abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63071984
Ik begrijp daar echt niets van. Wordt je momenteel van alle kanten belaagd met boodschappen dat je toch echt een noodpakket moet regelen in het geval van een ramp. Jaren en jaren is dit niet gebeurd en is er ook nooit aanleiding geweest. En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen. Zit ik net in de auto, hoor ik alweer zo'n commercial voor noodpakketten.

Wat is hier aan de hand? Staat er een ontzettende ramp op stapel of zo en waarom gebeurt dit allemaal juist nu terwijl er tig jaren nog nooit over noodpakketten is gesproken En wat heeft zo'n pakket uberhaupt voor zin als er iets gebeurt En aan wat voor ramp moet je dan gaan denken
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 9 november 2008 @ 13:05:56 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63071991
ALS er iets gaande is.
0 topics op naam. 14.gif
pi_63072015
Virusremmers? Tandpasta?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:07:26 #4
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072023
Maargoed, het is allemaal onzin. Een zaklamp op batterijen? Tegenwoordig hebben we zaklampen die je "aan kan schudden. Hou je het iets langer mee uit.
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 9 november 2008 @ 13:07:33 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072030
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:05 schreef Samson het volgende:
Ik begrijp daar echt niets van. Wordt je momenteel van alle kanten belaagd met boodschappen dat je toch echt een noodpakket moet regelen in het geval van een ramp. Jaren en jaren is dit niet gebeurd en is er ook nooit aanleiding geweest. En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen. Zit ik net in de auto, hoor ik alweer zo'n commercial voor noodpakketten.

Wat is hier aan de hand? Staat er een ontzettende ramp op stapel of zo en waarom gebeurt dit allemaal juist nu terwijl er tig jaren nog nooit over noodpakketten is gesproken En wat heeft zo'n pakket uberhaupt voor zin als er iets gebeurt En aan wat voor ramp moet je dan gaan denken
Elke ramp die moeder natuur of de moderne technologie voor ons kan verzorgen
pi_63072062
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:05 schreef Samson het volgende:
En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen te verkopen.
Je moet ze nog kopen ook, die dingen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 9 november 2008 @ 13:09:48 #7
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072071
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je moet ze nog kopen ook, die dingen
!!11

Dan sterf ik maar.
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 9 november 2008 @ 13:09:56 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072077
Gisteren zat ik even te kijken wat er allemaal in zo'n pakket hoort.

Mooiste vond ik het waarschuwingsfluitje

Titanic-like
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 9 november 2008 @ 13:11:07 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072097
quote:
Het noodpakket

Het noodpakket bevat de belangrijkste zaken die u zéker in huis moet hebben. Ze vergroten uw kansen om een ramp goed te doorstaan. U kunt het noodpakket uitbreiden met de zaken die onder ’En verder’ genoemd worden.

* Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
* Zaklamp met extra batterijen.
* Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
* Lucifers in waterdichte verpakking.
* Waxinelichtjes.
* Warmhouddekens.
* Gereedschapsset.
* Waarschuwingsfluitje.

En verder

* Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
* Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
* Reservesleutels van huis en auto.
* Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
* Desinfecterende handgel.
* Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
* Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
* Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
* Lichte regenponcho per gezinslid.
* Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_63072105
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef Biogarde het volgende:

Titanic-like
Het gaat idd nergens over. Ze gaan dus van een eventuele ramp uit waarbij je een tijdje kunt overleven en daarna alles weer koek en ei is, hup, iedereen heeft t overleefd dankzij het pakket en we pakken de normale gang van zaken snel weer op . En "mogelijke schuiladressen, lichte regenponcho" ???? Dat ik een buitje vooral maar overleef of zo, en wat moet ik me bij een schuiladres voorstellen. Het achterhuis van Anne Frank
pi_63072113
Volgens mij betaalde je echt veel geld voor zo'n dom noodpakketje.
  zondag 9 november 2008 @ 13:12:44 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072129
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef Biogarde het volgende:

Titanic-like
Totdat je toko op je schedel in elkaar sodemietert. Het fluitje horen ze van veel verder dan je zielige geroep en het kost nog eens minder energie ook
  zondag 9 november 2008 @ 13:12:46 #13
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072131
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:11 schreef Biogarde het volgende:

[..]
Daar red je het nog geen dag op.
Valt me nog mee dat je belastingaangifte er niet in hoeft.
0 topics op naam. 14.gif
pi_63072141
Ik vind de inhoud van het pakket wel een beetje knullig tbh.Wtf moet je met waxinelichtjes? Je theepot warm houden?
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:13:45 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072143
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:11 schreef Samson het volgende:

[..]

Het gaat idd nergens over. Ze gaan dus van een eventuele ramp uit waarbij je een tijdje kunt overleven en daarna alles weer koek en ei is, hup, iedereen heeft t overleefd dankzij het pakket en we pakken de normale gang van zaken snel weer op
Dom praten kan je wel misschien geeft zo'n pakket net voldoende buffer voor de noodhulp om op gang te komen? Defensie is echt niet binnen 24 uur gemobiliseerd...
pi_63072166
Warmhouddekens? Iedereen heeft thuis toch een heleboel dekbedden e.d. Alsof je dat pakket overal mee naar toe neemt...
pi_63072173
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:12 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Totdat je toko op je schedel in elkaar sodemietert. Het fluitje horen ze van veel verder dan je zielige geroep en het kost nog eens minder energie ook
dan heb je ook echt nog tijd om even rustig je noodpakket te gaan zoeken, en het uit te gaan pakken op zoek naar je fluitje ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63072184
Als ik al een noodpakket aanschaf komt daar echt wel wat meer spul in. Virusremmers, morfine, rubberboot, gasmaskers enzo.
Greece
pi_63072198
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dom praten kan je wel misschien geeft zo'n pakket net voldoende buffer voor de noodhulp om op gang te komen? Defensie is echt niet binnen 24 uur gemobiliseerd...
Ok, jij vind het dus een goed plan, misschien kun je in al je wijsheid ook vertellen bij wat voor soort ramp ik iets aan al deze spullen heb? Een fluitje zodat ze me onder t puin vandaan kunnen halen? Grote kans op aardbevingen in Nederland of zo
pi_63072204
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:12 schreef Broekpaling het volgende:
Valt me nog mee dat je belastingaangifte er niet in hoeft.
Als een kopie van je ID erin zit, kan de fiscus je altijd traceren.
Krijg je eerst een aanslag op je leven en huis, krijg je daarna nog eentje van de belastingdienst.
Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 9 november 2008 @ 13:16:55 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072206
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dan heb je ook echt nog tijd om even rustig je noodpakket te gaan zoeken, en het uit te gaan pakken op zoek naar je fluitje ja
Het zou opzich geen ramp zijn als je geen noodpakket hebt. Natuurlijke selectie jwtz.
  zondag 9 november 2008 @ 13:17:36 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072222
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
  zondag 9 november 2008 @ 13:19:15 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072249
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Ok, jij vind het dus een goed plan, misschien kun je in al je wijsheid ook vertellen bij wat voor soort ramp ik iets aan al deze spullen heb? Een fluitje zodat ze me onder t puin vandaan kunnen halen? Grote kans op aardbevingen in Nederland of zo
Watersnoodramp v.2.0? Kernramp? Aanslag als je in grote stad woont, ROTA incident, aardbevingen worden steeds frequenter in Noord nederland, simpel noodweer enz.
Fluitjes zijn altijd handig om aandacht te trekken, ook als je op zolder zit in het donker en er staat 4 meter water om je heen, handig om iemand te laten weten dat je daar zit ipv dattie er langs vaart.
pi_63072265
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
Ik denk dat de hulp wel 24 uur op zich kan laten wachten. Daarnaast zou ik echt niet weten wat ik zou moeten doen tijdens een ramp en wat ik van een ramp kan verwachten.
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:20:11 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072271
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
Misschien 20%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo