FOK!forum / Klaagbaak / OpenTTD, wat doe je?
Sjibblewoensdag 5 november 2008 @ 21:54
Ik ben in het forum games OpenTTD gevonden.
Leuk spelletje, samengevat is het een spel waarbij je goederen en passagiers moet vervoeren op verschillende manieren, concurrenten voor blijven en zoveel mogelijk winst draaien. Op een ENORM level.

10 jaar oud spel, maar niks mis mee qua graphics of gameplay.

Maar waar ik me mateloos aan stoor is de " AI " van de game en het schraal geregelde aandelensysteem

Ik begin het spel in een krap level wat het moeilijker maakt voor 7 concurrenten.
Ik zet echt alles op zijn moeilijkst.

En het enige dat ik hoef te doen om te winnen is:
Neem max lening op
Koop een leuk bedrijfje over.
Betaal de lening af en draai wat winst.
Weer lening opnemen en neem er nog een bedrijfje bij.
etc etc

Dus Ik ben 13 minuten bezig nu en ik heb al 3,5 miljoen euro, terwijl de andere concurrentjes maar 1,2 miljoen hebben..

Feitelijk heb ik dit al na 7 min gewonnen, aangezien ik zag dat mijn bedrijfswaarde veel harder steeg als de beste concurrent.


Klacht: Game die al 2 jaar open source is, en nog steeds een zwak aandelensysteem heeft.

Ik kan dan wel geen aandelen kopen, maar zo is het ook niet leuk meer.
GasTurbinewoensdag 5 november 2008 @ 21:57
Er is een reeks waar ze je er alles van kunnen vertellen.


SLOTJENG.
Sjibblewoensdag 5 november 2008 @ 21:58
maar ik klaag en dit is klb
ik zoek geen oplossing

stfu newb
immortalseanwoensdag 5 november 2008 @ 21:59
echte die-hards spelen de originele transport tycoon in DOSBox!
Jumpwoensdag 5 november 2008 @ 22:01
Ga dan zelf aan de slag, het is open source
GasTurbinewoensdag 5 november 2008 @ 22:08
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Sjibble het volgende:
maar ik klaag en dit is klb
ik zoek geen oplossing

stfu newb
Je zoekt geen oplossing voor je probleem?

Wajo dan..
maartenawoensdag 5 november 2008 @ 22:10
Oplossing in 1 woord:

Multiplayer.
Sjibblewoensdag 5 november 2008 @ 22:27
Multiplayer is zo dood als wat...
GoldenBattdonderdag 6 november 2008 @ 01:22
Ga lannen dan. kamaraden van me kunnen hier echt 3 dagen mee bezig zijn als keer tijd en zin hebben
Sjibbledonderdag 6 november 2008 @ 11:18
Jouw kamaraden zijn mijn kamaraden niet
Klautjedonderdag 6 november 2008 @ 11:41
Kamaraad
Senecadonderdag 6 november 2008 @ 11:55
Die AI van OpenTTD is dan ook extreem moeilijk om een beetje op niveau te krijgen. Een groot probleem is bijvoorbeeld dat de standaard AI een pathfinding algoritme gebruikt waarbij deze niet verder dan een blok vooruit kijkt. Probleem met deze aanpak is dat de concurrent er soms de meest bizarre wegen en rails constructies op nahoudt. Neem je echter een geavanceerder pathfinding algoritme dat wel vooruit kan kijken dan is dat weer te makkelijk te verslaan door de speler die even een rails neerlegt op de route waar de AI er nu net een wilde leggen, etc.

Met andere woorden: het is niet zo makkelijk. Maar het is open source, dus het staat je vrij om er zelf eens naar te kijken
De_Ananasdonderdag 6 november 2008 @ 11:58
Transport Tycoon Deluxe

Echte mannen hebben hem orgineel
NelisZdonderdag 6 november 2008 @ 12:49
OpenTTD

Huisgenoot wees me er laatst op en ben nu weer lekker bezig. Misschien binnenkort maar ff wat patches en add-ons downloaden en kijken wat er dan gebeurt

on-topic: Die AI is zeker om te huilen, daarom speel ik lekker alleen in een level en gewoon de hele boel vol bouwen en dikke winsten maken
tralalaladonderdag 6 november 2008 @ 13:03


Is dit echt of nep? Ik krijg never nooit steden boven de 30.000
PhoenixNLxdonderdag 6 november 2008 @ 13:05
precies... het gaat bij dit spel gewoon om het bouwen... ik ben volgens mij nog nooit failliet gegaan.. vooral niet als je alle kolenmijnen eerst naar powerplants doet... die verdienen het makkelijkst... ook leuk is om zo ver mogelijk te bouwen, grootste map en dan over heel de kaart een trein laten rijden... verdienen veel beter... hoe verder ze moeten rijden, hoe meer cash ze krijgen
maartenadonderdag 6 november 2008 @ 21:21
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef tralalala het volgende:
Is dit echt of nep? Ik krijg never nooit steden boven de 30.000
Ik krijg zonder problemen een stad richting de 180.000+
maartenadonderdag 6 november 2008 @ 21:23
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
Echte mannen hebben hem orgineel
Echte mannen gebruiken ook niets anders dan Engelse Ponden als currency.
yorPdonderdag 6 november 2008 @ 21:26
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit echt of nep? Ik krijg never nooit steden boven de 30.000
Die is echt, ja, saveje?
Jumpdonderdag 6 november 2008 @ 21:33
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit echt of nep? Ik krijg never nooit steden boven de 30.000
#ANONIEMdonderdag 6 november 2008 @ 22:19
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:54 schreef Sjibble het volgende:
Klacht: Game die al 2 jaar open source is, en nog steeds een zwak aandelensysteem heeft.
Het aandelensysteem is suf, maar daar gaat het toch ook niet om.


Ik vind het bijvoorbeeld leuk om een stervormig netwerk te maken dat op één plek bij elkaar komt.

Het is best een uitdaging om zo'n knooppunt zó te bouwen dat de boel niet vastloopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2008 22:19:55 ]
Sjibblevrijdag 7 november 2008 @ 01:14
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het aandelensysteem is suf, maar daar gaat het toch ook niet om.

[ afbeelding ]
Ik vind het bijvoorbeeld leuk om een stervormig netwerk te maken dat op één plek bij elkaar komt.

Het is best een uitdaging om zo'n knooppunt zó te bouwen dat de boel niet vastloopt.
Netjes!

Ik krijg al problemen bij het uitbreiden van 1 rail naar 6 die naar hetzelfde station gaan (6 platformen), en weer van 6 naar 1 moeten. Duurt echt lang en die treinen verdwalen steeds.

Wat me heel duidelijk opviel was dat de AI eigenlijk geen 1x een treintje had gebouwd Alleen maar busjes..
TommyGunvrijdag 7 november 2008 @ 08:49
OTTD FTW!
PhoenixNLxvrijdag 7 november 2008 @ 09:08
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Het aandelensysteem is suf, maar daar gaat het toch ook niet om.

[ afbeelding ]
Ik vind het bijvoorbeeld leuk om een stervormig netwerk te maken dat op één plek bij elkaar komt.

Het is best een uitdaging om zo'n knooppunt zó te bouwen dat de boel niet vastloopt.
ziet er ingewikkeld uit... zie dat de treinen allemaal staan te wachten, is het niet slimmer om gewoon 1 op 1 te bouwen? rails kost in principe toch geen drol
Renevrijdag 7 november 2008 @ 09:36
Kut....

Dit heb ik niet gelezen...

IK HEB TENTAMENWEEK.. !!!!

!!
TryXvrijdag 7 november 2008 @ 09:54
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:54 schreef Sjibble het volgende:
Ik ben in het forum games OpenTTD gevonden.
Leuk spelletje, samengevat is het een spel waarbij je goederen en passagiers moet vervoeren op verschillende manieren, concurrenten voor blijven en zoveel mogelijk winst draaien. Op een ENORM level.

10 jaar oud spel, maar niks mis mee qua graphics of gameplay.

Maar waar ik me mateloos aan stoor is de " AI " van de game en het schraal geregelde aandelensysteem

Ik begin het spel in een krap level wat het moeilijker maakt voor 7 concurrenten.
Ik zet echt alles op zijn moeilijkst.

En het enige dat ik hoef te doen om te winnen is:
Neem max lening op
Koop een leuk bedrijfje over.
Betaal de lening af en draai wat winst.
Weer lening opnemen en neem er nog een bedrijfje bij.
etc etc

Dus Ik ben 13 minuten bezig nu en ik heb al 3,5 miljoen euro, terwijl de andere concurrentjes maar 1,2 miljoen hebben..

Feitelijk heb ik dit al na 7 min gewonnen, aangezien ik zag dat mijn bedrijfswaarde veel harder steeg als de beste concurrent.


Klacht: Game die al 2 jaar open source is, en nog steeds een zwak aandelensysteem heeft.

Ik kan dan wel geen aandelen kopen, maar zo is het ook niet leuk meer.
#ANONIEMvrijdag 7 november 2008 @ 15:24
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:08 schreef PhoenixNLx het volgende:

[..]

ziet er ingewikkeld uit... zie dat de treinen allemaal staan te wachten, is het niet slimmer om gewoon 1 op 1 te bouwen? rails kost in principe toch geen drol
Die treinen wachten allemaal om station Ridderdricht in te kunnen rijden. Dat station is helaas te klein en er is geen plek om het uit te breiden. Maar de treinen hebben al voorgesorteerd, alle andere treinen kunnen dus gewoon doorrijden.


En natuurlijk is het slimmer om verschillende routes (kleuren) zo veel mogelijk te scheiden, maar hier is daar gewoon geen plek voor vanwege heuvels, industrieën en steden die in de weg zitten.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2008 15:27:37 ]
BigKahunavrijdag 7 november 2008 @ 15:35
Dit is van voor mijn tijd denk ik
tralalalavrijdag 7 november 2008 @ 15:47
Iemand die een saved game heeft van een map met grote steden? Kan ik even kijken wat ik verkeerd doe
zovtyvrijdag 7 november 2008 @ 16:09
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:01 schreef Jump het volgende:
Ga dan zelf aan de slag, het is open source
tralalalazondag 9 november 2008 @ 12:36
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:33 schreef Jump het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je een saved game voor mij?
Gebruik je nog plug-ins oid of is dit gewoon met OpenTTD 0.6.3?
Lord-Ronddraaizondag 9 november 2008 @ 14:08
Transport Tycoon, dat heb ik echt zoveel uren gespeeld. OTTD is ook wel nice maar in 10 jaar had er iemand meer mee kunnen doen.
DutchErroristzondag 9 november 2008 @ 14:13
OTTD is tof!
Nobuzondag 9 november 2008 @ 16:36
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:58 schreef De_Ananas het volgende:
Transport Tycoon Deluxe

Echte mannen hebben hem orgineel
Wel de DOS-versie natuurlijk.
Kesumzondag 9 november 2008 @ 16:37
Wat een hoop mensen die hier nog mee bezig zijn. Terecht natuurlijk ook want het is fantastisch.
STORMSEEKERmaandag 10 november 2008 @ 14:33
Dat spel is zo geniaal, niet normaal.
Ik heb zelfs de originele, maar OpenTTD is echt stukken beter geworden.
Niets dan hulde.