Hoi
Zat daarnet te douchen tot me moeder riep 'Hey kom 's snel kijken'. Ik:

Zij: Nee echt kom snel.
Nou ik dus eruit, grmbl, en kijk naar de lucht want ze zag iets vreemds, ze was bang dat ze gek werd dus wou ze zekerheid en ja hoor ik zag het ook.
Een licht, dat snel heen en weer bewoog. Constant, heen en weer. Het lijkt een beetje op een spotlight, je weet wel, net als dat wat Batman heeft, maar dan doffer
Ik dacht zal wel de maanlicht zijn die op de gracht schijnt, maar de maan gaat heul niet snel heen en weer. Politiehelikopter; maar die dingen schijnen toch omlaag, niet omhoog (licht is IN de wolken lijkt het wel)? Een straatlicht dat heen en weer slingert, ehm nee daar is het veels te groot voor.
Ik kom dus net van de gracht vandaan en het komt van de overkant, misschien zelfs verder, dus het heeft niks met water reflectie te maken gok ik.
Ik probeerde een foto te maken maar mijn 5.0 telefooncameraatje kan het niet goed vastleggen.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik doel dan op rationele dingen en geen aliens

- Een groot rond/ovaal licht dat heen en weer 'racet' als het ware. Het lijkt enigszins 'waterig', wat mij doet/deed denken dat het een reflectie in het water is. Maar wat?
- Toen ik keek was het 21:45 dus het kan de zon niet zijn!
ps. Indien iemand in de buurt dit leest, het is in de Baarsjes. Je kunt het zien rond de Baarsjesgracht.