abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63370345
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:17 schreef Komakie het volgende:
Als je het toch niet hoofdzakelijk gebruikt voor vallen zijn die harde ook een beetje overbodig denk ik.
En wat als je kniebeschermers wil aanschaffen omdat je nog wél valt? Ik viel vorige vakantie gemiddeld 1x per dag, op het eind van de dag (als ik moe was), op een ijsplaat. Beide knieën helemaal blauw en pijnlijk, kon nauwelijks meer zitten of slapen.

Nu, een halfjaar later, is een deel van het weefsel een soort van gevoelloos gebleven. Aanraking voel ik niet meer, alleen nog maar tintelingen of pijn. Dus ik wil ze dit jaar wel gaan beschermen. Maar weet dus totaal niet wat goed en handig is.

Heeft iemand hier daar advies voor, buiten niet meer vallen? (vorige keer dat ik hier iets vroeg ook goed advies gekregen )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_63370491
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]
Nu, een halfjaar later, is een deel van het weefsel een soort van gevoelloos gebleven. Aanraking voel ik niet meer, alleen nog maar tintelingen of pijn. Dus ik wil ze dit jaar wel gaan beschermen. Maar weet dus totaal niet wat goed en handig is.
Dit heb ik ook. Nadat ik vorig jaar vol gas met me knie op een rots klapte, was me knie weken ontzettend dik en gevoelloos. Het is nu wel stukken minder, maar dik is ie nog steeds. Geloof dat er iets van vocht inzit, heb ik me laten vertellen. Eigenlijk heb ik er nooit last van.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:33:57 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63371011
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:14 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Daar zal ik niet zo veel last van hebben dan, want grote kickers doe ik nog niet
Ga ik ook liever oefenen in verse sneeuw, komt niet zo hard aan
In dat geval zul je waarschijnlijk klaar komen tijdens het rijden op dat ding
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 20 november 2008 @ 12:35:23 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63371047
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:10 schreef Zouph het volgende:
hey

zit te twijfelen tussen nitro magnum 168 en elan el grande 167

wie kan me het verschil uitleggen qua eigenschappen van de twee board en me vertellen of de el grande nu een sinthered of een extruded base heeft?

(2,01m, 95 kg, EU 49)

tevens zoek ik schoenen in maat 49, zijn die ergens te passen in nederland? Heb al burton rulers aangehad van size 15, maar zaten toch een beetje krapjes. Tevens zoek ik een schoen met verkorte zoollengte (geintregreerde binnen en buitenschoen).

Voor bindingen heb ik de burton cartel geprobeerd, alleen is toch nog vrij moeilijk aan te doen vanwege kleine nose strap (stond op maximaal). Kent iemand vergelijkbare eigenschappen, maar met een verlengde nosestrap?

alvast bedankt!
Ik zou proberen om een paar 32 of Salomon schoenen te krijgen. Daarvan is de buiten behuizing (mooi woord ) wat kleiner. Alle kleine beetjes helpen om je voeten wat in te korten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 20 november 2008 @ 12:43:00 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63371230
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:08 schreef Fugie het volgende:
paar jaar terug was ik op vakantie en hadden we 3 dagen volle sneeuw, lag er achter de schans gewoon een meter poeder

Toen durfde ik wel
Terwijl het eigenlijk gevaarlijker is. Kans dat je wat scheurt omdat je board kopje onder gaat in de pow of omdat je niet kunt zien wat er onder de sneeuw zit. ok een meter poeder is natuurlijk wel positief en als het gewoon een kicker in een park is zal het geen probleem zijn, maar een paaltje zit in een klein hoekje als je het naast de piste of in de poeder doet

Eigenlijk is een goede kicker met een stijle landing nog het minst gevaarlijk om op te landen. Je valt voor een groot gedeelte met de helling mee en daardoor zul je niet snel vol op een arm terecht komen ofzo. Daarnaast is controle houden makkelijker aangezien het geprepareerde piste is.

Hele mooie woorden maar ik spring ook liever een poeder kicker dan één in het park
  donderdag 20 november 2008 @ 12:46:09 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63371302
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:03 schreef Chicolate het volgende:

[..]

En wat als je kniebeschermers wil aanschaffen omdat je nog wél valt? Ik viel vorige vakantie gemiddeld 1x per dag, op het eind van de dag (als ik moe was), op een ijsplaat. Beide knieën helemaal blauw en pijnlijk, kon nauwelijks meer zitten of slapen.

Heeft iemand hier daar advies voor, buiten niet meer vallen? (vorige keer dat ik hier iets vroeg ook goed advies gekregen )
Niet meer vallen!.................... geintje

Maar dan neem je dus gewoon harde. Kun je toch wel opmaken uit mijn stukje?
Ik bedoel van die beschermers die een harde buitenkant hebben en wat "padding" aan de binnenkant om de val te verzachten.
Tenminste, dat is wat ik zou doen. Ik heb er geen ervaring mee want ik gebruik zo nooit, maar dat lijkt mij het meest logisch.
pi_63371332
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:52 schreef Basje_B het volgende:
Het heeft even geduurd maar hier zijn ze. Foto's van me LibTech met Union Force bindingen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En natuurlijk ff al even lopen pressen (zonder snowboardschoenen, maar blote voeten) en gaat echt heel makkelijk.

BTX
Zodan, niet verkeerd. Fokking nice hoor Erg lekker setje
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_63371430
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoel van die beschermers die een harde buitenkant hebben en wat "padding" aan de binnenkant om de val te verzachten.
Tenminste, dat is wat ik zou doen. Ik heb er geen ervaring mee want ik gebruik zo nooit, maar dat lijkt mij het meest logisch.
Bij nader inzien had ik dat er wel uitgehaald ja . Goed leren lezen dus. En ik zal je advies opvolgen en niet meer vallen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 20 november 2008 @ 12:58:12 #219
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63371541
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Terwijl het eigenlijk gevaarlijker is. Kans dat je wat scheurt omdat je board kopje onder gaat in de pow of omdat je niet kunt zien wat er onder de sneeuw zit. ok een meter poeder is natuurlijk wel positief en als het gewoon een kicker in een park is zal het geen probleem zijn, maar een paaltje zit in een klein hoekje als je het naast de piste of in de poeder doet

Eigenlijk is een goede kicker met een stijle landing nog het minst gevaarlijk om op te landen. Je valt voor een groot gedeelte met de helling mee en daardoor zul je niet snel vol op een arm terecht komen ofzo. Daarnaast is controle houden makkelijker aangezien het geprepareerde piste is.

Hele mooie woorden maar ik spring ook liever een poeder kicker dan één in het park
het was een semi geprepareerde kicker, met idd een stijle landing. Gevolg was dat de landing 1x lukte maar de rest kwam ik gewoon in de poeder terecht
pi_63371894
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met verschillende beschermers. Ik weet namelijk nog steeds niet wat het beste is... Zachte of semi-Zachte (dus vrij harde, maar niet van de plastic platen) ?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:31:48 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63372378
pi_63372382
Meters sneeuw in Oostenrijk

http://www.telegraaf.nl/b(...)enrijk__.html?p=14,1

Iets te laat...
  donderdag 20 november 2008 @ 13:32:09 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63372395
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef Rafiki het volgende:

haha 2 zielen...
pi_63372468
Als je het gebied kent is het tof om een enorme kicker op een kam te bouwen na een goede dump!
Zo kun je echt zieke sprongen maken, mede dankzij een schuine landing.
Nix is fijner dan dat! het kriebelt weer!!!!!!!! vanaaf that's it that's all kijken en dan weer helemaal gek worde.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  donderdag 20 november 2008 @ 13:42:03 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63372684
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef Rafiki het volgende:

quote:
"Dit is een droomscenario want volgende week gaan de eerste skigebieden in Oostenrijk open", aldus Hajo Smit van Sneeuwverwachting.nl.
Zou die man echt verstand moeten hebben van die dingen of alleen maar het weerbericht kopieren van andere sites
Wat hij hier zegt slaat in ieder geval nergens op.

een meter tot 2 meter in zo'n korte tijd is helemaal niet zo positief. Met het prepareren van de pistes gaat er nu ongelooflijk veel verloren doordat pistebullies ver weg zakken en dus veel sneeuw gaan verschuiven. Daarnaast is het tot nu toe gewoon vrij warm geweest en dus is de ondergrond gewoon zwaar kut. Op de pistes misschien niet zo heel erg want dat wordt toch wel aangestampd. Off-piste wordt een zwaar probleem. Die sneeuw gaat aan alle kanten schuiven

Verder niet klagen natuurlijk want liever dit dan dat er niets valt, maar van zo iemand zou je verwachten dat die wel wat fatsoenlijkere uitspraken zou doen?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:48:15 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63372875
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:34 schreef KneusTeun het volgende:
Als je het gebied kent is het tof om een enorme kicker op een kam te bouwen na een goede dump!
Zo kun je echt zieke sprongen maken, mede dankzij een schuine landing.
Nix is fijner dan dat! het kriebelt weer!!!!!!!! vanaaf that's it that's all kijken en dan weer helemaal gek worde.
Na een goede dump een kicker bouwen
Dan ga je vol gas freeriden. Je gaat toch niet een zooitje lopen scheppen op het moment dat je gewoon spontaan kan klaar komen op je snowboard
Andere leraar bij ons is er ook zo 1. Gaat ie een kicker bouwen op het moment dat er een halve meter sneeuw is gevallen. Nouja, het zijn weer wat minder lijnen die ik dan wel kan gaan rijden

Tijdens het rijden maak ik dan wel gebruik van het terrein enzo. Niets is zo lekker als een pillow to pillow
pi_63373287
Whoop! Zeer waarschijnlijk vanaf half januari in Linz!

@ Komakie, goede vriend, omdat je wat ervaring hebt in Oostenrijk; kun je me misschien vertellen wat het beste gebied is vanaf Linz wat niet mega verweg is (Gerlos is meer dan 3 uur rijden)
pi_63373825
Vandaag of morgen komt m'n Wii Balance Board binnen en Shaun White Snowboarding ligt al klaar bij m'n Wii
Age of fruity enlightenment!
pi_63373894
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Na een goede dump een kicker bouwen
Dan ga je vol gas freeriden. Je gaat toch niet een zooitje lopen scheppen op het moment dat je gewoon spontaan kan klaar komen op je snowboard
Andere leraar bij ons is er ook zo 1. Gaat ie een kicker bouwen op het moment dat er een halve meter sneeuw is gevallen. Nouja, het zijn weer wat minder lijnen die ik dan wel kan gaan rijden

Tijdens het rijden maak ik dan wel gebruik van het terrein enzo. Niets is zo lekker als een pillow to pillow
Tuurlijk als het aan het dumpen is ben ik druk aan het freeriden! maar de afgelopen 3 jaar dat ik in Oostenrijk was,was me timing zo goed dat ik bijna constant poeder kon rijden! ja dan ga ik wel tijd besteden om op de route wat kickers te bouwen! Freeriden is voor mij snowboarden al die rails en shit beetje jammer, af en toe wel leuk om te doen maar dat was het dan ook.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  donderdag 20 november 2008 @ 14:36:08 #230
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63374261
railen heb ik nooit gedaan, maar dat zie ik ook echt niet als iets boeiends
pi_63374264
pi_63374296
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:36 schreef Fugie het volgende:
Railen?? Dalijk komt er een kras op m'n plank geak!!
pi_63374403
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:36 schreef Fugie het volgende:
Hmm, zelf wil ik het wel wat beter kunnen dan ik nu kan. Gewoon omdat het ook weleens leuk is het park in te gaan op shit sneeuw dagen.
Maar echt snowboarden blijft gewoon free ride, pow, back country etc. Over een dag of 20 zit ik weer in de sneeuw! Eindelijk!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:42:00 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63374430
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:00 schreef Fiama het volgende:
Whoop! Zeer waarschijnlijk vanaf half januari in Linz!

@ Komakie, goede vriend, omdat je wat ervaring hebt in Oostenrijk; kun je me misschien vertellen wat het beste gebied is vanaf Linz wat niet mega verweg is (Gerlos is meer dan 3 uur rijden)
Niet echt een idee eigenlijk. Er zit iig niet in de buurt een mooi gebied. Linz is in plat gedeelte van Oostenrijk.
Dan zul je minimaal naar omgeving Salzburg moeten denk ik.

Ben niet echt bekend in dat gedeelte dus...
pi_63374557
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet echt een idee eigenlijk. Er zit iig niet in de buurt een mooi gebied. Linz is in plat gedeelte van Oostenrijk.
Dan zul je minimaal naar omgeving Salzburg moeten denk ik.

Ben niet echt bekend in dat gedeelte dus...
Ok! Ik wist dat het geen berg gebied is, maar misschien had je een idee. Toch bedankt! Heb al wel gekeken naar bergen in de buurt maar iets groots ligt niet echt in de buurt.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:46:55 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63374572
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:20 schreef FlowDesign het volgende:
Vandaag of morgen komt m'n Wii Balance Board binnen en Shaun White Snowboarding ligt al klaar bij m'n Wii
Bij mij precies andersom
Balanceboard heb ik al een half jaar (van de Wii fit ) en ik zag dat Shaun White net verstuurd is
Schijnt trouwens dat je hem ook zonder balanceboard kunt spelen.
Zit alleen ook nog te wachten op de PC versie. Die is echt totaal anders. Dus dan heb je 2 games die hetzelfde zouden moeten zijn, maar het niet zijn
  donderdag 20 november 2008 @ 14:47:34 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63374586
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Fiama het volgende:

[..]

Hmm, zelf wil ik het wel wat beter kunnen dan ik nu kan. Gewoon omdat het ook weleens leuk is het park in te gaan op shit sneeuw dagen.
Maar echt snowboarden blijft gewoon free ride, pow, back country etc. Over een dag of 20 zit ik weer in de sneeuw! Eindelijk!
Nog 16 dagen
Altijd baas boven baas he
pi_63374706
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij mij precies andersom
Balanceboard heb ik al een half jaar (van de Wii fit ) en ik zag dat Shaun White net verstuurd is
Schijnt trouwens dat je hem ook zonder balanceboard kunt spelen.
Zit alleen ook nog te wachten op de PC versie. Die is echt totaal anders. Dus dan heb je 2 games die hetzelfde zouden moeten zijn, maar het niet zijn
Ik had een van de allerlaatse balance boards via Dixons... ding is echt overal uitverkocht
En Shaun White heb ik op andere wijze verkregen
Maar ik had 'm gisteravond even opgestart en idd, als je een spel start kun je kiezen voor alleen Wiimote of voor Wiimote + BalanceBoard
pi_63374739
Gffdmme... krijg nu echt gigantisch zin om ff een paar dagen poeder te gaan happen in oostenrijk ofzo
  donderdag 20 november 2008 @ 14:55:29 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63374809
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef Fiama het volgende:

[..]

Ok! Ik wist dat het geen berg gebied is, maar misschien had je een idee. Toch bedankt! Heb al wel gekeken naar bergen in de buurt maar iets groots ligt niet echt in de buurt.
Ik heb ff op maps.google.nl gekeken. Als je de satalietfoto's bekijkt kun je het best goed zien.
Kun je een beetje zien waar de bergen liggen enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')