Hoezo dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 11:28 schreef HiZ het volgende:
Wat ik wel komisch vind is dat Belgische Icesavers keihard genaaid worden door dat gejengel van Belgische Fortis-aandeelhouders. Het is bij wijze van spreken het topje van de ijsberg van de negatieve gevolgen van een domme uitspraak van incompetente rechters.
Staat in de Belgische media; de deal rond de Belgische tegoeden was nog niet rond en men gaat ervanuit dat dat ook niet lukt zolang de regering demissionair is.quote:
Ik dacht dat Icesave alleen actief was in NL en GBquote:Op zaterdag 20 december 2008 11:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Staat in de Belgische media; de deal rond de Belgische tegoeden was nog niet rond en men gaat ervanuit dat dat ook niet lukt zolang de regering demissionair is.
DNB zou proberen zoveel mogelijk mensen voor de kerst hun geld terug te geven. Als je het in januari nog niet hebt, dan kun je beter contact met DNB opnemen lijkt me.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:19 schreef SCH het volgende:
Ik heb het geld nog niet, er staat ook niks over de termijn in de brief.
Die zin is voor als je het niet eens bent met het bedrag bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:03 schreef SCH het volgende:
Ik heb nu een brief van de DNB dat de aanvraag is goedgekeurd en dat ik het geld terug krijg
Mijn oog viel alleen eerst op het zinnetje: u kunt tegen deze beschikking bezwaar maken
Nou niet dus
Ik heb me er niet heel erg in verdiept. Het kan ook een vergelijkbare situatie met een van de andere twee IJslandse banken zijn geweest. Maar verder een alleszins vergelijkbaar probleem. Geld op een IJslandse bank en IJsland heeft effetjes het geld niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik dacht dat Icesave alleen actief was in NL en GB
Was een andere dacht ik inderdaad. Kaupting geloof ik (weet niet of ik het goed het geschreven). IceSave is van Landsbanki. Maar wel hetzelfde principe, een Ijslandse bank die veel te groot was geworden.quote:Op zondag 21 december 2008 03:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb me er niet heel erg in verdiept. Het kan ook een vergelijkbare situatie met een van de andere twee IJslandse banken zijn geweest. Maar verder een alleszins vergelijkbaar probleem. Geld op een IJslandse bank en IJsland heeft effetjes het geld niet.
Yep me too. Met dank aan W. Bos die net op tijd de garantie regeling op het nederlands deel verhoogte. Tijd om al dat geld er in record tijd door heen te jassen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:11 schreef Ill-Skillz het volgende:
Sinds vorige week ben ik ook weer in het bezit van mijn spaarcenten. Dank DnB en Wouter Bos.
quote:Vertraging uitbetaling Icesave-spaarders
23 december 2008, 9:32 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Niet alle Nederlandse klanten van de omgevallen IJslandse bank Icesave krijgen, zoals beloofd, hun geld voor de kerst terug. Dat heeft een woordvoerder van De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag bevestigd, na berichtgeving hierover in dagblad De Telegraaf.
,,We hebben kei- en keihard gewerkt, maar we redden het net niet'', zegt een woordvoerder van DNB. ,,In totaal 104.500 mensen krijgen hun geld wel voor de kerst en 6500 mensen krijgen hun geld voor 1 januari.''
Er blijven daarna nog ongeveer duizend gevallen over die hun claimformulier onvolledig of verkeerd hebben ingevuld. Het merendeel hiervan heeft inmiddels een brief van DNB ontvangen waarin om ontbrekende informatie wordt gevraagd.
Ruim 90% voor kerst dus, de rest tussen kerst en oud en nieuw. Alleen degenen die het fout hebben ingevuld hebben meer vertraging. Valt opzich best mee dus.quote:
Ik heb ongeveer 2/3 van het bedrag vastgezet bij CEB tegen 6% rente voor 1 jaar, de rest staat bij MoneYou tegen 5,1% vrij opneembaar.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Op welke bank gaan jullie het nu zetten trouwens?
want het staat nu weer terug op mijn rabo rekening maar daar is de rente ook niet bepaald gestegen
Ik zet het bij MoneYou. Heb ik ook mijn hypotheek en is 100% dochter van ABN AMRO.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Op welke bank gaan jullie het nu zetten trouwens?
want het staat nu weer terug op mijn rabo rekening maar daar is de rente ook niet bepaald gestegen
jullie wachten niet die rechtszaak af ?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:59 schreef Chahid het volgende:
[..]
Ik zet het bij MoneYou. Heb ik ook mijn hypotheek en is 100% dochter van ABN AMRO.
quote:Op woensdag 24 december 2008 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jullie wachten niet die rechtszaak af ?
tussen aandeelhouders en regeringen die fortis ver/ge- kocht hebbenquote:
Ach welnee. Geen schijn van kans, die inhalige zuigers. Dat is nu eenmaal het risico van beleggen. Je hoorde ze toch ook niet toen Fortis net verkocht was? Waren ze veel te blij dat de boel gered was. En je hoorde ze toch ook niet toen Fortis elk jaar gigadividenden uitkeerde?quote:Op woensdag 24 december 2008 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tussen aandeelhouders en regeringen die fortis ver/ge- kocht hebben
wel daar gaat dit juist over en ergens maken ze een kans maar een kleine iddquote:Op woensdag 24 december 2008 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ach welnee. Geen schijn van kans, die inhalige zuigers. Dat is nu eenmaal het risico van beleggen. Je hoorde ze toch ook niet toen Fortis net verkocht was? Waren ze veel te blij dat de boel gered was. En je hoorde ze toch ook niet toen Fortis elk jaar gigadividenden uitkeerde?
Minimuminleg 5K en alleen de eerste maanden 4,75% daarna 4%. Dan zou ik toch voor MoneYou of CEB gaan. Die hebben die beperkingen niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Postbank Toprekening ziet er wel interessant uit, ook vanwege het real-time kunnen overboeken naar de Girorekening.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ook goed was als je stufi of salaris op die rekening kreeg, maar kan het zo snel niet vindenquote:Op woensdag 24 december 2008 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Minimuminleg 5K en alleen de eerste maanden 4,75% daarna 4%. Dan zou ik toch voor MoneYou of CEB gaan. Die hebben die beperkingen niet.
Ja, dat staat er ook. Maar dan nog vind ik gewoon de rente te laag. 4% krijg je ook bij Alex.quote:Op woensdag 24 december 2008 21:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ook goed was als je stufi of salaris op die rekening kreeg, maar kan het zo snel niet vinden
Never nooit iets wat met ABN/AMRO te maken heeft. Die betalen toch gewoon weer de bonussen uit dit jaar, stelletje vieze patsers. "Anders vertrekken de goeden naar het buitenland".quote:Op woensdag 24 december 2008 12:59 schreef Chahid het volgende:
[..]
Ik zet het bij MoneYou. Heb ik ook mijn hypotheek en is 100% dochter van ABN AMRO.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)verkoop-icesave.htmlquote:'DNB blokkeerde verkoop Icesave'
Uitgegeven: 27 december 2008 11:49
Laatst gewijzigd: 27 december 2008 12:41
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) heeft dwarsgelegen bij de verkoop van de Nederlandse spaarrekeningen van Icesave aan een andere bank.
De centrale bank besloot de tegoeden van de spaarders uit te keren, waarna verkoop van de baan was.
Dit bevestigde bewindvoerder Marinus Pannevis zaterdag, naar aanleiding van berichtgeving in Het Financieele Dagblad. Pannevis werd half oktober aangesteld om te bekijken of er belangstelling was voor de Nederlandse activiteiten van Icesave, de IJslandse internetbank die bij spaarders de afgelopen maanden voor veel beroering heeft gezorgd.
Serieuze belangstelling
Volgens de bewindvoerder hadden tien banken serieuze belangstelling voor de ongeveer 164.000 spaarrekeningen.
Verkoop van de bestanden, met 1,6 miljard euro aan spaargelden, zou volgens hem zo'n 5 tot 10 miljoen euro hebben opgeleverd.
De opbrengst zou worden verdeeld onder de schuldeisers van Icesave, onder wie de spaarders die meer dan 100.000 euro hadden gestald bij de bank.
Geen toestemming
''DNB vond verkoop aanvankelijk een goed plan. Vanaf half november werd het echter stil. Daarna werd ons duidelijk dat er geen toestemming meer zou komen'', aldus Pannevis.
Onduidelijk is waarom DNB verkoop uiteindelijk niet zag zitten. De centrale bank wilde zaterdag geen commentaar geven.
Verspreiding
Bewindvoerder Pannevis vermoedt dat DNB voorstander was van verspreiding van de spaartegoeden over de verschillende banken.
Daarbij kan volgens hem een rol hebben gespeeld dat de centrale bank ook medewerking van de banken verwachtte bij de uitvoering van de garantieregeling.
Deze regeling zorgde ervoor dat rekeninghouders tot 100.000 euro van hun spaargeld terugkregen.
Financiële verplichtingen
Icesave meldde in oktober dat het zijn financiële verplichtingen niet meer kon nakomen. De regering van IJslands had kort daarvoor besloten om IJslandse banken te nationaliseren omdat die in grote problemen waren gekomen door de financiële crisis.
quote:DNB wacht nog op duizenden Icesave-spaarders
30 december 2008, 9:58 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Ongeveer 17.000 gedupeerde klanten van de omgevallen IJslandse spaarbank Icesave hebben nog geen beroep gedaan op de garantieregeling van De Nederlandsche Bank (DNB). Nog eens 5500 mensen hebben hun aanvraag nog niet per post ingediend en bij 3500 spaarders ontbreken gegevens op het formulier.
Dat heeft een woordvoerder van DNB dinsdag bevestigd naar aanleiding van een bericht van die strekking in het AD. Ruim 118.000 spaarders die zich wel hadden gemeld, hebben inmiddels hun geld teruggekregen tot een maximum van 100.000 euro per rekening. In totaal heeft DNB tot dusver 1,53 miljard euro aan schadevergoeding uitgekeerd. De centrale bank ging uit van een totale schadepost van 1,6 miljard euro.
DNB begint in januari met een bezemactie om de spaarders te bereiken die nog niets van zich hebben laten horen of een onvolledige aanvraag hebben ingediend. ,,We willen zeker weten dat iedereen die een beroep op ons wil doen, dat voor 16 maart doet'', aldus de zegsman. Na die datum neemt DNB geen aanvragen meer in behandeling.
Heb mijn geld nog niet, maar verwacht dat dat te maken heeft met die vertraging.quote:
voor dat doel mogen ze mijn 9 euro ook wel gebruikenquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
Mochten ze nog wat overhouden dan kunnen ze dat geld mooi aan de mensen geven die er meer dan 100k op hadden staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |