ik lees hier al een tijdje rond en dacht, laat ik zelf eens een topic openen.
normaal ben ik een vrij rustige jongen, genoeg zelfbeheersing, word niet gauw kwaad en heb met de meeste mensen veel geduld.
ik heb echter wel eens periodes, en die duren nooit lang, het zijn eigenlijk eerder momenten, dat ik heel driftig word. meestal gaat er dan iets mis in mijn omgeving, dat hoeft eigenlijk maar iets kleins te zijn, of ik voel me sowieso niet oké, een beetje chagrijnig, op zich niets vreemds. ik denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft: dat de dingen niet gaan zoals je wil dat ze gaan, zonder dat daar een duidelijke reden voor is.
ik voel me dan niet lekker in mijn vel. meestal gaat dat gevoel snel over, duurt hooguit een paar uur. en dan 'lost het op' en ben ik weer in mijn 'normale' doen.
maar soms komt dat slechte gevoel ook ineens tot uitbarsting. een intens gevoel van woede en/of agressie. niet zozeer op mensen gericht maar eerder op spullen. dan MOET ik iets kapotmaken. dat kan een vel papier zijn dat ik in een keer aan stukken scheur of een pen die door midden breek. spullen van mezelf, dat wel, maar toch.
zo heb ik vanmiddag mijn mobiele telefoon op straat aan stukken gegooid. gewoon, omdat ik kwaad was. daarna is het ook gelijk weer over. ik heb de resten van het ding triomfantelijk in de prullenbak gegooid en ben boodschappen gaan doen.
hebben meer mensen last van dit soort 'oprispingen'?
jazeker kunnen wij dat.