abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63200089
Beaker, gefeliciteerd en veel plezier morgen op het grote feest!

Sesamstraat komt trouwens op Ned.3 om 19:15 uur. Een rot-tijd, wij zitten dan altijd nog te eten.
's Middags wordt het herhaald en ik heb het wel eens voor Devin opgezet, maar hij vindt het niet zo leuk. Zijn Sesamstraat cd's vindt hij daarentegen wel weer leuk!
.... met gevoel voor drama....
pi_63200275
19.15, nederland 3?? dan weet ik niet welke sesamstraat jij kijkt

Op onze tv komt sesamstraat op nederland 1 om 17.25.
De herhaling/middaguitzending op nederland 3 om 13.15

Pepijn vind het erg leuk maar om 17.25 zijn we vaak nog niet thuis of word het vergeten.
  donderdag 13 november 2008 @ 20:30:38 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63200374
Beaker, reden voor een feestje dus. Sesamstraat begint rond half zes.
dat halen we hier nooit, dus Anna mag altijd de Sesamstraat liedjes op de laptop kijken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63200706
's morgens is sesamstraat er om 07.30 Het moment waarop ik snel kan douchen en Kermit, Ernie en Ieniemienie even oppassen
pi_63201191
Ooops, dat noemen ze nou een typische communicatie-stoornis
"Schat, zit je de tv-gids te lezen?"
"Ja"
"Hoe laat komt Sesamstraat eigenlijk?"
En toen ging het een beetje mis dus!
Anyway, rond half 6 kunnen we het ook niet kijken.
Wel raar trouwens dat ze als het is afgelopen allemaal naar bed gaan (toch?)
Ik denk dat er niet veel kindjes al voor 18:00 uur naar bed gaan....
pi_63201402
Er is weer een nieuwe intro en exit bij Sesamstraat. Het begin is Pino en de rest aan het verstoppertje spelen, en ik dacht dat de exit was dat ze met zijn alleen aan het eten waren.
Dus dat klopt dan wel weer. Al kijken wij meestal ook de ochtend variant.

Vandaag een echte 1-slaapjes dag.. Van 6.30 tot 12.45 en van 15.15 tot 20.30 wakker geweest. Lekker vrolijk, met wat nukken hier en daar.
Gisteren had hij 2 keer goed geslapen, en misschien daarom wel om 6.30 wakker. Dus eens kijken wat het morgen wordt.
pi_63203327
Jeetje Chris, maar anderhalf uur over de hele dag! En het dan ook nog zo lang volhouden. Knap.

Al ben ik ook wel blij dat Meike tussen de middag minstens 2 uur slaapt, anders kan ik mijn Fok!verslaving niet bijhouden

Bibaboerderij lijkt me echt leuk, alleen komt dat op zo'n achterlijke tijd op tv toch? 7 uur sochtends ofzo? Dan zijn we hier nog lekker aan het slapen....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_63203780
Neuh, 2,5 uur.. Van kwart voor 1 tot kwart over 3

Biba komt ook rond 13.40. Maar dat is waarschijnlijk ook bedtijd.
Misschien voor sinterklaas op DVD
pi_63203884
ezelmodus aan
* * XXXKarinXXX moe is, niet meer rekenen kan.....*
ezelmodus uit
  donderdag 13 november 2008 @ 21:58:40 #60
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63203901
Als we 's avonds Sesamstraat kijken, kijken we de volgende ochtend gewoon weer. Pap of boterham erbij en ik kan ook even rustig mijn kopje thee drinken...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_63204124
* Deepfreeze stuurt Karin richting bedje.
En gaat zelf ook die kant op
pi_63204764
Hier wordt eigenlijk alleen 's ochtends gekeken, omdat we 's avonds nog onderweg zijn van oppas naar huis.
En slapen doen we in de vroege ochtend helaas niet .... Ik zou nu het hele programma vanaf kwart voor 7 op kunnen noemen, maar dat doe ik niet. Tv gaat ook pas aan om kwart voor 7, hoe vroeg ze ook naast ons liggen. Fleur heeft het al eens geprobeerd... maar mama Nickjunior is wel al wakker, hoor.... om 6 uur! nou, nee Fleur de tv is dan nog niet wakker bij papa en mama op de kamer.
pi_63212194
Twijfel... vrijdag is mn zwemdag met Mirte, maar lief heeft de auto mee.
Ik kan met het OV wel bij het zwembad komen, maar het is bijna een half uur in de bus en dan zijn we ook nog net een half uur te vroeg... Een bus later ben ik bang dat we het niet redden en het een gehaast wordt en dat schiet natuurlijk ook niet op.
Eigenlijk heb ik geen zin om met de bus te gaan, auto lenen van mn schoonzusje... geen idee of ze moet werken en als ze niet werkt ligt ze uit te slapen en wil ik haar eigenlijk ook niet wakker bellen (en ik denk dat Mirte vervoeren in MC niet meer geheel veilig is en andere stoel zit in onze auto dus die optie valt eigenlijk af...).
En het laten schieten voor deze week... het voelt zo als spijbelen. Terwijl het helemaal vrij is om te komen of niet. Ik wil Mirte ook niet haar wekelijkse zwemuitje "afpakken" al heeft ze daar vast niet zoveel besef van... Ik heb er last van als ik niet ga... maar voor een half uur zwemmen als die heisa met de bus, ik weet t niet... (misschien hoort dit meer in het moeder topic thuis)
Fake it till you make it...
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:21:10 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63212735
Ik ging niet Nijna. Als je nou alleen schreef over een hoop gedoe, maar je ziet er volgens mij tegenop, toch?
Lena heeft nog weinig oog voor de tv, soms kijkt ze even 3 minuten met Luuke mee, maar het boeit haar niet zo.

Vandaag is ze van het lange afstand rennen. Je ziet haar denken "Waar zal ik nu weer 's op afgaan?" Om vervolgens full speed door de kamer te crossen.
Verder laat ze direct wat van zich horen als Luuke ook maar met 1 vinger naar haar wijst. Die kan nogal hardhandig zijn met haar zusje, en Lena is het beu. Al lagen ze gisterochtend heerlijk te knuffelen op bed, terwijl Lena heel lief "Sus" zei.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63212739
Wij zijn een tijdje terug met de trein gaan zwemmen Nijna, waren we een uur onderweg. Ik vond het wel de moeite, ondanks dat het een hele reis is. Meestal gaan we op de fiets, dan is het ruim een half uur, goed te doen. Is fietsen voor jou een optie? Dan kun je iig zelf je aankomsttijd plannen. Voor het zwemmen gaan we vaak al in het water om te spelen.
Als je niet gaat, dan beseft ze dat vast niet eens. Hier dringt het 'zwemmen' iig pas door als ze d'r zwempak ziet. Dan moeten we ook gaan. Haal ik dat niet uit de kast, dan is het ook goed en vraagt ze er verder niet om.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63213186
Lishe, het is dat ik niet weet hoe ze het vind in de bus en een half uur haar op schoot houden... ik zie het niet zo erg gebeuren.
Wat leuk zeg Lena zo aan het rennen en doen! Lief dat geknuffel saampjes

Yppy, als ik zeker wist dat het droog zou blijven dan was het misschien nog wel een optie, ik denk ook ruim een half uur... Hier eerder het water in kan eigenlijk niet echt. Want er is een les voor ons en het bad is maar klein (het is echt zo'n doelgroepenbadje en verder niks, minizwembad, maar wel lekker warm).
Ik ga dit weekend naar mn ouders en heb al even zitten kijken of daar in de buurt wat open is zondag, dan gaan we misschien zondagochtend wel even (net als vroeger ).

De "les" slaan we maar even over voor vandaag... en dan ga ik nu proberen om mezelf ervan te overtuigen dat dat ook ok is .
pi_63215643
Ik zou het ook een keertje skippen Nijna.
Ik ga straks ook even met Meike zwemmen.
Ze was de laatste tijd erg bang in het water, maar ze is vorige week met oma wezen zwemmen en dat ging prima, dus we wagen nog maar een poging! Gaat dat goed dan ga ik peuterzwemmen zwaar in overweging nemen.

En de tv....het liefst kijkt ze de hele dag! Dat gaat niet door natuurlijk, maar een half uurtje per dag kijkt ze meestal wel (en het is ook erg handig tijdens het koken)
Ze vraagt sochtends wel meteen om "bies?" (teletubbies) en zeg ik dat die slapen dan komt ze met Toto op de proppen....(zandkasteel)
pi_63218948
Slimme Meike. Hier is het vaak sesamstraat tijd als ik ga koken. Mirte even afgeleid en dan kan ik de boel in elk geval even opzetten.
pi_63220612
We zijn er weer van het zwemmen, het was leuk. Maar nog niet zo leuk dat we gaan peuterzwemmen.
Ze vindt het pierenbadje geweldig, maar het eerste en tweede bad niet zo. Ze wil dan op het trapje zitten en dan heb je het wel weer gehad. Denk dat we eerst maar eens zo nu en dan met haar heen moeten gaan, en hopelijk wordt ze dan ook weer wat driester in het water. Vind het ook best moeilijk wat de beste tactiek is. Ik heb haar wel op de arm genomen en in het water gegaan, maar dan zegt ze "nee nee!" en begint te huilen. Dus toen ben ik maar weer met haar terug gegaan naar het pierenbadje....ik doe het maar voorzichtig aan, en laat het aan Meike over. Ben bang dat ik het anders misschien forceer, en dat we dan weer terug zijn bij af.

Ze ligt nu in bed (we zijn bij opa en oma) en ik ben haar slaapknuffel vergeten mee te nemen. Het zal me benieuwen of ze wel gaat slapen....
pi_63232586
Nijna heb je er inmiddels rust mee dat je niet bent gaan zwemmen?
En Meike heb je nog geslapen zonder knuffel?

Hier weer een moeilijk avondje. Elke half uur hoor ik gehuil uit Linde's kamer komen Nu is het ons wel opgevallen dat ze als ze overdag 2 slaapjes doet 's avonds veel beter slaapt. Zodra ze maar 1x slaapt, gaat het slapen 's avonds en 's nachts erg moeizaam. Nu heeft ze vandaag bij de opvang maar 1x geslapen omdat ze niet moe geweest was volgens de leidsters. Zo het echt zo kunnen zijn dat ze door minder slaap moeilijker gaat slapen? Je zou juist verwachten dat ze dan 's avonds extra moe moet zijn... Iemand die hier ervaring mee heeft?
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:14:41 #71
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63233017
Meike heb je nog kunnen slapen?

Stiemie, hier kan ik een volmondig ja op beantwoorden. Kinderen hebben gewoon overdag nog slaap nodig. Missen ze die slaap (in het begin 2x en later dus 1x) dan ga je 's avonds inderdaad de mist in. Ze zijn zo moe dat ze niet kunnen slapen. Het llichaam in gewoon te onrustig. Zowel Maud als Fleur hadden dat. Het was op een gegeven moment bij ons zelfs zo erg, dat de de oppas en ik - toen Fleur 2 was - een week tegen F. hebben gelogen om hem ervan te overtuigen dat meer slaap niet betekende dat ze slechter sliep. F. was er van overtuigd dat ze niet veel slaap meer nodig had en dan 's nachts beter zo slapen..... Ik heb hem toen geprobeerd uit te leggen dat het niet zo werkte. Er zit wel een maximum tot hoe laat ze mag slapen, maar niet het aantal uur. Na een week, waarbij ze de ene keer 1,5 uur sliep en de andere keer 3 uur EN 's avonds gewoon lekker ging slapen en ook doorsliep, konden we hem overtuigen dat ze echt wel soms meer dan 1,5 uur slaap nodig heeft en je niet zomaar kunt stellen dat 1,5 genoeg is of 3 uur te veel. Dat vond F. raar, maar uiteindelijk snapte hij het wel. En nu met Maud is juist hij degene die me daar weer aan moest herrineren.... Chaca.... soms heeft ze gewoon meer slaap nodig, dat weet je toch nog wel van Fleur....

Kun je met het KDV niet afspreken dat ze het gewoon altijd moeten proberen.... gewoon standaard 2x slaap aanbieden... bij sommige kindjes zie niet dat ze moe zijn... die gaan maar door tot ze letterlijk over de flits gaan en dan helemaal niet meer in slaap komen en zich dan echt in slaap moeten krijsen/huilen.

Slingers in huis en de *2* ook.... heb er gewoon zo'n zin in om haar te zien glunderen...

metal note; batterij opladen.
pi_63233316
Normaal gaat ze ook altijd 2x slapen daar. Maar ja leidster weg en nu een nieuwe en ze is al bijna anderhalf dus dan gaan veel kindjes naar 1 slaapje en ze zag er niet zo moe uit etc... Nou ja zo lang er kindjes om haar heen zijn is er afleiding en gaat ze maar door. Nou ja we zien wel hoe we de nacht doorkomen Morgen logeert ze een nachtje bij mijn ouders dus dan kunnen we lekker bijslapen

Chaca niet de batterij vergeten he? We willen natuurlijk wel foto's zien!
pi_63239053
Lastig slapende Linde...
Je kent de frase over de fase toch wel he?

Chaca, het vooruitzicht om je kleintje te zien glunderen is fantastisch!
Wij gaan vanmiddag kijken bij de intocht van Sinterklaas hier in het Stadshart en daar heb ik nu al voorpret van! Een deel voor mezelf ik was zo'n fanatiek kindje dat altijd een mega-stapel tekeningen voor de Sint had meegenomen en de halve gang volzette met lekkers voor de Pieten en het paard maar vooral natuurlijk omdat ik weet dat mijn ventje zo gaat genieten van de drukte, de muziek, de kinderen en alles eromheen. Lekker veilig bij mama op de rug, en hopleijk nog wat pepernoten vangen ook! Die lust hij ook, maar gaat er enorm smerig van kwijlen waardoor alles onder de bruine smurrie komt te zitten

Lishe, je verhaal over de 2 zusjes Gelukkig rammelde ik nog niet

Karin, is het Meike nog gelukt te slapen zonder d'r knuffel?

Devin is gister met zijn oma, tante en neefje naar een winkel in Beverwijk geweest. Ik vind dat echt hilarisch, daar ben ik zelf dus NOG NOOIT geweest!
In de auto lagen hij en zijn baby-neefje op de achterbank te pitten
pi_63239318
Maud heeft d'r eerste cadeautje gescoord. Een prinsessenjurk voor d'r babypop die ze morgen gaat krijgen. Voor nu heeft de pop van Fleur hem aan. het scheuren van het papier had ze zo onder de knie...
pi_63239405
Haha, kon je je niet inhouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')