abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63212391
Erg triest
pi_63214855
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:57 schreef Taurus het volgende:
Bovendien is dit natuurlijk een veel te zware straf voor een slechte gewoonte, blijft triest. Desalniettemin vind ik het wel altijd interessant om te weten of iemand een enorme roker was, omdat dat nog iets verklaard. Ik vind het enger als die nare ziekte zomaar om zich heen maait.
Exact.
live life
pi_63227186
Vrijdag 14 november 2008

Lieve allemaal,

Na de grote schok over de gezondheid van onze Ria hebben we wellicht een lichtpuntje. Het feit dat zij ernstig ziek is, wil nog niet zeggen dat het doek is gevallen voor haar. Er wordt alles op alles gezet om Ria te helpen. We zullen jullie via deze site op de hoogte houden.

Met zijn allen houden wij goede hoop.

Liefs,

Chela, Patty, Angela, Anita en Esther.

http://www.dollydots.nl/
pi_63227285
Tsjah, sneu, maar niet erger dan als het Miep van op de hoek overkomt.
pi_63227536
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:50 schreef MarMar het volgende:
Dat beweert hier ook niemand...maar als het dan een 'bekend' iemand overkomt, word je je toch wat meer bewust van je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...
pi_63227684
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat beweert hier ook niemand...maar als het dan een 'bekend' iemand overkomt, word je je toch wat meer bewust van je eigen sterfelijkheid en die van je dierbaren...
Behalve als je al meerdere dierbaren bent verloren aan dergelijke dingen, dan is het van een "bekend" iemand lang zo dichtbij en confronterend niet...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 november 2008 @ 19:10:44 #32
163650 Greys
pi_63227775
Open daar lekker een apart topic over MarMar, over het bestaansrecht van dit soort topics.
Maar ga het hier dan niet lopen verzieken. Please.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:19:27 #33
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63234796
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 18:50 schreef MarMar het volgende:
En dat zeg jij???

Raap me op!!
pi_63238589
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:22 schreef DarkElf het volgende:
man rot gewoon eens op zeg...

tis niet alsof je niet vaak genoeg je mening kwijt kan maar je hoeft hier toch geen "hehe moet je maar niet roken" topic van te maken

misselijk misselijk mannetje ben je toch
Mag ik me hier even bij aansluiten??
Voor de mensen die het wat boeit,ja ik rook!
Mischien heel slecht,of je kan het zien vanuit de andere kant....gerookt vlees is langer houdbaar!
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 november 2008 @ 03:54:57 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_63238610
Triest nieuws

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63239407
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:19 schreef N.icka het volgende:

[..]

En dat zeg jij???

Raap me op!!
Ja dat zeg ik, waarom is het opeens belangrijker als het iemand overkomt die in de spotlights staat?

Overigens had ik het niet eens over mezelf, dat maak jij er dan weer van.
pi_63239478
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Goed.. ik zal even wat dieper ingaan op de materie omdat ik blijkbaar nogal wat tegen zere benen schop met mijn opmerking.

Persoonlijk vind ik het erger als het een dierbare overkomt, maar dat zal niet meer dan logisch zijn.

Als het nu ook zo is dat er hierdoor meer aandacht voor de ziekte komt en de gevolgen ervan en ja, ik weet dat dit ook tegen het zere been schopt maar wellicht ook voor de oorzaken ervan..
Als dit er nu voor zorgt dat er een aantal mensen zijn die deze ziekte serieuzer gaan nemen omdat dit ze confronteerd met hun eigen sterfelijkheid en die van anderen, dan is dat tenminste nog iets positiefs.

Natuurlijk is het kut voor haar en voor haar familie en dierbaren, maar ik word er altijd wel een beetje kriegel van als mensen het zich aantrekken alsof het werkelijk een dierbare of familielid betreft.
Het is altijd een kutziekte, OOK voor Ria, maar daarom niet minder voor anderen en ik vind het jammer dat een dergelijke ziekte van sommigen alleen aandacht krijgt als er zoiets gebeurt.

Let wel, dat betekent niet dat ik het fout vind dat het mensen nu hun medeleven betuigen. Ik heb er alleen ook een kanttekening bij.
  zaterdag 15 november 2008 @ 09:48:25 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63239562
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 03:50 schreef cindy10 het volgende:

[..]

Mag ik me hier even bij aansluiten??
Voor de mensen die het wat boeit,ja ik rook!
Mischien heel slecht,of je kan het zien vanuit de andere kant....gerookt vlees is langer houdbaar!
ach altijd die stoere praat, maar als je een keer bloed hoest ga je ook met knikkende knietjes naar het ziekenhuis.

Dit is nou juist die reden waarom ik geen compassie heb voor mensen die roken en vervolgens COPD of longkanker oplopen. Altijd maar die stoere one-liners als deze, of andere zoals "er is maar een weg naar de longen en die moet goed geasfalteerd worden" om hun verslaving er nog gaver uit te laten komen, maar als puntje bij paaltje komt zijn ze op hun 45e bezig met pleisters omdat de ademhaling steeds lastiger wordt en als de longarts de grote K op je 48e constateert is het tranen met tuiten geblazen...

Ach gelukkig is die ene weg goed geasfalteerd en hebben we wormen maandenlang de tijd om van je te genieten aangezien gerookt vlees langer goed blijft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63239643
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach altijd die stoere praat, maar als je een keer bloed hoest ga je ook met knikkende knietjes naar het ziekenhuis.

Dit is nou juist die reden waarom ik geen compassie heb voor mensen die roken en vervolgens COPD of longkanker oplopen. Altijd maar die stoere one-liners als deze, of andere zoals "er is maar een weg naar de longen en die moet goed geasfalteerd worden" om hun verslaving er nog gaver uit te laten komen, maar als puntje bij paaltje komt zijn ze op hun 45e bezig met pleisters omdat de ademhaling steeds lastiger wordt en als de longarts de grote K op je 48e constateert is het tranen met tuiten geblazen...

Ach gelukkig is die ene weg goed geasfalteerd en hebben we wormen maandenlang de tijd om van je te genieten aangezien gerookt vlees langer goed blijft
Het is niet minder erg voor mensen die roken, let wel, het is nog niet zo heel lang zo dat roken als slecht bekend staat en mensen die nu die leeftijd bereiken zijn ermee opgegroeid op een heel andere manier.

Overigens vind ik wel dat je bij dit soort berichten eens extra stil zou moeten staan bij de gevolgen van roken in plaats van je kop in het zand steken. Het is vreselijk jammer dat het blijkbaar niet confronterend genoeg is voor veel mensen om bewuster te worden van hun eigen levenswijze.
Dit wil je gewoon zelf niet meemaken en als je iets kan doen om het risico aanzienlijk te verminderen, doe dat dan!

Maar geen compassie hebben met mensen die zo'n vreselijke ziekte krijgen omdat ze gerookt hebben, vind ik heel hard. Wees gewoon maar blij dat je zelf die verslaving niet hebt, maar te weinig fruit eten, veel slechte vetten eten, onregelmatig slapen en heel veel dingen meer geven ook al genoeg verhoogd risico op een vorm van kanker.. weet je heel zeker dat je heel consequent alles doet aan een gezond leven?
pi_63239762
http://www.telegraaf.nl/p(...)Ria_Brieffies__.html

Artsen onderzoeken Dolly Dot Ria Brieffies

AMSTERDAM - Er is hoop voor Dolly Dot Ria Brieffies (51), die eerder deze week ongeneeslijk ziek werd verklaard. „Er is mogelijk geen sprake van longkanker”, liet een woordvoerder gistermiddag weten. „De artsen onderzoeken nu wat er wél met haar longen aan de hand is, en of er een passende behandeling is.”

Ria, moeder van volwassen zoon Maikel (20) en tienerdochter Melissa (14), werd afgelopen woensdag opgenomen in het ziekenhuis. Amper een dag later kwam het nieuws dat de zangeres nooit meer beter zou worden. „De artsen zagen meteen dat er iets helemaal mis was. Daarvoor hoefden ze niet eens allerlei onderzoeken te doen”, zo luidden de eerste berichten, waarna zelfs een treurig bericht op de site van de Dolly Dots verscheen.

Het nieuws over de ziekte van Ria is volgens betrokkenen ingeslagen als een bom bij de andere vijf Dolly Dots. „De meiden waren compleet in de war toen ze met de eerste berichten over een ongeneeslijke longaandoening werden geconfronteerd. Voordat Ria werd opgenomen, was er namelijk geen enkele aanleiding om te denken dat ze ziek zou zijn.”

Op hun site lieten de Dots vrijdag weten: „Na de grote schok over de gezondheid van onze Ria hebben we wellicht een lichtpuntje. Het feit dat zij ernstig ziek is, wil nog niet zeggen dat het doek is gevallen voor haar. Er wordt alles op alles gezet om Ria te helpen.”
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_63239795
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:11 schreef TheVulture het volgende:
knip
Als dit zo is, zijn die artsen wel erg voorbarig geweest in hun conclusie en de patient dit zo vertellen

Aan de andere kant, beter zo dan andersom.
pi_63239825
Let wel, dit is SHO. Wij melden het als een celeb een kind krijgt, als het uit is met zijn/haar geliefde, hell, zelfs als hij/zij slecht op de foto staat! Het zou dan toch wel ietwat vreemd zijn om ziekte/dood rond zo'n persoon niet te gaan melden omdat het immers niet erger is dan als het Miep van om de hoek overkomt, en dus daarom geen aandacht verdient.
En nogmaals, niemand beweert hier dat het 'erger' is omdat het een 'bekende Nederlander' betreft!
pi_63239897
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Let wel, dit is SHO. Wij melden het als een celeb een kind krijgt, als het uit is met zijn/haar geliefde, hell, zelfs als hij/zij slecht op de foto staat! Het zou dan toch wel ietwat vreemd zijn om ziekte/dood rond zo'n persoon niet te gaan melden omdat het immers niet erger is dan als het Miep van om de hoek overkomt, en dus daarom geen aandacht verdient.
En nogmaals, niemand beweert hier dat het 'erger' is omdat het een 'bekende Nederlander' betreft!
Jammer dat je niet verder leest dan dat.

Wat ik ook aangeef is dat ik het jammer vind dat mensen zich niet meer bewust worden van de risico's op zo'n ziekte doordat het nu een bekende nederlander overkomt.
Het zou nog iets positiefs opleveren als men daardoor beter ging nadenenken over zijn/haar eigen levenswijze.

En dat dit sho is, betekent toch niet dat iemand die vind dat showbizzmensen ook gewoon mensen zijn en dat gewone mensen net zo belangrijk zijn geen reactie mag plaatsen hoop ik???
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 november 2008 @ 10:38:10 #44
163650 Greys
pi_63240033
MarMar, het gaat om de manier waaróp jij je (eerste) reactie gaf. "Tsjah... sneu... máár...".
En daarna blijf je er maar op doorhameren. Open lekker een topic elders, om daar uitgebreid over te praten. Want je hebt heus een punt, maar om dat nou in dit topic te gaan zitten 'uitvechten'
Want, wie zegt dat het NIET zo is, dat mensen er meer bewust van worden, van die risico's? Jij neemt dat veel te gemakkelijk aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63240058
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:38 schreef Greys het volgende:
MarMar, het gaat om de manier waaróp jij je (eerste) reactie gaf. "Tsjah... sneu... máár...".
En daarna blijf je er maar op doorhameren. Open lekker een topic elders, om daar uitgebreid over te praten. Want je hebt heus een punt, maar om dat nou in dit topic te gaan zitten 'uitvechten'
True, die reactie had minder bot gekund, was misschien beter geweest als ik had gezegd dat het een kloteziekte is, niet minder voor een ander dan voor haar. Zit wellicht ook een stukje bitterheid van mij bij omdat ik zoveel mensen heb zien gaan en daar wordt dan nauwelijks aandacht aan besteed, pas als zoiets gebeurt is men zich eens bewust van dat zulke dingen ook nog bestaan.

Maar toch hoop ik dat juist dit topic mensen doet inzien hoe kwetsbaar je lijf is en dat ze dan toch eens bewust worden van hoe ze met dat lijf omgaan.

If anything.. dan is dat toch het minste wat zulk nieuws je zou moeten doen als het je echt raakt?
pi_63240075
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:38 schreef Greys het volgende:

Want, wie zegt dat het NIET zo is, dat mensen er meer bewust van worden, van die risico's? Jij neemt dat veel te gemakkelijk aan.
Ik lees hier toch letterlijk reacties van mensen die roken en echt niet van plan zijn daarmee te stoppen?
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:47:16 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63240117
Ga ff lekker in je eigen topic de nieuwe messias uithangen wil je?
Ik vraag me dan meteen af wat jij hebt uitgespookt dat je langdurig ziek bent. Naja, als ik je zo lees weet ik wel waarom God je heeft gestraft.

Doe maar doei
pi_63240144
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:47 schreef SHE het volgende:
Ga ff lekker in je eigen topic de nieuwe messias uithangen wil je?
Ik vraag me dan meteen af wat jij hebt uitgespookt dat je langdurig ziek bent. Naja, als ik je zo lees weet ik wel waarom God je heeft gestraft.

Doe maar doei
Ik besef iig wel hoe kwetsbaar een lijf is en dat gezond gaan leven niet altijd een garantie is.
En ik gun het niemand anders.

Jij blijkbaar wel, aardig van je!

pi_63240179
Greys zegt het inderdaad ook al; dit is niet echt de plek om dit soort discussies te gaan voeren, ook niet die over roken. Laten we het gewoon houden op nieuws/reacties rond Ria en de ziekte.
pi_63240239
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 10:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Greys zegt het inderdaad ook al; dit is niet echt de plek om dit soort discussies te gaan voeren, ook niet die over roken. Laten we het gewoon houden op nieuws/reacties rond Ria en de ziekte.
Ik gaf net al toe dat mijn eerste reactie botter was dan bedoeld en een discussie over roken hoeft ook niet, had ik niet op in hoeven gaan.
Maar is het niet juist een gelegenheid om de ziekte zelf ook wat meer onder de aandacht te brengen omdat het mensen raakt dat het haar overkomt?

Zoiets had ik eigenlijk meteen moeten posten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')