abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63070321
De situatie
Ik heb op mijn kamer 3 computers staan:
- 1 Workstation
- 1 Media Center
- 1 "Server"

De Server en Media Center werken met Windows XP SP3, het Workstation heeft een dual boot met Windows XP SP3 en Windows Vista SP1. Voor XP gebruik ik op elke machine dezelfde bronCD.

Bij het "koud" aanzetten van de Server en het Workstation lopen ze vast op het Windows logo. Waarbij het niet uitmaakt of ik XP of Vista opstart. Na een druk op de reset knop werkt het systeem weer prima.

Mijn Media Center heeft echter geen enkel probleem, het systeem start zonder problemen op en werkt altijd naar behoren.

Reeds geprobeerde oplossingen
Om het een en ander uit te sluiten heb ik het geheugen, voeding en processor gewisseld tussen de systemen. Ook heb ik geprobeerd te variëren in het aantal ram-reepjes. Dit mocht allemaal niet baten. De Media Center bleef het gewoon doen, de andere twee niet.

Op mijn Workstation stond in eerste instantie alleen Windows XP, na de komst van Vista heb de partitie in tweeën gedeeld en Vista geïnstalleerd. XP gaf toen al problemen, Vista heeft het enkele dagen goed gedaan. Maar daarna gaf hij dezelfde problemen.

Huidige poging
Gisteravond heb ik op Server op een nieuwe SATA harde schijf een verse installatie van Windows XP SP3 en de volgende software gedaan
- Drivers
- Deamon Tools
- Du Meter
- DynDNS updater
- FTDv3.8
- NewsLeecher
- RealVNC
- WAMPP
- WinRAR

Gisteravond werkte het systeem naar behoren, maar vanmorgen toen ik het aanzette gaf hij dus problemen.

Help!
Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het moet zoeken. Maar misschien dat iemand na het lezen van dit topic het ei van coumbus heeft Heeft iemand dit vaker meegemaakt?

Ter volledigheid nog even de belangrijkste specs:

Workstation
Asus P5B-Deluxe Wifi/AP
Intel C2D E6600
4GB DDR2
Asus EN8800GT
Windows Vista Ultimate 64b
Windows XP Professional 32b

Server
asus P5GC-VM
Intel C2D E6400
2GB DDR
Asus E6600GT

Media Center
Asrock P4i65G
Intel P4 2,4GHz
1GB DDR
Asus EN6200

Als andere specs van belang zijn; vraag gerust

De systemen zijn overigens allen op een geaard stopcontact aangesloten (tenminste, ik ga er vanuit dat de aannemer de bekabeling goed heeft aangelegd), overigens zit de Media Center wel op een andere groep dan de andere systemen.
So we just called him Fred too
  zondag 9 november 2008 @ 11:55:31 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_63070719
Wat voor chipsets zitten er op je mobo's?
Als je nForce hebt, en de SATA drivers van Nvidia gebruikt zou ik die maar eens verwijderen.
Die werken nou niet bepaald lekker..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_63070846
Alledrie de moederborden hebben Intel Chipsets
  zondag 9 november 2008 @ 12:16:02 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_63071056
is het toevallig gebeurd na installatie van updates van windows?
Where's my fear???
pi_63072376
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, ik let daar eigenlijk nooit zo op

Weet je toevallig welke updates voor de problemen kunnen zorgen?
pi_63081311
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:31 schreef Cothen het volgende:
De systemen zijn overigens allen op een geaard stopcontact aangesloten (tenminste, ik ga er vanuit dat de aannemer de bekabeling goed heeft aangelegd), overigens zit de Media Center wel op een andere groep dan de andere systemen.
Wissel de stekkers eens om? Die van je MC op je server b.v.

Ik heb hier ook een stopcontact dat geaard lijkt, maar niet geaard is...
pi_63089121
Zojuist de stekkers omgewisseld, de eerste keer ging het goed, maar daarna was het weer huilen met de pet op.
pi_63089496
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:16 schreef jagermaster het volgende:
is het toevallig gebeurd na installatie van updates van windows?
ook met een kale installatie loopt-ie nu vast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')