Ik loop vanaf 1 september 5 dagen in de week stage. Om mijn baantje, die ik normaal gesproken had naast mijn school, niet kwijt te raken werk ik daarnaast ook nog op de zaterdag bij mijn bijbaantje.

Mijn stage loopt in de schoolvakanties gewoon door. Enige dagen dat ik vrij ben van stage zijn de kerstdagen en nieuwjaar (1 januari). Nu is het zo dat iedereen op mijn werk (=bijbaan) kan worden ingeroosterd om te werken met kerst en 1 januari. Dit omdat het feestdagen zijn en het anders niet eerlijk is als er mensen zijn die altijd moeten werken en andere mensen die op die feestdagen nooit hoeven te werken.
We hebben aan moeten geven op welke dagen we konden werken. Ik heb het daar toen met mijn bazin over gehad dat ik eigelijk liever die dagen vrij had, omdat ik gewoon stage moet lopen en die paar dagen mijn enige vrije dagen zijn tijdens mijn stage. Daarbij had ik het alleen over kerst, omdat ik niet gedacht had aan 1 januari. Mijn bazin zei dat dat wel te begrijpen was en dat ik dat even op moest schrijven, zodat de rest kon zien waarom ik niet wilde werken met kerst.
Nu is er niemand die zich aangeboden heeft om op 1 januari te werken en nu wordt er dus geloot tussen alle medewerkers. We zijn op dit moment met 11 medewerkers (als ik het goed heb). 1 van die medewerkers loot niet mee omdat zij vorig jaar gewerkt heeft, volledig terecht dus. Het is de bedoeling dat die persoon lootjes gaat trekken, en diegene die “getrokken” wordt moet werken op 1 januari.
Ik heb daarop mijn bazin weer gebelt, en gevraagd of dat ook voor mij telde:
“"Ja dit telt voor iedereen, we maken geen uitzonderingen, er moet gewoon iemand werken.. dus we loten

”".
En nu komt mijn klacht dus:
Ik ben het er niet mee eens dat ik mee moet loten om te werken op 1 januari. Ik vier ook graag nieuwjaar en de andere dagen (=31 december en 2 januari) moet ik gewoon weer stagelopen (dit is ook 1 van de maar 3 vrije dagen die ik tijdens mijn hele stage heb (uitgezonderd weekenden)). Mijn andere collega’s zijn allemaal vrij van school, of werken full-time bij mijn werk. Zij kunnen er allemaal rekening mee houden, door dagen ervoor of erna vrij te hebben.
Wat vinden jullie hier nou van???