abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84292278
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat er geen relatie is tussen nieuwbouw van rijke woningbouwclubs en nieuwbouw van veel te dure particuliere huizen?
Ik denk dat er geen enkele relatie is tussen jouw stokpaardje en de mogelijkheden tot onderhandelen bij nieuwbouw.
pi_84293305
Volgens mij valt er wel te onderhandelen over de rpijs. hier worden moeilijk verkoopbare nieuwbouwwoningen ook b.v aangeboden met een zelf te kiezen keuken er gratis bij. Hier staan inmiddels afgebouwde huizen 2 jaar te koop.....
pi_84326796
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:47 schreef Jay-K het volgende:
Ik denk wel dat het mogelijk is, mijn schoonzus heeft een nieuwbouw woning gekocht, de enige van 10 twee-onder-kap-woningen (ondertussen alweer meer dan een half jaar verder en er is nog niets verkocht behalve die ene woning) met als "optie" dat wanneer andere woningen onder de v.o.n. verkocht worden dat zij schadeloos gesteld worden.
Aan de andere kant, ik heb zelf een starterwoning gekocht, en hier was het niet mogelijk om te onderhandelen, genoeg andere die mijn woning wel voor die prijs wouden
Dat is nog wel een leuke, dan dek je je in ieder geval in tegen waardedaling in de nabije toekomst...
Geluk duurt je leven lang.
pi_84330751
het is bij mij wel gelukt in ieder geval.

laatste woning met uitbouw gekocht voor 40.000 minder dan de rest in de straat + geen bouw- grondrente etc.
pi_84330982
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:34 schreef peter070 het volgende:
het is bij mij wel gelukt in ieder geval.

laatste woning met uitbouw gekocht voor 40.000 minder dan de rest in de straat + geen bouw- grondrente etc.
Kijk, en heb je nog tips, hoe heb je het ingestoken? Geprobeerd het huis voor minder te kopen of geprobeerd de opties er gratis bij te krijgen? Was het huis al in aanbouw of moest de bouw nog beginnen? Of stond het er al en was het al afgebouwd? Ik weet van iemand die een bijna gereed nieuwbouwhuis kocht (de rest van de wijk was al verkocht) die de bouwrente eraf onderhandelde. Dat scheelt toch een flink stuk.
pi_84335247
Over ongeveer 1 jaar wil ik mijn appartement verkopen * en een veel duurder penthouse kopen.
Ik denk dat er wel een % of 10 van de nieuwbouwwoningen af te onderhandelen is.

Als ik funda check zie ik vaak dat de vraagprijs omlaag gaat (Ook bij nieuwbouw).

Ook zie je woningen van 1 jaar oud v.o.n. die staan dus al meer dan een jaar te wachten op een koper.

* Boete die ik moet betalen aan de gemeenten bij winst binnen de 10 jaar + hypotheek die dan overgesloten moet gaan worden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 22 juli 2010 @ 01:26:58 #32
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_84341204
Geprobeerd te onderhandelen over een nieuwbouw woning die m.i. veel te hoog geprijsd was (tijdens de initiele verkoop al) en inmiddels al een 2.5 jaar te koop staat. Laatste in de rij. Uiteindelijk een openingsbod gedaan op casco woning van iets boven de geschatte bouwprijs (op basis van 400 netto de m3 + grondprijs). Werd nog net niet niet uitgelachen... Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor...
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_84344602
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik blijf me hier zo over verbazen... Corporaties hebben 25 miljard euro in kas, genoeg voor een kwart miljoen huizen. Ze hebben geen tekort aan klanten, getuige de jaren wachtlijsten, ze zijn door de overheid ingesteld om betaalbare woningen te leveren, maar ze doen het niet! Juist die corporaties zouden nu heel veel bouwbedrijven kunnen inhuren tegen hele gunstige tarieven.
Mja, dan moeten de gemeenten in kwestie even wat bouwrijpe kavels uit de mouw schudden waar ze die dingen neer kunnen zetten, en de burgers en eco-terroristen even geen bezwaren indienen natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_84345876
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 01:26 schreef Frenkyboy het volgende:
Geprobeerd te onderhandelen over een nieuwbouw woning die m.i. veel te hoog geprijsd was (tijdens de initiele verkoop al) en inmiddels al een 2.5 jaar te koop staat. Laatste in de rij. Uiteindelijk een openingsbod gedaan op casco woning van iets boven de geschatte bouwprijs (op basis van 400 netto de m3 + grondprijs). Werd nog net niet niet uitgelachen... Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor...
Het is echt situatie specifiek, eventuele ruimte om te onderhandelen kan je niet generaliseren op de hele nieuwbouwmarkt.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:04:41 #35
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_84348152
Hier zie je ook veel nieuwbouw onverkocht blijven staan. De meeste zijn van grotere ontwikkelaars. Blijkbaar laten ze de inventaris liever op de balans staan, dan te verkopen voor lagere prijzen, want die leegstaande woningen blijven dus gewoon onverkocht leegstaan.

Er zijn een hele serie "vrijstaande woningen" met minuscuul stukje grond, waar de VON prijs 430 van moet zijn. Als er 10 van te koop staan, hebben we het over 4 miljoen Euro.

Blijkbaar is de crisis niet heftig genoeg voor de ontwikkelaars, want ze willen er hier er nog niet vanaf. Wacht tot de cashflow een probleem gaat worden, en pas dan gaat de ontwikkelaar "toegeven" aan een lagere marktprijs.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:45 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84353330
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mja, dan moeten de gemeenten in kwestie even wat bouwrijpe kavels uit de mouw schudden waar ze die dingen neer kunnen zetten, en de burgers en eco-terroristen even geen bezwaren indienen natuurlijk.
Gezien de afname van de bouwproductie kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets te maken heeft met minder vergunningen of meer bezwaar.
censuur :O
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:11:35 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_84381337
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 01:26 schreef Frenkyboy het volgende:
Whoehoe, ik heb weer een creatieve ingeving. Het pand kraken en vervolgens in onderhandeling gaan en natuurlijk laag bieden. 2,5 jaar in de verkoop... dan is ie tich wel flink aan de prijs.
Ook hoi !
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:37:56 #38
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_84382298
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gezien de afname van de bouwproductie kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets te maken heeft met minder vergunningen of meer bezwaar.
Jawel, je opmerkingen over projectontwikkelaars en woningcorporaties laten zien dat je niet het gehele proces van de vastgoedontwikkeling begrijpt. De gemeente is de uitgevende partij, waar ze voor de commerciële sector wettelijke eisen stelt ten aanzien van het aandeel sociale huur / openbare ruimte hebben zij geen marge, terwijl ze de woningcorporaties te hoge prijzen vraagt voor de vierkante meter.

Dat buiten de belangenverenigingen zoals eerder genoemd, de landelijke politiek met inperking van de uitleglocaties en het groeiend aantal inleggebieden met nog kleinere marges in een krimpende markt.
Het is geen kwestie van een weilandje volbouwen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_84405638
Ik zie vooral prijsonderhandelingen over reeds gebouwde nieuwbouw. Wij zijn bezig met een nog te bouwen, verkoop is net gestart, nieuwbouw. Ik neem aan dat die 2,5 jaar in de verkoop er al staat?
  zondag 25 juli 2010 @ 11:57:20 #40
13036 Frenkyboy
pi_84462626
Ja die staat er al een tijdje ja. Bouwjaar 2008. Link voor de geinteresseerden (waaronder ik mezelf niet meer reken) :

Linkje
pi_84514322
Ziet er mooi uit, jammer dat we niet in de buurt van Veldhoven zoeken...
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:43:07 #42
313339 richardhoek
Nieuwbouw onderhandelen?
pi_84950829
Goedenavond,

Het jammere is dat er niet veel bruikbaars tussen zit om te gebruiken bij het onderhandelen... ik ben zelf ook bezig met een woning van 350K en waar nog geen keuken in zit en waar nog een dakkapel op moet etc. dus wordt dit een bijna 400K hypotheek.
Wij kunnen dit net aan voor elkaar krijgen kwa hypotheek dan, maar het is een hoop geld. Het huis dat al een half jaar in de verkoop staat( bouw begint na bouwvak) is met nog een aantal huizen van de duurdere klasse waar dus een hoop mensen hun vingers niet aan willen branden.
Wij willen toch in het gesprek aan tonen dat er wel iets verwacht wordt van de aannemer voor dat geld en anders het toch misschien niet gaan doen. normaal gesproken een keuken en/of dakkapel als onderhandeling vind ik niet gek. Dit zou iedereen moeten doen of proberen en anders er maar gewoon van af zien.

Zijn er nog meer mensen die onderhandeld hebben in vergelijkbare situaties?
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:43:21 #43
13036 Frenkyboy
pi_85347061
Mijn gok is dat het pas echt de moeite begint te lonen op het moment dat de bouw gereed is en de woning er al meer dan een jaar onverkocht staat. Als je de prijs voor wat je krijgt te duur vindt, zou ik nog even wachten. Of misschien inderdaad een dakkappelletje erbij. Ik heb besloten het nog even aan te kijken,ik denk dat de slinger de andere kant op aan het zwaaien is. Bij mij in de regio komen er nog steeds 25+ woningen PER DAG bij en wordt er aan de bovenkant vrijwel niets meer verkocht...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')