quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:52 schreef MlR het volgende:Hi,
Ik wil kniebeschermers kopen voor tijdens het snowboarden. Het is voornamelijk bedoelt om m'n knieen heel te laten terwijl ik wacht op mensen boven me. Ik zit er dus mee op de grond. Het is dus niet primair bedoelt om de klappen op te vangen, ik val nauwelijks meer.
Ik had zachte beschermers gevonden die +- 4 cm dik waren en 1 cm dik werden als je ze indrukte. Maar had ze ook gevonden die 1 cm dik waren en dat ongeveer bleven (veel steviger dus).
Tevens vraag ik me af of een open gat in je knieholte fijn is, of dat je beter een volledig dichte achterkant kan hebben.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Ik heb nooit kniebeschermers om. Ik blijf zo veel mogelijk staan. Er is altijd wel een plekje te vinden wat enigzins vlak is. Anders zoek je gewoon een hoop sneeuw waarin je blijft staan. Nooit begrepen waarom er zoveel mensen zo vaak gaan zitten.
Anyway, met les geven gebeurd het nog wel eens. Dan zoek ik altijd gewoon een stukje op met sneeuw zodat me knieën geen pijn doen

Als je toch een goede oplossing wil hebben. Het nieuwe thermo ondergoed van Sessions met D3o werkt erg goed. Heel dun spul wat je kunt indrukken en vervormen als er niet echt kracht op staat. als er kracht op komt te staan wordt het harder. Comfort en bescherming
http://www.sessions.com/detail.php?psid=194&sid=2>ype=M&pid=1020&start=0Denk hierbij trouwens wel aan prijzen van 60 euro voor een broekje. Dus wel erg prijzig.
Anders zijn gewone kniebeschermers volgens mij de enige optie (natuurlijk wel onder je broek, want erover heen is echt lame) Ik zou denk ik niet voor die harde gaan. Van die zachte lijkt mij meer comfort bieden. Als je het toch niet hoofdzakelijk gebruikt voor vallen zijn die harde ook een beetje overbodig denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"