abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 november 2008 @ 15:51:36 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63076181
quote:
Detroit CFO sees elimination of $125M deficit

The man charged with correcting Detroit's financial woes and hauling the city from a $125 million budget pit says his task is not insurmountable.

Even at a time when city job cuts are likely and Detroit's unemployment and foreclosure rates are among the nation's highest, Joe Harris is upbeat.

"I think we will have a reason to be positive," said Harris, the city's former auditor general and new chief financial officer. He was lured back to work by new Mayor Ken Cockrel Jr. after Kwame Kilpatrick resigned in September as part of a plea to two criminal charges in a text messaging sex scandal.

"Pessimists are usually right," Harris told The Associated Press in a recent exclusive interview. "But no positive thing has occurred unless it's been done by an optimist. I am an optimist."

The deficit is only part of the financial crisis facing Detroit.

The city's tax base continues to wither as the foundering local economy and poor public schools give some residents little reason to stay. The city's 15,000-strong work force — already cut by more than 5,500 since 2002 — is expected to be trimmed even more under a $3.1 billion budget passed earlier this year by the city council.

And some unspecified city services also could get the ax.

Other big cities around the country face similar troubles.

Philadelphia is facing a $108 million deficit that city leaders fear could grow to more than $1 billion by 2013. Some libraries and swimming pools will be closed, and more than 800 jobs cut. Chicago will have an estimated $400 million shortfall, while Los Angeles city leaders are grappling with a $406 million budget shortfall.

Harris is considering creative ways to dig out of Detroit's budget deficit.

Detroit must erase an annual $13 million subsidy of the aging Cobo Center convention center — home to the lucrative North American International Auto Show, he said. Talks with state officials and leaders in surrounding counties about turning Cobo's operation over to a regional authority are ongoing.

By the middle of next year, Detroit is expected to pay the final bond installment, about $55 million, for the city's trash-burning incinerator operation. Harris also said that selling part of the city's revenue from Detroit's half of the Detroit-Windsor, Ontario international tunnel could bring in up to $50 million.

The Detroit City Council had shot down a similar tunnel plan by Kilpatrick due to missed deadlines and unanswered questions about the deal.

Agencies, like Fitch Ratings, are monitoring Detroit's predicament.

Fitch warns that though it has removed Detroit from Rating Watch Negative, a downgrade could be imminent. The outlook also is negative for general obligation bonds. Positive ratings make it easier for cities to sell bonds.

But whether those ratings improve may be out of the city's hands.

"The wild card for them right now is what's going on in the auto industry," said Melanie Shaker, a director in public finance for the international firm. "Their economy is concentrated in auto manufacturing. That resulted in a very high unemployment rate," she said.

General Motors Corp. and Ford Motor Co. reported dismal third-quarter earnings Friday and both automakers announced further job cuts on tops of the thousands of blue collar and white collar positions lost over the past few years.

"Let's face it, we're in a recession," Harris said. "Income taxes are down because people are not only moving out, but those who are still here, many have lost their jobs.

"Revenues are not going to go up. I'd be willing to put money on that."

Detroit can't get the help it needs from outside sources because it's not doing much to attract necessary investment, said Scott Horsburgh, chartered financial analyst and president of Bloomfield Hills, Mich.-based Seger-Elvekrog, Inc.

"Does the city have its own house in order where people feel like it's productive?" Horsburgh said. "The city needs to address that issue, itself, before it can expect help."

Detroit had been notoriously late in getting its financial reports audited under Kilpatrick, who started a four-month jail sentence Oct. 28, the culmination of a nine-month-long text-messaging sex scandal with his ex-top aide.

The June 30, 2006 reports were finished last February. Harris now is working on completing the late 2007 statements by Nov. 30. Cockrel expects a deficit elimination plan for the city within a week or two, said Harris, blaming part of the problem on the antiquated way Detroit has processed financial reports and lack of qualified staff.

Not all financial records and statements are collected in computerized databases.

"We have paper galore," he said. "It's clear to me that we have to have outside help. We've got to bring in accountants. We've got to bring in people who understand the business; contractors to help us generate these financial statements until we can attract and train the individuals we need in order to do this ourselves."
Wat een zooitje is het daar.
  zondag 9 november 2008 @ 16:11:29 #2
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_63076807
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een zooitje is het daar.
Een collega van mij komt van oorsprong uit Detroit. Elke week heeft hij wel een verhaal van hoe erg het daar op dit moment is en hoeveel erger het nog gaat worden.

Het was ooit een belangrijke stad voor de auto industrie maar sinds de problemen een jaar of 10-15 geleden begonnen is het drama en ellende. De stad is al jaren failliet en dat ging zover dat de politie op een gegeven moment niet eens meer benzine voor de auto's kon tanken.

Criminaliteit viert er hoogtij, moord is er aan de orde van de dag en iedereen die maar enigszins iets kan laat Detroit achter zich. Met name in het laatste jaar zijn grote delen van wijken tot aan complete wijken compleet verlaten.
Neerkomen wel!
pi_63076912
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een zooitje is het daar.
Je hoeft niet bepaald op een dewey mountain top te zitten om dat te begrijpen.
Beetje persoon die de economie volgt in Amerika, weet dat de auto industrie harde klappen krijgt. En waar begon die auto industrie in Amerika ? Juistem, in detroit. Gooi er dan nog wat incapabele bestuurders bij en je hebt een gemeente die het niet al te best doet ..

1+1 = 2 niet waar? Niet bepaald wereldschokkend nieuws ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63077454
Detroit is sowieso al het meest trieste gat van de hele USA.

En dan moet je je eens inlezen over de vorige burgemeester en wat die allemaal op zijn kerfstok had (hij zit nu in de gevangenis).

http://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Kilpatrick

Een grote corrupte criminele bende is het daar. Echt onvoorstelbaar voor zo'n "modern" land als de USA.
  zondag 9 november 2008 @ 16:31:04 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63077529
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hoeft niet bepaald op een dewey mountain top te zitten om dat te begrijpen.
Beetje persoon die de economie volgt in Amerika, weet dat de auto industrie harde klappen krijgt. En waar begon die auto industrie in Amerika ? Juistem, in detroit. Gooi er dan nog wat incapabele bestuurders bij en je hebt een gemeente die het niet al te best doet ..
1+1 = 2 niet waar? Niet bepaald wereldschokkend nieuws ..
Ik neem alvast een voorschot op dingen die komen gaan. GM haalt waarschijnlijk het einde van het jaar niet eens zonder hulp. Juist Detroit hieruit gelicht omdat deze stad vrijwel geen andere (hoofd) industrie heeft. Als het ergens goed gaat klappen is het daar wel.
pi_63081678
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

1+1 = 2 niet waar? Niet bepaald wereldschokkend nieuws ..
Voorspelbaar nieuws kan nog wel schokkend zijn.
pi_63083246
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:27 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Voorspelbaar nieuws kan nog wel schokkend zijn.
Hoe kan iets wat je in wezen verwacht en rekening mee houdt.. schokkend zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63090172
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe kan iets wat je in wezen verwacht en rekening mee houdt.. schokkend zijn?
Misschien is het niet zo schokkend dat Detroit en de autoindustrie in de problemen zit.. maar de mate waarin kan je desondanks best onverwacht en schokkend vinden denk ik
pi_63092159
Het is niet alleen de schuld van de auto industrie zelf. In de goede tijden hebben de arrebeiers zulke gunstige voorwaarden afgedwongen dat de pensioen- en medische verzekeringslasten niet meer op te brengen zijn voor de bedrijven.
Wellicht is een faillissement gevolgd door een herstart zonder deze lasten een oplossing. Da's dan pech voor de arrebeiers van weleer. Maar die mogen wel wat solidariteit tonen met de arrebeiers van nu lijkt me.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_63092593
Ik heb me net even ingelezen in het verhaal van de burgemeester daaro.

Haha, wat een boefje is het ook, familie en vrienden leuke posities geven, lekker shoppen en uitgebreid eten enzo. Haha, wat een eikel was dat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 november 2008 @ 17:00:34 #11
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_63106047
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:31 schreef Drugshond het volgende:

Ik neem alvast een voorschot op dingen die komen gaan. GM haalt waarschijnlijk het einde van het jaar niet eens zonder hulp. Juist Detroit hieruit gelicht omdat deze stad vrijwel geen andere (hoofd) industrie heeft. Als het ergens goed gaat klappen is het daar wel.
Het is daar al goed geklapt.
Neerkomen wel!
  maandag 10 november 2008 @ 18:10:11 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63107707
crosspost:

GM is dus echt niet meer te redden lijkt me... Wat gaat dat betekenen voor de kwart miljoen werknemers, en Opel en Saab enzo?
pi_63107814
Zal wel overgenomen worden ofzo voor een prikkie.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 10 november 2008 @ 18:31:29 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63108193
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:28 schreef Chancard het volgende:
Detroit is sowieso al het meest trieste gat van de hele USA.

En dan moet je je eens inlezen over de vorige burgemeester en wat die allemaal op zijn kerfstok had (hij zit nu in de gevangenis).

http://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Kilpatrick

Een grote corrupte criminele bende is het daar. Echt onvoorstelbaar voor zo'n "modern" land als de USA.
Your average African-American mayor.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_63110447
Dat word gewoon gered door de staat als ze failliet gaan zijn ze verder van huis er werken 266.000 mensen bij GM laat staan bij de toeleveranciers enz. de grote 3 gaan echt niet falliet dan skyrocket de werkeloosheid
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63122924
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:00 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Het is daar al goed geklapt.
Toen ik 15 jaar geleden een rondreis maakte door de VS en canada, deden we ook even detroit aan, toen was dde stad al lang in verval geraakt. Ik heb nog foto's van vervallen industrie panden waar we lang reden. In het centrum kwamen zwervers toendertijd gewoon de restaurants binnen om daar te bedelen. Echt een grote teringzooi in die stad en dan rijd je een brug over en kom je canada binnen en lijkt het wel een complete metamorfose.
pi_63125506
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik 15 jaar geleden een rondreis maakte door de VS en canada, deden we ook even detroit aan, toen was dde stad al lang in verval geraakt. Ik heb nog foto's van vervallen industrie panden waar we lang reden. In het centrum kwamen zwervers toendertijd gewoon de restaurants binnen om daar te bedelen. Echt een grote teringzooi in die stad en dan rijd je een brug over en kom je canada binnen en lijkt het wel een complete metamorfose.
Detroit is ook meer dan de helft van haar bevolking verloren de laatste jaren, Windsor Ont waar jij was is de laatste jaren ook flink aan het verpauperen by the way.
Opzich is het niet gek dat een stad als Detroit slecht draait, er is weinig reden om je daar te vestigen... vroeger ging men daar heen ivm de lage prijs van energie maar dat is al lang niet meer zo en een nieuwe fabriek bouwt men liever in bv Alabama ivm de Right-to-work law.
pi_63126440
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Alabama ivm de Right-to-work law.
Had men juist ook niet nieuwe autofabrieken in canada neergezet omdat de mensen beter opgeleid zijn, of mexico vanwege de lagere lonen.
pi_63126657
Zouden er naast de autoindustrie en de overheid nog grote werkgevers zijn?
Je zou haast denken dat als de autoindustrie omvalt die stad helemaal niet meer te redden is.

[ Bericht 13% gewijzigd door ChRoNiC op 11-11-2008 12:51:13 (brakke zinsbouw) ]
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:50:56 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_63126705
Paul Verhoeven had in 1987 toch al een behoorlijk vooruitziende blik.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_63126782
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:38 schreef Basp1 het volgende:


Had men juist ook niet nieuwe autofabrieken in canada neergezet omdat de mensen beter opgeleid zijn, of mexico vanwege de lagere lonen.
In Mexico ivm de lonen en Canada ivm de lagere (geen) gezondheidsverzekering, en lagere belastingen.
Maar de laatste jaren zie je dat men veel nieuwe fabrieken bouwt in bv Alabama (Huntsville) en Missisipi, en niet alleen de automobiel industrie maar ook bv staal zie ook bv:
http://blog.al.com/live/2(...)ins_thyssenkrup.html
pi_63128773
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Zouden er naast de autoindustrie en de overheid nog grote werkgevers zijn?
Georganiseerde misdaad.

Ik heb zo'n gevoel dat het wel eens wat 'onrustiger' zou kunnen in de naar procenten zwartste stad van de VS. Niet dat dat laatste iets met het eerste te maken zou hebben, er komt immers een zwarte president.
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:28 schreef Chancard het volgende:
En dan moet je je eens inlezen over de vorige burgemeester en wat die allemaal op zijn kerfstok had (hij zit nu in de gevangenis).

http://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Kilpatrick

Een grote corrupte criminele bende is het daar. Echt onvoorstelbaar voor zo'n "modern" land als de USA.
Zo, die kerel heeft ongeveer alles fout gedaan wat hij kon doen.

[ Bericht 31% gewijzigd door waht op 11-11-2008 14:49:35 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63159578
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Zouden er naast de autoindustrie en de overheid nog grote werkgevers zijn?
Je zou haast denken dat als de autoindustrie omvalt die stad helemaal niet meer te redden is.
De staat Michigan is volgens mij wel flink aan het investeren in groene stroom, maar of zich dat concentreert rond Detroit of juist in de Upper Peninsula weet ik niet.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:49:58 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63159631
Gelukkig hebben ze de Pistons en Red Wings nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 12 november 2008 @ 15:49:05 #25
1234 HiZ
Istanbullu
pi_63161266
Ik snap echt niet waarom ze zelfs maar denken aan een bail out voor die automobiel industrie. Het is niet voor niks dat het zo'n zooitje is.

Volgens mij is een faillisement hier de beste methode voor herstructurering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')