abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:36:42 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_63139687
Mijn vriend heeft een paar weken geleden zijn leaseauto ingeleverd omdat hij met mijn auto gaat rijden. Netto veel goedkoper voor hem. Nu heeft hij achteraf rekening gehad van ¤ 600 voor deukjes in de portier, schade aan de wieldop en een krasje op de achterkant. Daarbij een verloren sleutel maar dat wist hij. Een aantal dingen:
- wanneer hij dit een dag voor het inleveren van de auto had geconstateerd dan was het binnen de verzekering van de auto gevallen waarvoor hij 4 jaar bijtelling en eigen bijdrage heeft betaald.
- hij heeft het krasje een keer gemeld bij de garage maar die zeiden dat dit niet meteen gerepareerd hoefde te worden, dat kwam wel goed.
- de deukjes in de portier heeft hij niet opgemerkt. Anders had hij dat laten repareren.
De auto is vier jaar oud, nevernooitniet kras en deukvrij, volgens mij is dat geeneen auto na vier jaar buitenstalling.
Een paar vragen:
- wat valt onder acceptabele schade bij het inleveren van de leaseauto?
- kan je dit bij de leasemaatschappij aankaarten?
- is er een verschil in dit opzicht tussen financial lease en operational lease (zo heet dat toch, lang lang lang geleden gehad tijdens mijn studie)?
pi_63139809
Mijn auto is 13 jaar oud en deukvrij.
pi_63139842
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:36 schreef becky27 het volgende:
- wat valt onder acceptabele schade bij het inleveren van de leaseauto?
- kan je dit bij de leasemaatschappij aankaarten?
Wat wel en niet acceptabel is staat beschreven in de voorwaarden bij het leasecontract.
quote:
- is er een verschil in dit opzicht tussen financial lease en operational lease (zo heet dat toch, lang lang lang geleden gehad tijdens mijn studie)?
Nee.
pi_63139887
weet je waarom ze zo moeilijk doen, leasemaatschappijen hebben hele goedkope verzekeringen, maar betalen per schade een heel hoog eigen risico van 300-400 euro. Die schades worden per schade gewoon verhaald bij jullie.

Acceptabele schade zijn slijtageschades, al het overige is schuldschade
je kan het aankaarten, maar heeft geen zin.

Bij financial lease blijft de klant economisch eigenaar. De financier voorziet de klant slechts van financiering, die tijdens de looptijd van de lease meestal volledig wordt afgelost. De financier wordt juridisch eigenaar gedurende de leaseperiode.

Bij operational lease wordt de financier economisch en juridisch eigenaar en beschikt de klant over het object via een huurovereenkomst. Vandaar dat het geleasde object niet op de balans verschijnt.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:43:13 #5
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_63139902
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:40 schreef CasB het volgende:
Mijn auto is 13 jaar oud en deukvrij.
nog nooooooit een deuk en/of kras gehad? Bij een eigen oprit is dat natuurlijk wel anders dan parkeren in de straat denk ik.
pi_63139909
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:41 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Wat wel en niet acceptabel is staat beschreven in de voorwaarden bij het leasecontract.
[..]

Nee.
He geen verkeerde voorlichting geven
pi_63139944
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:43 schreef becky27 het volgende:

[..]

nog nooooooit een deuk en/of kras gehad? Bij een eigen oprit is dat natuurlijk wel anders dan parkeren in de straat.
Oh, krasjes wel, maar daar heb ik lak voor zodat ik het zelf kan fixen.

En hij staat gewoon in een parkeervak in de straat.
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:46:10 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_63139988
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
weet je waarom ze zo moeilijk doen, leasemaatschappijen hebben hele goedkope verzekeringen, maar betalen per schade een heel hoog eigen risico van 300-400 euro. Die schades worden per schade gewoon verhaald bij jullie.

Acceptabele schade zijn slijtageschades, al het overige is schuldschade
je kan het aankaarten, maar heeft geen zin.

Bij financial lease blijft de klant economisch eigenaar. De financier voorziet de klant slechts van financiering, die tijdens de looptijd van de lease meestal volledig wordt afgelost. De financier wordt juridisch eigenaar gedurende de leaseperiode.

Bij operational lease wordt de financier economisch en juridisch eigenaar en beschikt de klant over het object via een huurovereenkomst. Vandaar dat het geleasde object niet op de balans verschijnt.
oh ja, dat was het verschil! Eigenlijk had hij een week van te voren zijn auto helemaal moeten laten checken door de garage en laten opknappen daar waar nodig? Dan had je dit probleem niet gehad dus.
pi_63140404
Dat is erg vreemd moet ik zeggen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:19:24 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_63141031
wat is vreemd?
pi_63141136
Schades dienen altijd gemeld te worden bij de leasemaatschappij.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_63144835
Vindt het ook maar vreemd allemaal.
Toen ik mijn auto inleverde, kreeg ik te horen dat "deukjes" in het portier genegeerd werden, (parkeerdeukjes van deze klasse hoeven dan vaak ook niet gemeld te worden) omdat dit vrijwel niet te voorkomen is met de vele krappe parkeerplaatsen in ons land, dit soort deukjes worden vaak veroorzaakt doorat de "honde*u*" naast je de deur te hard open gooit.

Ook controleren ze de auto gelijk zorgvuldig bij inname en kunnen ze er daarna niet meer op terug komen, dit werdt mij verteld toen ik een opmerking maakte over de tijd die de inname duurde.
pi_63153818
Ik zou zeggen, maak bezwaar en stuur bovenstaande richtlijnen mee. Voeg daarbij een duidelijke argumentatie dat de geconstateerde schade binnen de acceptabele normen valt.

Ik zelf zat bij ING car lease, en die hadden ook zo'n document opgesteld. Kwam ongeveer op hetzelfde neer, dat ze kleine krassen en deukjes accepteren als gebruiksschade.
pi_63154674
Ja heb er ook never nooit niet van gehoor dat iemand een rekening gepresenteerd kreeg
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 12 november 2008 @ 12:07:12 #16
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_63154881
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:46 schreef becky27 het volgende:

oh ja, dat was het verschil! Eigenlijk had hij een week van te voren zijn auto helemaal moeten laten checken door de garage en laten opknappen daar waar nodig? Dan had je dit probleem niet gehad dus.
Ook dan had je zelfs met een all-risk verzekering een eigen risico gehad neem ik aan? Of had de leasemaatschappij dan wel de door jullie ontstane schade willen vergoeden?
  woensdag 12 november 2008 @ 12:21:07 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63155258
Wat is dit nou weer voor onzin? het is een lease-auto!
Ik heb mijn auto's behoorlijk afgeragd en ze ook als zodanig ingeleverd; daar heb ik echt NOOIT commentaar op gehad.
Behalve bij schade, dan betaalde ik eigen risico, maar dat was het doorgaans wel waard.

Maar een rekening krijgen voor deukjes en krasjes?
Ja dikke lul, betalen ze die bijtelling dan ook even?
  woensdag 12 november 2008 @ 12:22:00 #18
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_63155280
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:07 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ook dan had je zelfs met een all-risk verzekering een eigen risico gehad neem ik aan? Of had de leasemaatschappij dan wel de door jullie ontstane schade willen vergoeden?
De leasemaatschappij geeft telefonisch aan dat het dan wel vergoed/betaald zou worden. Ik heb geen idee hoe het zit met het eigen risico van mijn vriend. Wel weet ik dat het leasecontract bij zijn baas lag, die heeft er niets van gezegd iig. Misschien wel een goed idee bezwaar aan te tekenen!
  woensdag 12 november 2008 @ 12:23:24 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_63155322
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:21 schreef SHE het volgende:
Ja dikke lul, betalen ze die bijtelling dan ook even?
Jij weet natuurlijk ook wel dat dat een onzin-vergelijking is.
Where law ends, tyrrany begins.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 november 2008 @ 12:27:07 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63155428
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef dyna18 het volgende:
Ik zou zeggen, maak bezwaar en stuur bovenstaande richtlijnen mee. Voeg daarbij een duidelijke argumentatie dat de geconstateerde schade binnen de acceptabele normen valt.

Ik zelf zat bij ING car lease, en die hadden ook zo'n document opgesteld. Kwam ongeveer op hetzelfde neer, dat ze kleine krassen en deukjes accepteren als gebruiksschade.
Klopt, maar wel met dien verstande dat het van te voren gemeld is.
Dan beslissen zij of er naar gekeken moet worden of niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63161299
werkt hij soms bij peak? daar heb ik dit eerder gehoort.
pi_63175968
Leaseplan

Elke deuk/ schade is eigen risico van 150euro, als hij zijn contract had doorgelezen dan had hij dat geweten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 13 november 2008 @ 00:55:25 #23
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_63179547
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Leaseplan

Elke deuk/ schade is eigen risico van 150euro, als hij zijn contract had doorgelezen dan had hij dat geweten.
Nee hoor, hoe hoog het eigen risico is, hangt af van de verzekeringsvorm waar de klant c.q. werkgever voor gekozen heeft. Een auto is ook te leasen zonder eigen risico, kost je wel meer omdat de verzekeringspremie omhoog gaat. Er zijn ook bedrijven die een eigen risico laten opnemen in het leasecontract van duizenden euro's, gaat dan vaak om grijs kenteken en wordt niet door dat bedrijf (volledig) doorberekend aan de werknemer. Alle varianten daartussen komen voor, ook 150 euro eigen risico, maar dat ligt dus niet aan de leasemaatschappij.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 13 november 2008 @ 12:37:25 #24
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_63187397
Zie ik trouwens nergens staan: is er geen formulier ingevuld bij het inleveren waarop eventuele schades aangekruist worden? Zo ja, staan die schades daar ook op of niet? Als ze er niet op staan kan je vriend daarmee bezwaar aantekenen: de leasemaatschappij moet dan aannemelijk maken dat die schades er al wel op zaten.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_63187522
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:07 schreef CraZaay het volgende:

[..]

en dat eigen risico is per schade, dus als je 3 schades laat repareren krijg je 3x eigen risico als rekening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')