abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62948675
http://www.heute.de/ZDFhe(...)7399342,00.html?dr=1
quote:
Mindestens 20 Tote bei Busunglück
Reisebus auf Atobahn A2 bei Hannover ausgebrannt

Bei einem Brand eines Reisebusses sind auf der Autobahn A2 bei Hannover mindestens 20 Menschen ums Leben gekommen. Das sagte die Polizei dem ZDF. Mindestens 12 weitere Personen seien verletzt worden.

Das Unglück ereignete sich auf der Autobahn A2 bei Garbsen in der Nähe der Niedersächsischen Landeshauptstadt Hannover. Nach Angaben eines Sprechers der Autobahnpolizei geriet der aus dem Ruhrgebiet kommende Bus in Brand. Nur zwölf Menschen hätten das Fahrzeug verlassen können. Sie erlitten schwerste Verbrennungen. Warum der Bus in Brand geriet, war zunächst unklar.
pi_62948718
Wat ontzettend triest. Ik hoop dat het met de zwaargewonden weer goed komt.
pi_62948750
Dat is ernstig.
Heel triest inderdaad.
pi_62948792
Busje vol met Polen ?

Verschrikkelijk zoiets .....
pi_62948882
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:22 schreef DutchieBre het volgende:
Busje vol met Polen ?
Kan, maar 't gaat om een reisbus dus ik ga er niet vanuit.
quote:
Verschrikkelijk zoiets .....
Zeker...
pi_62948935
Bizar dat dat kan gebeuren eigenlijk .
pi_62948994
Hier staat dat ze nog niet weten hoeveel mensen er zijn omgekomen. Ongeveer 20, naar men vermoedt.
pi_62949040

Uitgebrand, duidelijk.
pi_62949107
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:28 schreef Light het volgende:
Hier staat dat ze nog niet weten hoeveel mensen er zijn omgekomen. Ongeveer 20, naar men vermoedt.
ZDF heeft 't @ http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/14/0,3672,7399342,00.html over 'minstens 20 doden' .

Technisch defect zou de oorzaak zijn:
quote:
Das Unglück ereignete sich auf der Autobahn A2 bei Garbsen in der Nähe der Niedersächsischen Landeshauptstadt Hannover. Nach Angaben eines Sprechers der Autobahnpolizei geriet der aus dem Ruhrgebiet kommende Bus in Brand. Nur zwölf Menschen hätten das Fahrzeug verlassen können. Sie erlitten schwerste Verbrennungen.

Eine Sprecherin der Polizeidirektion Hannover bestätigte die Angaben. Ersten Erkenntnissen zufolge handele es sich bei dem Unglück nicht um einen Unfall, sondern um einen technischen Defekt, der zu einem Feuer in dem Fahrzeug geführt habe, sagte sie.
pi_62949322
Damn... als het een technische oorzaak heeft vraag je je toch af hoe snel dat vuur om zich heen heeft gegrepen als 20 man er niet meer uit hebben kunnen komen

Verschrikkelijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_62949405
Dat zoiets überhaupt mogelijk is. Je zou toch denken dat men op tijd zou kunnen ontsnappen als er brand uitbreekt. Treurig nieuws.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62949409
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ZDF heeft 't @ http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/14/0,3672,7399342,00.html over 'minstens 20 doden' .

Technisch defect zou de oorzaak zijn:
[..]
Als er 12 mensen levend uit een reisbus komen, is dat meestal geen goed teken. En als die bus ongeveer vol was, kan het aantal doden nog wel verdubbelen...

Een ongeluk leek me ook al niet waarschijnlijk na het zien van de foto's van FAZ.
pi_62949467
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:36 schreef TheVulture het volgende:
Damn... als het een technische oorzaak heeft vraag je je toch af hoe snel dat vuur om zich heen heeft gegrepen als 20 man er niet meer uit hebben kunnen komen

Verschrikkelijk
Als iedereen probeert om door de normale deuren naar buiten te gaan dan heb je veel tijd nodig.
  Donald Duck held dinsdag 4 november 2008 @ 22:40:15 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62949473
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Karammel het volgende:
Dat zoiets überhaupt mogelijk is. Je zou toch denken dat men op tijd zou kunnen ontsnappen als er brand uitbreekt. Treurig nieuws.
In zo'n reisbus kan het snel gaan. Stoffen bekleding op de stoelen, gordijntjes. Daardoor kan het vuur echt rap verspreiden
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62949492
De deuren staan wel open , vreemd dat er zoveel mensen omgekomen zijn. De meeste reisbussen hebben toch ook noodhamers waarmee je de ruiten kan inslaan ?
pi_62949573
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Karammel het volgende:
Waarschijnlijk reed de bus zo'n 100 km/u toen het vuur ontdekt werd. Dan sta je nog niet stil. En dan weet je ook niet waar het vuur is als het wordt ontdekt (en waar het al wel is, maar nog niet te zien is).
pi_62949683
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:40 schreef gelly het volgende:
De deuren staan wel open , vreemd dat er zoveel mensen omgekomen zijn. De meeste reisbussen hebben toch ook noodhamers waarmee je de ruiten kan inslaan ?
In Nederland wel, ik weet niet hoe dat in Duitsland zit. Maar dan nog, de bus moet ook eerst (bijna) stilstaan voordat je er veilig uit kunt door het raam.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:50:39 #18
124086 WensMeester
DnB makes my heart beat!
pi_62949897
Het inslaan van de ruiten versnelt het vuur alleen maar door de zuurstoftoevoer natuurlijk. Dus misschien hebben ze wel die ruiten ingetikt, maar kwam er daardoor een steekvlam oid. wat niet gek is dus.
It's no problem for me, but it's a problem for you!
pi_62949927
Iets meer info @ http://www.heute.de/ZDFhe(...)7399342,00.html?dr=1
quote:
Der Reisebus aus dem Ruhrgebiet geriet gegen 20.45 Uhr aus bisher unbekannter Ursache zwischen Garbsen und Hannover-Herrenhausen in Brand. Nach einem Augenzeugenbericht brannte der Innenraum des Busses vollständig aus.

Opfer möglicherweise Senioren
An dem Unglück sei kein anderes Fahrzeug beteiligt gewesen, sagte die Polizeisprecherin. Möglicherweise habe es sich um einen technischen Defekt gehandelt. Die Polizei wollte zur Unglücksursache und zu dem Hergang noch keine Angaben machen.

Es seien einige Rollatoren (Gehhilfen) aus dem Wrack getragen worden. Möglicherweise handele es sich bei den Toten um ältere Menschen, die nicht mehr rechtzeitig aus dem Bus gekommen sind, sagte der Augenzeuge.
pi_62949951
Hmm, bejaarden dus.
pi_62950034
Volgens mij zijn alle ruiten ook al uit die bus.

Maar goed, aan die deuren te zien zijn ze niet normaal geopend maar geforceerd van buiten lijkt me. Die achterste iig is niet meer zo strak. Staat er dat achterste dakluik open?
pi_62950047

moet een snelle en velle brand zijn geweest

je ziet links op deze foto nog een arm buiten steken rechts in de bus nog iemand verbrand in z'n stoel.
pi_62950196
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:54 schreef bbstreams het volgende:
[ afbeelding ]

moet een snelle en velle brand zijn geweest

je ziet links op deze foto nog een arm buiten steken rechts in de bus nog iemand verbrand in z'n stoel.
Ik denk dat er nog genoeg lichamen in dezelfde staat in die bus liggen .
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 22:59:17 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_62950224
Jeetje wat erg

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 5 november 2008 @ 00:15:33 #25
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_62953074
Wow, die foto's.
0 topics op naam. 14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')