abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63111804
Ik zoek een film die in de jaren 80, begin 90 op tv is geweest. Zo'n kort kerst filmpje.

Het gaat om een klein bol mannetje met laarsjes aan die een klein wit hondje heeft. Hij staat 's morgens op om z'n tanden te poetsen. Vervolgens creert zijn rood-witte tandpasta letters op de spiegel. ... Het begin van de film...

Dat mannetje gaat vervolgens met z'n hondje naar buiten in de sneeuw om een kerst inkopen te doen (o.a. een kerstboom) te kopen. Je hoort het gekraak van de sneeuw onder de voeten. En je ziet de twee op pad gaan over de wit bedekte straat. Je ziet de vetstappen van hem en het hondje in de sneeuw. Ergens in een donker steegje zie je een figuur (dun lang schriel mannetje in kerstman kleren) die continue tijdens de wandeling hem probeert te beroven van z'n portomonnee. Iedere keer als hij een poging waagt om de protomonnee te grijpen gaat er iets mis. .. zoals kalkoenen die zijn opgesloten, opgestapeld in kisten, vallen om en de kalkoenen breken los. Hij komt ergens vast te zitten en word nog achterna gezeten. Z'n hondje heeft em zelfs nog bij de broekspijp te pakken en scheurt een stuk stof af. Ondanks al die gebeurtenissen merkt dat bolle mannetje niets dat hij bijna word beroofd. En gaat vrolijk verder. Na zoveel pogingen geeft het dunne mannetje het eindelijk op. Hoe de film verder afloopt weet ik niet meer...

Wie o wie weet waar ik het over heb en verlost me!
pi_64087676
Ik denk dat je Ziggy's Gift bedoelt

Groetjes Ellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')