Idd erg vet, zit net kijken voor een lang weekendje Mayrhofen, maar zoiets is natuurlijk ook vet om te doen!quote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef FlowDesign het volgende:
In de zuidalpen blijft het gewoon sneeuwenIk wil nu al gaan
![]()
![]()
http://www.versesneeuw.com/?p=306
dit is ook gaaf trouwens, powderchase weekenden!
http://www.skizone.nl/smf/index.php?topic=2741.0
Wanneer zou je willen gaan dan? Als het op korte termij is dan moet je echt naar de Zuidalpen gaanquote:Op woensdag 5 november 2008 21:02 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Idd erg vet, zit net kijken voor een lang weekendje Mayrhofen, maar zoiets is natuurlijk ook vet om te doen!
Mmm en waar ik ga blijft het bruinquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef FlowDesign het volgende:
![]()
![]()
Ik heb er laatst 1 gekocht. Een Dakine Heli Pack Pro, ik heb er ook een camel bag voor, maar nog niet tijdens het boarden gebruikt dus. Camel bag systeem werkt best goed doordat het door de schouderstrap naar buiten komt.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Dat klopt haha, is ergens in colorado.
Site
Hebben jullie een rugtas mee tijdens het boarden?
Ik heb namelijk een dakine heli pro II en daar kan een camelpak in, heeft iemand van jullie ervaring met een camelpak (eventueel met een dakine heli pro 2)?
Ik snap het niet, in Val d'Isere ligt er volgens die site al flink wat sneeuw, terwijl er in La Plagne, dat in dezelfde vallei ligt vrijwel niets ligt. De afstand tussen het dorpje Val d'Isere en La Plagne is niets volgens mij. Vorige week lag er wel een dun laagje, maar dat was na een paar dagen weer weg. Het ligt trouwens op 2000m dus redelijk hoog. Tignes ligt ook dichtbij en daar meten ze op de gletsjer anderhalve meter, zou er in de gletsjer bij La Plagne dan ook zoveel liggen? De hoogte komt volgens mij redelijk overeen.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef FlowDesign het volgende:
![]()
![]()
Huh heupvakje? Heb je plaatje ofzo?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:59 schreef MarcoD het volgende:
Heb hem ook tijdje terug gekocht maar vorig jaar heb ik 2 dagen met de tas van een neef geboard en daar kon alles mooi in en er zit zon heup vakje met een rits waar je een kleine digi-cam in kan doen, dat was ideaal voor als je een snelle foto wou maken, de camera zat (redelijk)veilig opgeborgen en je kon er zo bij.
En met zo'n camelbag erin heb je altijd wat te drinken bij je, erg handig als je uit begin te drogen.
Breedte is geen probleem met die boards. Ik rij een boardje van 26cm en ik kan nog wel smaller rijden. Dan moet je met 12.13 echt heel makkelijk op een 26,5 passen. Daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:37 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Ik ben 2m, weeg rond de 100kg en heb maat 46 (boot size 12/13).
Die Libs zijn beide 167 en de GNU is 166.
Maar het belangrijkste voor mij is de breedte, bij de Skunkape is dat 26.8/31.0, bij de TRS 26.5/31.0 en de GNU is 26.9/31.3. In dat opzicht liggen ze imo zo dicht bij elkaar dat ik net zo goed voor de TRS kan gaan. De GNU is wel wat breder over het algemeen.
Ik zit een beetje in over de toe- en heeldrag, hoewel ik daar bij mijn andere board ook niet heel veel last van heb en daar hing ik ook een paar cm over.
Vetquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef FlowDesign het volgende:
![]()
![]()
Ik heb alleen een tas bij me met backcountry rijden. Dan heb je hem nodig voor de bekende redenen. Veder gebruik ik hem haast nooit. Het beperkt je vrijheid en daar heb ik een hekel aan. Zeker aangezien ik veel wil spelen op de piste.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Dat klopt haha, is ergens in colorado.
Site
Hebben jullie een rugtas mee tijdens het boarden?
Ik heb namelijk een dakine heli pro II en daar kan een camelpak in, heeft iemand van jullie ervaring met een camelpak (eventueel met een dakine heli pro 2)?
Drink je omdat je uitdroogt of droogt je uit omdat je te veel drinkt?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:59 schreef MarcoD het volgende:
Heb hem ook tijdje terug gekocht maar vorig jaar heb ik 2 dagen met de tas van een neef geboard en daar kon alles mooi in en er zit zon heup vakje met een rits waar je een kleine digi-cam in kan doen, dat was ideaal voor als je een snelle foto wou maken, de camera zat (redelijk)veilig opgeborgen en je kon er zo bij.
En met zo'n camelbag erin heb je altijd wat te drinken bij je, erg handig als je uit begin te drogen.
Misschien net ff een andere ligging in het dal? Of de wind stond er gewoon niet goed voor. Het is natuurlijk niet zo dat als er aan de ene kant van het dal wat valt het aan de andere kant ook doet.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik snap het niet, in Val d'Isere ligt er volgens die site al flink wat sneeuw, terwijl er in La Plagne, dat in dezelfde vallei ligt vrijwel niets ligt. De afstand tussen het dorpje Val d'Isere en La Plagne is niets volgens mij. Vorige week lag er wel een dun laagje, maar dat was na een paar dagen weer weg. Het ligt trouwens op 2000m dus redelijk hoog. Tignes ligt ook dichtbij en daar meten ze op de gletsjer anderhalve meter, zou er in de gletsjer bij La Plagne dan ook zoveel liggen? De hoogte komt volgens mij redelijk overeen.![]()
Eigenlijk boeit het ook geen fuck, duurt toch nog twee en halve maand voor ik ga.
Mja das waar. Ach komt vast wel goed. Op de gletsjer ligt iig wel wat zag ik net.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien net ff een andere ligging in het dal? Of de wind stond er gewoon niet goed voor. Het is natuurlijk niet zo dat als er aan de ene kant van het dal wat valt het aan de andere kant ook doet.
Hoe weet je dat er in La Plagne vrijwel niets ligt? Waar haal je die informatie vandaan?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik snap het niet, in Val d'Isere ligt er volgens die site al flink wat sneeuw, terwijl er in La Plagne, dat in dezelfde vallei ligt vrijwel niets ligt. De afstand tussen het dorpje Val d'Isere en La Plagne is niets volgens mij. Vorige week lag er wel een dun laagje, maar dat was na een paar dagen weer weg. Het ligt trouwens op 2000m dus redelijk hoog. Tignes ligt ook dichtbij en daar meten ze op de gletsjer anderhalve meter, zou er in de gletsjer bij La Plagne dan ook zoveel liggen? De hoogte komt volgens mij redelijk overeen.![]()
Eigenlijk boeit het ook geen fuck, duurt toch nog twee en halve maand voor ik ga.
Webcamsquote:Op donderdag 6 november 2008 00:11 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er in La Plagne vrijwel niets ligt? Waar haal je die informatie vandaan?
Als er rond deze tijd op de gletser niets ligt dan heb je toch wel een redelijk probleem.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:09 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mja das waar. Ach komt vast wel goed. Op de gletsjer ligt iig wel wat zag ik net.
Een rugtas lijkt me echt niet lekker boarden trouwens, hij moet dan wel heel goed vast zitten zodat ie niet beweegt. Ik heb het tot nu toe eigenlijk altijd zonder gedaan. Eten en drinken doe ik toch eigenlijk niet als ik aan t boarden ben. Gewoon goed ontbijten en als ik echt honger heb, haal ik wel wat in een dorpje. Toen ik twee jaar geleden in het ziekenhuis lag, lag er een jongen naast me die twee ruggenwervels had gebroken door een rugtas met een flesje water, lijkt me toch minder. Dan maar een dagje zonder eten en drinken. En verse sneeuw eten kan natuurlijk ook altijd nog.
Het was gewoon de beste tas die m'n lokale winkel had, verder voldoet de tas aan mijn eisen dus wat dat betreft heb ik geen extra redenen dat ik voor Dakine heb gekozen.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:22 schreef Komakie het volgende:
Ik snap trouwens niet wat iedereen met die Helipack heeft. Het is een goede tas hoor en hij komt wel in coole kleuren. Maar dan nog. Ik vind hem niet beter dan die Ortovox of de AK. Vooral de Ortovox is een supersterke degelijke tas met alles wat je nodig hebt.
Kortom, de Heli Pro is een goede rugzak, maar ik vind hem niet beter dan een goede rugzak van een ander merk,
Ik heb me die Ortovox rugzak van mij ook altijd wat los zitten, maar dat komt omdat ik dat zelf wilquote:Op donderdag 6 november 2008 09:19 schreef Fiama het volgende:
[..]
Het was gewoon de beste tas die m'n lokale winkel had, verder voldoet de tas aan mijn eisen dus wat dat betreft heb ik geen extra redenen dat ik voor Dakine heb gekozen.
Dat vakje voor de camera is erg handig ja, maar zo zitten er wel meer handigheden in.
O, en bovendien mountainbike ik in de zomer ook nog wel eens, dan is een camelbag best relaxt met dat warme weer. Maar ook met snowboarden neem ik altijd wel wat te drinken mee en dat zit altijd maar in de weg als het in mn jas of broek zit. Bovendien zit die heli pack goed om m'n lijf heen dus het zwiept niet heen en weer.
Ik weet niet wat je winstmarge zal zijn op zulke spullen, maar je zal zeker afnemers vinden.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:26 schreef Komakie het volgende:
Btw ik zit te denken om misschien lawinepiepers, scheppen en sondes te gaan verkopen. Ff zoeken of ik nog wat goede rugzakken kan krijgen. Zou daar een markt in zitten?
overal is een markt voor alleen denk ik wel dat het een niche is.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:26 schreef Komakie het volgende:
Btw ik zit te denken om misschien lawinepiepers, scheppen en sondes te gaan verkopen. Ff zoeken of ik nog wat goede rugzakken kan krijgen. Zou daar een markt in zitten?
Het voordeel van een goede site is juist dat ze er van alles hebben, zie tomato.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
overal is een markt voor alleen denk ik wel dat het een niche is.
Ik zie steeds meer niet boarders met tassen van Dakine lopen, dus wat dat betreft wordt het merk wel groter maar "normale mensen" zullen hun tassen niet bij een snowboard online store kopen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
overal is een markt voor alleen denk ik wel dat het een niche is.
Met Tomato zijn we niet echt te vergelijken. Die zijn zo gruwelijk grootquote:Op donderdag 6 november 2008 09:41 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Het voordeel van een goede site is juist dat ze er van alles hebben, zie tomato.
Morris van versesneeuw.nl kan jou een heleboel informatie geven over dat soort productenquote:Op donderdag 6 november 2008 09:26 schreef Komakie het volgende:
Ikheb er inmiddels al 7 ontvangen..ze willen me wel heel graag spullen verkopen.. laatste 2 exemplaren maar retour afzender gedaan..quote:Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef FlowDesign het volgende:
Gister de Blue-Tomato catalogus binnen gekregen![]()
Er zijn serieus écht weinig gave jackets dit jaar
Ze verouderen nooit. Ik heb een pieper van 5 jaar oud en ze hebben nu 1 model dat nieuwer is maar ze werken allemaal met elkaar. De techniek van die dingen is echt super mooi. Jammer dat ze net iets te duur zijn en daarom vrij weinig mensen zo'n ding kopen.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:02 schreef Fugie het volgende:
ach, het zijn geen producten die snel verouderen (lijkt me). En ik weet niet of ze duur zijn qua inkoop, maar als dat meevalt zal je nooit een groot risico lopen.
Nu pas? Ik heb hem al een maand ofzo. Zijn ze lekker op tijd mee dan...quote:Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef FlowDesign het volgende:
Gister de Blue-Tomato catalogus binnen gekregen![]()
Er zijn serieus écht weinig gave jackets dit jaar
ah ok.quote:
Zitten wel een paar zieke runs tussenquote:
Welke film is dit ook alweer? Liedje is ook tof btw.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zitten wel een paar zieke runs tussen
Sommige dingen denk ik echt zo van "dat lukt me ook nog wel" en dan ff later komt hij op een giga stijl stuk en dan zit je echt zo te kijken van "ohw...."
Die lawine op ongeveer 1min was trouwens niet zo slim. Hij ging zo een open veld in vanaf een top. Had hij beter op de kam kunnen blijven.
Maar ja, as is vergane turf
Of die sloecht waar hij doorheen ging. Op 2.30min ofzo. Whaaa!!! ook sick. Dan ook vol op z'n bek gaan.
Jeremy Jones is sowieso wel 1 van de grootste helden die er zijn
Ziekelijke poederquote:Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Welke film is dit ook alweer? Liedje is ook tof btw.
Op 2.45 super nice poedertje.
Dope. Er zit bij ons tegenover het huisje een heuvel die zoo glad is. Nog nooit vanaf gegaan omdat ik denk dat het mss gevaarlijk kan zijn. Maar dit jaar ga ik hem zeker doen, en dan hopen dat er een mooi laagje sneeuw ligt. Dan laat ik iemand filmen vanuit ons appartement! (nouja ons, we huren die altijd maar hijs nie van ons).quote:Op donderdag 6 november 2008 13:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ziekelijke poeder
Dat is ook vet als er echt vet veel pow is gevallen. Helemaal achterop gaan hangen. Zo ver dat je board bijna verticaal staat. Ik heb er nog ergens een foto van dat ik ook zoiets doe. Alleen ziet het er niet zo vet uit als in het filmpjeZiet er wel heel erg vaag uit. Net alsof ik vol achterover klap, maar bleef staan
Mooie fotoquote:Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef KneusTeun het volgende:
TVP,
[ afbeelding ]
Oudje maar goed. powder to the people
Jep, hij begint op de zaterdag dat ze aan komen en vrijdag komt hij dan naar benedenquote:
vette shitquote:Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef KneusTeun het volgende:
TVP,
[ afbeelding ]
Oudje maar goed. powder to the people
Tsss wat gemeenquote:Op donderdag 6 november 2008 14:45 schreef KneusTeun het volgende:
Ja dat is best te doen, ook wel handig om eerst met de auto er rond om te rijden, mischien dat aan de andere kant een weg hoger loopt!
Wij zijn in oostenrijk opzoek geweest naar pillows en hadden toen de auto gepakt en rondgereden, door een oude mijn heen! vet lachen kostte ons 1 uitlaat!
En uiteindelijk vastgezeten! Maar was de moeite waard.
Soms moet je ook van de hoogste lift gewoon nog 5 uur stoeien om op een andere piek te komen,tip laat de minst ervaren snowboarder voor lopen, die komt er op de helft wss pas achter dat voorlopen het zwaarst is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |