Ha nu doe je het zelf ook, want je bedoelt natuurlijk Iji-Longquote:Op woensdag 12 november 2008 13:27 schreef TC03 het volgende:
Yi-Long dat deed dat vroeger altijd. Sindsdien haat ik hem.
Valt wel meej toch.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:26 schreef Pumpkind het volgende:
Zeker terecht.
Ook vervelend als ze jah en neej typen..![]()
Mensen die geen puntjes in hun afkortingen zetten...quote:Op woensdag 12 november 2008 13:22 schreef Smart_ass het volgende:
Ziet er toch niet uit of wel? En het kost misschien 0,0001 seconde langer om gewoon ij te typen ipv y.
Voorbeelden:
eigenlyk
byna
waarschijynlyk
myn
Klacht: mensen die niet normaal kunnen typen.
/Care. Dat is niet zo erg als mijn klacht.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:30 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Mensen die geen puntjes in hun afkortingen zetten...
Dan laat je die x op het einde toch weg.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Tenzij het natuurlijk in een kostenbesparend SMSje is
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:41 schreef de_boswachter het volgende:
Verschrikkelyk. Ick haat ze oowk
GEEN KUSJE?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!!!?!?!??!?!?!?!?!?!?!quote:Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Dan laat je die x op het einde toch weg.Bespaart je weer 8 cent.
Dan zat er ws. zo'n gast zoals TS bedoelt aan het loket van de gemeente toen hij bij zijn geboorte werd aangegeven door de paquote:Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef Ravage het volgende:
Ik ken iemand die echt "Marthyn" heet
Die mensen zijn inderdaad gewoon achterlijk.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef pisnicht het volgende:
Of mensen die "is" typen terwijl ze "eens" bedoelen
Je kan zelf niet fatsoenlijk schrijven, dus jawel, het is even erg.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:36 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
/Care. Dat is niet zo erg als mijn klacht.
Gelukkig was die er bij mij niet anders had ik Roburt gehetenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef de_boswachter het volgende:
Dan zat er ws. zo'n gast zoals TS bedoelt aan het loket van de gemeente toen hij bij zijn geboorte werd aangegeven door de pa
Maar hoe zie je dan het verschil tussen 'eis' en 'ijs'?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:56 schreef Marble het volgende:
Ygenlyk vind ik dat ei en ij geconsolideerd moeten worden. Zo overbodig om twee verschillende lettercombinaties te hebben voor exact dezelfde klank.
Dat zie je na verloop van tijd vanzelf als het een begint te smelten en het ander niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar hoe zie je dan het verschil tussen 'eis' en 'ijs'?
HAHA DAT WAS ECHT GRAPPIG OM TE LEZEN, JIJ DEFIËERT DE TS ZO HARD HÈ.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef nattermann het volgende:
Ik zal kyken of ik dit topic morgen nog eens zal bekyken.
Contextquote:Op woensdag 12 november 2008 14:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar hoe zie je dan het verschil tussen 'eis' en 'ijs'?
Tiepenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:05 schreef Acinonyx het volgende:
Mensen die gaan zeiken als je niet precies abn gaat tiepen
Ongeschooldheid is toch met een t ?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:23 schreef LXIV het volgende:
De Griekse Y typen wanneer een er een lange ij moet staan is een symptoom van ongeschooldheid.
Of van Afrikaans. Welkom by Wikipedia, die vrye ensiklopedie. Ik had er wel mee kunnen leven indien het Nederlands de y had gebruikt, of desnoods ÿ; daar de y in de overige gevallen wel door een j of door ie vervangen kan worden. Daar het nochtans niet zo heeft mogen zijn sluit ik me wel aan bij de klacht.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:23 schreef LXIV het volgende:
De Griekse Y typen wanneer een er een lange ij moet staan is een symptoom van ongeschooldheid.
Exact dezelfde klank? Jij zegt ook ponij en sijmpathiek?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:56 schreef Marble het volgende:
Ygenlyk vind ik dat ei en ij geconsolideerd moeten worden. Zo overbodig om twee verschillende lettercombinaties te hebben voor exact dezelfde klank.
Lezen, Marble had het over ij en ei, niet ij en y.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:47 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Exact dezelfde klank? Jij zegt ook ponij en sijmpathiek?
Lekker verwarrend dan om de zin te beginnen met 'Ygenlyk'.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Lezen, Marble had het over ij en ei, niet ij en y.
Maar bijzonder dan! Oh, dat is wel zo’n bijzonder woord! Dat spreken we zelfs bijzonder uit!quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Lezen, Marble had het over ij en ei, niet ij en y.
Je weet toch ook wel dat de ij van de ligatuur ii komt? En dat de verwarring met y alleen maar met de lettervorm te maken heeft, niet met de klank? En dat dat alleen in Nederland zo is?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar bijzonder dan! Oh, dat is wel zo’n bijzonder woord! Dat spreken we zelfs bijzonder uit!
Gut zeg, mag een gebbetje ook al niet eens meer?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Lekker verwarrend dan om de zin te beginnen met 'Ygenlyk'.
Ja, dat weet ik. Puntjes voor het onderscheid met u, en de j ook voor de duidelijkheid, maar ik geloof desondanks dat de y ook ‘vroeger’ al wel gebruikt is. De ‘ij’ in bijzonder heeft in feite – meen ik – meer de oorspronkelijke uitspraak van ‘ie’ die in dialecten nog steeds aan te treffen is (‘brommers kiek’n’); maar, als ik even op DBNL zoek vind ik zo een 20e eeuws boek dat de y gebruikt. Dat het Afrikaans ook de y gebruikt zal daarmee te maken hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je weet toch ook wel dat de ij van de ligatuur ii komt? En dat de verwarring met y alleen maar met de lettervorm te maken heeft, niet met de klank? En dat dat alleen in Nederland zo is?
Biezonderquote:Op woensdag 12 november 2008 18:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Tegenwoordig zouden wat van die geschiedkundige aspecten wel losgelaten mogen worden, en zou bijzonder wat mij betreft wel als biezonder gespeld kunnen worden.
quote:Kyk Ik Ga Je Uitleggen Ze willen klanten houden dus gaan ze het deleten van hyves verstoppen maar ut kan wel heel zimpel je gaat naar HELP daar Rechts boven
ga je naar het 3e Rondje - Hoe Kan Ik Myn Account Deleten.. Klik je erop.. en nu komt et.. er staat .. - hoe kan ik myn account deleten? KLIK HIER om je account te deleten
Klik Je Op Klik Hier Scroll je naar beneden en dan vul je in waarom en je w8woord dan verwijder je hem en als je een mail stuurt zet er in : IK KLAAG JULLIE AAN ! : dan lukt et wel
Of 'na' in plaats van 'naar'.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:45 schreef pisnicht het volgende:
Of mensen die "is" typen terwijl ze "eens" bedoelen
Dus wij moeten onze taal aanpassen aan anderen?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:21 schreef n00000b het volgende:
Van mij mogen ze het officieel veranderen naar 'y'. Doen ze in het Afrikaans ook al en dat maakt het wat lekkerder te begrijpen voor de anderssprekende medemens.
OMG DIE ZAG IK TOTAAL NIET AANKOMEN OMGGGGGGGGGGGGGGGGGquote:Op woensdag 12 november 2008 13:23 schreef PiRANiA het volgende:
eens, het is belachelyk
Inderdaad, wat een onzin om maar even onze taal te veranderenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dus wij moeten onze taal aanpassen aan anderen?
Bovendien geloof ik er niks van dat een spellingverandering een taal begrijpelijker maakt voor anderstaligen. Integendeel, door van de etymologie af te wijken maak je de taal alleen maar onbegrijpelijker.
In beide gevallen is dat met het oog op het buitenland gedaan. De 'ij' is voor veel buitenlanders tamelijk verwarrend.quote:
Wat zy je?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:31 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
OMG DIE ZAG IK TOTAAL NIET AANKOMEN OMGGGGGGGGGGGGGGGGG
Alsof dit iemand z'n reet zal roestenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:33 schreef Saekerhett het volgende:
Ik erger me meer aan mensen die IJmuiden schrijven als 'Ijmuiden'.
Dit.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:26 schreef Pumpkind het volgende:
Zeker terecht.
Ook vervelend als ze jah en neej typen..![]()
neej dyt! ycht kloootuh! ( en dan ook UUUH achter elk woord typuh!)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |