Exact.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:57 schreef Taurus het volgende:
Bovendien is dit natuurlijk een veel te zware straf voor een slechte gewoonte, blijft triest. Desalniettemin vind ik het wel altijd interessant om te weten of iemand een enorme roker was, omdat dat nog iets verklaard. Ik vind het enger als die nare ziekte zomaar om zich heen maait.
Dat beweert hier ook niemand...maar als het dan een 'bekend' iemand overkomt, word je je toch wat meer bewust van je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:50 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, sneu, maar niet erger dan als het Miep van op de hoek overkomt.
Behalve als je al meerdere dierbaren bent verloren aan dergelijke dingen, dan is het van een "bekend" iemand lang zo dichtbij en confronterend niet...quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat beweert hier ook niemand...maar als het dan een 'bekend' iemand overkomt, word je je toch wat meer bewust van je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...
En dat zeg jij???quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:50 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, sneu, maar niet erger dan als het Miep van op de hoek overkomt.
Mag ik me hier even bij aansluiten??quote:Op donderdag 13 november 2008 23:22 schreef DarkElf het volgende:
man rot gewoon eens op zeg...
tis niet alsof je niet vaak genoeg je mening kwijt kan maar je hoeft hier toch geen "hehe moet je maar niet roken" topic van te maken
misselijk misselijk mannetje ben je toch
Ja dat zeg ik, waarom is het opeens belangrijker als het iemand overkomt die in de spotlights staat?quote:
Goed.. ik zal even wat dieper ingaan op de materie omdat ik blijkbaar nogal wat tegen zere benen schop met mijn opmerking.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat beweert hier ook niemand...maar als het dan een 'bekend' iemand overkomt, word je je toch wat meer bewust van je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...
ach altijd die stoere praat, maar als je een keer bloed hoest ga je ook met knikkende knietjes naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 15 november 2008 03:50 schreef cindy10 het volgende:
[..]
Mag ik me hier even bij aansluiten??
Voor de mensen die het wat boeit,ja ik rook!
Mischien heel slecht,of je kan het zien vanuit de andere kant....gerookt vlees is langer houdbaar!
Het is niet minder erg voor mensen die roken, let wel, het is nog niet zo heel lang zo dat roken als slecht bekend staat en mensen die nu die leeftijd bereiken zijn ermee opgegroeid op een heel andere manier.quote:Op zaterdag 15 november 2008 09:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach altijd die stoere praat, maar als je een keer bloed hoest ga je ook met knikkende knietjes naar het ziekenhuis.
Dit is nou juist die reden waarom ik geen compassie heb voor mensen die roken en vervolgens COPD of longkanker oplopen. Altijd maar die stoere one-liners als deze, of andere zoals "er is maar een weg naar de longen en die moet goed geasfalteerd worden" om hun verslaving er nog gaver uit te laten komen, maar als puntje bij paaltje komt zijn ze op hun 45e bezig met pleisters omdat de ademhaling steeds lastiger wordt en als de longarts de grote K op je 48e constateert is het tranen met tuiten geblazen...
Ach gelukkig is die ene weg goed geasfalteerd en hebben we wormen maandenlang de tijd om van je te genieten aangezien gerookt vlees langer goed blijft
Als dit zo is, zijn die artsen wel erg voorbarig geweest in hun conclusie en de patient dit zo vertellenquote:
Jammer dat je niet verder leest dan dat.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Let wel, dit is SHO. Wij melden het als een celeb een kind krijgt, als het uit is met zijn/haar geliefde, hell, zelfs als hij/zij slecht op de foto staat! Het zou dan toch wel ietwat vreemd zijn om ziekte/dood rond zo'n persoon niet te gaan melden omdat het immers niet erger is dan als het Miep van om de hoek overkomt, en dus daarom geen aandacht verdient.
En nogmaals, niemand beweert hier dat het 'erger' is omdat het een 'bekende Nederlander' betreft!
True, die reactie had minder bot gekund, was misschien beter geweest als ik had gezegd dat het een kloteziekte is, niet minder voor een ander dan voor haar. Zit wellicht ook een stukje bitterheid van mij bij omdat ik zoveel mensen heb zien gaan en daar wordt dan nauwelijks aandacht aan besteed, pas als zoiets gebeurt is men zich eens bewust van dat zulke dingen ook nog bestaan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:38 schreef Greys het volgende:
MarMar, het gaat om de manier waaróp jij je (eerste) reactie gaf. "Tsjah... sneu... máár...".
En daarna blijf je er maar op doorhameren. Open lekker een topic elders, om daar uitgebreid over te praten. Want je hebt heus een punt, maar om dat nou in dit topic te gaan zitten 'uitvechten'
Ik lees hier toch letterlijk reacties van mensen die roken en echt niet van plan zijn daarmee te stoppen?quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:38 schreef Greys het volgende:
Want, wie zegt dat het NIET zo is, dat mensen er meer bewust van worden, van die risico's? Jij neemt dat veel te gemakkelijk aan.
Ik besef iig wel hoe kwetsbaar een lijf is en dat gezond gaan leven niet altijd een garantie is.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:47 schreef SHE het volgende:
Ga ff lekker in je eigen topic de nieuwe messias uithangen wil je?
Ik vraag me dan meteen af wat jij hebt uitgespookt dat je langdurig ziek bent. Naja, als ik je zo lees weet ik wel waarom God je heeft gestraft.
Doe maar doei
Ik gaf net al toe dat mijn eerste reactie botter was dan bedoeld en een discussie over roken hoeft ook niet, had ik niet op in hoeven gaan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Greys zegt het inderdaad ook al; dit is niet echt de plek om dit soort discussies te gaan voeren, ook niet die over roken. Laten we het gewoon houden op nieuws/reacties rond Ria en de ziekte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |