abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63415956
Zo vanaf hier bekeken is het eigenlijk veel leuker dan meehelpen in huis Als ik morgen weer fit ben kom ik weer mee klussen
pi_63420978
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
Mag ik vragen wat jullie voor die keuken gekregen hebben? En is dat een normale gang van zaken, gewoon een ingebouwde keuken op MP zetten en dat de koper 'm dan komt demonteren? Lijkt me wel fijn, wij willen ook iets anders nl, maar de keuken die erin zit is in principe nog heel prima.
We krijgen er 150 euro voor en ik weet niet of het normaal is, maar wij hadden best veel belangstelling voor onze keuken. Dus als ik jou was, zou ik het gewoon proberen!
pi_63420985
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:26 schreef Nirak het volgende:
Zo vanaf hier bekeken is het eigenlijk veel leuker dan meehelpen in huis Als ik morgen weer fit ben kom ik weer mee klussen
Alleen komen als je goed uitgeziekt bent he
pi_63421255
Zo, weer een lange dag gehad! Maar wel weer een goeie. Vanochtend zijn we naar de notaris geweest, waar we na 1,5 uur aandachtig luisteren, handtekeningen zetten en koffie drinken officieel eigenaar werden van ons huis! Toch een opluchting, vanaf nu zijn we niet meer in iemand anders’ huis aan het klussen maar in ons eigen huis

Daarna zijn we naar het huis gegaan en zijn aan de slag gegaan. Hadden weer aardig wat hulp vandaag dus kwam helemaal goed.

Wat we gedaan hebben:
- behang opgehaald
- eettafel opgehaald
- kozijn achter gelakt, deuren nog niet, dat doen we als het beter weer is.
- schuifsysteem op zolder afgemaakt
- traphekje voor de tweede keer in de lak gezet

De woonkamer ziet er nu zo uit:

Voor

Achter

Na het slopen van het oude schuifsysteem op zolder kwamen we een authentiek stukje jaren ’90 vintage vloerbedekking met dito vlekken tegen :

We hebben een pak laminaat gehaald bij IKEA met dezelfde kleur en hebben het in het hoekje gelegd.

De nieuwe schuifsystemen zien er nu zo uit (en dat dus maal 4):

We zijn er erg blij mee!! Totaalfoto’s van de zolder volgen later. Die is nu namelijk af, op wat schilderwerk na.

Morgen gaan we slopen De keuken gaat eruit alsmede de wandtegels en als het lukt, de vloertegels.
pi_63445940
edit
  zondag 23 november 2008 @ 12:28:38 #106
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_63445996
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ambitieus
Hebben jullie een klusteam, of werken jullie samen?
Trotse mamma :)
  zondag 23 november 2008 @ 12:29:12 #107
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_63446015
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:26 schreef PiperMaru het volgende:
edit
In het vervolg ff uitloggen schat
pi_63446711
Jullie schieten goed op! Zo te zien wordt het ook erg mooi, succes nog!
pi_63461266
Zo, heftig sloopweekendje gehad!!

Zaterdag zou de koper van onze keuken hem eruit komen halen en meenemen. Helaas belde hij dat hij pech had met zijn auto en dus niet kon komen. Omdat onze planning anders in de war zou raken, besloten we de keuken er dan maar zelf af te halen.

Zo zag de keuken er 's ochtends uit:

Het slopen van de keuken was moeilijker dan verwacht. De bovenkastjes gingen er makkelijk af maar de onderkastjes zaten stevig vast. Uiteindelijk lukte het met z'n vijven om de keuken er min of meer heel uit te krijgen. Vooral het werkblad was een hele kluif (van een kilootje of 100).

Om de keuken eruit te halen, moesten we ook de sifon doorzagen. We hadden al last van een verstopte afvoer, maar wat er uit de sifon kwam zetten, daar zijn echt geen woorden voor:

Maandag komt er een bedrijf om de verstopping te verhelpen...

Toen de keuken eruit was, hebben we wandtegels afgebikt en uiteindelijk met zwaar gereedschap de tegelvloer verwijderd, met dank aan klusvriend Bob, die tekeer ging met de powertools.

Het slopen viel niet mee, omdat het knoeperds van tegels waren, die ook nog eens in een dikke laag cement vast zaten:

Uiteindelijk, aan het einde van de dag, zag de keuken er zo uit:

... en was werkelijk alles in de keuken en woonkamer bedekt met een halve centimeter dikke laag stof...

Behalve het sloopwerk zijn zaterdag op zolder ook de balken geschuurd. Volgende week als alles gesloopt is, gaan we die voorzien van een laagje hoogglans wit.

Behalve de verstopte sifon zijn we nog een paar zeer smerige dingen tegen gekomen :
- de houten plaat onder de deurmat, die toegang geeft tot de kruipruimte, was helemaal verrot door de kattenpis, ondanks het plastic dat de vorige bewoners onder de mat hadden gelegd. Daar kwam dus de rare lucht in de gang vandaan...

- de afzuigkap zat van binnen helemaal vol met kattenharen, spinnen, vet en andere ranzigheid. Die gaan we dus ook maar vervangen.

Tsja, in een oud huis kom je nu eenmaal van alles tegen.

Vandaag wederom een sloopdag, waarbij de cv roet in het eten gooide. Ik had een heel klusteam bestaande uit mijn broers, schoonzus en vader, om het stuc op riet plafond in de slaapkamers te slopen. Heftig en stoffig:

Zo zag het eruit toen het klaar was:

Dit is onze tijdelijke keuken! Na een week leven op junk food zijn we blij dat we morgen weer een fatsoenlijke maaltijd kunnen eten.

's Avonds hebben we nog wat laatste resten vloertegels verwijderd, de keukenvloer ziet er nu zo uit:

Verder hadden we nog wat pech met de cv; we hadden hem leeg laten lopen om een radiator weg te kunnen halen en af te doppen, maar kregen hem daarna niet meer terug aan de praat en hij begon ook nog eens te lekken... Dus uiteindelijk maar een cv man gebeld, die helemaal pissig was dat we hem daarvoor door de sneeuw hadden laten komen. Ja hallo, wij zitten met een lekkende cv, voor hetzelfde geld komen we volgende ochtend in het huis en staat het huis blank

Morgen werken en een avondje vrij, dinsdag weer verder klussen. hopelijk is dan het stof wat neergedaald en kunnen we schoonmaken!
pi_63461423
Ooooh! Hij is er al helemaal uit!
Wel lekker makkelijk voor die man, jullie hebben het zware werk gedaan.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63461447
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:39 schreef Oblivion het volgende:
Ooooh! Hij is er al helemaal uit!
Wel lekker makkelijk voor die man, jullie hebben het zware werk gedaan.
Ja, en dan nog afdingen ook omdat hij tijdens het slopen een beetje beschadigd was (alleen de achterplaat)
pi_63461518
Ieuw, dat sifon!

Ziet er meteen als een bouwput uit, nu de keuken weg is. Wanneer wordt de nieuwe keuken geïnstalleerd?
Dat schuifsysteem op zolder ziet er mooi uit trouwens! En alles zit strak in de verf! Hoewel ik dat grijs daarvoor ook wel erg mooi vond in combinatie met die houten vloer.
  zondag 23 november 2008 @ 22:08:27 #113
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63462476
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:40 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ja, en dan nog afdingen ook omdat hij tijdens het slopen een beetje beschadigd was (alleen de achterplaat)
Tieft een end op zeg, zou ik denken/zeggen... dat meen je toch niet?
Had die oetlul maar op tijd aanwezig moeten zijn bij het eruit halen
Heb jij ook nog geld terug gevraagd voor het sifon en de afzuigkap en zulks?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63462525
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:40 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ja hoor!
Ben je toch niet mee akkoord gegaan?
  zondag 23 november 2008 @ 22:33:55 #115
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_63463446
Als je daarmee akkoord bent gegaan dan tief ik je morgen tegen je kop

Ik heb die kwiebus van te voren gebeld.. Hij wilde hem toch hebben. Afspraak is afspraak. had het kreng met alle liefde naar de stort willen brengen.
  zondag 23 november 2008 @ 22:34:37 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_63463481
Ja naja, je kan altijd proberen toch .
Qua afdingen...

Dat soort derrie zat trouwens bij ons ook in het sifon, maar dan in de badkamer .
Echt smerig, leek net alsof ik een dooie rat uit die pijp trok .
pi_63464543
Ik was op dat moment ff niet in huis, maar vriendinlief is akkoord gegaan ja. We wilden dat ding gewoon weg hebben... Jammer maar helaas.

In de week van 15 december komt de nieuwe keuken trouwens. Voor die tijd moet het nog gestuct worden, de vloer geegaliseerd en de houten vloer gelegd. Maar dat komt goed.
pi_63464715
Oh, ja, nou ja....jammer!
Vooruit met die geit!

15 Dec! Dat is best nog lang...(Om zonder keuken te zitten bedoel ik... )
Ben zeer benieuwd!
  zondag 23 november 2008 @ 23:15:03 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_63465091
Zo, wat een ranzigheid zeg
Onvoorstelbaar blijft het, dat mensen zoiets kunnen opleveren
disclaimer
pi_63471526
Vanochtend is de afvoer gefixt door een loodgieter
Geen grijze prut meer

Woensdag komt er iemand de cv fixen.
De clou was dat de installateur die geweest is gisteren, het juiste onderdeel niet bij zich had omdat de ketel te nieuw was
pi_63472226
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:18 schreef PiperMaru het volgende:
Geen grijze prut meer

De clou was dat de installateur die geweest is gisteren, het juiste onderdeel niet bij zich had omdat de ketel te nieuw was
Leuk he, die mensen van de CV ketels... ze laten je af en toe letterlijk en figuurlijk in de kou staan
  maandag 24 november 2008 @ 10:45:39 #122
36431 bleiblei
pi_63472266
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:18 schreef PiperMaru het volgende:
Geen grijze prut meer

Heb je nog iets gehad aan die stucadoor waar ik telnummer van gepmt had?
  maandag 24 november 2008 @ 10:46:29 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_63472292
ben stiekem wel blij dat ik een loodgieter/gasfitter in m'n vriendenkring heb
disclaimer
pi_63472312
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Heb je nog iets gehad aan die stucadoor waar ik telnummer van gepmt had?
Ja, hij is langsgeweest en we gaan hem ws de keuken laten doen
  maandag 24 november 2008 @ 10:50:46 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_63472405
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Davy is tof
disclaimer
  maandag 24 november 2008 @ 10:54:26 #126
36431 bleiblei
pi_63472485
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Heb je gezegd dat wij hem getipt hebben?
Al hoewel, lijkt me dat ie die conclusie zelf wel getrokken heeft omdat we 100m verderop wonen .
hij houdt iig. wel van een biertje in de middag (welke bouwvakker niet ).
pi_63472492
Ik wou toch nog even mijn nichtje spammen; superklusser in de dop

maandag 24 november 2008 @ 10:55:27 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_63472507
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Al hoewel, lijkt me dat ie die conclusie zelf wel getrokken heeft omdat we 100m verderop wonen .
maar hij werkt wel door, dat moet je er even bij zeggen, dat ie geen pauze houdt om te bieren / eten
disclaimer
pi_63472532
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Okee, bier wordt voor gezorgd
Hebben idd gezegd dat jullie hem getipt hebben. Hoezo? Krijgen jullie dan provisie ?
pi_63472566
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:54 schreef PiperMaru het volgende:

Wat een dotje...
  maandag 24 november 2008 @ 10:58:49 #131
36431 bleiblei
pi_63472590
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:56 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Okee, bier wordt voor gezorgd
Hebben idd gezegd dat jullie hem getipt hebben. Hoezo? Krijgen jullie dan provisie ?
Nope, maar als we volgend jaar aan gaan bouwen en hij weer langs komt geeftie misschien beetje korting .
  maandag 24 november 2008 @ 11:19:13 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_63473118
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:54 schreef PiperMaru het volgende:

disclaimer
pi_63480260
Nog een vraagje voor de schilder-experts onder ons: ik wil de balken op zolder hoogglans wit gaan schilderen. De balken waren al wit maar dat is uberlelijk; het is van dat waaibomenhout en volgens mij hebben de vorige bewoners niet de moeite genomen het te schuren voor ze gingen schilderen.

Ik heb de balken al geschuurd. Nu is mijn vraag: kan ik ze beter eerst in de grondverf zetten voor ik ze ga lakken, of moet ik meteen beginnen met de hoogglansverf?
  maandag 24 november 2008 @ 16:06:07 #134
36431 bleiblei
pi_63480733
Heb je de balken kaal geschuurd of op geschuurd?
pi_63480819
Opgeschuurd. Maar daarbij is een deel van de oude verflaag eraf geschuurd omdat het hout zo ruw was. Het oude schilderwerk is echt slecht gedaan

Ik denk zelf dat eerst gronden toch wel beter is, het kan iig geen kwaad, toch?
pi_63482159
Zeker eerst even netjes alles in de grondverf zetten, dat geeft een beter eindresultaat. Na het gronden evt beschadigingen / gaten opvullen met plamuur en dan alles opschuren en lakken maar
  maandag 24 november 2008 @ 20:52:07 #137
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63488944
Definitely gronden, wordt veel mooier. Wij gebruiken Histor universeel grondverf, teringduur, maar wordt er wel mooi van
En zeker als je glimmende witte balkjes wil hebben moet dat natuurlijk gewoon lekker strak en mooi geverfd worden
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63498199
Dan ga ik idd maar gronden (of eigenlijk laten gronden door schoonouders ). Zag dat bij de Gamma grondverf in de aanbieding is

Ik heb gisteren twee uur lang verroeste spijkers uit de rachels in de slaapkamer lopen trekken, wat een kutwerk zeg! Vanavond de andere slaapkamer ontspijkeren...
  dinsdag 25 november 2008 @ 14:14:39 #139
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63506277
Wat voor een verf ga je er uiteindelijk opsmeren ? Op waterbasis of op terpentine basis ? Bij het laatste is het van belang dat er niet een laag waterbasis verf onder zit. Dan krijg je hechtingsproblemen...

Wat die grondverf betreft, gewone grondverf is goedgenoeg hoor, daar hoef je echt geen topmerk duur spul voor te nemen.

Wel kwast gebruiken he!, mooie nette ronde kwast, resultaat is echt VEEEEEEl mooier dan met een rollertje..
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63506342
Ik kan echt niet met een kwast overweg
pi_63529901
we hebben waarschijnlijk schuifdeuren gekocht via MP voor onze en-suite!
En en en de quooker wordt vandaag geleverd, en de oven, en de houten vloer!
Zelden zo veel geld in 1 dag uitgegeven
  woensdag 26 november 2008 @ 13:36:10 #142
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63534971
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 14:16 schreef PiperMaru het volgende:
Ik kan echt niet met een kwast overweg
Vertel het maar aan tante Kip meissie
  woensdag 26 november 2008 @ 13:50:13 #143
36431 bleiblei
pi_63535425
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:08 schreef PiperMaru het volgende:
we hebben waarschijnlijk schuifdeuren gekocht via MP voor onze en-suite!
En en en de quooker wordt vandaag geleverd, en de oven, en de houten vloer!
Zelden zo veel geld in 1 dag uitgegeven
Quooker hebben wij ook naar zitten kijken maar vind het doodeng .
Heb je een plaatje van de schuifdeuren? Ben wel benieuwd!
  woensdag 26 november 2008 @ 13:54:28 #144
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63535560
Ik heb bij een aantal mensen thuis een Quooker gezien en gebruikt en da's een leuk ding. Weet alleen niet hoe het zit met beveiliging voor kinderen enzo... da's wel een beetje eng.
Maar in onze nieuwe keuken zit een keukenboiletje in een van de kastje dus je hebt heel snel heel erg loeiheet water als je wil. Geen kooktemperatuur, maar ja, prima genoeg voor ons.
pi_63535886
Dit zijn de deuren:

We hebben bewust gekozen voor een eenvoudig model want voor de sjieke glas in lood deuren vraagt men de hoofdprijs (600+ euro). Het bobbeltjesglas willen we tzt laten vervangen door helder glas.

En de Quooker lijkt me geweldig, was ook de enige luxe die we ons permitteren in de keuken. Maar we drinken allebei sloten thee dus dan komt 'ie wel van pas

Qua beveiliging zit er een soort kinderslot op; eerst indrukken en dan draaien. Dus dat vinden we wel voldoende.
pi_63535996
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:36 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Vertel het maar aan tante Kip meissie
Was reactie op klusfoobje, maar ik kan serieus niet met kwasten omgaan. Ik word nog steeds gepest met het traphekje bij Skabouter thuis, dat ik geverfd heb (veel te dik opgekwast, vol met zakkers).

Ik vind rollers echt een uitkomst
en okee, nu het echt ons eigen huis is, werk ik ook wel wat netter
  woensdag 26 november 2008 @ 14:17:14 #147
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63536262
Mooie deuren hoor! Nice!
Helder glas is helemaal top, maar da's misschien eerst even sparen. Of glas in lood?

Verven is ook lastig hoor, de kast die ik geschilderd heb is ook te dik geverfd, dus ook zakkers helaas... maar omdat het echt ons huissie is i.p.v. huur gaan we het overnieuw doen.
* BBQ-kip is helemaal niet perfectionistisch, hoezo?
pi_63536552
Nou ja, nu kan je het nog overdoen, straks als je er woont, zit je je eraan te ergeren.
Niks mis met perfectionisme

As we speak is men aan het verven/poetsen/klussen in ons huis
Zo leuk om straks thuis te komen en te kijken wat er nu weer gedaan is
pi_63537496
leuk huisje, en fijn dat er al zoveel naar jullie zin was bv. de tegels en vloer.
kamer en suite wilde ik eigenlijk ook. lijkt me erg sfeervol

en nu de shutters nog
pi_63558509
De eerste tegenslagen zijn binnen...

- Het leidingwerk in de keuken moet allemaal verlegd worden, wat duurder is dan we dachten.
- Het vloertje kon gisteren niet gestort worden omdat het nog te hoog lag, moeten we dus eerst nog een stuk vanaf slijpen
- Het plafond boven komt waarschijnlijk ook wat duurder uit

Verder hadden we door al die shit geen zin meer gisteravond om echt iets te doen (ik was ook pas om half 8 thuis) dus hebben we maar een beetje doelloos rondgehangen. Vanochtend waren we allebei zo moe dat we hebben besloten om vanavond een avondje rust te houden.

Er waren ook leuke dingen trouwens
- De oven is er
- Mijn schoonouders hebben de balken op zolder helemaal in de grondverf gezet
- Er is iemand langs geweest voor advies over de radiatoren beneden en die hoeven niet vervangen te worden. Een verfje en ze zijn weer als nieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')