Dag allemaal,
Ik krijg in andere topics vragen over hoe t nou met mijn nieuwe huisje gaat, en daarbij kan ik nog wel wat tuin tips gebruiken, dus ik dacht: ik open een eigen topic.
Intro: Op zes oktober kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe huisje, een jaren 30 benedenwoning van ca. 35 m2 met tuin (ca 30 m2) van de woningbouwvereniging. (In Leiden, Haagweg Noord)
Ik woon nu in particuliere huur op ongeveer 30m2 bovenwoning, met schuine wanden en zonder buitenruimte, dus per saldo ga ik er in ruimte een stuk op vooruit. Het voelt ook veel groter aan. En het kost de helft van wat ik nu betaal

(ook in Leiden, De Kooi)
het klusproces: Vanwege een drukke baan en anderszins volle agenda ben ik dus al een poosje bezig met klussen.
6 oktober: sleutel gekregen
6 oktober tot 7 november: het hele huis opnieuw geverfd/gesausd
van snotgroen en beige naar stralend wit en vooral schoongemaakt
pis op de muren, haren in de keukenkastjes. Er ligt een ondervloer in de woon en slaapkamer.
11 november: wordt de vloerbedekking in woonkamer en slaapkamer gelegd
13 november: kabel en telefoon en internet aansluiting
15 november: verhuizen
na verhuizing: badkamer schilderen
winterproject: tuin!
voorjaar: nieuwe aanplant tuin!
foto's en sfeer impressies:De sleutel gekregen - 6 oktober* Schouw in de woonkamer*
![]()
* Doorkijkje naar gang en woonkamer vanuit de keuken*
![]()
* De slaapkamer met uitzicht op tuin/oerwoud*
![]()
* Oerwoud!*
![]()
![]()
* De keuken

vies en lelijk - helaas zijn de snotgroene buizen buiten beeld...*
![]()
* De badkamer

vies en mini - deze wc bril kon niet rechtop staan

*
Klusproces - 6 oktober tot en met 7 november* Halfgeverfde woonkamer*
![]()
![]()
* Barbiezeil voor de witte gang en keuken*
![]()
*vloerbedekking woon- en slaapkamer*
Verder?Ik zal hier nieuwe foto's posten als er iets klaar is. Ik moet bijvoorbeeld na mijn verhuizing nog gordijnen zoeken, een nieuw tv-kastje, extra dingetjes als een tafeltje voor in de keuken, acessoires, een nieuwe bank hoes etc.
Verder is de tuin (waar ook een schuurtje/berging in staat) nog een project voor de winter en voorjaar. Ik hoor graag tips! De tuin ligt op t noordoosten. 's Ochtends zon aan de huis-kant, 's avonds aan de andere kant. Ik wil hem leeghalen op een prachtige passiebloem en een misschien nog te redden rozenstruik na, en dan een nieuw terrasgedeelte voorin en achterin aanleggen. Verder nog geen idee welke planten er goed in zullen gedijen. Op t hek aan de achterkant (zit een speeltuintje achter en is niet goed begroeid) wil ik graag gipskruid laten groeien.
[ Bericht 3% gewijzigd door kwakveense op 09-11-2008 21:51:56 ]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.