Ik denk dat er geen enkele relatie is tussen jouw stokpaardje en de mogelijkheden tot onderhandelen bij nieuwbouw.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat er geen relatie is tussen nieuwbouw van rijke woningbouwclubs en nieuwbouw van veel te dure particuliere huizen?
Dat is nog wel een leuke, dan dek je je in ieder geval in tegen waardedaling in de nabije toekomst...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:47 schreef Jay-K het volgende:
Ik denk wel dat het mogelijk is, mijn schoonzus heeft een nieuwbouw woning gekocht, de enige van 10 twee-onder-kap-woningen (ondertussen alweer meer dan een half jaar verder en er is nog niets verkocht behalve die ene woning) met als "optie" dat wanneer andere woningen onder de v.o.n. verkocht worden dat zij schadeloos gesteld worden.
Aan de andere kant, ik heb zelf een starterwoning gekocht, en hier was het niet mogelijk om te onderhandelen, genoeg andere die mijn woning wel voor die prijs wouden
Kijk, en heb je nog tips, hoe heb je het ingestoken? Geprobeerd het huis voor minder te kopen of geprobeerd de opties er gratis bij te krijgen? Was het huis al in aanbouw of moest de bouw nog beginnen? Of stond het er al en was het al afgebouwd? Ik weet van iemand die een bijna gereed nieuwbouwhuis kocht (de rest van de wijk was al verkocht) die de bouwrente eraf onderhandelde. Dat scheelt toch een flink stuk.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:34 schreef peter070 het volgende:
het is bij mij wel gelukt in ieder geval.
laatste woning met uitbouw gekocht voor 40.000 minder dan de rest in de straat + geen bouw- grondrente etc.
Mja, dan moeten de gemeenten in kwestie even wat bouwrijpe kavels uit de mouw schudden waar ze die dingen neer kunnen zetten, en de burgers en eco-terroristen even geen bezwaren indienen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik blijf me hier zo over verbazen... Corporaties hebben 25 miljard euro in kas, genoeg voor een kwart miljoen huizen. Ze hebben geen tekort aan klanten, getuige de jaren wachtlijsten, ze zijn door de overheid ingesteld om betaalbare woningen te leveren, maar ze doen het niet! Juist die corporaties zouden nu heel veel bouwbedrijven kunnen inhuren tegen hele gunstige tarieven.
Het is echt situatie specifiek, eventuele ruimte om te onderhandelen kan je niet generaliseren op de hele nieuwbouwmarkt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:26 schreef Frenkyboy het volgende:
Geprobeerd te onderhandelen over een nieuwbouw woning die m.i. veel te hoog geprijsd was (tijdens de initiele verkoop al) en inmiddels al een 2.5 jaar te koop staat. Laatste in de rij. Uiteindelijk een openingsbod gedaan op casco woning van iets boven de geschatte bouwprijs (op basis van 400 netto de m3 + grondprijs). Werd nog net niet niet uitgelachen... Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor...
Gezien de afname van de bouwproductie kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets te maken heeft met minder vergunningen of meer bezwaar.quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mja, dan moeten de gemeenten in kwestie even wat bouwrijpe kavels uit de mouw schudden waar ze die dingen neer kunnen zetten, en de burgers en eco-terroristen even geen bezwaren indienen natuurlijk.
Whoehoe, ik heb weer een creatieve ingeving. Het pand kraken en vervolgens in onderhandeling gaan en natuurlijk laag bieden. 2,5 jaar in de verkoop... dan is ie tich wel flink aan de prijs.quote:Op donderdag 22 juli 2010 01:26 schreef Frenkyboy het volgende:
Geprobeerd te onderhandelen over een nieuwbouw woning die m.i. veel te hoog geprijsd was (tijdens de initiele verkoop al) en inmiddels al een 2.5 jaar te koop staat. Laatste in de rij. Uiteindelijk een openingsbod gedaan op casco woning van iets boven de geschatte bouwprijs (op basis van 400 netto de m3 + grondprijs). Werd nog net niet niet uitgelachen... Ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor...
Jawel, je opmerkingen over projectontwikkelaars en woningcorporaties laten zien dat je niet het gehele proces van de vastgoedontwikkeling begrijpt. De gemeente is de uitgevende partij, waar ze voor de commerciële sector wettelijke eisen stelt ten aanzien van het aandeel sociale huur / openbare ruimte hebben zij geen marge, terwijl ze de woningcorporaties te hoge prijzen vraagt voor de vierkante meter.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gezien de afname van de bouwproductie kan ik me niet voorstellen dat dat ook maar iets te maken heeft met minder vergunningen of meer bezwaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |