abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63344237
Haha zo vraag ik Meike weleens wat voor kleren ze aan wil. Krijg een standaard antwoord: "blauw!"
En niet alleen jongens zijn over de 12 kilo hoor, Meike was de laatste keer 12,06 kilo (en 84,5 cm)
Ze zit met alles boven het lijntje, maar keurig in verhouding. Wel raar want papa en mama zijn allebei niet groot.

Ik wou zo graag leren invlechten, dus gister op mijn werk de meiden opgetrommeld (3 jarigen) die hun haren gevlochten wilden hebben. Dat ging steeds beter, dus vandaag heeft Meike mooie ingevlochten haartjes....zo lief!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63353298
iedereen is weer goedgekeurd

Morgen ga ik met Jet beginnen met peuterzwemmen, maar nou kan ik wel wat tips gebruiken aangezien ze er niet zo van houd water dan zeg maar ...... Ze brult onder de douche niet normaal!
Ik ga beginnen met zwemmen om haar ( hopelijk ) wat te kunnen overtuigen dat water wel leuk is

LAstig of is dit gewoon weer een faaaaaaase?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_63353493
beaker, zwembad is wel ff wat anders dan onder de douche...
in het zwembad valt het water niet onverwachts van boven

gewoon zelf rustig en vrolijk blijven en Jet langzaamaan laten wennen, dan komt het vast goed.
ow en uit de buurt van kindjes zoals Pepijn blijven want die zorgen wel voor onverwachts veel water.
Pepijn spettert flink en maakt er een golfslagbad van
pi_63353636
Hier ook gillende keukenmeiden zodra de douchekop in het vizier komt. Ze gaan nooit mee onder de douche...zal ooit wel ok gaan, denk ik dan maar....

Zwemmen vinden ze wel prima, maar niet echt een enorm jubelgehalte, zeg maar.
pi_63354513
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel

Dit douche gebeuren plaatst ik maar weer onder het kopje "faaaaase"
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63355227
zucht, die faaaase duurt hier al bijna een jaar !
pi_63356026
* XXXKarinXXX benieuwd is naar het verhaal van Beaker en zwemmende Jet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63359982
Douche is hier ook niet tof meer...
Met zwemmen doet de badjuf altijd een tunneltje maken van een mat en dan met de gieter aan het eind gaan staan. Mirte brult al als ze de badjuf de mat op ziet hangen. Dus we zijn laatst maar met de handjes ipv het hoofd onder de gieter doorgegaan. Verder vind ze het zwemmen best wel heel leuk. En met bandjes om wordt ze steeds vrijer.
Beaker, hopelijk vind Jet zwemmen ook leuk!

Ik zat vanmiddag aan tafel, Mirte zat of eigenlijk stond lekker te spelen bij haar stoel. Ik draai me om en ineens zit ze op haar knietjes op de stoel met haar vingers bij de stekkerdoos... . Ik wist niet eens dat ze zo goed kon klimmen... . Stoeltje krijgt een andere plaats
Fake it till you make it...
pi_63367445
Beaker hoe was het nou in het zwembad met Jetje? Harenw assen is hier ook niet favoriet (lees: gillen en spartelen tot je omvalt in bad en daardoor nog veel meer water in je ogen, neus en oren hebt ) maar zwemmen vindt ze wel erg leuk.

Oei Mirte bij de stekkerdoos Gelukkig was je nog op tijd!

Linde werd vanmorgen wakker en het eerste dat we vanuit haar kamer hoorden was: "Eten!" Binnen aangekomen probeerde ze zelf in de kinderstoel te klimmen terwijl ze steeds "hapje eten" zei Klein hongerlapje

Oh en mijn kleine meisje is vandaag gewoon alweer 16 maanden

[ Bericht 8% gewijzigd door Stiemie op 20-11-2008 10:22:37 ]
pi_63368500
't was niks, en ik kan wel huilen! .....

Ik ga dit wel volhouden, dinsdag gaan we weer!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63368546
16 maanden alweer.. Dan is het echt geen baby meer, zeker niet als ze haar eten gaat opeisen

He Beaker, dat is jammer zeg.. Maar ik zou gewoon rustig blijven wennen. Niet teveel pushen met dingen als kopje onder, maar wel lekker liedjes zingen..

Hier is het harenwassen ook niet favoriet. Dus dat is meestal snel even de douchekop erover. Maar hij heeft een korte haartjes(dankzij papa), dat wast ook lekker makkelijk
Maar baderen vind hij leuk, en zwemmen ook.. Zolang hij maar niet teveel water over zijn hoofd krijgt..
pi_63368753
Ah Beaker wat jammer Maar inderdaad gewoon volhouden hoor en lekker afleiden in het water. Wij hebben bij de hema zo'n opblaasring gekocht waar ze in kan zitten. Dat biedt een beetje houvast. Misschien is dat iets? Of is Jet daar al te groot voor? En we nemen een balletje mee om wat mee te rollen/drijven/gooien/van-onder-water-naar-boven-te-laten-ploppen. Dan went Linde toch ook een beetje meer aan het gespetter

* Stiemie stopt vingers in oren en zingt heel hard zodat ze Deepfreeze niet kan horen over geen-baby-opmerking
  donderdag 20 november 2008 @ 11:04:19 #163
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63368804
Bij ons was het haren wassen ook een drama, maar dat was een week of 6 geleden ineens over, Het is dus inderdaad maar een fase. Inmiddels wast ze haar haren zelf. doet die van ons er ook bij en spoelt alles dan uit met een bekertje
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63369087
Ai Beaker, wat jammer.. was ze trouwens echt de hele tijd panisch of alleen bij bepaalde bewegingen/activiteiten? Als ze echt continue extreem bang/huilerig was dan zou ik het over een paar maanden weer proberen in plaats van te blijven gaan met tegenzin?

Ethan is trouwens dol op water, douche, zwembad. Alles met water is leuk! En als we gaan zwemmen dan klimt hij echt zelf het water in, voetjes en kont eerst en dan laten zakken.. hopend dat de bodem niet te ver is

Anna lief!

Oh! En wat een lieve foto's van Ilse, en ze lijkt al zo groot!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63370808
Beaker wat jammer... misschien gaat ze het na een paar keer toch leuk vinden... maar ik zou niet ten koste van alles doorgaan, als het na een paar keer nog niet ok is, misschien een maandje wachten en dan weer proberen?
Fake it till you make it...
pi_63371801
Wat een lieve reacties

Ik ga het gewoon nog een paar keer proberen en als het inderdaad echt niet gaat dan stoppen we er maar even mee!

Ik snap gewoon niet zo goed waar dit vandaan komt, en het maakt me vreselijk onzeker

Ik heb ook enorm moeten wennen aan haar eenkennigheid. Volgende week moeten we naar het cb en dan ga ik het gewoon eens navragen.

Sommige van jullie hebben al kennis mogen maken met Jet enne .... ze is toch niet heel erg anders als andere kinderen?

Jullie zijn lief!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 20 november 2008 @ 13:20:38 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63372087
Beaker, wat jammer dat Jet het niet leuk vond.
Als het enige troost is, Eli heeft er ook 4 maanden over gedaan om het zwembad een beetje te kunnen waarderen. de leidster dacht zelfs dat hij doof was, omdat hij nauwelijks reageerde op haar
hij vond het gewoon te overweldigend allemaal in 1 keer. water, en nat, en geluid, en warm, en spetter, en draaien en doen. is gewoonheel veel.

misschien kan ze wel het bubbelbad waarderen? is kleinschaliger en dus overzichtelijker, en de bubbels masseren lekker. sinds we in het bubbelbad zijn geweest, vindt eli het zwembad ook leuker.

en wat de rest zegt, anders nog even wachten. het heeft geen zin om met tegenzin te gaan.

wij wassen trouwens nog steeds haartjes gewoon met washandje. geen douchekop of zo. hij vindt het nog steeds eng, water op zijn hoofd. als het regent, schrikt hij daar ook steeds van, dus dat bouwen we heel rustig op.

wat een leuk meisje is ilse en wat een mooie oogkleur
hoe gaat het met de samenwerking met sanne?

stiemie, je hebt gelijk, linde is gewoon een uit de kluiten gewassen, lopende, pratende baby

en ik ben trots. eli heeft vandaag heel braafjes zijn pap bijna helemaal zelf opgegeten. met maar een beetje ernaast. en hij schept al supergoed met de lepel, ben trots
(hierbij vermelden we niet dat hij nauwelijks avondeten eet, want hij wil zelf doen, maar kan niet goed met vork prikken en als wij met vork prikken, dan haalt hij het eraf en gooit het op de grond, waarna wij hem een minuut lang omdraaien, dus tegen de tijd dat wij zijn uitgegeten heeft meneer max. 4 happen binnengekregen....
en het spookgedrag van gisteravond vermelden we ook maar niet )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63372511
Beaker, er is helemaal niks mis met Jet hoor
Je kan die dreumessen natuurlijk niet over een kam scheren en dat Jet nog wat eenkennig is dat is niks om je zorgen om te maken, gaat vanzelf weer over en dan zou je juist dolgraag willen dat ze af en toe uit zichzelf nog even bij mama op schoot komt
De eerste keer dat Devin een overdekt zwembad inging was het ook brullen. Hij klampte zich zo stevig aan me vast dat ik haast niet meer kon ademen, zo bang was hij. Oh jee, 3 dagen daarna zouden we op vakantie gaan naar Turkije, PANIEK! Gelukkig ging dat allemaal prima en genoot meneer van het zwembad en de zee. Eenmaal terug zijn we nog 1x met hem gaan babyzwemmen en dat vond hij geweldig, "leuk joh, gaan we vaker doen!" Euhhh, is er nog steeds niet van gekomen Toevallig stelde M. laatst voor om van het weekend weer te gaan (vrij) zwemmen, ben reuze benieuwd hoe dat zal gaan na zo'n lange tijd...

Marit, wat een grapjas is die Ilse:D

Stiemie, ik vind dat Linde al zo goed en veel kan praten! Daar verbaas ik me wel vaker over, knap hoor.
.... met gevoel voor drama....
pi_63372757
Beaker ik heb Jet gezien en er is niks vreemds aan jouw meisje hoor

Er zijn genoeg mensen die gewoon niet van zwemmen houden en zeker kindjes die water eng vinden. En eenkennig is de een nou ook wat meer of minder dan de ander. Linde is nooit echt eenkennig geweest en dan ga je je ook weer afvragen of ze zich dan wel aan ons hecht. Zo kunnen ze het eigenlijk nooit goed doen die ukkies

Eli wat goed zeg zelf kunnen lepelen! Linde schept alle kanten op behalve de juiste en eet het liefst gewoon met haar handen. Dan houdt ze de lepel in haar ene hand en legt het eten er met haar andere hand op en dan gaat het nog naast haar mond zo op de grond Ach wel leggen ons er maar bij neer. Oude kranten onder de stokke en gaan. Kunnen wij ook nog een beetje ontspannen eten

Kersjes dat Linde zo veel al praat is volgens mijn moeder een straf voor mij. Omdat ik ook al vroeg echt veel praatte en mijn moeder zo regelmatig overal voor schut zette Maar ik ben wel blij hoor met mijn kleine kwekkie Het is heel gezellig zo!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:07:18 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63373476
Beaker, Jet is lief en helemaal niet anders dan andere kindern!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:49:45 #171
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63374654
Beaker moet je een klein schupke onder uw kont??? Jet is niks anders dan een ander kindje en je hoeft je echt niet onzeker te voelen omdat ze nog een beetje watervrees heeft. Ben je helemaal mal... Sorry ik hoor hier niet meer
pi_63374718
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:49 schreef Mibos2 het volgende:
Beaker moet je een klein schupke onder uw kont??? Jet is niks anders dan een ander kindje en je hoeft je echt niet onzeker te voelen omdat ze nog een beetje watervrees heeft. Ben je helemaal mal... Sorry ik hoor hier niet meer
wel lief dat je even reageerd! Ik weet het ook wel, ergens... We gaan naar de kinderboerderij eens per week, we fietsen elke dag of gaan lekker wandelen. Ik geloof ook niet dat het echt zo erg is dat ze het niet wil, maar soms heel soms maakt haar gedrag mij heel onzeker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_63374825
Beaker, geen reden voor onzekerheid; volgens mij doe je het hartstikke goed en is Jet een hele fijne meid, so what dat ze niet wil zwemmen Kop op!

Ethan praat nog helemaal niet en gebruikt alleen z'n handen om te eten Maar ik maak me nog geen zorgen (toch?), ik heb me ook bijna een jaar afgevraagd of ie wel tanden zou krijgen en die zijn er ook gekomen (met 8 tegelijk)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63374983
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef jellyrose het volgende:
Beaker, geen reden voor onzekerheid; volgens mij doe je het hartstikke goed en is Jet een hele fijne meid, so what dat ze niet wil zwemmen Kop op!

Ethan praat nog helemaal niet en gebruikt alleen z'n handen om te eten Maar ik maak me nog geen zorgen (toch?), ik heb me ook bijna een jaar afgevraagd of ie wel tanden zou krijgen en die zijn er ook gekomen (met 8 tegelijk)
thanks!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 20 november 2008 @ 15:06:13 #175
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63375079
Inderdaad je onderneemt genoeg met haar en het hoeft geen onwil van Jet te zijn maar zij ziet er nu nog even angst in en als je dat gaat pushen komt het helemaal niet dus lekker op het gemakkie en jij je gewoon een prettige Jetmama blijven voelen en dan komt het vanzelf wel recht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')