abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63096287
Ik loop vanaf 1 september 5 dagen in de week stage. Om mijn baantje, die ik normaal gesproken had naast mijn school, niet kwijt te raken werk ik daarnaast ook nog op de zaterdag bij mijn bijbaantje.

Mijn stage loopt in de schoolvakanties gewoon door. Enige dagen dat ik vrij ben van stage zijn de kerstdagen en nieuwjaar (1 januari). Nu is het zo dat iedereen op mijn werk (=bijbaan) kan worden ingeroosterd om te werken met kerst en 1 januari. Dit omdat het feestdagen zijn en het anders niet eerlijk is als er mensen zijn die altijd moeten werken en andere mensen die op die feestdagen nooit hoeven te werken.
We hebben aan moeten geven op welke dagen we konden werken. Ik heb het daar toen met mijn bazin over gehad dat ik eigelijk liever die dagen vrij had, omdat ik gewoon stage moet lopen en die paar dagen mijn enige vrije dagen zijn tijdens mijn stage. Daarbij had ik het alleen over kerst, omdat ik niet gedacht had aan 1 januari. Mijn bazin zei dat dat wel te begrijpen was en dat ik dat even op moest schrijven, zodat de rest kon zien waarom ik niet wilde werken met kerst.

Nu is er niemand die zich aangeboden heeft om op 1 januari te werken en nu wordt er dus geloot tussen alle medewerkers. We zijn op dit moment met 11 medewerkers (als ik het goed heb). 1 van die medewerkers loot niet mee omdat zij vorig jaar gewerkt heeft, volledig terecht dus. Het is de bedoeling dat die persoon lootjes gaat trekken, en diegene die “getrokken” wordt moet werken op 1 januari.

Ik heb daarop mijn bazin weer gebelt, en gevraagd of dat ook voor mij telde:
“"Ja dit telt voor iedereen, we maken geen uitzonderingen, er moet gewoon iemand werken.. dus we loten ”".

En nu komt mijn klacht dus:
Ik ben het er niet mee eens dat ik mee moet loten om te werken op 1 januari. Ik vier ook graag nieuwjaar en de andere dagen (=31 december en 2 januari) moet ik gewoon weer stagelopen (dit is ook 1 van de maar 3 vrije dagen die ik tijdens mijn hele stage heb (uitgezonderd weekenden)). Mijn andere collega’s zijn allemaal vrij van school, of werken full-time bij mijn werk. Zij kunnen er allemaal rekening mee houden, door dagen ervoor of erna vrij te hebben.

Wat vinden jullie hier nou van???
pi_63096325
lekker voor je

tevens fipo, en trots
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_63096340
Wat heeft jouw werk te maken met het feit dat jij moet stagelopen? Als ze daarvoor een uitzondering moeten maken gaan andere lopen klagen dat ze moeten studeren, of vrijwilligerswerk moeten doen, op de kinderen moeten passen enzovoort. Voor je het weet is het eind zoek. Gewoon geen uitzonderingen voor zaken die niet met het werk te maken hebben lijkt me terecht.
pi_63096354
Ik vind dat je bass al coulant is geweest door jou die dagen vrij te geven, en dat je zelf de fout hebt gemaakt om daarbij 1 januari te vergeten. Daarbij kies jij er zelf voor om een opleiding te gaan doen waarbij je stage moet lopen, en er daarnaast een baantje op na te houden.

Ik zou zeggen: allemaal het gevolg van je eigen keuzes, dus wees een vent, en draag dan ook de gevolgen daarvan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63096356
Woh wat kut voor je , je hebt al amper vakantie dan zou ik gewoon niet komen en dat ook zeggen komt misschien heel lullig over maar kom op jij hebt ook vakanties nodig slaat nergens op.
Wat voor bijbaantje is het?
Ik denk dat ik ook maar eens moet gaan kijken hiervoor heb er nog niet over nagedacht
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_63096391
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:18 schreef HzHertz het volgende:
Woh wat kut voor je , je hebt al amper vakantie dan zou ik gewoon niet komen en dat ook zeggen
Wat een verantwoordelijkheidsgevoel heeft mijn generatie toch
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63096419
Er zijn een aantal dagen waarop je vrij MOET zijn.
1 Januari is zo'n dag.
pi_63096440
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat een verantwoordelijkheidsgevoel heeft mijn generatie toch
Ligt eraan welk baantje het is vandaar dat ik het vraag
Als het nou bijvoorbeeld vakken vullen is
pi_63096483
Welke mongool gaat er nu werken op 1 januari Welke baas in zo inhumaan om mensen te laten werken op 1 januari

Wat voor bijbaan is het?
pi_63096489
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:22 schreef HzHertz het volgende:

[..]

Ligt eraan welk baantje het is vandaar dat ik het vraag
Als het nou bijvoorbeeld vakken vullen is
Ik werk in zo'n kiosk op het station.
pi_63096499
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef NoelGallagher het volgende:
Welke mongool gaat er nu werken op 1 januari Welke baas in zo inhumaan om mensen te laten werken op 1 januari

Wat voor bijbaan is het?
Zie post hierboven.
Alle dagen in het jaar open.
pi_63096510
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:22 schreef Specularium het volgende:
Er zijn een aantal dagen waarop je vrij MOET zijn.
1 Januari is zo'n dag.
Goh, ik zal het in het ziekenhuis waar ik werk eens even doorgeven aan de EHBO; die hebben altijd de drukste tijd op 1 januari, dus die zullen dat wel fijn vinden
pi_63096524
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Ik werk in zo'n kiosk op het station.
En hoeveel verantwoordelijkheid heb jij als je daar dan werkt ?
Als het zo goed als niks is zou ik het gewoon door de vingers zien en je vrije dag vieren.
  maandag 10 november 2008 @ 10:27:59 #14
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_63096546
Ik zal je vertellen wat ik er van vind:

GEPWNED WIE UNNE N00B!!!!!!!!!XDeins111
Ok stelletje hokboeren
pi_63096557
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:25 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

Zie post hierboven.
Alle dagen in het jaar open.
Zoek lekker een andere baan Inhumaan is het, zeg ik je
pi_63096572
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:18 schreef Seneca het volgende:
Ik vind dat je bass al coulant is geweest door jou die dagen vrij te geven, en dat je zelf de fout hebt gemaakt om daarbij 1 januari te vergeten. Daarbij kies jij er zelf voor om een opleiding te gaan doen waarbij je stage moet lopen, en er daarnaast een baantje op na te houden.

Ik zou zeggen: allemaal het gevolg van je eigen keuzes, dus wees een vent, en draag dan ook de gevolgen daarvan.
Er werken 11 medewerkers. Op de kerstdagen moeten in totaal 4 mensen werken en op 1 januari 1 persoon. Dat zijn dus 5 van de 11 medewerkers die met kerst en nieuwjaar moeten werken.

Daarbij kies ik er idd zelf voor, maar is dat zo verkeerd dan? Werken naast je stage? Mag ik ook geld verdienen?? Daarnaast kan ik na mijn stage weer volop aan het werk daar, iets wat ze graag hebben omdat we al personeel te kort hebben. We hebben dit vantevoren afgesproken, dat ik alleen in de weekenden zou werken.

En is het zoveel gevraagd om dit jaar (ivm drukte rondom mijn stage) vrij te vragen op deze dagen? Als er nou te weinig mensen waren om te werken. Nee. Als iedereen nou in dezelfde situatie als mij zat... kon ik erbij inkomen. Maar mijn collega's kunnen er alle rekening mee houden!

(Ps. Ik ben een vrouw )
pi_63096579
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:26 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Goh, ik zal het in het ziekenhuis waar ik werk eens even doorgeven aan de EHBO; die hebben altijd de drukste tijd op 1 januari, dus die zullen dat wel fijn vinden
Ik ga altijd op oudejaarsavond bij de EHBO zitten van het ziekenhuis hier in de buurt.
Elk jaar weer lachen met al die slachtoffers.
pi_63096629
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef SMutzskii het volgende:

[..]

(Ps. Ik ben een vrouw )
had dat eerder gezegd
pi_63096631
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:28 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Zoek lekker een andere baan Inhumaan is het, zeg ik je
Nounee bedankt. Werk is leuk, leuke collega's en flexibel waardoor ik veel kan werken als ik aangeef dat ik een dag vrij ben van school of in de vakanties.
pi_63096633
Ik moet tijdens oudjaarsnacht werken, dat is pas sad En ik loop nog stage ook
pi_63096648
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:32 schreef Lausteen het volgende:
Ik moet tijdens oudjaarsnacht werken, dat is pas sad En ik loop nog stage ook
Waar werk je dan? Horeca zeker?
pi_63096658
Ik ben safe! hoef alleen dag voor oudjaars dag te werken
pi_63096802
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:26 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Werken op het ziekenhuis en dan de SEH de EHBO noemen.
pi_63096873
Stel je niet aan, dat weet je toch vantevoren als je in zo'n kiosk gaat werken?
Je hebt met kerst en oudejaarsdag/avond ook vrij, je hebt geen poot om op te staan.
Als je nu nieuwjaarsdag werkt, heb je volgend jaar wel vrij. Maar jij bent geen uitzondering op de rest van je collega's.
En als je het er pertinent niet mee eens bent moet je maar stoppen met dat bijbaantje.
pi_63096915
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef SMutzskii het volgende:

[..]
Daarbij kies ik er idd zelf voor, maar is dat zo verkeerd dan? Werken naast je stage? Mag ik ook geld verdienen??
Nee, dat is helemaal niet verkeerd, maar begrijp dan wel dat je werk en je stage geen rekening met elkaar hoeven te houden. Het zou fijn zijn als het wel gebeurde, uiteraard, maar in dit geval is het niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')