abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 09:57:45 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63338307
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:26 schreef neilpad het volgende:
Ik ga komend jaar voor de tweede keer een langere periode snowboarden.
Ben al twee keer een paar daagjes met school geweest en ik ben al een paar keer in verschillende indoor hallen geweest. Vorig jaar voor het eerst 10 dagen in Oostenrijk gezeten en dat beviel me uitstekend.
Nu zit ik te denken om toch maar een board te kopen aangezien je het er ws al binnen twee vakanties uit hebt ofzo. Helemaal aangezien het geen super board hoeft te zijn, aangezien ik nog geen geweldige skills heb.

Nu zit ik te denken wat ik het beste kan doen. Afgelopen vakantie had ik het probleem dat ik een paar keer van schoenen heb moeten wisselen voordat ik echt relaxt kon boarden, ik had telkens enorm last van de onderkant van me voeten na een kwartiertje ofzo. Het lijkt me dus moeilijk om hier fatsoenlijke schoenen te halen aangezien ik ze niet echt kan testen...

Ik ga binnenkort nog wel een keer naar Landgraaf, heb nog vrijkaarten liggen, weet iemand of je daar schoenen en een redelijk (tweedehands?) board kan kopen? Of andere suggesties?
Bij Landgraaf zit een Duivenstein. Vrij grote en (volgens Rnej) een redelijke winkel.
Je kunt natuurlijk schoenen passen in een winkel in het gebied waar je naar toe gaat. Met een beetje mazzel mag je ze testen.
Pijn onder je voeten heeft niet alleen met je schoen te maken. Het is ook vaak kramp. Dat kan te maken hebben met het zooltje dat in je schoen zit, of met de manier hoe je op je board staat. Als je een beetje verkrampt op je board staat.
Ik heb het ook vaak. Bij mij komt het voornamelijk doordat ik me schoenen te strak aantrek en vroeger had ik een standaard zooltje erin wat niet goed werkte. Van die sportzolen zoals in hardloopschoenen werken al veel beter.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 19 november 2008 @ 10:17:36 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63338744
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:52 schreef MlR het volgende:
Hi,

Ik wil kniebeschermers kopen voor tijdens het snowboarden. Het is voornamelijk bedoelt om m'n knieen heel te laten terwijl ik wacht op mensen boven me. Ik zit er dus mee op de grond. Het is dus niet primair bedoelt om de klappen op te vangen, ik val nauwelijks meer.

Ik had zachte beschermers gevonden die +- 4 cm dik waren en 1 cm dik werden als je ze indrukte. Maar had ze ook gevonden die 1 cm dik waren en dat ongeveer bleven (veel steviger dus).

Tevens vraag ik me af of een open gat in je knieholte fijn is, of dat je beter een volledig dichte achterkant kan hebben.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Ik heb nooit kniebeschermers om. Ik blijf zo veel mogelijk staan. Er is altijd wel een plekje te vinden wat enigzins vlak is. Anders zoek je gewoon een hoop sneeuw waarin je blijft staan. Nooit begrepen waarom er zoveel mensen zo vaak gaan zitten.
Anyway, met les geven gebeurd het nog wel eens. Dan zoek ik altijd gewoon een stukje op met sneeuw zodat me knieën geen pijn doen

Als je toch een goede oplossing wil hebben. Het nieuwe thermo ondergoed van Sessions met D3o werkt erg goed. Heel dun spul wat je kunt indrukken en vervormen als er niet echt kracht op staat. als er kracht op komt te staan wordt het harder. Comfort en bescherming
http://www.sessions.com/detail.php?psid=194&sid=2>ype=M&pid=1020&start=0

Denk hierbij trouwens wel aan prijzen van 60 euro voor een broekje. Dus wel erg prijzig.

Anders zijn gewone kniebeschermers volgens mij de enige optie (natuurlijk wel onder je broek, want erover heen is echt lame) Ik zou denk ik niet voor die harde gaan. Van die zachte lijkt mij meer comfort bieden. Als je het toch niet hoofdzakelijk gebruikt voor vallen zijn die harde ook een beetje overbodig denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 19 november 2008 @ 10:41:40 #183
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63339290
Iemand riep hier toch dat je gewoon volleybal kniebeschermers kan gebruiken (of handbal etc) ?

Ik heb bij duijvestein e.d. ook die harde gezien, dat is echt alleen nuttig als je denkt hard op je bek te gaan
pi_63341325
Kniebeschermers zijn voor sissies
Age of fruity enlightenment!
pi_63341389
Jep, ik vraag me af of snowboarden met veel protectie nog wel relaxt is. Heb je nog wel genoeg bewegingsvrijheid? Als je ook nog van die kussens op je reet hebt en kniebeschermers wordt het toch al vrij veel.
pi_63341526
Probleem is dat ik altijd voorop board als we met een groep skiers gaan. En dan kan ik weer zitten wachten. Dit gaat na een tijd gewoon echt pijn doen.. En aangezien dat m'n knieen mijn enige pijn punt is: wil ik die weg nemen!
pi_63341907
Het is begrijpelijk hoor, ik vroeg me dat alleen af. Ik heb alleen een helm, die ik ook niet altijd op heb.
  woensdag 19 november 2008 @ 12:32:20 #188
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_63342309
gewoon niet wachten,ga je beneden vast een pilsje pakken!
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 19 november 2008 @ 13:13:31 #189
83592 djv
for me and me mom
pi_63343343
WHOOHOOO HEEL seizoen TIGNES

laat de sneeuw nu maar vallen zijn er nog mensen die naar Tignes gaan?
pi_63343368
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:32 schreef KneusTeun het volgende:
gewoon niet wachten,ga je beneden vast een pilsje pakken!
Je gaat toch niet op skiërs zitten wachten?

Nee maar waarom ga je niet af en toe op je kont zitten dan?
Ik heb trouwens wel ooit lang geleden een broek van Santa Cruz gehad waar kussentjes op de knieën in zaten.
  woensdag 19 november 2008 @ 13:48:55 #191
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63344339
ik speel american football, daar heb je ook overal bescherming maar dat went echt snel. Het is natuurlijk wel een voorwaarde dat je goede spullen koopt die ook goed zitten, anders wordt het een drama
  woensdag 19 november 2008 @ 13:48:56 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_63344340
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:04 schreef MlR het volgende:
Probleem is dat ik altijd voorop board als we met een groep skiers gaan. En dan kan ik weer zitten wachten. Dit gaat na een tijd gewoon echt pijn doen.. En aangezien dat m'n knieen mijn enige pijn punt is: wil ik die weg nemen!
Dan blijf je staan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 november 2008 @ 14:54:31 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63346202
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:41 schreef Fugie het volgende:
Iemand riep hier toch dat je gewoon volleybal kniebeschermers kan gebruiken (of handbal etc) ?

Ik heb bij duijvestein e.d. ook die harde gezien, dat is echt alleen nuttig als je denkt hard op je bek te gaan
Ik had idd al naar handbal dingen zitten te kijken (voor hem).
maar daar zit nog een aardig prijsverschil in. Volgens mij zijn de dunnere ook de duurste

Anyway, viel Spaß in Tignes djv. Komt vast wel goed toch?
wat ga je daar eigenlijk doen zodat je een heel seizoen kunt blijven?
pi_63351682
Weet iemand van jullie of Gaschurn (skigebied Montafon, Vorarlberg, Tirol) leuk is qua après-ski?
  woensdag 19 november 2008 @ 18:27:57 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_63351892
Ik denk dat je er de enige bent, dus de vraag is; Hoe gezellig kun je het maken!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 november 2008 @ 19:16:44 #196
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63353238
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:13 schreef djv het volgende:
WHOOHOOO HEEL seizoen TIGNES

laat de sneeuw nu maar vallen zijn er nog mensen die naar Tignes gaan?
Ik Ik Ik Ik! 27 december al!
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
pi_63356612
Hier een leek op het gebied van snowboarden, en ik vroeg me af of er nog veel verschil zit tussen de verschillende soorten glazen voor je goggles? Dus goud/zilver/oranje etc. etc. spiegel/niet spiegel? En wat is dan het meest relaxte?
  woensdag 19 november 2008 @ 21:37:54 #198
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_63357802
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:02 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Hier een leek op het gebied van snowboarden, en ik vroeg me af of er nog veel verschil zit tussen de verschillende soorten glazen voor je goggles? Dus goud/zilver/oranje etc. etc. spiegel/niet spiegel? En wat is dan het meest relaxte?
Veel lees plezier.
http://www.ultimate-snowboarding.com/artikel.php?artikelID=61
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_63358071
Hehe, thanks!
  woensdag 19 november 2008 @ 21:52:43 #200
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_63358335
Het heeft even geduurd maar hier zijn ze. Foto's van me LibTech met Union Force bindingen.

En natuurlijk ff al even lopen pressen (zonder snowboardschoenen, maar blote voeten) en gaat echt heel makkelijk.

BTX
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 19 november 2008 @ 21:54:08 #201
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_63358389
test
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_63358469
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:02 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Wat jij het meeste relaxte vind ligt een beetje aan jezelf. Ik heb een tijdje black en red irdium lenzen gehad van Oakley. Zogenaamd heel speciaal (en prijzig), maar ben uiteindelijk overgestapt op een normale oranje, omdat die allround toch het beste was. En zo heb ik ook een maat die zweert bij pink iridium. Nu zijn dit allemaal oakleys, maar andere merken zijn ook goed.
pi_63358527
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:52 schreef Basje_B het volgende:
Het heeft even geduurd maar hier zijn ze. Foto's van me LibTech met Union Force bindingen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En natuurlijk ff al even lopen pressen (zonder snowboardschoenen, maar blote voeten) en gaat echt heel makkelijk.

BTX
Extreem vette combi. Mooi bord ook.
pi_63359027
hey

zit te twijfelen tussen nitro magnum 168 en elan el grande 167

wie kan me het verschil uitleggen qua eigenschappen van de twee board en me vertellen of de el grande nu een sinthered of een extruded base heeft?

(2,01m, 95 kg, EU 49)

tevens zoek ik schoenen in maat 49, zijn die ergens te passen in nederland? Heb al burton rulers aangehad van size 15, maar zaten toch een beetje krapjes. Tevens zoek ik een schoen met verkorte zoollengte (geintregreerde binnen en buitenschoen).

Voor bindingen heb ik de burton cartel geprobeerd, alleen is toch nog vrij moeilijk aan te doen vanwege kleine nose strap (stond op maximaal). Kent iemand vergelijkbare eigenschappen, maar met een verlengde nosestrap?

alvast bedankt!
  donderdag 20 november 2008 @ 00:03:15 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63362532
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:52 schreef Basje_B het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

BTX
Wacht maar tot je gaat rijden jongen. Butteren was nog nooit zo lekker
pi_63362845
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wacht maar tot je gaat rijden jongen. Butteren was nog nooit zo lekker
Ik ga zaterdag naar Landgraaf, eindelijk m'n SkateBanana uitproberen
  donderdag 20 november 2008 @ 09:17:34 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63366348
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:18 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag naar Landgraaf, eindelijk m'n SkateBanana uitproberen
dude serieus, noserolls gaan zo makkelijk en snel. Je wordt er gewoon eng van
Alleen op kickers is hij volgens mij een beetje wiebelig in het begin, maar dat is ook een beetje een kwestie van wennen.
pi_63367037
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:10 schreef Zouph het volgende:
hey

zit te twijfelen tussen nitro magnum 168 en elan el grande 167

wie kan me het verschil uitleggen qua eigenschappen van de twee board en me vertellen of de el grande nu een sinthered of een extruded base heeft?

(2,01m, 95 kg, EU 49)

tevens zoek ik schoenen in maat 49, zijn die ergens te passen in nederland? Heb al burton rulers aangehad van size 15, maar zaten toch een beetje krapjes. Tevens zoek ik een schoen met verkorte zoollengte (geintregreerde binnen en buitenschoen).

Voor bindingen heb ik de burton cartel geprobeerd, alleen is toch nog vrij moeilijk aan te doen vanwege kleine nose strap (stond op maximaal). Kent iemand vergelijkbare eigenschappen, maar met een verlengde nosestrap?

alvast bedankt!
Als je kijkt naar beide boards zie je dat de el grande ruim een halve cm breder is dan de magnum en met maatje 15 lijkt me dat dan toch de beste keus. Voor grote boots, zijn de burtons wel aan te raden ja, weet niet of andere merken ook grote boots hebben. Moet je ff kijken op internet denk. Weet wel dat je de boots vanzelf iets uitloopt. Ik zelf heb Rulers in maat 13, die toen ik ze kocht precies goed waren, maar nu eigenlijk iets te groot zijn. MIsschien is maatje 15 dan toch wel goed voor je.
pi_63367507
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

dude serieus, noserolls gaan zo makkelijk en snel. Je wordt er gewoon eng van
Alleen op kickers is hij volgens mij een beetje wiebelig in het begin, maar dat is ook een beetje een kwestie van wennen.
Daar zal ik niet zo veel last van hebben dan, want grote kickers doe ik nog niet
Ga ik ook liever oefenen in verse sneeuw, komt niet zo hard aan
  donderdag 20 november 2008 @ 11:08:57 #210
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63368913
paar jaar terug was ik op vakantie en hadden we 3 dagen volle sneeuw, lag er achter de schans gewoon een meter poeder

Toen durfde ik wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')