Ik ben dus een type 4. Wat ben jij?
quote:Lui.
Op maandag 25 maart 2002 16:12 schreef Lucille het volgende:
Ik ben dus een type 4. Wat ben jij?
quote:Ook 4 maar in een iets andere volgorde. Soms kun je de glazuur (als ie een beetje hard is) er als een compleet roze plakje vanaf halen, wat dan vervolgens pas als laatste geconsumeerd wordt (want lekkerst
Op maandag 25 maart 2002 16:12 schreef Lucille het volgende:
Het eten van een tompoes (of tompouce, tompoeze, etc, ..., voordat we daar weer een discussie over krijgen) is een kunst apart. Iedereen heeft zo zijn/haar eigen methodes:
1) met de vork er inprikken en zo een stuk er af halen
2) met de zijkant van de vork van boven naar beneden duwen en zo een stuk er af duwen
3) met de punt van de vork eerst het bovenste stukje bladerdeeg er afbreken (via de zijkant van het bladerdeeg) en met de volgende hap de room en de onderkant er af prikken
4) laagje voor laagje er afhalen, dus eerst de slagroom, dan het glazuur er af schrapen, dan het bovenste laagje bladerdeeg, dan de room en dan de onderste laag bladerdeeg.
5) de echte hollander die gaat prakken
6) gewoon met je hand beetpakken en in je trog duwenIk ben dus een type 4. Wat ben jij?
Even over die room: wat vinden jullie het lekkerst? De echte gele, puddingachtige bakkersroom of de iets lichtere, schuim-achtige variant die o.a. Albert Heijn gebruikt?
Hier ik heb ik ook al vaker over gedacht... LOL Het leek me bijvoorbeeld leuk om die dingen uit te delen tijdens een debat ofzo..
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 25-03-2002 16:18]
Maar omdat het een poll is.. doe dan maar 4.
quote:Shit, waar haal jij je gebak man? Op de rommelmarkt? Harde glazuur en room van de AH. Geef mij maar gewoon vers gebak van de bakker..
Op maandag 25 maart 2002 16:16 schreef Fling het volgende:[..]
Ook 4 maar in een iets andere volgorde. Soms kun je de glazuur (als ie een beetje hard is) er als een compleet roze plakje vanaf halen, wat dan vervolgens pas als laatste geconsumeerd wordt (want lekkerst
).
Even over die room: wat vinden jullie het lekkerst? De echte gele, puddingachtige bakkersroom of de iets lichtere, schuim-achtige variant die o.a. Albert Heijn gebruikt?
Soortje van 4 dus... maar dan anders
quote:Ook een niet beschreven optie. Eerst de slagroom op het schoteltje mikken want die is vies. Dan bovenste korst met de hand, room met het vorkje en onderste laag met de hand.
Op maandag 25 maart 2002 16:17 schreef Crikey2 het volgende:
Eigenlijk allemaal niet.. ik pak de glazuurlaag eraf en bewaar die tot het laatst. Ik eet dus eerst de room op.
En die AH nep-room is ook vies. Ik wilde echte!
quote:Tja, ieder z'n voorkeur. Of misschien kan onze bakker er gewoon niks van...
Op maandag 25 maart 2002 16:19 schreef Kogando het volgende:[..]
Shit, waar haal jij je gebak man? Op de rommelmarkt? Harde glazuur en room van de AH. Geef mij maar gewoon vers gebak van de bakker..
(was volgens mij geen optie)
Eerst haal ik dat slagroom/glazuur-laagje eraf. Die leg ik op het schoteltje.
Dan eet ik die room op. Soms met vorkje, soms gewoon beetpakken en happen maar.
En daarna pak ik dat heerlijke geglazuurde met slagroom-laagje en dat hap ik fijn naar binnen.
Mjammie!!!
quote:Ja, zo eet ik mijn tompouzen ook.
Op maandag 25 maart 2002 16:19 schreef SPaNKMaSTeR_oF_THe_MiND het volgende:
Ik haal de bovenste laag bladerdeeg er eerst af, schraap vervolgens alle room eraf, vervolgens eet ik het bovenste bladerdeeg met glazuur en slagroom en al en vervolgens het onderste stukkieSoortje van 4 dus... maar dan anders
quote:Idem!
Op maandag 25 maart 2002 16:28 schreef Kimmie het volgende:
met de hand bovenkant erafhalen en opeten
daarna met vorkje verder gaan(was volgens mij geen optie)
Als je optie een op twee neemt wordt het een rotzooi. Als je met een vorkje gaat proberen het bovenste laagje door te komen, druk je door de kracht op dat laagje alle room ertussen uit.
quote:bakkersroom lust in niet, daardoor vind ik die echte vlaaien ook niet lekker, waar je dan onder je kersen nog room hebt, als ik dat ontdek hoef ik die taart niet meer
Op maandag 25 maart 2002 16:16 schreef Fling het volgende:[..]
die eten ook niet zo makkelijk en tis altijd vechten met zon ding.
Ik dus er eerst een beetje op zodat de vla een beetje naar buiten steekt, dat lepel ik er dan vanaf... Daarna is hij op een degelijk formaat en kan ik hem zo in mn mond schuiven
Eerst bovenste plak eraf halen, dus deeg met glazuur.
Dat eet je op.
Dan eet je het onderste gedeelte, dus room op een plak bladerdeeg op.
Gaat prima.
quote:Gezien de vele reacties denk ik toch dat veel mensen wel begrepen hebben wat ik geschreven heb.
Op maandag 25 maart 2002 20:02 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou Lucille ik vind je omschrijvingen maar vaag
quote:tuurlijk. het leeft bij de mensen
Op maandag 25 maart 2002 21:37 schreef Lucille het volgende:Gezien de vele reacties denk ik toch dat veel mensen wel begrepen hebben wat ik geschreven heb.
quote:Juist, zo eet je een tom poes. Alleen heb ik niks tegen slagroom.
Op maandag 25 maart 2002 16:20 schreef Lodi het volgende:[..]
Ook een niet beschreven optie. Eerst de slagroom op het schoteltje mikken want die is vies. Dan bovenste korst met de hand, room met het vorkje en onderste laag met de hand.
Zo ongeveer dus.En die AH nep-room is ook vies. Ik wilde echte!
quote:Hmz. Gelukkig heb jij een leuke trog.
Op maandag 25 maart 2002 16:43 schreef sweetie het volgende:
6
Ik ben meer voor 4, echter, ik houd het glazuur gewoon op het bovenste stukje bladerdeeg en eet dat in één keer.
quote:Zie mijn openingszin in het topic.
Op maandag 25 maart 2002 22:31 schreef Witchfynder het volgende:
Is het trouwens niet "tompouce"? Tom Poes is die tekenfilmkat...
quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:56 schreef Chirma het volgende:
Ik haal altijd het harde geglazuurde laagje er af en eet dat op. Daarna "hak" ik stukjes met mijn vork van de rest af..
Me threequote:Op dinsdag 21 september 2004 15:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]Ik ook.
Avonturier!quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:31 schreef p-etr-a het volgende:
Oh, trouwens, soms experimenteer ik met andere methodes,
quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Avonturier!
Misschien kunnen we een keer een Tompouce-Experimenteer-Meet houden!quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:39 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dit topic geeft me ook weer leuke plannetjes voor eventuele toekomstige experimenten, hartstikke leuk!
Goed plan!quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:41 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een keer een Tompouce-Experimenteer-Meet houden!
quote:Op dinsdag 21 september 2004 16:43 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Goed plan!
Dan krijgt iedereen bijvoorbeeld 5 tompoucen, en moeten ze allemaal op een andere manier opgegeten worden. Lekker en wellicht leerzaam, ik ben van de partij!
Jeee, ik dacht dat ik de enige was met dit eetprobleemquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:06 schreef hanskamp het volgende:
Ik doe het zo:
- Ik trek eerst de bovenste bladerdeeg (met slagroom en glazuur) van de puddig af. Dat eet ik op.
- Dan eet ik de onderste bladerdeeg met puddig op.
- Dan zit ik daar met mijn vette handen, en die worden natuurlijk gewassen.
ik doe t precies zoquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:26 schreef lovegrrl het volgende:
een beetje 2
eerst haal ik de bovenkant eraf.. dat leg ik dan weg.. dan eet ik room uit het midden, dan de onderkant waar ik wat room op had laten zitten, en dan pas de bovenkant
ik bewaar het lekkerste voor het laatst
quote:Op maandag 25 maart 2002 22:31 schreef Witchfynder het volgende:
Is het trouwens niet "tompouce"? Tom Poes is die tekenfilmkat...
Hier hetzelfde. Alleen room & onderkant gaat hier tegelijk naar binnenquote:Op dinsdag 21 september 2004 16:22 schreef littledrummergirl het volgende:
eerst het roze bovenkantje eraf halen en ernaast leggendies voor het laatst. dan de room opeten
en daarna de onderkantan dan komt het allertofste .. de bovenknat
Zo doe ik het ookquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:26 schreef lovegrrl het volgende:
een beetje 2
eerst haal ik de bovenkant eraf.. dat leg ik dan weg.. dan eet ik room uit het midden, dan de onderkant waar ik wat room op had laten zitten, en dan pas de bovenkant
Ik ookquote:Op dinsdag 21 september 2004 20:13 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook![]()
Bossche Bol?quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook![]()
En wat een Bossche Bol betreft, daar lepel ik eerst de slagroom uit en daarna eet ik de bol zelf op![]()
Dat is absoluut de lekkerste methodequote:Op dinsdag 21 september 2004 18:26 schreef lovegrrl het volgende:
een beetje 2
Dat zijn toevallig wel allebei 2 CUL classics, en toevallig allebei van mijn hand.quote:Op donderdag 23 september 2004 00:17 schreef kissa het volgende:
Oh jeetje, ik heb net de spruitjes afgekraakt en nu de tompouce (of hoe je het schrijft )
Ik lust ze niet![]()
En wat als het nou zomer is?quote:Op zondag 26 september 2004 13:18 schreef Faithy het volgende:
vervolgens eet ik de HELFT van de pudding op (in de lente)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |