abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63048874
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wens je veel plezier. Aan het artikel te lezen keert echter het tij
dat zeg ik, de idealen van dit kabinet zijn een gevaar voor de samenleving. het is een culturele coup van de gristenhondenkliek.
jazeker kunnen wij dat.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:14:09 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048876
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom noem je alleen de VS? In de VS is ook nauwelijks zinnige voorlichting trouwens, dat speelt ook mee.
Ah ok.. ja joh, ze geven daar geen miljoenen uit aan campagnes dat drugs slecht is

In Frankrijk zijn ook vele malen meer verslaafden dan hier, is dat geen goeie vergelijking dan?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63048890
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Spring nou eens niet van de hak op de tak. Bedenk nu gewoon een harde aanpak, zoals ik voorstelde met tanks in de straten, F-16's uit Uruzgan en een herinvoering van de doodstraf. En doe er het bombarderen met napalm er ook maar bij. Bijvoorbeeld. Denk je dat dat gaat werken?
Ik spring niet van de hak op de tak. De VS werd aangehaald en dan ga ik er op in. Dus wie springt er dan van de hak op de tak....

Als je zo gaat beginnen kan ik je echt niet meer serieus nemen. Jammer, dacht dat je in was voor een serieuze discussie, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Al die dooddoeners............

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je drugs nu het nog kan. Het tij is zelfs in Nederland aan het keren.
pi_63048902
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:14 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ah ok.. ja joh, ze geven daar geen miljoenen uit aan campagnes dat drugs slecht is

In Frankrijk zijn ook vele malen meer verslaafden dan hier, is dat geen goeie vergelijking dan?
Een hoge besteding betekent niet automatisch een goede campagne natuurlijk. Mensen roepen altijd dat het Nederlandse beleid werkt en komen dan altijd met twee voorbeelden: de VS en Frankrijk. Ik vind dat zo typisch.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:16:03 #80
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_63048909
Ongelofelijk dit..

Helaas heeft het kabinet waarschijnlijk ook nog genoeg tijd over om dit daadwerkelijk door te voeren.

Of door gebruik te maken van trucks als ´onomkeerbare stappen´, zoals ook bij het rekeningrijden uit de kast gehaald zijn.
Vampire Romance O+
pi_63048911
ach, de illegaliteit is snel gevonden.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63048915
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

De VS is ook zo'n goed vergelijkingsobject. Ik hoor altijd alleen wat gezeur over Frankrijk en de VS.
Dat zijn wel de landen die een keiharde anti-drugshouding aannemen. Mexico idem. Italie heeft in de grote steden met jongeren ook veel meer problemen als hier. Belgie kent zeker weten ook meer verslaafden.

Noem jij eens wat voorbeelden van landen die anti-drugs zijn en waar de bevolking braaf volgt? En kom niet aan met bv Singapore, waar je de doodstraf kiijgt als je wordt gepakt met drugs.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:16:52 #83
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048927
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kom je weer met zo'n achterlijk dooddoenertje.
Nee jij komt met dooddoenertjes....

Geef mij wetenschappelijk onderzoek dat aangeeeft dat wiet verboden moet worden en mits je dat kan vinden, welke drugs NOG slechter zijn dan wiet en dus ook verboden moeten worden (consequent handelen)...

Volgens mij mag niemand straks meer koffie drinken als het aan jou ligt

Daarbij, waarom ben jij van mening dat mensen zelf niet kunnen bepalen wat goed voor hun is? Mogen we geen eigen wil meer hebben? Om te doen wat we willen met ons lichaam?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:17:38 #84
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048936
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, en dat zijn legale middelen inderdaad. Accijns, waarom zou dat op alcohol, benzine en tabak wel kunnen, maar niet op drugs?
Omdat we bij de EU zitten
pi_63048942
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je drugs nu het nog kan. Het tij is zelfs in Nederland aan het keren.
Ik gebruik geen drugs.
Maar ik heb liever dat mijn kinderen straks beginnen met een joint van de coffeshop dan dat ze langs een illegale dealer gaan.
pi_63048943
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zijn wel de landen die een keiharde anti-drugshouding aannemen. Mexico idem. Italie heeft in de grote steden met jongeren ook veel meer problemen als hier. Belgie kent zeker weten ook meer verslaafden.

Noem jij eens wat voorbeelden van landen die anti-drugs zijn en waar de bevolking braaf volgt? En kom niet aan met bv Singapore, waar je de doodstraf kiijgt als je wordt gepakt met drugs.
Belgen en Fransen kunnen het natuurlijk makkelijk verkrijgen bij de Nederlandse coffeeshop.

Noem eens wat landen? Tot nu toe zijn jullie niet verder gekomen dan Frankrijk, de VS, Mexico en wat insinuaties over andere landen.

Er zijn heel wat landen op de wereld, heel wat meet dan Nederland, Frankrijk, Mexico en de VS.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:18:25 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048945
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik spring niet van de hak op de tak. De VS werd aangehaald en dan ga ik er op in. Dus wie springt er dan van de hak op de tak....

Als je zo gaat beginnen kan ik je echt niet meer serieus nemen. Jammer, dacht dat je in was voor een serieuze discussie, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Al die dooddoeners............

Jij blijft keer op keer zeggen dat een harde aanpak zou werken. Nergens in de wereld werkt het. In sommige landen zet men zelfs het leger in om drugs te bestrijden, en het werkt contraproductief. In Mexico is de drugshandel zo machtig geworden dat ze de overheid haast op kunnen kopen. (Wat ze dan ook geregeld doen.)

Ik probeer je dus uit de illusie te helpen. De illusie dat een harde aanpak zou helpen is niets meer dan een illusie, een harde aanpak is zelfs contraproductief, en heeft nare gevolgen voor de samenleving, zoals eerder besproken.

Iemand noemt een voorbeeld van Frankrijk, en jij zegt 'waarom alleen Frankrijk'.
Iemand noemt een voorbeeld van de VS, en jij zegt 'waarom alleen de VS'.
Vervolgens worden landen als Ierland, Engeland, Luxemburg, België en Duitsland genoemd, waar de harde aanpak ook faalt.
Ik wil daar voorbij aan gaan, en het loskoppelen van een land. Maar als je de discussie wilt verlaten, helaas.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63048948
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik gebruik geen drugs.
Maar ik heb liever dat mijn kinderen straks beginnen met een joint van de coffeshop dan dat ze langs een illegale dealer gaan.
Ik heb liever dat ze er helemaal vanaf blijven eigenlijk.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:18:41 #89
3185 Adelante
To let it go now
pi_63048952
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:16 schreef MouseOver het volgende:
Ongelofelijk dit..

Helaas heeft het kabinet waarschijnlijk ook nog genoeg tijd over om dit daadwerkelijk door te voeren.

Of door gebruik te maken van trucks als ´onomkeerbare stappen´, zoals ook bij het rekeningrijden uit de kast gehaald zijn.
het strafbaar stellen van gedragingen (opheffen gedoogbeleid) moet nog steeds in wetten die ook via het parlement lopen, dus de regering alleen kan dit niet aanpakken gelukkig. hoewel het standpunt van de pvda hierin wel bepalend kan zijn voor een eventuele meerderheid
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:18:54 #90
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048954
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een hoge besteding betekent niet automatisch een goede campagne natuurlijk. Mensen roepen altijd dat het Nederlandse beleid werkt en komen dan altijd met twee voorbeelden: de VS en Frankrijk. Ik vind dat zo typisch.
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1890n17539.html

Oud onderzoek naar harddrugsverslaafden.. Nederland strak onderaan
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:19:23 #91
3185 Adelante
To let it go now
pi_63048959
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Omdat we bij de EU zitten
Zwisterland kent ook een gedoogbeleid en vaart heerlijk een eigen koers.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:19:37 #92
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63048962
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan heb ik liever een legaal circuit waar kinderen gewoon geweigerd worden, dan dat ze aangesproken worden door een dealer.
pi_63048964
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jongeren willen experimenteren en zijn nieuwschierig. Heb vooral niet de illusie dat als jij het zegt dat ze er wel vanaf zullen blijven.
pi_63048976
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jij blijft keer op keer zeggen dat een harde aanpak zou werken. Nergens in de wereld werkt het. In sommige landen zet men zelfs het leger in om drugs te bestrijden, en het werkt contraproductief. In Mexico is de drugshandel zo machtig geworden dat ze de overheid haast op kunnen kopen. (Wat ze dan ook geregeld doen.)

Ik probeer je dus uit de illusie te helpen. De illusie dat een harde aanpak zou helpen is niets meer dan een illusie, een harde aanpak is zelfs contraproductief, en heeft nare gevolgen voor de samenleving, zoals eerder besproken.

Iemand noemt een voorbeeld van Frankrijk, en jij zegt 'waarom alleen Frankrijk'.
Iemand noemt een voorbeeld van de VS, en jij zegt 'waarom alleen de VS'.
Ik wil daar voorbij aan gaan, en het loskoppelen van een land. Maar als je de discussie wilt verlaten, helaas.
Het wordt een herhaling van zetten. Het is niet zo dat als je iets maar vaak genoeg roept het automatisch waar is. Je hebt het over nergens in de wereld en vervolgens kom je niet verder dan een drietal landen.

Een harde aanpak hoeft niet contraproductief te zijn. Met alleen sluiting van coffeeshop of een harde aanpak ben je er nog niet, vandaar dat er nog wel wat schort aan het plan van het CDA.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:21:00 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048981
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zwisterland kent ook een gedoogbeleid en vaart heerlijk een eigen koers.
Weet ik, maar je kan geen accijns heffen op gedoogde producten
pi_63048983
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jongeren willen experimenteren en zijn nieuwschierig. Heb vooral niet de illusie dat als jij het zegt dat ze er wel vanaf zullen blijven.
Als men alleen maar zou experimenteren en het daar bij zou laten, dan zou werkelijk elke coffeeshop in Nederland al failliet zijn!
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:21:47 #97
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63048992
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het wordt een herhaling van zetten. Het is niet zo dat als je iets maar vaak genoeg roept het automatisch waar is. Je hebt het over nergens in de wereld en vervolgens kom je niet verder dan een drietal landen.

Een harde aanpak hoeft niet contraproductief te zijn. Met alleen sluiting van coffeeshop of een harde aanpak ben je er nog niet, vandaar dat er nog wel wat schort aan het plan van het CDA.
Vul het plan dan ff aan voor ons, dan weten we waar je op aan stuurt!
pi_63049008
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:18 schreef maniack28 het volgende:

[..]

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1890n17539.html

Oud onderzoek naar harddrugsverslaafden.. Nederland strak onderaan
Bij mijn weten zijn harddrugs verboden in Nederland. Verder gaat het over een onderzoek van maar liefst 15 landen.

Dit is toch een beetje roepen dat je wereldkampioen voetbal bent op het moment dat je strak bovenaan staat in een poule met Andorra, Luxemburg, Liechtenstein en Malta.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:23:24 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63049016
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die landen werden genoemd omdat ze bekend staan om hun 'war on drugs'.
Maar wat stel je dan wel voor? Want volgens je eigen redenatie, ben je er met dit nog niet.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:25:25 #100
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63049042
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij mijn weten zijn harddrugs verboden in Nederland. Verder gaat het over een onderzoek van maar liefst 15 landen.

Dit is toch een beetje roepen dat je wereldkampioen voetbal bent op het moment dat je strak bovenaan staat in een poule met Andorra, Luxemburg, Liechtenstein en Malta.
Zoek dan zelf een betere

Jij weet het allemaal zo goed, dus kom dan met een onderzoek waaruit blijkt dat ons drugsbeleid kut is, dat we teveel verslaafden hebben, dat er teveel emnsen doodgaan door misbruik etc. etc.

Ik wacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')