons (en hamer) de klinknagel naar achter slaan.

Montage gaat het makkelijkst met een boutje en moertje, of als je niet bij de achterkant kan komen, met een popnagel. (dan moet je wel beschikken over een popnageltang.)

Als er een popnagel ipv een klinknagel in zit (popnagel is herkenbaar aan een afgebroken stukje metaal in het midden, of een gaatje in het midden), dan geldt voorgaande beschrijving ook, behalve de eerste handeling, die is dan niet nodig.
Idd, zo zou ik het ook doen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63249807
Jarenlang masten ge- en verbouwd voor de jachtbouw. klinknagels en popnagels zat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')