abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62981526
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef FlowDesign het volgende:
In de zuidalpen blijft het gewoon sneeuwen Ik wil nu al gaan
http://www.versesneeuw.com/?p=306

dit is ook gaaf trouwens, powderchase weekenden!
http://www.skizone.nl/smf/index.php?topic=2741.0
Idd erg vet, zit net kijken voor een lang weekendje Mayrhofen, maar zoiets is natuurlijk ook vet om te doen!
pi_62981627
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:02 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Idd erg vet, zit net kijken voor een lang weekendje Mayrhofen, maar zoiets is natuurlijk ook vet om te doen!
Wanneer zou je willen gaan dan? Als het op korte termij is dan moet je echt naar de Zuidalpen gaan
Age of fruity enlightenment!
pi_62982057
Zat te denken aan 1e of 2e week van december...
pi_62982766
quote:
Mmm en waar ik ga blijft het bruin
pi_62982840
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Dat klopt haha, is ergens in colorado.
Site

Hebben jullie een rugtas mee tijdens het boarden?
Ik heb namelijk een dakine heli pro II en daar kan een camelpak in, heeft iemand van jullie ervaring met een camelpak (eventueel met een dakine heli pro 2)?

Ik heb er laatst 1 gekocht. Een Dakine Heli Pack Pro, ik heb er ook een camel bag voor, maar nog niet tijdens het boarden gebruikt dus. Camel bag systeem werkt best goed doordat het door de schouderstrap naar buiten komt.

Lijkt me ideaal trouwens want ik neem tijdens het boarden meestal wel shit mee (voedsel, drinken, camera).
pi_62983532
quote:

Ik snap het niet, in Val d'Isere ligt er volgens die site al flink wat sneeuw, terwijl er in La Plagne, dat in dezelfde vallei ligt vrijwel niets ligt. De afstand tussen het dorpje Val d'Isere en La Plagne is niets volgens mij. Vorige week lag er wel een dun laagje, maar dat was na een paar dagen weer weg. Het ligt trouwens op 2000m dus redelijk hoog. Tignes ligt ook dichtbij en daar meten ze op de gletsjer anderhalve meter, zou er in de gletsjer bij La Plagne dan ook zoveel liggen? De hoogte komt volgens mij redelijk overeen.

Eigenlijk boeit het ook geen fuck, duurt toch nog twee en halve maand voor ik ga.
pi_62983786
Heb hem ook tijdje terug gekocht maar vorig jaar heb ik 2 dagen met de tas van een neef geboard en daar kon alles mooi in en er zit zon heup vakje met een rits waar je een kleine digi-cam in kan doen, dat was ideaal voor als je een snelle foto wou maken, de camera zat (redelijk)veilig opgeborgen en je kon er zo bij .
En met zo'n camelbag erin heb je altijd wat te drinken bij je, erg handig als je uit begin te drogen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_62984852
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:59 schreef MarcoD het volgende:
Heb hem ook tijdje terug gekocht maar vorig jaar heb ik 2 dagen met de tas van een neef geboard en daar kon alles mooi in en er zit zon heup vakje met een rits waar je een kleine digi-cam in kan doen, dat was ideaal voor als je een snelle foto wou maken, de camera zat (redelijk)veilig opgeborgen en je kon er zo bij .
En met zo'n camelbag erin heb je altijd wat te drinken bij je, erg handig als je uit begin te drogen.
Huh heupvakje? Heb je plaatje ofzo?
  woensdag 5 november 2008 @ 22:56:31 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62985834
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:37 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Ik ben 2m, weeg rond de 100kg en heb maat 46 (boot size 12/13).

Die Libs zijn beide 167 en de GNU is 166.

Maar het belangrijkste voor mij is de breedte, bij de Skunkape is dat 26.8/31.0, bij de TRS 26.5/31.0 en de GNU is 26.9/31.3. In dat opzicht liggen ze imo zo dicht bij elkaar dat ik net zo goed voor de TRS kan gaan. De GNU is wel wat breder over het algemeen.

Ik zit een beetje in over de toe- en heeldrag, hoewel ik daar bij mijn andere board ook niet heel veel last van heb en daar hing ik ook een paar cm over.
Breedte is geen probleem met die boards. Ik rij een boardje van 26cm en ik kan nog wel smaller rijden. Dan moet je met 12.13 echt heel makkelijk op een 26,5 passen. Daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 5 november 2008 @ 22:58:25 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62985902
quote:

Vet

Zo'n powderchase weekend is natuurlijk ook vet, maar ik ga liever me eigen weg dan dat ik met een heleboel mensen in een huisje zit die allemaal op zoek zijn naar hetzelfde. Als 10de over een verspoorde track heen gaan is ook niets....

Het kan natuurlijk ook wel een gave ervaring zijn. Je komt toch weer nieuwe mensen tegen en als je goed zoekt is er overal wat te vinden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 5 november 2008 @ 23:22:35 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62986677
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Dat klopt haha, is ergens in colorado.
Site

Hebben jullie een rugtas mee tijdens het boarden?
Ik heb namelijk een dakine heli pro II en daar kan een camelpak in, heeft iemand van jullie ervaring met een camelpak (eventueel met een dakine heli pro 2)?
Ik heb alleen een tas bij me met backcountry rijden. Dan heb je hem nodig voor de bekende redenen. Veder gebruik ik hem haast nooit. Het beperkt je vrijheid en daar heb ik een hekel aan. Zeker aangezien ik veel wil spelen op de piste.

Ik heb een Burton AK 20L rugzak en een Ortovox. Erg fijn tasje.

De Burton AK gebruik ik voor het normale werk. Kunnen ook vooral de basic dingen in. Sonde, schep, first aid, extra onderdeeltjes, kompas, kaart, handyman, etc. Basic dingen die altijd van pas kunnen komen bij een beetje serieus poeder rijden.

De Ortovox gebruik ik tegenwoordig alleen nog als ik echt veel moet meenemen. Hij kan maar iets van 4 liter meer hebben dan de AK maar hij gaat er veel efficienter mee om zodat je er veel makkelijker een hoop kunt instoppen. Aan de andere kant zit hij niet zo gestroomlijnd als de AK dus dat is dan weer iets minder.
Ik heb hem voor het laatst voor back country gebruikt met de Alpinkurs. Toen moest ik zo belachelijk veel meenemen in me rugzak dat die ook bijna helemaal vol zat
Het plaatje is trouwens een nieuwere serie. Ik heb nog de oudere maar die ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen dit is een 20L en die van mij een 24L,

Ik snap trouwens niet wat iedereen met die Helipack heeft. Het is een goede tas hoor en hij komt wel in coole kleuren. Maar dan nog. Ik vind hem niet beter dan die Ortovox of de AK. Vooral de Ortovox is een supersterke degelijke tas met alles wat je nodig hebt.

Kortom, de Heli Pro is een goede rugzak, maar ik vind hem niet beter dan een goede rugzak van een ander merk,
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:59 schreef MarcoD het volgende:
Drink je omdat je uitdroogt of droogt je uit omdat je te veel drinkt?
Bij snowboarden zul je bijna nooit uitdrogen. Dan moet je wel hele gekke dingen gaan doen. Vaak als je een camelbag mee hebt drink je alleen maar omdat het er is. Bij echt serieuze hickes is het prima maar voor gewoon boarden is het niet echt zinvol en is het meer een gevoel dat je wat drinkt dan dat je uitdroogt zonder te drinken.

Daarnaast zijn camelbags ook nog eens "gevaarlijk" omdat de binnenkant snel bedorven kan raken. Zeker als er iets anders in gezeten heeft dan water zit de schimmel en andere lekkere bacteriën lekker snel in je bag. Ik heb het zelf een keer gehad. 2 dagen schijterij. Misschien stom van mezelf maar die dingen zijn lastig echt goed schoon te krijgen. Zelfs als er water in zit kan het nog gebeuren.
Of dan is het slangetje weer bevroren. Ook zo'n lekkere. Lurken zonder dat er wat uit komt.

Ik gebruik meestal gewoon plastic flesjes. Makkelijk schoon te maken en sterk zat. Iets meer moeite om te drinken omdat je het flesje eruit moet halen, maar het zorgt er ook voor dat je niet zo makkelijk zo veel drinkt dat je snel moet zeiken omdat je te veel gedronken hebt. Want op het moment dat je moet plassen omdat je gedronken hebt ben je verre van uitdrogen.

Gedeeltelijk trouwens wijsgeworden van een column van Sjoerd Remmelink uit een Snowboarder Mag. van vorig jaar. maar het ziek worden is bij mij echt een keer gebeurd. Niet zo'n fijn gevoel.
  woensdag 5 november 2008 @ 23:28:19 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62986827
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik snap het niet, in Val d'Isere ligt er volgens die site al flink wat sneeuw, terwijl er in La Plagne, dat in dezelfde vallei ligt vrijwel niets ligt. De afstand tussen het dorpje Val d'Isere en La Plagne is niets volgens mij. Vorige week lag er wel een dun laagje, maar dat was na een paar dagen weer weg. Het ligt trouwens op 2000m dus redelijk hoog. Tignes ligt ook dichtbij en daar meten ze op de gletsjer anderhalve meter, zou er in de gletsjer bij La Plagne dan ook zoveel liggen? De hoogte komt volgens mij redelijk overeen.

Eigenlijk boeit het ook geen fuck, duurt toch nog twee en halve maand voor ik ga.
Misschien net ff een andere ligging in het dal? Of de wind stond er gewoon niet goed voor. Het is natuurlijk niet zo dat als er aan de ene kant van het dal wat valt het aan de andere kant ook doet.
pi_62987771
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien net ff een andere ligging in het dal? Of de wind stond er gewoon niet goed voor. Het is natuurlijk niet zo dat als er aan de ene kant van het dal wat valt het aan de andere kant ook doet.
Mja das waar. Ach komt vast wel goed. Op de gletsjer ligt iig wel wat zag ik net.

Een rugtas lijkt me echt niet lekker boarden trouwens, hij moet dan wel heel goed vast zitten zodat ie niet beweegt. Ik heb het tot nu toe eigenlijk altijd zonder gedaan. Eten en drinken doe ik toch eigenlijk niet als ik aan t boarden ben. Gewoon goed ontbijten en als ik echt honger heb, haal ik wel wat in een dorpje. Toen ik twee jaar geleden in het ziekenhuis lag, lag er een jongen naast me die twee ruggenwervels had gebroken door een rugtas met een flesje water, lijkt me toch minder. Dan maar een dagje zonder eten en drinken. En verse sneeuw eten kan natuurlijk ook altijd nog.
pi_62987800
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er in La Plagne vrijwel niets ligt? Waar haal je die informatie vandaan?
pi_62987878
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:11 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er in La Plagne vrijwel niets ligt? Waar haal je die informatie vandaan?
Webcams In het dorp zelf is het helemaal groen, of bruin eigenlijk. Alleen de toppen hebben wat sneeuw, maar ook wat bruine plekken. Verder nog geen metingen kunnen vinden. Paradiski.com heeft wel wat metingen staan, maar das van afgelopen jaar geloof ik, want zoveel heeft er nog niet gelegen dit jaar.
pi_62990553
ik ocerweeg ook nog een rugzak, maar meestal prop ik alles in mijn broek en jas
  donderdag 6 november 2008 @ 09:19:28 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62991073
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:09 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Mja das waar. Ach komt vast wel goed. Op de gletsjer ligt iig wel wat zag ik net.

Een rugtas lijkt me echt niet lekker boarden trouwens, hij moet dan wel heel goed vast zitten zodat ie niet beweegt. Ik heb het tot nu toe eigenlijk altijd zonder gedaan. Eten en drinken doe ik toch eigenlijk niet als ik aan t boarden ben. Gewoon goed ontbijten en als ik echt honger heb, haal ik wel wat in een dorpje. Toen ik twee jaar geleden in het ziekenhuis lag, lag er een jongen naast me die twee ruggenwervels had gebroken door een rugtas met een flesje water, lijkt me toch minder. Dan maar een dagje zonder eten en drinken. En verse sneeuw eten kan natuurlijk ook altijd nog.
Als er rond deze tijd op de gletser niets ligt dan heb je toch wel een redelijk probleem.

2 ruggenwervels gebroken? Dan vraag ik me af wat hij gedaan heeft, want van een klein plastic colaflesje geloof ik niet echt dat je daar zomaar 2 ruggenwervels door breekt. Moet je sowieso wel raar gevallen zijn.

Het board opzich niet echt vervelend, maar als het niet hoeft doe ik het niet. Dan neem ik ook minimale spullen mee. Doe ik ze gewoon in me broek/jas. Telefoon (linkerbroekzak), Portomonnee (rechterbroekzak), eventueel zonnebrand (Linker jaszak) en zo'n stickje voor je lippen (linkerbroekzak). Soms nog de sleutels (rechterbroekzak). Voor het les geven moet ik eigenlijk een first aid meenemen, maar ik doe het eigenlijk bijna nooit
Ik weet gewoon precies waar alles zit macht der gewoonte.

De hele dag op me ontbijt lopen trek ik niet. S'middags moet ik echt wat eten. Meestal gaat een bord spagetti er wel in
pi_62991081
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:22 schreef Komakie het volgende:

Ik snap trouwens niet wat iedereen met die Helipack heeft. Het is een goede tas hoor en hij komt wel in coole kleuren. Maar dan nog. Ik vind hem niet beter dan die Ortovox of de AK. Vooral de Ortovox is een supersterke degelijke tas met alles wat je nodig hebt.

Kortom, de Heli Pro is een goede rugzak, maar ik vind hem niet beter dan een goede rugzak van een ander merk,
Het was gewoon de beste tas die m'n lokale winkel had, verder voldoet de tas aan mijn eisen dus wat dat betreft heb ik geen extra redenen dat ik voor Dakine heb gekozen.

Dat vakje voor de camera is erg handig ja, maar zo zitten er wel meer handigheden in.

O, en bovendien mountainbike ik in de zomer ook nog wel eens, dan is een camelbag best relaxt met dat warme weer. Maar ook met snowboarden neem ik altijd wel wat te drinken mee en dat zit altijd maar in de weg als het in mn jas of broek zit. Bovendien zit die heli pack goed om m'n lijf heen dus het zwiept niet heen en weer.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:25:21 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62991202
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:19 schreef Fiama het volgende:

[..]

Het was gewoon de beste tas die m'n lokale winkel had, verder voldoet de tas aan mijn eisen dus wat dat betreft heb ik geen extra redenen dat ik voor Dakine heb gekozen.

Dat vakje voor de camera is erg handig ja, maar zo zitten er wel meer handigheden in.

O, en bovendien mountainbike ik in de zomer ook nog wel eens, dan is een camelbag best relaxt met dat warme weer. Maar ook met snowboarden neem ik altijd wel wat te drinken mee en dat zit altijd maar in de weg als het in mn jas of broek zit. Bovendien zit die heli pack goed om m'n lijf heen dus het zwiept niet heen en weer.
Ik heb me die Ortovox rugzak van mij ook altijd wat los zitten, maar dat komt omdat ik dat zelf wil
Die Burton zit wel strak om me lichaam aangezien hij echt niet zit als hij wat losser zit. Eigenlijk ook beter voor Treeruns enzo. Kun je ook niet blijven hangen

De Heli Pro is best een goede rugzak, maar hij wordt zo overdreven aangeprezen. In de Snowboarder Mag. stond hij ook al zo verschrikkelijk aangeprezen alsof het de god onder de tassen is ofzo. Snap alleen niet waarom, want ik heb er wel eens naar gekeken en ik vind het niets meer dan een gewone rugzak. Wel een goeie maar niet beter dan een aantal anderen.
Me vriendin heeft er trouwens ook 1.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:26:40 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62991228
Btw ik zit te denken om misschien lawinepiepers, scheppen en sondes te gaan verkopen. Ff zoeken of ik nog wat goede rugzakken kan krijgen. Zou daar een markt in zitten?
pi_62991290
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:26 schreef Komakie het volgende:
Btw ik zit te denken om misschien lawinepiepers, scheppen en sondes te gaan verkopen. Ff zoeken of ik nog wat goede rugzakken kan krijgen. Zou daar een markt in zitten?
Ik weet niet wat je winstmarge zal zijn op zulke spullen, maar je zal zeker afnemers vinden.
Bovendien is het prettig om je assortiment zo uitgebreidt mogelijk te maken, helemaal als het niet teveel investeringskosten heeft.

[offtopic]
Als je trouwens nog wat potentieel winstgevende boekhoudtruukjes wilt hebben voor je startende onderneming, laat het maar weten. Dit indien je niet al een goede boekhouder hebt uiteraard.
[/offtopic]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62991292
rugzak wil je denk ik eerst omdoen voordat je hem koopt.

Ik heb hier in de nieuwe winkel ook ongeveer elke rugzak op me rug gehad. En dan kan je pas echt voelen welke goed zitten of hoe ze uberhaupt zitten. Overigens gaat het bij mij ook een dakine helipack worden, als ik er dan 1 moet kopen
  donderdag 6 november 2008 @ 09:31:42 #73
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62991336
quote:
overal is een markt voor alleen denk ik wel dat het een niche is.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62991541
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Het voordeel van een goede site is juist dat ze er van alles hebben, zie tomato.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62991601
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Ik zie steeds meer niet boarders met tassen van Dakine lopen, dus wat dat betreft wordt het merk wel groter maar "normale mensen" zullen hun tassen niet bij een snowboard online store kopen.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:45:53 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62991645
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:41 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Het voordeel van een goede site is juist dat ze er van alles hebben, zie tomato.
Met Tomato zijn we niet echt te vergelijken. Die zijn zo gruwelijk groot
Daarnaast heeft Tomato ook een winkel. Wij niet. Dan is het wat makkelijker om een groot assortiment op de website te zetten.
Maar goed, volgens mij hebben niet veel winkels in Nederland lawinespullen. rugzakken natuurlijk wel, maar volgens mij verkopen piepers, sondes en scheppen gewoon te weinig. Voor ons misschien juist een markt. Daarnaast genereert het weer verkeer
pi_62992004
ach, het zijn geen producten die snel verouderen (lijkt me). En ik weet niet of ze duur zijn qua inkoop, maar als dat meevalt zal je nooit een groot risico lopen.
pi_62993043
Gister de Blue-Tomato catalogus binnen gekregen
Er zijn serieus écht weinig gave jackets dit jaar
pi_62993057
quote:
Morris van versesneeuw.nl kan jou een heleboel informatie geven over dat soort producten
  donderdag 6 november 2008 @ 10:51:53 #80
83592 djv
for me and me mom
pi_62993126
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef FlowDesign het volgende:
Ikheb er inmiddels al 7 ontvangen..ze willen me wel heel graag spullen verkopen.. laatste 2 exemplaren maar retour afzender gedaan..

Of er gaat wat fout daar of iemand loopt te ouwehoeren
  donderdag 6 november 2008 @ 11:08:33 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62993526
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:02 schreef Fugie het volgende:
ach, het zijn geen producten die snel verouderen (lijkt me). En ik weet niet of ze duur zijn qua inkoop, maar als dat meevalt zal je nooit een groot risico lopen.
Ze verouderen nooit. Ik heb een pieper van 5 jaar oud en ze hebben nu 1 model dat nieuwer is maar ze werken allemaal met elkaar. De techniek van die dingen is echt super mooi. Jammer dat ze net iets te duur zijn en daarom vrij weinig mensen zo'n ding kopen.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:08:53 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62993533
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef FlowDesign het volgende:
Nu pas? Ik heb hem al een maand ofzo. Zijn ze lekker op tijd mee dan...
pi_62993738
Ik was laat met aanvragen
  donderdag 6 november 2008 @ 11:26:46 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62994080
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:16 schreef FlowDesign het volgende:
Ik was laat met aanvragen
ah ok.
Ik krijg hem altijd thuis omdat ik al een paar keer wat bestelt heb. Of het kan ook wel dat ik het een keer aangevraagd heb
Geen idee maar ik vind het wel apart dat een winkel gewoon zijn eigen catalogus heeft.
pi_62994572
  donderdag 6 november 2008 @ 12:39:08 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62996400
quote:
Zitten wel een paar zieke runs tussen
Sommige dingen denk ik echt zo van "dat lukt me ook nog wel" en dan ff later komt hij op een giga stijl stuk en dan zit je echt zo te kijken van "ohw.... "

Die lawine op ongeveer 1min was trouwens niet zo slim. Hij ging zo een open veld in vanaf een top. Had hij beter op de kam kunnen blijven.
Maar ja, as is vergane turf
Of die sloecht waar hij doorheen ging. Op 2.30min ofzo. Whaaa!!! ook sick. Dan ook vol op z'n bek gaan.

Jeremy Jones is sowieso wel 1 van de grootste helden die er zijn
pi_62997151
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zitten wel een paar zieke runs tussen
Sommige dingen denk ik echt zo van "dat lukt me ook nog wel" en dan ff later komt hij op een giga stijl stuk en dan zit je echt zo te kijken van "ohw.... "

Die lawine op ongeveer 1min was trouwens niet zo slim. Hij ging zo een open veld in vanaf een top. Had hij beter op de kam kunnen blijven.
Maar ja, as is vergane turf
Of die sloecht waar hij doorheen ging. Op 2.30min ofzo. Whaaa!!! ook sick. Dan ook vol op z'n bek gaan.

Jeremy Jones is sowieso wel 1 van de grootste helden die er zijn
Welke film is dit ook alweer? Liedje is ook tof btw.

Op 2.45 super nice poedertje.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:45:01 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62998595
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Welke film is dit ook alweer? Liedje is ook tof btw.

Op 2.45 super nice poedertje.
Ziekelijke poeder
Dat is ook vet als er echt vet veel pow is gevallen. Helemaal achterop gaan hangen. Zo ver dat je board bijna verticaal staat. Ik heb er nog ergens een foto van dat ik ook zoiets doe. Alleen ziet het er niet zo vet uit als in het filmpje Ziet er wel heel erg vaag uit. Net alsof ik vol achterover klap, maar bleef staan
pi_62998625
I Pow
pi_62999540
TVP,

Oudje maar goed. powder to the people
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_63000320
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ziekelijke poeder
Dat is ook vet als er echt vet veel pow is gevallen. Helemaal achterop gaan hangen. Zo ver dat je board bijna verticaal staat. Ik heb er nog ergens een foto van dat ik ook zoiets doe. Alleen ziet het er niet zo vet uit als in het filmpje Ziet er wel heel erg vaag uit. Net alsof ik vol achterover klap, maar bleef staan
Dope. Er zit bij ons tegenover het huisje een heuvel die zoo glad is. Nog nooit vanaf gegaan omdat ik denk dat het mss gevaarlijk kan zijn. Maar dit jaar ga ik hem zeker doen, en dan hopen dat er een mooi laagje sneeuw ligt. Dan laat ik iemand filmen vanuit ons appartement! (nouja ons, we huren die altijd maar hijs nie van ons).

Waarschijnlijk is het daar een hoogte van 2300 ofzo, en dan tot 1550. Best netjes toch?
pi_63000451
Ga je daar omhoog lopen dan?
pi_63000821
Ja dat is best te doen, ook wel handig om eerst met de auto er rond om te rijden, mischien dat aan de andere kant een weg hoger loopt!
Wij zijn in oostenrijk opzoek geweest naar pillows en hadden toen de auto gepakt en rondgereden, door een oude mijn heen! vet lachen kostte ons 1 uitlaat!
En uiteindelijk vastgezeten! Maar was de moeite waard.

Soms moet je ook van de hoogste lift gewoon nog 5 uur stoeien om op een andere piek te komen,tip laat de minst ervaren snowboarder voor lopen, die komt er op de helft wss pas achter dat voorlopen het zwaarst is!
  donderdag 6 november 2008 @ 14:54:10 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63001142
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef KneusTeun het volgende:
TVP,
[ afbeelding ]
Mooie foto
  donderdag 6 november 2008 @ 14:54:44 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63001152
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:34 schreef FlowDesign het volgende:
Ga je daar omhoog lopen dan?
Jep, hij begint op de zaterdag dat ze aan komen en vrijdag komt hij dan naar beneden
  donderdag 6 november 2008 @ 15:14:41 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63001752
btw, iemand een beetje verstand van fotograferen en camera's?

Ik heb nu een simpele Canon A70 camera, maar ik wil zo langzamerhand iets beters. Ik heb die Canon 4 of 5 jaar geleden gekocht.
Het mag op zich best wel wat kosten. Geen 1000 euro ofzo, maar 500/600 euro is nog wel te doen. Minder mag natuurlijk altijd, maar als het moet dan moet het.

Ik wil er 1 die goede foto's maakt (duh) maar hij moet ook vooral snel achter elkaar foto's kunnen maken. Een beetje zoals dat je wel eens in bladen ziet.
En hij moet niet te moeilijk in te stellen hebben want ik heb er niet zo veel verstand van. Wil me er wel een beetje in verdiepen, maar zonder camera wordt dat lastig

Een vriend van mij heeft een Nikon die dat kan. In 3 secondes maakt die 30 foto's ofzo. Best vet ding en hij was niet eens zo heel duur volgens mij. Tenminste, geen 1000enden euro's.

Ik heb het een keer bij een fotowinkel gevraagd en die stelde een sportcamera voor die ongeveer 5000 euro (of was het toen nog guldens?) kostte. Dat was net iets te duur

Maar iemand een idee?
pi_63001864
Wil je een Compacte Camera of een DSLR (Digitale SpiegelReflex)?
  donderdag 6 november 2008 @ 15:31:57 #98
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63002204
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef KneusTeun het volgende:
TVP,
[ afbeelding ]
vette shit
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 6 november 2008 @ 15:33:08 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63002240
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:45 schreef KneusTeun het volgende:
Ja dat is best te doen, ook wel handig om eerst met de auto er rond om te rijden, mischien dat aan de andere kant een weg hoger loopt!
Wij zijn in oostenrijk opzoek geweest naar pillows en hadden toen de auto gepakt en rondgereden, door een oude mijn heen! vet lachen kostte ons 1 uitlaat!
En uiteindelijk vastgezeten! Maar was de moeite waard.

Soms moet je ook van de hoogste lift gewoon nog 5 uur stoeien om op een andere piek te komen,tip laat de minst ervaren snowboarder voor lopen, die komt er op de helft wss pas achter dat voorlopen het zwaarst is!
Tsss wat gemeen
Gewoon om de beurt doen. Dat is wel net zo netjes

Ik ben een keer van een stuwdam af gegaan. Heel erg gaaf om te doen. Alleen mag het eigenlijk niet.
Deze is het:

Echt gaaf. S'avonds laat een keer moeten doen toen het donker was. Dan kun je niet gezien worden. Alleen maar het licht van de auto op de dam laten schijnen enzo. Verder hadden we helemaal niets.
Is wel erg stijl en het weggetje in het midden hield niet echt. Daar moest je overheen klimmen

Dat is misschien nog wel de coolste poederrun die ik ooit gedaan heb in me leven.
  donderdag 6 november 2008 @ 15:34:39 #100
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_63002290
Voor de snelheid ben je geloof ik vaak beperkt door de schrijfsnelheid van camera of sd kaart.
Maar de D70 is wel cheap geloof ik tegenwoordig.
Kheb zelf veel met D80 geschoten en is heerlijk alleen bevriest de motor soms!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')