Sowieso, mensen van de verkeerde kaaantquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:32 schreef JJH het volgende:
[..]
Als je in dit geval aan de andere kant staat is er ook vast wel een plaatsje voor je vrij in een TBS-kliniek.
Ernstig seksueel misbruik. Wat wil je verder in vredesnaam voor details weten? Moet je precies tot in detail weten welke handelingen dat kind allemaal heeft uitgevoerd? Ik snap echt niet waar deze informatiebehoefte vandaan komt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:21 schreef Rosbief het volgende:
Waarom is het ziek om naar details te vragen? Ik wil gewoon concreet weten wat er gebeurd is.
even voor de duidelijkheid. ziekenhuizen moeten mishandeling gaan aangeven als ze denken dat er sprake is van ouderlijk lichamelijk geweld. of dit nou de ouders zijn of de oudere tante die ze opvoedt, doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mijn opmerking over de ouders betreft: ik schreef nadrukkelijk het woord preventief cursief. Zij zijn de eerst verantwoordelijken voor de opvoeding van dit kind. Het lijkt me dat ze maar eens grondig uitgehoord moeten worden over hoe het kan dat hun kind dit soort dingen doet. En een huiszoeking lijkt me ook niet verkeerd.
Een kind van 7 is geen peuterquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nanoot: dit soort misstanden bij peuters zijn niet persé cultuurgebonden.
voor mij wel. ik ben vrijeschools opgevoed.quote:
wantquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zet de ouders van dat kind alvast maar preventief in een gevangeniscel. Het valt anders simpelweg niet te verklaren dat een kind van slechts 7 jaar op zulke zieke ideeën komt, ze uitvoert en z'n klasgenootjes vertelt dat ze stil moeten zijn.
Onderzoek moet daarna maar uitwijzen of de ouders ergens schuld aan hebben, of dat het kind dit gedrag van een ander heeft geleerd (cq. door een ander is misbruikt).
zo denk je wel idd. maar al zouden kinderen het leuk of fijn vinden, moet je er dan als xenomatic op ingaan? en hoe reageren die kinderen als ze door hun ouders wordt verteld dat het niet kies is? xeno?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:36 schreef Xenomaniac het volgende:
7 jaar; ernstig seksueel misbruik.
Rot toch op![]()
het kan wel seksueel zijn, maar dan tussen kinderen. of ben jij jouw jeugd al vergeten? ik wil ook vooral meer weten van de aangevers en de jongen in kwestie. hoef geen seksuele details.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:50 schreef Xenomaniac het volgende:
Neh, ernstig SEKSUEEL misbruik, get the fuck outta here.
We hebben hier te maken met òf een fruitcake van een kind, òf een hysterische moeder die doktertje spelen als een misdrijf beschouwt. Hoewel ik neig naar het laatste kan in geen geval sprake zijn van SEKSUEEL misbruik.
Iets meer details zou wel handig zijn om een beter oordeel te kunnen vellen. Wat moet je nu eigenlijk met dit verhaal. Heus niet uit sensatiezucht, maar hoe weet je nu of iets ernstig misbruik is als je geen feiten hoort. Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat een 7 jarige zich op een of andere manier aan ernstig misbruik schuldig zou kunnen makenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan wel seksueel zijn, maar dan tussen kinderen. of ben jij jouw jeugd al vergeten? ik wil ook vooral meer weten van de aangevers en de jongen in kwestie. hoef geen seksuele details.
Zeker niet, daarom neem ik dat hele misbruikverhaal van 7-jarigen onderling met een pak zout.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef zoalshetis het volgende:
of ben jij jouw jeugd al vergeten?
Dat dus.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Samson het volgende:
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat een 7 jarige zich op een of andere manier aan ernstig misbruik schuldig zou kunnen maken
Daarom is het ook een groot bullshit verhaal.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat een 7 jarige zich op een of andere manier aan ernstig misbruik schuldig zou kunnen maken
Het is eerder ..hoe reageren ouders als hun kind verteld dat een klasgenootje in de wc vroeg of hij/zij zijn/haar onderbroek wilde laten zakkenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
en hoe reageren die kinderen als ze door hun ouders wordt verteld dat het niet kies is? xeno?![]()
Het bericht uit de openingspost komt uit de Telegraaf. Onderstaand een artikel van RTV West:quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:45 schreef SCH het volgende:
Wat is de bron?
Ik neem trouwens mijn gemaakte opmerkingen over de ouders terug. Ik reageerde te impulsief. Laat ze eerst maar eens goed uitzoeken hoe de vork in steel zit. Vreemd vind ik het wel.quote:Jongen (7) misbruikt leeftijdgenoten
RIJSWIJK - Op een basisschool in Rijswijk heeft een jongen van 7 jaar twee leeftijdgenoten seksueel misbruikt. De kinderen zitten alledrie in groep 4/5 van basisschool ’t Prisma, op de locatie Beetslaan.
Het misbruik is maandag 3 november ontdekt. Het is niet duidelijk of er sprake is van een incident, of dat de kinderen vaker misbruikt zijn. De politie is op de hoogte van de zaak, maar er is geen aangifte gedaan. Kinderen van deze leeftijd kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden. Het jongetje dat het misbruik gepleegd heeft, is tijdelijk van school gestuurd.
De school organiseert woensdag een informatieavond om vragen van ouders te beantwoorden. Daar zijn ook medewerkers van de GGD. De schoolleiding overlegt met deskundigen over de vraag wat er verder moet gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |