De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
De wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
Heel veel drugsgebruik is, naast ontspanning (wat m.i. cultureel is), ook geboren uit economische nood of malaise. Dat zie je vanaf de lijmsnuivende kindertjes in Zuid-Amerikaanse sloppenwijken, tot aan de spiritus drinkende alcoholisten in Nederland. Veel van zulke verslaafden zijn werkloos, dakloos of iets dergelijks. Als er grote verpauperde wijken zijn, dan zul je altijd drugsgebruik hebben om even aan de ellende van alledag te ontsnappen. In Nederland speelt dat (hopelijk) minder, althans wel voor wietgebruik, maar de heroïneverslaafden kennen eenzelfde problematiek.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef Scaurus het volgende:
De huidige verslavingsproblematiek lossen wij inderdaad niet op met meer wetten en politieoptreden. Daarvoor moet de cultuur veranderd worden. Het zijn niet sociaal-economische, maar culturele problemen die leiden tot excessief drugsgebruik. De mentaliteit moet veranderd worden. Dat kan echter alleen als het aanbod afneemt. Aanbod creëert zijn eigen vraag, de vraag komt voort uit een bepaalde mentaliteit en uiteindelijk verslaving.
Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben.
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat lekker is, is niet altijd goed. Het hedonistische leven is niet altijd het goede leven. Een voorbeeld van iemand die meth zo lekker vond dat hij zijn leven erdoor vernietigd zag:
[ afbeelding ]
En nee, meth gebruikers zijn niet de figuren die sowieso al in de goot belanden. Er zijn genoeg scholieren en studenten wier leven kapot gemaakt is door deze uiterst gevaarlijke drug.
Jij misschien niet. Er zijn alleen massa's makkelijk beïnvloedbare mensen die wel zullen zwichten. Zo'n dealer pusht natuurlijk ook een beetje want die ziet een nieuwe potentiële vaste klant.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat verband zie ik niet zo. Als ik wiet wil scoren ga ik echt niet met coke naar huis omdat de wiet op is. Een verband waar ik me wel zorgen om maak is de kwaliteit van de drugs. Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
Nee, je bent een schaap, je mag niet denken!quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het recht op zelfbeschikking. Het recht om te doen met mijn lichaam wat ik wil, zolang ik de ander niet schaadt.
Betekent dat iets?
Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine.
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Onzin, het THC gehalte was in 2005 inderdaad sterker, maar is ondertussen alweer flink aan het zakken naar zijn oude niveau.
Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppenquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De wiet van tegenwoordig is netzo sterk als heroine.
Wetenschappelijke onderzoeken zullen hetzelfde aantonen wat ik zeg.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik 'geloof', met nadruk op de aanhalingstekens, liever de wetenschappelijke onderzoeken.
Vroeger enigszins, met dat wiet een hoger THC gehalte had, nu niet meer.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wetenschappelijke onderzoeken zullen hetzelfde aantonen wat ik zeg.
Het is wel zo, want je moet wiet van tegenwoordig zien als een bodybuilder die maximaal aan de anabolen zit.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Omfg, wat is dit een onzin. En dan denk je anderen de les te kunnen lezen. Kom je zelf met deze opmerking op de proppen
Ja onderzoeken van een paar jaar geleden.........quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wetenschappelijke onderzoeken zullen hetzelfde aantonen wat ik zeg.
Nou, dan ben ik een heroine junkquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Ja omdat een iemand het zegt moet het zeker zo zijn. Ik heb een kring mensen om me heen waarvan er enkelen dagelijks wiet roken, zij geven toe dat het sterker is geworden, maar net zo sterk als heroïne is natuurlijk de grootste onzin. En dan nog, sterker betekent niet per se slechter. Om een vergelijking te maken met XTC: een blauwe Mitsubishi is immers ook beter dan de rest, omdat er meer MDMA in zit dan in andere pillen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof mij nou maar, ik verzin dit niet zelf, maar ik heb dit van een expert die alles gebruikt heeft tientallen jaren lang.
Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:57 schreef maniack28 het volgende:
Er zijn genoeg mensen die gehersenspoelt en kapotgemaakt worden uit de naam van het geloof...
Zucht...
Aan alles kleeft een slechte kant, jammer dat mensen het alleen maar selectief willen inzien als het hun uitkomt!
Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:56 schreef JohnDope het volgende:
Meth wordt ook gewoon als medicijn verkocht voor ADHD-ers. Het merk heet dan alleen geen Meth, maar het is wel Meth.
[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:03 schreef Chloe- het volgende:
Oh ja, sluiten gaat vast helpen. Snappen mensen dan niet dat als je iets verbied, het alleen maar erger word, en niet meer te controleren is ?
Omdat jouw neefje de dosis niet overschrijdt en dat doen die youtube Meth-heads wel.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af waarom mijn neefje met ADHD nog niet compulsief zijn eigen gezicht openkrabt.
?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
[Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]Joaah, moar den kejje moard auwk wel goan leujgellesseereh![/Zuur stuk ongecontroleerde celdeling]
Jouw mening.. mijn mening is dat je geloof moet mijden om een gelukkig leven te leiden. Geloof is een van de laatste vormen van pure dictatuur... dus verbieden?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:04 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Zeker. Gematigdheid is een waardevolle deugd, ook bij geloof. Je moet proberen de gulden middenweg te bewandelen in als je bijvoorbeeld alcohol drinkt. Geheelonthouding is niet nodig, excessief drinken is juist zeer slecht voor. Sommige dingen dienen echter altijd vermeden te worden wil je een gezond en gelukkig leven leiden waarin je talenten kunnen floreren. Harddrugs is daar een van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |