abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63288042
Meike slaapt bij opa en oma ook altijd als een roosje, thuis wordt ze vaak ook nog wel een keer wakker, maar goed, wij kunnen de speen geven en dan is het klaar. Bij Linde werkt dat net even anders he...

Leuk Kersjes, zo'n meet! Vindt Devin het nog steeds fijn in de draagdoek?

Mirte al een kadootje gekregen van Sinterklaas! dan is ze vast erg lief geweest

Deepfreeze, wat goed die paar passen los! Nog even en dan kun je aan het vangen!

Memmel, wat leuk dat Anna zo geniet van het zwemmen, maak je een keer een fotoshoot voor ons? Helemaal van Anna in badjas natuurlijk, heeft vast een erg hoog smeltgehalte!

Ik geloof dat ik toch ook maar mijn eigen weg volg in het claimgedrag van Meike. De tactiek van de wvk werkt niet. En ik heb geen zin om dat langer te proberen, aangezien ik mijn eigen aanpak niet verkeerd vind.
Het gaat erom dat Meike totaal geen allemansvriend is. Als we bij een vreemde zijn, of een vreemde bij ons, dan moet Meike echt even de kat uit de boom kijken. Ze wil dan graag even op schoot zitten (minuut of 10) om de boel te bekijken, en dan is het klaar. Dan gaat ze haar gang weer, en als degene geluk heeft komt ze nog even een handje geven. Van de wvk mag ze niet op mijn schoot zitten, omdat er niks aan de hand is. Ik zit dan constant met een huilend kind, tot de visite weer weg gaat. Nu is het 10 min op schoot, en dan is er niks meer aan de hand. Volgens mij is daar niet zoveel mis mee.
De wvk komt nog terug in Jan. Ben benieuwd wat ze ervan zegt. Verder gaat het hartstikke goed met Meike, ze vindt het nu ook prima dat papa dingen met haar doet, en roept nu"hoi hoi!" als papa eraan komt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63288174
Deepfreeze misschien wel een sprongetje ofzo. Ze had vanmorgen in ieder geval ook weer knalrode wangen dus misschien ook wel last van tanden.

Karin soms wordt Linde huilend wakker en dan heeft ze de speen gewoon in haar mond. Dan kom ik uit gewoonte aanlopen met een speen omdat ik denk dat ze die kwijt is, maar eigenlijk wordt ze bijna nooit wakker met huilen omdat ze de speen mist. Ze gebruikt dat ding om in slaap te komen en als ze 'm 's nachts kwjt is, is het eigenlijk gelukkig nooit een probleem.

Lastig hoor welke aanpak nu de juiste is. Linde is ook wel eens verlegen als we ergens zijn met veel mensen of met mensen die ze helemaal niet kent. Maar vaak is naast mij staan en mijn hand vasthouden of even op schoot dan al genoeg. Dan gaat ze na een minuutje of 5 wel weer haar eigen gang.
pi_63288180
De aanpak vd wvk heeft toch wel geholpen ?
Dat had toch te maken met meer dingen met je vriend ?

En het op schoot zitten is toch iets anders ? Ik zou wel voorzichtig zijn om Meike haar "zin" hierin te geven...snap je wat ik bedoel ?
pi_63288408
Karin, wat lastig. Het papa-probleem lijkt wel opgelost. Dat leek me ook wel onhandig voor het gezin.
Maar dat ze geen allemansvriend is, geeft toch niet zoveel. Het ene kindje is gewoon vrijer dan de andere daarin.
Ik zou haar ook niet gaan dwingen. Even geruststellen, en daarna lekker spelen klinkt mij wel goed.
pi_63288601
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:19 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
De aanpak vd wvk heeft toch wel geholpen ?
Dat had toch te maken met meer dingen met je vriend ?

En het op schoot zitten is toch iets anders ? Ik zou wel voorzichtig zijn om Meike haar "zin" hierin te geven...snap je wat ik bedoel ?
in eerste instantie ging dat idd om haar band met papa, daar hebben we aan gewerkt, en dat gaat super!
Maar in een gesprek kwam naar voren dat ze nog wel heel erg aan mij hangt, en dat ik ook wel dingen voor mezelf moet kunnen doen zonder dat Meike flipt. *check* aan gewerkt, gaat prima!
Maar toen ze hier weer was (de wvk) afgelopen woensdag ging Meike alleen maar huilen omdat ze op mijn schoot wilde zitten (Meike zocht veiligheid omdat ze die wvk dus niet kent) maar de wvk zei dat dat dus eigenlijk niet zo'n goed plan was, omdat ze huilde om niks. Nu vindt zij dat niks, maar voor Meike is een vreemde dus wel iets waar ze moeite mee heeft.
De wvk zei dat ik haar niet op schoot moest nemen, maar mijn eigen ervaring leert dat als ze eventjes op schoot zit, dat ze dan zowiezo niet huilt, en even de kat uit de boom kijkt om vervolgens weer haar gang te gaan.
pi_63288677
ok,helder !

Ik dacht dat het even op schoot zitten ook onder de noemer "aan mama kleven viel"..maar zo te horen is dat niet zo!

Fijn dat het zo goed gaat !
pi_63288824
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Ik dacht dat het even op schoot zitten ook onder de noemer "aan mama kleven viel"..maar zo te horen is dat niet zo!

nou de wvk interpreteert het wel zo geloof ik
maar ik hoef niet alles te doen wat zij zegt/denkt
Ben blij dat ze meedenkt, en ze had ook goede tips.
Maar in deze volg ik toch mijn eigen weg.

Meike is zooooo aan de klets! helemaal leuk.
Ze zegt nu ook steeds: appelopen! (afgelopen)
Steeds meer kleine zinnetjes, en liedjes zingt ze mee,
wat een superleuke leeftijd is dit toch!
  maandag 17 november 2008 @ 14:50:40 #108
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63288991
Ik vind het op zich niet heel erg vreemd gedrag voor een kind van Meikes leeftijd, Karin Vrijwel alle peuters/dreumesjes die ik ken kruipen zowat in papa of mama weg als een vreemde ze aandacht geeft of ergens binnenkomt. Dat huilen is misschien niet helemaal 'gewoon', maar het lijkt me eigenlijk wel vrij normaal dat ze de kat uit de boom kijkt en dat liever op jouw schoot doet dan apart van jou. Ik denk ook niet dat je het huilen oplost door haar maar aan haar lot over te laten en geen aandacht te geven. Niet dat je het perse moet aanmoedigen door haar wel altijd op schoot te nemen en te troosten, maar ik zou Meikes onzekerheid/verlegenheid eerder positief stimulerend proberen op te lossen in de trant van "daar is die en die, een hele lieve mevrouw, kom je even kijken?". Snap je wat ik bedoel? Ik kan het niet helemaal goed uitleggen, merk ik
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63289135
Ik snap je hoor!

In principe huilt ze ook niet als ze bij mij op schoot de kat uit de boom mag kijken
Ze zoekt dan even de veiligheid bij mij, en dan is het oke.
Gister waren we nog op visite bij mensen die Meike niet goed kent, toen heeft ze ook 5 min op schoot gezeten, en daarna hebben we haar haast niet weer gezien, er waren nog 2 meiden en die hadden hun eigen speelkamer...wauw! Mijn vriend is het ook helemaal eens met "onze" aanpak, dus dan lijkt me het goed zo.
pi_63293356
Karin, het lijkt mij juist een normale situatie om eerst bij papa of mama de boel te bekijken en daarna te gaan spelen.
Helemaal goed toch. Hier net zo hoor. Laatst waren we 2 dagen op rij op een drukke plek met veel mensen, ene dag een feestavond, 2e dag een verjaardagsreceptie. Beide dagen keek pepijn eerst een kwartier bij ons in de draagdoek de kat uit de boom om daarna heerlijk te gaan spelen. Erg prettig voor beide!
  maandag 17 november 2008 @ 18:52:46 #111
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63295741
Nou, mijn dochter kruipt bij de visboer gewoon bij een andere familie aan tafel terwijl mama vis staat te bestellen. En in het zwembad gaat ze bij andere kindjes en hun papa zitten met een blik van: hallo-hooo! zien jullie mij niet ofzo! Is ze nu niet veilig gehecht ofzo? Of ben ik oninteressant?

Maar ik vind het gedrag van Meike ook niet raar. Een kindje mag toch best eerst veilig de kat uit de boom kijken?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63301579
hahaha, die Anna ! Van wie heeft ze dat ?
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:02:13 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63308358
Ik zou het niet weten
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63308602
Mijn scheetjes liggen allebei op hun buik ( in de box ) een puzzel te doen....

*drinkt koffie*
pi_63308812
Karin, lijkt me prima toch. Als ze nou de hele tijd bij je op schoot zou willen blijven zitten zou het anders zijn. Maar als ze even de kat uit de boom wil kijken veilig bij mama lijkt mij prima.

Anna, gezellig he al die mensen .

Wij kwamen vrijdag bij mn ouders, had mn vader haar even overgepakt, het was gelijk onbedaarlijk huilen. Mirte wil ook graag een de kat uit de boom kijken. Als je er gelijk op afduikt als "vreemde" dan vindt ze dat lastig. Maar als je haar even laat kijken dan is het vaak gewoon goed.
Ze is op het moment wel heel erg van het bij/op/aan mij of papa zitten en hangen. Heel lief, maar als ze haar zin niet krijgt begint ze te "zeuren" en dat probeer ik nu te negeren.
Ik heb de neiging om te reageren als ze moppert, maar ik probeer er nu meer op te letten.
Fake it till you make it...
pi_63310486
wij gaan zometeen naar het CB !
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:59:42 #117
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63310939
Wij ook!
*high fivet K_P
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:11:33 #118
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63311206
nijna da's hartstikke lastig. Bij luuke ben ik daar echt de fout mee ingegaan. Succes, en ik hoop dat het lukt.

Ons vreetmonster heeft gisteravond haar hele bed ondergespuugd. Overvoedt denk ik... Het nadeel van een heeeel makkelijk kind? Geen kik geven als ze zoiets doet.
En ze krijgt schoenen voor kerst. Dan loopt ze ruim een maand echt goed. Leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:37:50 #119
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_63311953

[ Bericht 88% gewijzigd door bumbaloe op 18-11-2008 11:44:38 ]
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_63311993
Nijna, lastig he, dat niet reageren om dat gezeur..
Lishe, dat is naar, had ze zoveel gegeten dan?

En de drieling op controle

Hier klopt mijn hart nog steeds een beetje sneller.. Ik had een pul hete thee op het aanrecht gezet, en echt niet op de rand. Ik wilde even iets op de bar leggen (4 meter). Ik stond dus even, heel even, met mijn rug naar het aanrecht. Ik draai me om.. En zie Chris daar, op zijn teentjes bij het aanrecht staan, met zijn knuistje al om het oor van de pul. Gelukkig kreeg ik de pul optijd te pakken, en Chris is ongedeerd, op wat drama na omdat hij de pul niet mocht hebben. Maar hij is gewoon zo snel, en net even iets langer dan ik had gedacht. Weer een wijze les geleerd, en gelukkig zonder schade (insert pfieuw-smiley)

Zo om half 2 een afspraak bij het KDV..
pi_63313442
Ooooef DF, wat schrikken!

Lishe, wat leuk zeg schoentjes voor de kerst!

CB-gangers, succes!

Bumba... foutje? gepost onder je schuilnaam ipv je echte naam hier...? Maakt me nu wel heel nieuwsgierig wie je dan bent...
pi_63313612
Floor 11,4 kilo en 83 cm.
Pien 11,6 kilo en 83 cm.

De ladies gingen blokjes aan elkaar geven, elkaar kusjes geven, alle woorden opnoemen die ze kennen en als klap op de vuurpijl samen met de bal spelen....

Misschien waren ze bang dat ze naar een tehuis moesten ?
pi_63314183
Arme flensjes.. bang dat ze naar een pannenkoekentehuis moesten
Gelukkig zijn ze weer goedgekeurd.
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:55:48 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63314317
K_P, wat een patsertjes zijn die dochters van je

DF, dat ging maar net goed Je schrikt je rot op zo'n moment, het had net zo goed helemaal mis kunnen gaan... Ik denk dat we die momenten allemaal wel eens hebben meegemaakt, dat ons kind door het oog van de naald is gekropen.

Karin, Devin vindt het heerlijk om gedragen te worden! De draagdoek gebruik ik niet zoveel meer, hij gaat nu voornamelijk in de Yamo (een zachte drager) op mijn rug. Zo ook vanmorgen, lekker friemelen met zijn handjes in mijn nek

Allemansvriendje Anna houdt toch het meest van d'r eigen papa en mama hoor, ik weet het zeker

Nijna, Devin peutert de krentjes uit de krentenbol en gooit het brood op de grond. Ik denk dat hij ze niet zo lekker vindt!
.... met gevoel voor drama....
pi_63316709
Zo, weer terug van het KDV.. Een korte intake, en even op de baby&dreumesgroep gekeken. Maar we hadden 2 weken geleden nog een rondleiding gehad, dus dat was allemaal snel besproken.
Maandagochtend mag hij een uurtje komen wennen. Eerst even de groepsintake, met papa en/of mama erbij. En dan nog een uurtje alleen daar op de groep. De maandag erop mag hij al een hele dag, dus dat wennen moet nu even snel..
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:49:43 #126
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63318702
K_P, grappig toch dat je experiment nu aantoont dat het niet uitmaakt of je de een permanent in een donkere kelder opsluit en de ander alle aandacht geeft. Had ik niet verwacht, jij?

Anna ook weer goedgekeurd. Stapelde de blokjes ook netjes, kwam al binnen met de speeltelefoon aan haar oor en gaf 'm aan de wvk onder de vermelding van "Ajjoooo!" En bracht de bal netjes terug naar de wvk.
De aantekening in het dossier: een snoezig en ondernemend kind. Snoezig??? Ja, bij een ander.
De score was 81 cm en 11 kilo rond.

Ik twijfel of ik haar nog even zal laten slapen. Voor je het weet gaat ze gelijk de nacht in.

DF ik kan me voorstellen dat je nog na staat te trillen.
pi_63320151
Ik ook niet. Ondanks dat floor in de garage woont doet ze het uitstekend !
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:37:02 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63321528
Oh ja, Floor woont in de garage

Snoezige Anna

DF, dat gaat helemaal goed komen met Chris op het kdv hoor

Mijn jengeltje ligt te slapen. Die is natuurlijk doodmoe van al het bloed onder de nagels vandaan halen, netjes afgewisseld met gekrijs, mama slaan en zoveel mogelijk proberen te slopen (score: 2 fotolijstjes, een boek van mama en zijn geliefde koffertje). De destructieve fase is helaas weer terug
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:39:58 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63321612
Je zegt het correct Kersjes...het is maar een fase. Ik hoop dat er aan het eind van deze fase nog iets van je huis over is gebleven Sterkte ermee!
pi_63321939
Jemig Deepfreeze. Net op tijd dus!

Moest toch wel weer lachen om de twins....!
pi_63323137
Ze waren echt randje debiel voorbeeldig.
Alsof we het ingestudeerd hadden....
pi_63324523
K_P geef nou maar gewoon toe dat je elke dag een uurtje met ze oefent voor het CB-optreden
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:30:47 #133
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63324714
deepfreeze wat een nippertje! Gelukkig is het goed gegaan... !
Gecheckte dames, goe gedaan! (kersjes, ik heb nog wat behang over.)
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:54:46 #134
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63325531
Lishe, is die van jou zo lief dan?
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:14:12 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63326145
Dat wil je niet weten. Helemaal niet als je een slopert gehad hebt vandaag. Lena komt namelijk uti een boekje. Soms vraag ik me af wie haar echte ouders zijn. Zegmaar.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:49:44 #136
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63327281
Ow jee Lishe, dat kan haast niet anders: die gaat me toch rebelleren als ze in de puberteit komt straks! Maak je borst maar vast nat
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:52:42 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63327371
Ik ben voorbereid. Afgeronde mbo opleiding en 6 jaar werkervaring met de doelgroep. Lamaarkomen!
Mn zus zegt altijd dat dit de grootste peuterpuber ooit gaat worden. Ben benieuwd.
pi_63328101
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:30 schreef Lishe het volgende:
(kersjes, ik heb nog wat behang over.)
En hier staat nog wat behanglijm klaar (sintsurprise)
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:14:43 #139
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63330445
Allemaal goedgekeurde kinders op het kdv! Helemaal top. Wel lichtgewichtjes, hoor! Mijn beer is nu al de 12 kg gepasseerd, en die is toch wel een paar maanden jonger

Karin, klinkt prima, zoals het gaat zo. Eli zit ook altijd eerst 10 minuten, kwartier stilletjes de boel te observeren, voordat hij gaat spelen. Is heel normaal.

DF, jeetje, wat een schrik! Gelukkig is het goed afgelopen.

Kersjes, voor je destructieve Devin. Hopelijk houdt het snel weer op.

Is er met 14-mnd een of andere sprong? Waar we het eerst konden gooien op de BMR-prik, of net leren lopen, heb ik nu geen geschikte verklaring voor het drama-queen gehalte van ons aller Eli. Grote genade, wat een aansteller is die jongen. Maar ja, ik mag hem vast ook niet uitlachen dat hij raar doet, he
Ach, tgaat vast weer snel over...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63331047
Davinia, hier ook zo'n lief groot knufelbeertje. Hij was bij 14 maand ook over de 12 kilo Maar ja, jongens he..

En rond de 15 mnd zit er weer een sprong. Maar ze worden steeds breder qua tijd, dus misschien dat hij nu dat donderwolkje wel heeft..
(al geloof ik niet zo in die vaste sprongetjes. Kan ze hier niet herkennen)
pi_63331191
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Davinia, hier ook zo'n lief groot knufelbeertje. Hij was bij 14 maand ook over de 12 kilo Maar ja, jongens he..
Geslacht zegt niets hoor
8,5kilo bij 14 maanden hier
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:38:14 #142
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63331231
En ik dacht dat ik nog een soort-van-baby had. Hier met 14 maanden 9.4.
pi_63331644
ik heb hier zo'n super lieve dreumes..moet haar gewoon even showen!

en tijdens het "gek-doen" opeens geboeid raken door Sesamstraat:

ik heb me rot gelachen, ze heeft echt hele tijd met dat ding op haar kop gestaan!

en daarna gezellig eten:

zó gezellig !!
pi_63332185
Marit, heerlijk.

Allemaal goedgekeurde kindjes en zich natuurlijk voorbeeldig gedragen op het CB... hahaha.
pi_63341880
Marit, wat een heerlijke meid-met-raar-hoedje

Hoe gaat het met pepijn? Zit er nog wat groei in? Jullie waren bij een kinderarts geweest toch?
pi_63342108
We zijn in september voor het laatst naar de kinderarts geweest. De conclusie was toen dat hij waarschijnlijk gewoon net als papa erg klein is. Hij groeide toen weer redelijk met het onderste lijntje mee ipv stil te staan.
Geen volgende afspraak, als we ons zorgen maken of de curve gaat weer afbuigen dan moeten we terugkomen.

We hebben de laatste 2 weken wel het idee dat hij wellicht aan het groeien is, zijn maatje 68 broekjes zijn nu echt te klein, en meneer VREET werkelijk waar als een bouwvakker. volwassen portie yoghurt met muesli als ontbijt, 3 boterhammen als lunch, 2 appels als fruit etc. Dus wie weet wordt het nog wat

Maar verder doet ie het prima! In januari vast weer naar het CB dus dan weet ik of al dat eten ook nog ergens blijft plakken.

Marit wat een lieve foto's
pi_63342286
Die eet echt lekker zeg.. 3 boterhammen..Ik ben al blij al er 1 in gaat..
Mooi dat het verder goed gaat!!
pi_63342846
Fijn dat het goed gaat met Pepijn

En Marit wat een lekker grietje zo zeg Die onderste foto is zo met dat kleine neusje

Linde weegt volgens mij iets van 10,5 kilo nu. Maar ze is iets te klein voor haar leeftijd en dus is er nog genoeg babyspek Eten kan ze erg goed. Gisteren maakte ik burrito's en zelf eten wij er 2 per persoon maar Linde eet er met gemak 1 op en daarna kan er nog eenvoudig een danoontje bij Op aardappels en pannenkoeken na is er eigenlijk maar heel weinig dat ze niet lekker vindt.
pi_63342873
marit wat een mooi meisje heb je.
die van mij haalt ook altijd de vergieten eruit en hup leuk petje zegt ze dan.

df hier is het ook maar hopen of er iets in gaat.

kp wat fijn dat ze goed gekeurd zijn.

anna ook goed gekeurd
mama van 3 kids!
pi_63343157
Linde gaat nu ook steeds meer kletsen . Echt zo gezellig om met haar te praten als we bijvoorbeeld boodschappen doen. Gisteren liepen we in de winkel en toen zei ik: "wat zullen we vanavond eens gaan eten?" Linde zei toen heel hard en zeker van haar zaak: "Kaas!" Moest ik wel erg om lachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')