quote:Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me
Wat is het nou?quote:'Mannen met buikje leven langer'
door Redactie op 31-12-2007 @ 12:36
Oudere mannen met overgewicht leven gemiddeld langer dan seksegenoten die niet met overtollige kilo's kampen. Dat meldt het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) in het decembernummer van het vakblad Demos.
Betere voeding, minder roken en betere behandelingsmethoden van dodelijke hart- en vaatziekten zorgen ervoor dat mensen met overgewicht veel langer blijven leven in vergelijking met decennia geleden. Het extra vet rond hun botten beschermt hen bovendien goed tegen heupbreuken na valpartijen.
Mensen met overgewicht zijn echter niet gezonder dan mensen met een normaal gewicht. Wie kampt met overgewicht of zwaarlijvigheid gaat niet eerder dood, maar leeft gemiddeld langer in ongezondheid, stelt onderzoekster Mieke Reuser. Zij verrichtte haar onderzoek in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.
Een bescheiden buikje hoeft dan volgens Reuser geen groot probleem te zijn, ernstige zwaarlijvigheid is dat wel. Mensen die veel te veel wegen, leven gemiddeld drie jaar (mannen) en vijf jaar (vrouwen) korter dan mensen met een normaal gewicht. Daar staat tegenover dat mannen met licht overgewicht gemiddeld 1,5 jaar langer leven dan mannen met een normaal gewicht.
Het toenemende aantal mensen met overgewicht leidt tot steeds hogere kosten voor de gezondheidszorg en voor zorgverzekeraars. Daarnaast ervaren veel mensen overgewicht als iets negatiefs.
Geregeldquote:Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten
quote:
Ik ben niet eens te zwaar of dikquote:Op donderdag 13 november 2008 15:48 schreef zwaaibaai het volgende:
Val dan gewoon af, vetklep..
Iedereen aan de anorexiaquote:Op donderdag 13 november 2008 15:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ben niet eens te zwaar of dik
Volgens mij is het een Hollands complot om de Bourgondische levensstijl dood te maken
Onderschrift materiaal.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten
Past net nietquote:
quote:Op donderdag 13 november 2008 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Past net niet
Teveel letters
Maar zonder linkverwijzing past het wel![]()
Jij bent heul wel molligquote:Op donderdag 13 november 2008 15:52 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik ben niet eens te zwaar of dik
Volgens mij is het een Hollands complot om de Bourgondische levensstijl dood te maken
Je de tering werken tot je dood bent.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:07 schreef CasB het volgende:
Jeetje, roken is slecht, drinken is slecht, een buikje is slecht, rimpels kunnen niet. Wat mag nog wel?
Daar ben ik te lui voor.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je de tering werken tot je dood bent.
Tuurlijk. Ze geven je informatie, maar vooral niets er mee doen, kijkbuiskinderen. Tuurlijk willen ze dat je je leefpatroon aanpast.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef ehqo het volgende:
Ze informeren gewoon hoor, ze zeggen niet dat je nu helemaal anders moet leven.
+1quote:Op donderdag 13 november 2008 17:06 schreef TheVotary het volgende:
Het leven is toch kut, dus waarom verlengen.
Vettax?quote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef ehqo het volgende:
Zo begon het ook met het roken.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:00 schreef ehqo het volgende:
quote:Op donderdag 13 november 2008 16:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waar ken ik die rechter vent van?
Je mag toch zelf weten of jij je er wat van aantrekt? Ik ga me echt niet laten opfokken door dit soort berichtjes.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:06 schreef dubidub het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ze geven je informatie, maar vooral niets er mee doen, kijkbuiskinderen. Tuurlijk willen ze dat je je leefpatroon aanpast.
Dat haal jij erbij ja. In de berichten over dit onderzoek wordt daar niet over gerept.quote:
Volgens het bericht gaat het erom dat gifstoffen zich ophopen in een vetlaag, ongeacht hoe groot deze is, en daarom een bedreiging vormen voor je lever. Of iets daaromtrent.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:31 schreef RickoKun het volgende:
Er zit een verschil tussen dik zijn, en overgewicht hebben.
Overgewicht (wat vet op/om de pens) kan gezonder zijn, dik zijn echter niet (dat je aan de kop ziet dat iemand zo'n vies vet varken is)
Jij volgt het kabinet/nieuws niet echt of wel?quote:Op donderdag 13 november 2008 18:23 schreef ehqo het volgende:
[..]
Je mag toch zelf weten of jij je er wat van aantrekt? Ik ga me echt niet laten opfokken door dit soort berichtjes.
[..]
Dat haal jij erbij ja. In de berichten over dit onderzoek wordt daar niet over gerept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |