abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63048182
Ik woon dan wel niet in Nederland, maar zou graag lid worden van een Nederlandse politieke partij. Het probleem is echter dat er niet een partij is waar ik het volledig mee eens ben.

Op het political compass kom ik zowel in de x als de y as hoog uit, d.w.z. vergelijkbaar met de Republikeinen in de VS.

Qua economische en internationale standpunten kan ik me redelijk vinden in de VVD, hoewel ze soms nog wat linksig zijn met bepaalde dingen. Ik word echter doodmoe van hun liberale neuzel als het gaat over euthanasie, abortus, drugs.....

CU en SGP komen dan beter in de richting, maar die hebben weer een aantal andere standpunten die ik niet zo zie zitten.

Wat dat betreft zou CDA misschien gemiddeld genomen nog wel de beste optie zijn, maar die zijn juist op alle tereinen weer veel te soft. Op veel gebieden hobbelen ze de PvdA aan en op veel gebieden is het toch een beetje pappen en nathouden.

Iemand een idee?
  zaterdag 8 november 2008 @ 08:26:35 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63048190
De Google-Ads bij dit bericht geven www.nieuwnederland.info als optie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_63048196
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Die website Nee, doe deze maar niet.
pi_63048223
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij mij www.idee-s.nl , de creatie van fantasiewerelden.
En de VVD.
pi_63048236
quote:
Change we can believe in voor Nederland'.
.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Boks-Chick zaterdag 8 november 2008 @ 09:28:56 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63048505
Waarom wil je lid worden van een politieke partij, Halcon?
lolwut
pi_63048518
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:28 schreef BrandX het volgende:
Waarom wil je lid worden van een politieke partij, Halcon?
Je kunt vaak interessante workshops volgen, meedoen in het debat, je krijgt spreekrecht op bijeenkomsten en ik heb geinteresseerd in politiek. Nu nog een partij vinden.
  Boks-Chick zaterdag 8 november 2008 @ 09:33:11 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_63048541
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt vaak interessante workshops volgen, meedoen in het debat, je krijgt spreekrecht op bijeenkomsten en ik heb geinteresseerd in politiek. Nu nog een partij vinden.
Ah zo! N goede vriend van mij is ook aan het zoeken naar de partij die het beste bij hem past. Zijn beweegredenen zijn echter anders, hij wil na zijn studie de politiek in. Ik was van daar uit dus nieuwsgierig naar je motivatie
lolwut
pi_63048566
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:33 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ah zo! N goede vriend van mij is ook aan het zoeken naar de partij die het beste bij hem past. Zijn beweegredenen zijn echter anders, hij wil na zijn studie de politiek in. Ik was van daar uit dus nieuwsgierig naar je motivatie
Ik zou later best de gemeentepolitiek in willen, al moet ik daar wel voor in NL wonen. Vooralsnog lijkt het me interessant, al kan ik niet echt een partij vinden waar ik me helemaal in kan vinden.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:12:35 #10
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_63048852
Je zal nooit een partij vinden waar je het 100% mee eens bent qua standpunten. Maar dat is ook helemaal niet erg, een partij heeft namelijk wel een ideologische basis waarin je jezelf kan terug vinden. Daarnaast lopen er binnen een partij meer mensen rond die van mening verschillen, dit geeft een mooie basis voor discussie en zonder discussie zou een partij een dood object zijn.

Lid worden van een partij valt sowieso aan te raden aangezien je dan meer betrokken raakt bij het politieke proces. Het meemaken van een landelijk congres of een regionale motie avond geeft een boel inzicht in hoe besluiten tot stand komen en je krijgt de kans om eventueel met politici van gedachten te wisselen als je echt verstand hebt van een bepaald onderwerp.

Je merkt dan ook dat de politiek minder ver van de burger afstaat dan op het eerste gezicht lijkt.
pi_63050609
Je bent tegen euthanasie, abortus, en het Nederlandse drugsbeleid? Kan je dan niet beter in het buitenland blijven en daar lid worden van een partij?
pi_63050711
Tsja, van de PVV kan je geen lid worden..

Ik zou geen lid worden van CU/SGP als je geen overtuigd christen uit de protestants/gereformeerde hoek bent. CDA kan nog wel met een beetje welwillende houding tov god.

Maar als ik de OP lees zou je toch gewoon lid kunnen worden van de VVD? De VVD heeft nogal brede vleugels, het is binnen die partij helemaal niet ongebruikelijk om het niet eens te zijn met de partijlijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63068747
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:04 schreef sigme het volgende:
Tsja, van de PVV kan je geen lid worden..

Ik zou geen lid worden van CU/SGP als je geen overtuigd christen uit de protestants/gereformeerde hoek bent. CDA kan nog wel met een beetje welwillende houding tov god.

Maar als ik de OP lees zou je toch gewoon lid kunnen worden van de VVD? De VVD heeft nogal brede vleugels, het is binnen die partij helemaal niet ongebruikelijk om het niet eens te zijn met de partijlijn.
Van de PVV zou ik ook geen lid willen worden.

CU valt sowieso al af aangezien ik me niet kan vinden in hun standpunten, SGP komt wat meer in de buurt, maar is toch een stuk radicaler en het eens zijn met een aantal standpunten is toch net iets anders dan je kunnen vinden in de manier van leven van SGP-aanhangers. Die valt ook af dus.

Is het binnen de VVD "acceptabel" dat je je vraagtekens stelt bij het liberale drugsbeleid of is dat vloeken in de kerk?
pi_63068750
quote:
Op zondag 9 november 2008 06:23 schreef Halcon het volgende:
... of is dat vloeken in de kerk?
Dat doe je sowieso, als je geen SGP stemt, dus daar is jouw partij.

Leve de SP !
pi_63068801
quote:

Is het binnen de VVD "acceptabel" dat je je vraagtekens stelt bij het liberale drugsbeleid of is dat vloeken in de kerk?
Ik zit niet in de VVD, maar volgens mij is de rechtervleugel van de VVD helemaal niet zo liberaal. Onverhuld. Dus ik denk dat je er prima uit de voeten zou kunnen.

Bovendien is de VVD een partij met veel debat - dus zelfs al zou je tamelijk alleen staan op punten, als je het goed weet te brengen wordt het wel gewaardeerd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 9 november 2008 @ 07:19:48 #16
234232 Insallah
Sensual Seduction
pi_63068806
quote:

[..]

Van de PVV zou ik ook geen lid willen worden.

CU valt sowieso al af aangezien ik me niet kan vinden in hun standpunten, SGP komt wat meer in de buurt, maar is toch een stuk radicaler en het eens zijn met een aantal standpunten is toch net iets anders dan je kunnen vinden in de manier van leven van SGP-aanhangers. Die valt ook af dus.

De VVD is niet liberaal als het gaat om drugs. Zij zijn een grote voorstander van een verbod. Erg liberaal.

Google maar op Fred Teeven en Paddo's, of Mark Rutte en weed.
pi_63068808
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zit niet in de VVD, maar volgens mij is de rechtervleugel van de VVD helemaal niet zo liberaal. Onverhuld. Dus ik denk dat je er prima uit de voeten zou kunnen.

Bovendien is de VVD een partij met veel debat - dus zelfs al zou je tamelijk alleen staan op punten, als je het goed weet te brengen wordt het wel gewaardeerd.
Hans van Baalen en A.J. Boekenstein zijn best redelijk te vergelijken met een John McCain bijvoorbeeld. Wellicht is VVD dus een betere optie dan CDA.
pi_63068809
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:19 schreef Insallah het volgende:

[..]

De VVD is niet liberaal als het gaat om drugs. Zij zijn een grote voorstander van een verbod. Erg liberaal.

Google maar op Fred Teeven en Paddo's, of Mark Rutte en weed.
VVD is geen voorstander van een verbod. Het partijstandpunt is dat ze voor legalisatie van softdrugs zijn.
  zondag 9 november 2008 @ 07:24:39 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63068816
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

VVD is geen voorstander van een verbod. Het partijstandpunt is dat ze voor legalisatie van softdrugs zijn.
Heb de VVD niet gehoord toen men paddo's (ook een softdrug, check de definities maar) ging verbieden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63068818
quote:

[..]

Tsja, maar het liberaal manifest en de partijstandpunten liggen ook soms ver uiteen. Juist bijde VVD is het niet ongebruikelijk dat er binnen de partij nogal wisselende opvattingen zijn. De rechts-conservatieven versus de links-liberalen. Houdt de boel levendig (VVD is wel de gezelligste partij).
pi_63068822
quote:

[..]

Jij bent mijn EEUWIGE VIJAND

Ik verpersonialiseer in jouw 'de Duivel'.

Wat een ... kom op met die ban ...
pi_63068824
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heb de VVD niet gehoord toen men paddo's (ook een softdrug, check de definities maar) ging verbieden.
Ik ook niet, maar als ik de partijstandpunten lees dan is men voorstander van legalisatie.

NB: heb het even opgezocht en alleen GL en D'66 waren tegen.

Dat pleit dan weer voor de VVD vanuit mijn oogpunt bekeken.
  zondag 9 november 2008 @ 07:29:19 #23
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63068829
Ik heb een tijdje met hetzelfde idee gespeeld overigens (gemeente politiek in gaan)
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63068830
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja, maar het liberaal manifest en de partijstandpunten liggen ook soms ver uiteen. Juist bijde VVD is het niet ongebruikelijk dat er binnen de partij nogal wisselende opvattingen zijn. De rechts-conservatieven versus de links-liberalen. Houdt de boel levendig (VVD is wel de gezelligste partij).
Het liberaal manifest word ik niet vrolijk van, opvatting van bijvoorbeeld Hans van Baalen en de zijnen weer wel. Wellicht is VVD dan toch de beste optie. Ben jij lid van de VVD?
pi_63068831
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:29 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik heb een tijdje met hetzelfde idee gespeeld overigens (gemeente politiek in gaan)
Loop je nog steeds met dat idee of ben je er van genezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')