abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:51:02 #251
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050462
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63050470
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:

[..]
Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
De wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:54:44 #253
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63050527
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef Scaurus het volgende:
De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.
Heel veel drugsgebruik is, naast ontspanning (wat m.i. cultureel is), ook geboren uit economische nood of malaise. Dat zie je vanaf de lijmsnuivende kindertjes in Zuid-Amerikaanse sloppenwijken, tot aan de spiritus drinkende alcoholisten in Nederland. Veel van zulke verslaafden zijn werkloos, dakloos of iets dergelijks. Als er grote verpauperde wijken zijn, dan zul je altijd drugsgebruik hebben om even aan de ellende van alledag te ontsnappen. In Nederland speelt dat (hopelijk) minder, althans wel voor wietgebruik, maar de heroïneverslaafden kennen eenzelfde problematiek.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:55:20 #254
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050543
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben.
Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:

En nee, meth gebruikers zijn niet de figuren die sowieso al in de goot belanden. Er zijn genoeg scholieren en studenten wier leven kapot gemaakt is door deze uiterst gevaarlijke drug.
pi_63050556
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:

[ afbeelding ]

En nee, meth gebruikers zijn niet de figuren die sowieso al in de goot belanden. Er zijn genoeg scholieren en studenten wier leven kapot gemaakt is door deze uiterst gevaarlijke drug.
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:56:08 #256
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050559
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat verband zie ik niet zo. Als ik wiet wil scoren ga ik echt niet met coke naar huis omdat de wiet op is. Een verband waar ik me wel zorgen om maak is de kwaliteit van de drugs. Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
Jij misschien niet. Er zijn alleen massa's makkelijk beïnvloedbare mensen die wel zullen zwichten. Zo'n dealer pusht natuurlijk ook een beetje want die ziet een nieuwe potentiële vaste klant.
Bv een een groepje jongeren besluit om eens wiet te proberen, ze verheugen zichzelf er helemaal op en dan blijkt dat er geen wiet is.... De dealer gebruikt dan zijn verkoop technieken om ze toch wat anders mee te geven. En die jongeren nemen dat vaak wel aan want ze verheugde zichzelf enorm op een leuke avond.

Edit: Een topic over coffeeshops en ik zie plaatjes van meth gebruikers
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:56:13 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050563
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het recht op zelfbeschikking. Het recht om te doen met mijn lichaam wat ik wil, zolang ik de ander niet schaadt.

Betekent dat iets?
Nee, je bent een schaap, je mag niet denken!

Four legs good, two legs bad!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:57:19 #258
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050584
Er zijn genoeg mensen die gehersenspoelt en kapotgemaakt worden uit de naam van het geloof...

Zucht...

Aan alles kleeft een slechte kant, jammer dat mensen het alleen maar selectief willen inzien als het hun uitkomt!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:58:20 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050601
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63050626
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:00:31 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050634
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.
pi_63050642
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppen
pi_63050645
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.
Wetenschappelijke onderzoeken zullen hetzelfde aantonen wat ik zeg.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:36 #264
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050652
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vroeger enigszins, met dat wiet een hoger THC gehalte had, nu niet meer.
pi_63050657
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppen
Het is wel zo, want je moet wiet van tegenwoordig zien als een bodybuilder die maximaal aan de anabolen zit.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:44 #266
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050658
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja onderzoeken van een paar jaar geleden.........
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:02:14 #267
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63050663
quote:

[..]

Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Nou, dan ben ik een heroine junk

Complete BS.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63050680
quote:

[..]

Ja omdat een iemand het zegt moet het zeker zo zijn. Ik heb een kring mensen om me heen waarvan er enkelen dagelijks wiet roken, zij geven toe dat het sterker is geworden, maar net zo sterk als heroïne is natuurlijk de grootste onzin. En dan nog, sterker betekent niet per se slechter. Om een vergelijking te maken met XTC: een blauwe Mitsubishi is immers ook beter dan de rest, omdat er meer MDMA in zit dan in andere pillen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63050686
Oh ja, sluiten gaat vast helpen. Snappen mensen dan niet dat als je iets verbied, het alleen maar erger word, en niet meer te controleren is ?
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:04:24 #270
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050701
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:57 schreef maniack28 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die gehersenspoelt en kapotgemaakt worden uit de naam van het geloof...

Zucht...

Aan alles kleeft een slechte kant, jammer dat mensen het alleen maar selectief willen inzien als het hun uitkomt!
Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:05:29 #271
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050723
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:56 schreef JohnDope het volgende:
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.
Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:05:57 #272
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63050732
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:03 schreef Chloe- het volgende:
Oh ja, sluiten gaat vast helpen. Snappen mensen dan niet dat als je iets verbied, het alleen maar erger word, en niet meer te controleren is ?
[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63050759
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.
Omdat jouw neefje de dosis niet overschrijdt en dat doen die youtube Meth-heads wel.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:08:05 #274
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050766
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]
?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:11:06 #275
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050819
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:04 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.
Jouw mening.. mijn mening is dat je geloof moet mijden om een gelukkig leven te leiden. Geloof is een van de laatste vormen van pure dictatuur... dus verbieden?

Ik kan zelf wel beslissen hoe ik mijn leven gelukkig leidt, daar heb ik geen gristenhonden voor nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')