abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 november 2008 @ 19:11:48 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63109244
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:18 schreef QQelleQ het volgende:
Hallo allemaal!

Sorry dat ik jullie topic zo binnen kom vallen, lees al wel een tijdje mee maar heb me net pas over mn post angst heen gezet. Heb eigenlijk een paar vraagjes en hoopte op jullie expertise!

Ik (V,1.67m,55kg, 7wk board ervaring) ben komende winter in de gelukkige positie om tot mijn grote plezier 4 weken te gaan boarden (met een optie op week 5) Ik ben echt een van alles wat boarder, groepje waar mee ik meestal ga sleept me al vanaf week 2 gewoon iedere berg op onder het motto "niet janken maar planken." Heb dus weinig officiele klasjes gehad. Ik wil het komende seizoen vooral doorgaan met lekker on en offpiste raggen en mn freestyle skills wat verbeteren want die ontstijgen het nivo goedwillende beginner nog niet echt Ik heb nu een Ride Vista board (148) met Ride Sigma bindingen (en nog een afgeragde feather uit het begin van mijn cariere;)) Hier heb ik het afgelopen jaar (3wk) met veel plezier op geboard. Ik zit er nu alleen over na te denken om een nieuwe plank te kopen voor komend seizoen, mn paps en mams willen sint+kerst+verjaardag wel op een hoop gooien en mij hierbij sponsoren.

Hierbij dus mijn vraag: Wat zouden jullie aanraden? In de winkel wilde ze me een Burton Feelgood aansmeren raden, leek me wel wat, maar het meisje daar had zelf nog nooit geboard (skier) en ik vind het toch een behoorlijke uitgave en om dan zomaar op de expertise van een skier aftegaan vind ik ook zowat....

In het kader van "verbetering van mijn freestyle skills" en "off piste raggen" wil ik ook graag een goede backprotector aanschaffen, probleem is echter dat ik vrij klein en licht ben,maar door mijn laten we zeggen vrouwelijke vormen niet in de junior maten pas (zijn vaak ook te kort) en dat de "normale" maten juist weer te breed en te lang zijn...Vraag aan de boardbabes en vriendjes van boardbabes is dus eigenlijk wat een goede protector voor een klein meisje is? (prijs is niet zo heel belangrijk, veiligheid boven alles )

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en beterschap aan alle mensen in de ziekenboeg! Ik hoop dat jullie op tijd weer opgelapt zijn voor komend seizoen!
Een Burton Feelgood zul je je geen buil aan vallen. Dat is een alles kunnertje. Als ik je ervaring hoor dan moet je er wel redelijk op weg komen. Off piste raggen hoeft dus ook niet zo'n probleem te zijn.

Freestyle is een breed begrip. Van jibben tot springen en van rails rijden weer terug naar half pipe rijden.
dingetjes als rails en jibs zou ik er niet mee doen, daar is hij wat te stijf voor. Voor de rest is het een fijn boardje hoor. Me vriendin heeft er ook 1

Het is wel een hele veilige optie. Dus hij blinkt nergens in uit en dat maakt hem dan juist weer zo goed.

Aangezien je van alles wat wilt doen is het misschien wel een goede optie. Hoewel ik hem wel iets aan de dure kant vindt...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 19:22:38 #202
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63109548
(back) protectors enzo zijn echt een drama, zeker als je beetje afwijkende maat hebt

Ik ben in zoetermeer geweest, in rotterdam bij de daka en een andere boardshop en het is echt droevig wat ze daar bij elkaar hebben hangen. De daka hadden ze nog het grootste assortiment, alleen twijfel ik daar altijd een beetje aan het personeel.
  maandag 10 november 2008 @ 19:31:00 #203
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63109799
Bedankt voor jullie reacties! Had zelf ook al op de site van dainese gekeken maar kon de damesmodellen hier niet vinden in de winkel, wel een goed idee trouwens om in een motorzaak te gaan kijken! Ga ik zeker even doen deze week!

Wat betreft die feelgood, tis eigenlijk vooral de prijs die me een beetje tegen staat, voorzover ik kan zien zijn er ook weinig andere damesboards in die (prijs)klasse dus dat maakt het vergelijken een beetje lastig, en ik blijf natuurlijk een vrouw en dus een enorme twijfelkont Aan de andere kant heb ik er (als alles goed gaat natuurlijk, ongelukken zit nog altijd in kleine hoekjes blijkt maar weer ) sowieso dit seizoen vier of vijf weken plezier van en dan verdient het zichzelf eigenlijk al weer terug...

Als jullie nog andere iedeen hebben voor een board hoor ik het graag, anders voel ik me denk ik toch genoodzaakt om The National Bank Of Mom And Dad aan te spreken... Hebben jullie trouwens nog een tip voor een echt goede shop? (het liefst in de buurt van Rotterdam/Randstad) Zo een waar je niet meteen het duurste krijgt aangesmeerd maar waar de verkopers er echt een beetje verstand van hebben?

Sorry voor alle vragen hoor!
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
  maandag 10 november 2008 @ 19:34:09 #204
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63109905
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:22 schreef Fugie het volgende:
(back) protectors enzo zijn echt een drama, zeker als je beetje afwijkende maat hebt

Ik ben in zoetermeer geweest, in rotterdam bij de daka en een andere boardshop en het is echt droevig wat ze daar bij elkaar hebben hangen. De daka hadden ze nog het grootste assortiment, alleen twijfel ik daar altijd een beetje aan het personeel.
Die bedoelde ik dus in mn vorige post
Is het je uiteindelijk gelukt om wat te vinden? En zo ja hoe waar en wat? (of heb ik dat ergens gemist in een van de 76 delen? )
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
pi_63110103
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:31 schreef QQelleQ het volgende:

Als jullie nog andere iedeen hebben voor een board hoor ik het graag, anders voel ik me denk ik toch genoodzaakt om The National Bank Of Mom And Dad aan te spreken... Hebben jullie trouwens nog een tip voor een echt goede shop? (het liefst in de buurt van Rotterdam/Randstad) Zo een waar je niet meteen het duurste krijgt aangesmeerd maar waar de verkopers er echt een beetje verstand van hebben?

Sorry voor alle vragen hoor!
The Old Man en Repezent in Amsterdam zijn ok winkels. Maar das in Amsterdam. Cellblock in Utrecht was ik niet echt kapot van. Duivesteijn in Zoetermeer kun je proberen en Rotterdam ken ik niet echt. Maar in de startpost staan ook nog wat shops.

Qua bords kun je nog een Ride DH overwegen, heb ik wel goede verhalen over gehoord. Ook niet zo duur als Burton.
pi_63110602
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:22 schreef Fugie het volgende:
(back) protectors enzo zijn echt een drama, zeker als je beetje afwijkende maat hebt

Ik ben in zoetermeer geweest, in rotterdam bij de daka en een andere boardshop en het is echt droevig wat ze daar bij elkaar hebben hangen. De daka hadden ze nog het grootste assortiment, alleen twijfel ik daar altijd een beetje aan het personeel.
Werkt het wel goed? Ik wil daar liever geen 100 euro aan uitgeven. Als ik zon ding bij de Lidl voorbij zie komen, want die komen daar wel eens, is die dan goed of heeft zon ding dan even veel effect als een krant?
  maandag 10 november 2008 @ 19:57:12 #207
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_63110733
In Den Haag uithof komt komend weekend de Burton Demo Tour langs.. Heb toevallig het foldertje meegenomen van het weekend. Dan kun je dus een Feelgood uitproberen waarschijnlijk, er staat in het foldertje ook dat je een board kunt reserveren door het test center te bellen. In dit geval dus Duijvestein.

En het is meteen weer een leuk dagje uit
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 10 november 2008 @ 20:12:30 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63111191
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:54 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Werkt het wel goed? Ik wil daar liever geen 100 euro aan uitgeven. Als ik zon ding bij de Lidl voorbij zie komen, want die komen daar wel eens, is die dan goed of heeft zon ding dan even veel effect als een krant?
Die van de Lidl waarschijnlijk wel ja

Een goede backprotector helpt zeker wel. Een steen in je rug of op je backprotector plaat scheelt je toch een rolstoel...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 20:14:46 #209
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63111266
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:39 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Qua bords kun je nog een Ride DH overwegen, heb ik wel goede verhalen over gehoord. Ook niet zo duur als Burton.
De DH is volgens mij een mannenboard? Denken jullie dat het eventueel een optie is om bij de heren te kijken? Ben zelf een beetje bang dat het dan een gevalletje: plank waar ga je met QQelleQ naar toe wordt. Wat denken jullie dat qua lengte/breedte te doen is? Volgens mij kan ik maar gewoon beter bij een damesboardje blijven. Lijkt me wel eigenlijk, zag in de OP dat Forumgek met 172m en 66kg op een 151 plank rijd, dan denk ik dat ik met mijn 167m en 55kg ( en meisjeskracht) gewoon prima zit met een plank van 147/148.
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:57 schreef NoComment het volgende:
In Den Haag uithof komt komend weekend de Burton Demo Tour langs.. Heb toevallig het foldertje meegenomen van het weekend. Dan kun je dus een Feelgood uitproberen waarschijnlijk, er staat in het foldertje ook dat je een board kunt reserveren door het test center te bellen. In dit geval dus Duijvestein.

En het is meteen weer een leuk dagje uit
Dat ga ik even googelen!
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
pi_63112085
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die van de Lidl waarschijnlijk wel ja

Een goede backprotector helpt zeker wel. Een steen in je rug of op je backprotector plaat scheelt je toch een rolstoel...
Maar heoveel euro ben je dan kwijt voor een goeie?
  maandag 10 november 2008 @ 20:38:58 #211
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_63112130
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:14 schreef QQelleQ het volgende:

[..]

De DH is volgens mij een mannenboard? Denken jullie dat het eventueel een optie is om bij de heren te kijken? Ben zelf een beetje bang dat het dan een gevalletje: plank waar ga je met QQelleQ naar toe wordt. Wat denken jullie dat qua lengte/breedte te doen is? Volgens mij kan ik maar gewoon beter bij een damesboardje blijven. Lijkt me wel eigenlijk, zag in de OP dat Forumgek met 172m en 66kg op een 151 plank rijd, dan denk ik dat ik met mijn 167m en 55kg ( en meisjeskracht) gewoon prima zit met een plank van 147/148.
[..]

Dat ga ik even googelen!
Als je een superwreed board wil dan koop je natuurlijk gewoon deze:
LIBTECH Skate Banana Narrow 148

nog een linkje: http://www.lib-tech.com/snowboards/skatebanana.html
Age of fruity enlightenment!
pi_63112187
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Als je een superwreed board wil dan koop je natuurlijk gewoon deze:
LIBTECH Skate Banana Narrow 148
En niemand die een skatebanana heeft
  maandag 10 november 2008 @ 20:50:25 #213
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63112522
http://www.board-style.nl

Een nieuwe winkel in rotterdam, hadden wel leuk spul en doen zich deskundig voor.
En dan heb je nog altijd de Daka Superstore in noord, daar hebben ze wel veel spullen en vast ook mensen met verstand.

Sowieso helpt het wel om hier wat te vragen en wat te googlen, dan vertellen ze je niet zoveel nieuws meer
pi_63112551
Zeker die niet.

Ik heb dat Analog jacket gekocht die Komake eerder postte. Kan gewoon met me board meegezonden worden. Chill..
  maandag 10 november 2008 @ 21:13:34 #215
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63113330
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:50 schreef Fugie het volgende:
http://www.board-style.nl

Een nieuwe winkel in rotterdam, hadden wel leuk spul en doen zich deskundig voor.
En dan heb je nog altijd de Daka Superstore in noord, daar hebben ze wel veel spullen en vast ook mensen met verstand.

Sowieso helpt het wel om hier wat te vragen en wat te googlen, dan vertellen ze je niet zoveel nieuws meer
Grappig zit echt vlak bij waar ik woon! Heb hem volgens mij helemaal gemist want ben van de week daar nog in de buurt geweest, zag dat ze op de site wel een paar mooie aanbiedngen hebben,wat denken jullie van een K2 Duchesse ? Stond ook een feelgood in de aanbieding, tis alleen wel jammer dat het sets zijn met bindingen, heb eigenlijk prima bindingen die het ook goed doen met mn schoenen dus tja...zag dat ze ook backprotectors van dainese hebben dus volgens mij is mijn probleem in een keer opgelost! Ga er woensdag denk ik even kijken, ben wel heel benieuwd! Iedergeval super bedankt voor alle reacties!
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
  maandag 10 november 2008 @ 21:15:15 #216
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63113374
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:51 schreef Rafiki het volgende:
Zeker die niet.

Ik neem aan dat dat over de Banaan ging en niet over de shop?
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
  maandag 10 november 2008 @ 21:21:37 #217
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_63113593
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:31 schreef QQelleQ het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Had zelf ook al op de site van dainese gekeken maar kon de damesmodellen hier niet vinden in de winkel, wel een goed idee trouwens om in een motorzaak te gaan kijken! Ga ik zeker even doen deze week!

Wat betreft die feelgood, tis eigenlijk vooral de prijs die me een beetje tegen staat, voorzover ik kan zien zijn er ook weinig andere damesboards in die (prijs)klasse dus dat maakt het vergelijken een beetje lastig, en ik blijf natuurlijk een vrouw en dus een enorme twijfelkont Aan de andere kant heb ik er (als alles goed gaat natuurlijk, ongelukken zit nog altijd in kleine hoekjes blijkt maar weer ) sowieso dit seizoen vier of vijf weken plezier van en dan verdient het zichzelf eigenlijk al weer terug...

Als jullie nog andere iedeen hebben voor een board hoor ik het graag, anders voel ik me denk ik toch genoodzaakt om The National Bank Of Mom And Dad aan te spreken... Hebben jullie trouwens nog een tip voor een echt goede shop? (het liefst in de buurt van Rotterdam/Randstad) Zo een waar je niet meteen het duurste krijgt aangesmeerd maar waar de verkopers er echt een beetje verstand van hebben?

Sorry voor alle vragen hoor!
Is een Bataleon Violenza niet iets voor je?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_63113883
Wat is ontlurken ?

Succes met je keuze, ik heb het een maandje geleden ook maar een beetje op de gok gedaan. Je weet toch nooit of het echt het perfecte board voor je is, totdat je van de berg af mag.

btw. als je 4 weken kunt boarden zal de aanschafprijs van een board toch geen probleem zijn ?
  maandag 10 november 2008 @ 21:32:50 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63114019
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:14 schreef QQelleQ het volgende:

[..]

De DH is volgens mij een mannenboard? Denken jullie dat het eventueel een optie is om bij de heren te kijken? Ben zelf een beetje bang dat het dan een gevalletje: plank waar ga je met QQelleQ naar toe wordt. Wat denken jullie dat qua lengte/breedte te doen is? Volgens mij kan ik maar gewoon beter bij een damesboardje blijven. Lijkt me wel eigenlijk, zag in de OP dat Forumgek met 172m en 66kg op een 151 plank rijd, dan denk ik dat ik met mijn 167m en 55kg ( en meisjeskracht) gewoon prima zit met een plank van 147/148.
[..]

Dat ga ik even googelen!
Mannenboard zou ik niet doen.
Ik gok dat je niet van die grote voetjes hebt en je bent vrij klein en weegt ook niet echt veel. Een mannenboard is niet wat je zoekt.
ik zou gewoon voor een lekker dames boardje gaan. Alleen wat grotere/zwaardere dames zou ik eventueel op een herenplank zetten.

Lengte zit je idd wel redelijk goed.
Het kan nog wel ietsje langer maar niet veel.
Je moet een beetje een afweging maken. Als je toch wel veel wilt knallen over de piste en in de poeder heb je toch een wat langer board nodig dan wanneer je gaat freestylen... Dus met freestyle kom je op een 147/148 nog wel weg. Als je wat meer wilt is iets langer (voorin de 150) wel aan te bevelen...

[ Bericht 13% gewijzigd door Komakie op 10-11-2008 21:38:37 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 21:33:24 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63114044
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Als je een superwreed board wil dan koop je natuurlijk gewoon deze:
LIBTECH Skate Banana Narrow 148

nog een linkje: http://www.lib-tech.com/snowboards/skatebanana.html
Hey! straks heeft iedereen een BTX en volgend jaar als ik ze dan wel kan verkopen blijf ik er mee zitten


Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 21:34:40 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63114099
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:50 schreef Fugie het volgende:
http://www.board-style.nl

Een nieuwe winkel in rotterdam, hadden wel leuk spul en doen zich deskundig voor.
En dan heb je nog altijd de Daka Superstore in noord, daar hebben ze wel veel spullen en vast ook mensen met verstand.

Sowieso helpt het wel om hier wat te vragen en wat te googlen, dan vertellen ze je niet zoveel nieuws meer
Op zich wel nette website maar ik vind het wel een beetje cliche winkel. Alleen maar bekende merken.
Wat ik wel grappig vind trouwens, is dat als ze een merk verkopen dat ik dan meestal ook nog wel een paar andere merken kan verzinnen die ze verkopen omdat ze van dezelfde importeur komen. OK totaal zinloze info maar ik vind het grappig
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 21:35:32 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63114136
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:21 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Is een Bataleon Violenza niet iets voor je?
Misschien wel idd.
Voordeel van Bataleon is wel dat ze iets makkelijker in de poeder rijden. Dus hoef je niet echt een poederspecifiek board te hebben om toch beetje poeder te crossen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 21:40:02 #223
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_63114298
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien wel idd.
Voordeel van Bataleon is wel dat ze iets makkelijker in de poeder rijden. Dus hoef je niet echt een poederspecifiek board te hebben om toch beetje poeder te crossen
En Bataleon rijd gewoon lekker met TBT.
Ken een goede webshop die ze verkoopt en de service is uitstekend. En je krijgt er partij stickers bij.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 10 november 2008 @ 21:51:28 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63114740
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:40 schreef Basje_B het volgende:

[..]

En Bataleon rijd gewoon lekker met TBT.
Ken een goede webshop die ze verkoopt en de service is uitstekend. En je krijgt er partij stickers bij.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 10 november 2008 @ 21:52:39 #225
121819 QQelleQ
Is ontlurkt!
pi_63114785
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:40 schreef Basje_B het volgende:

[..]

En Bataleon rijd gewoon lekker met TBT.
Ken een goede webshop die ze verkoopt en de service is uitstekend. En je krijgt er partij stickers bij.
Uuhh....Begint het met een G en eindigt het op narly? Was ik inderdaad al terecht gekomen! Ziet er overigens super uit! Ben er al eens eerder geweest volgens mij maar toen voor de Skull Candies (Dat was gewoon via google hoor, ben geen enge Komakie-stalkert)
The thing that drives me sometimes hazy, am I or are the others crazy?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')