abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95413445
Al jaren krijg ik hoofdpijn als ik dranken zoals o.a. dubbelfris en lightproducten drink.

Ben er sinds 2maandjes achter dat aspartaam de boosdoener is!
Had ik dat maar eerder ontdekt want dat had een hoop hoofdpijn en nare nasmaken gescheeld.

Vind het wel bijzonder dat mijn lichaam me al die tijd heeft 'gewaarschuwd' voor een kennelijk kankerverwekkende stof
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:01:22 #252
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95413554
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef TripleS het volgende:
Al jaren krijg ik hoofdpijn als ik dranken zoals o.a. dubbelfris en lightproducten drink.

Ben er sinds 2maandjes achter dat aspartaam de boosdoener is!
Had ik dat maar eerder ontdekt want dat had een hoop hoofdpijn en nare nasmaken gescheeld.

Vind het wel bijzonder dat mijn lichaam me al die tijd heeft 'gewaarschuwd' voor een kennelijk kankerverwekkende stof
Je hebt mijn post echt niet gelezen he?

Er bestaat geen voedsel dat niet kankerverwekkend is in de eerste plaats.
En in de tweede plaats is Aspartaam verhoudingsgewijs niets meer kankerverwekkend dan het eten van een appel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95414013
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 21:01 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Je hebt mijn post echt niet gelezen he?

Er bestaat geen voedsel dat niet kankerverwekkend is in de eerste plaats.
En in de tweede plaats is Aspartaam verhoudingsgewijs niets meer kankerverwekkend dan het eten van een appel.
was te lui om te lezen idd maar feit is wel dat mijn lichaam die stof niet verdraagt.
Er is zoveel kankerverwekkend tegenwoordig maar ik ben iig blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van mijn probleem.

Aspartaam is gewoon een nare stof en las ergens dat in Amerika het als kankerverwekkend wordt beoordeeld
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:11:29 #254
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95414212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:08 schreef TripleS het volgende:

[..]

was te lui om te lezen idd maar feit is wel dat mijn lichaam die stof niet verdraagt.
Er is zoveel kankerverwekkend tegenwoordig maar ik ben iig blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van mijn probleem.

Aspartaam is gewoon een nare stof en las dat in Amerika als kankerverwekkend wordt beoordeeld
Mensen moeten eens af van die vervelende termen als "kankerverwekkend",
Dat is een term voor leken dat totaal inhoudsloos is.

Chemisch gezien is iedere stof kankerverwekkend. Als ik morgen zeg dat een banaan kankerverwekkend is dan heb ik namelijk voor 100% gelijk,..... maar dit is in zo'n lage verhouding dat het verwaarloosbaar is in vergelijking met bijvoorbeeld een sigaret.

Echter kan ik gewoon een artikel publiceren met de kop "BANAAN KANKER VERWEKKEND!" en geen wetenschapper kan me tegenspreken.

Met Aspertaam is dit precies hetzelfde verhaal. Er is toen veel tegenstand tegen geweest om verschillende redenen. En tegenstanders hebben het toen maar "kankerverwekkend" genoemd, omdat die term het nu eenmaal goed doet bij het grote publiek.

Uitvoerig zijn hier onderzoeken naar gedaan, en de carcinogeniteit van aspertaam ligt zo laag dat het niets meer kankerverwekkend is dan enig ander voedsel uit ons dieet.
pi_95414584
Heb je post gelezen. ..ja ghehe. De bijwerkingen die er gemeld waren zijn exact de klachten die ik al jaren heb en ik weet pas sinds 2maanden van aspartaam. Dus als die stof niet zoveel kwaad kan...waarom reageer ik daar dan zo heftig op? Toevalligheden,allergie......lijkt me niet he
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:19:09 #256
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95414726
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:16 schreef TripleS het volgende:
Heb je post gelezen. ..ja ghehe. De bijwerkingen die er gemeld waren zijn exact de klachten die ik al jaren heb en ik weet pas sinds 2maanden van aspartaam. Dus als die stof niet zoveel kwaad kan...waarom reageer ik daar dan zo heftig op? Toevalligheden,allergie......lijkt me niet he
Allergie is een mogelijkheid ja.
En heb je mijn spoiler ook gelezen? (Die op de vorige pagina dus) :)
pi_95415334
Gelezen ja en dr.Google geraadpleegd.:)

Het lijkt me sterk dat dat het is aangezien baby's dmv de hielprik worden gescreend op die aandoening,wat wel opmerkelijk is dat er wordt beschreven dat mensen met die aandoening geestelijk gehandicapt zijn/worden ;dat ben ik niet maar sinds 2 jaar is bij mij de diagnose adhd gesteld :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:34:41 #258
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95415653
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:30 schreef TripleS het volgende:
Gelezen ja en dr.Google geraadpleegd.:)

Het lijkt me sterk dat dat het is aangezien baby's dmv de hielprik worden gescreend op die aandoening,wat wel opmerkelijk is dat er wordt beschreven dat mensen met die aandoening geestelijk gehandicapt zijn/worden ;dat ben ik niet maar sinds 2 jaar is bij mij de diagnose adhd gesteld :')
Ah ADHD ..... stof voor een ander topic.

Maar om er toch even kort op in te gaan. ADHD is geen afwijking van een normaal hersenpatroon.
Ik ben (ooit) zelf ook gediagnostiseerd met ADHD. Het enige dat ADHD betekent is dat de cognitieve gedrachtsontwikkeling van het kind niet in gelijke lijn loopt met de eisen die maatschappelijk worden gesteld aan een willekeurig ontwikkeld kind.

Pathologisch en Fysiologisch is het een niet bestaande aandoening. ^^

Offtopic sorry :X
pi_95416193
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 21:34 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Maar om er toch even kort op in te gaan. ADHD is geen afwijking van een normaal hersenpatroon.
Ik ben (ooit) zelf ook gediagnostiseerd met ADHD. Het enige dat ADHD betekent is dat de cognitieve gedrachtsontwikkeling van het kind niet in gelijke lijn loopt met de eisen die maatschappelijk worden gesteld aan een willekeurig ontwikkeld kind.

Haha tja......gelukkig doet een dosis concerta wonderen en daarbij nicotine dus het is maar goed dat ik niet tegen aspartaam kan want dat zou wel erg veel troep bij elkaar zijn _O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:59:31 #260
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95417570
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef TripleS het volgende:
Maar waarom überhaupt light producten nuttigen? Als je aan de lijn doet en/of je wilt minder suiker/zout/vet/whatever gebruiken, dan drink je toch gewoon water en je gaat bewuster eten, dus sowieso niet allemaal snacks en chips en zo.

Ik heb die light-hype nooit begrepen en de light producten die ik tot nu toe genomen heb, vind ik gewoon ronduit smerig. :{
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:03:28 #261
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95417888
Ik vindt het prima! :)

Ik ben sportief, gezond en bewust van mijn lichaam.
Echter staan hier in huis alleen maar light producten..... echt alles wat we hebben is light voor zover ik kan zien. (op de sapjes enzo na uiteraard)

Dit is handig...... zo kan ik savonds lekker een fles lemon light leegdrinken zonder steeds om de calloriëen te hoeven denken. ^^
  woensdag 13 april 2011 @ 12:45:54 #262
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95438682
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef horned_reaper het volgende:
Dit is handig...... zo kan ik savonds lekker een fles lemon light leegdrinken zonder steeds om de calloriëen te hoeven denken. ^^
En welke merk is dat dan? Ik ben gewoon benieuwd. :) Maar je kan ook gewoon water drinken als je je druk maakt om calorieën. Voor mij hoeft niet per se alles 'een smaakje' te hebben. Ik kan ook echt genieten van een lekker glas kraanwater!
pi_95451675
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:34 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

http://www.medpagetoday.com/Pediatrics/ADHD-ADD/15872
http://www.medscape.org/viewarticle/523887
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/08/070806164505.htm

U zei?

Overigens ben ik ook een ADHD'er, Concerta doet wonderen en ook ben ik 'gevoelig' voor aspartaam. Gevoelig als in: ik proef het en het smaakt voor mij niet zoet/lekker.

quote:
Maar waarom überhaupt light producten nuttigen? Als je aan de lijn doet en/of je wilt minder suiker/zout/vet/whatever gebruiken, dan drink je toch gewoon water en je gaat bewuster eten, dus sowieso niet allemaal snacks en chips en zo.

Ik heb die light-hype nooit begrepen en de light producten die ik tot nu toe genomen heb, vind ik gewoon ronduit smerig. :{
Zo denk ik er ook over.
pi_95452944
Aspartaam is wel handig in de huishouding en tuinonderhoud. Ik gebruik het tegen ongedierte, onkruid en voor het losweken van verschillende soorten lijm.

Monsanto levert uitstekende produkten voor de onkruidbestrijding; alles wat besproeit van hun produkten gaat direct dood. 8-)
pi_95452964
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:41 schreef Gray het volgende:

[..]

http://www.medpagetoday.com/Pediatrics/ADHD-ADD/15872
http://www.medscape.org/viewarticle/523887
http://www.sciencedaily.com/releases/2007/08/070806164505.htm

U zei?

Overigens ben ik ook een ADHD'er, Concerta doet wonderen en ook ben ik 'gevoelig' voor aspartaam. Gevoelig als in: ik proef het en het smaakt voor mij niet zoet/lekker.

[..]

Zo denk ik er ook over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof best dat er mensen zijn die reageren op Aspartaam.
Maar het leuke is..... dan zouden deze mensen ook gevoelig moeten reageren op veel van onze dagelijkse groenten of fruit.

Aspertaam is namelijk gemaakt uit verschillende bestanddelen die we tegenkomen in ons dagelijks voedingspatroon.

Chemisch gezien is aspartaam de methylester van het dipeptide dat bestaat uit de aminozuren asparaginezuur en fenylalanine, aangevuld met methanol. De zoetstof heeft de stereo-isomeer L-fenylalanine. De variant met D-fenylalanine smaakt niet zoet, omdat het door zijn structuur niet kan binden aan de smaakpapillen voor zoetheid op de tong. Zowel asparaginezuur als fenylalanine zijn normaal in onze voeding voorkomende aminozuren, beide voorkomend in de groep van de twintig aminozuren waaruit alle menselijke en dierlijke eiwitten zijn opgebouwd, en die beide 5 à 10 procent daarvan uitmaken, afhankelijk van de bron van het eiwit.

Fenylalanine is voor de mens een essentieel aminozuur, dat wil zeggen dat men zonder dit aminozuur niet kan leven.

:)
pi_95453073
Aspartaam is ontwikkeld in de projecten voor mind-control door de CIA en door Monsanto benut om in de voedselketen te gooien om de bevolking dommer en slapper te maken. Aspartaam heeft een gevaarlijk verlammend effect op de zenuwfuncties.
pi_95453538
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:16 schreef Bankfurt het volgende:
Aspartaam is ontwikkeld in de projecten voor mind-control door de CIA en door Monsanto benut om in de voedselketen te gooien om de bevolking dommer en slapper te maken. Aspartaam heeft een gevaarlijk verlammend effect op de zenuwfuncties.
De zoetstof werd in 1965 ontdekt door James Schlatter, die bij G.D. Searle & Co, in Skokie, Illinois, Verenigde Staten, werkte. Hij deed onderzoek naar het ontwikkelen van een medicijn tegen maagzweren en maakte daartoe een reeks van verbindingen die telkens uit twee aminozuren bestonden. Een van de ontwikkelde verbindingen bestond uit asparaginezuur en fenylalanine. Schlatter ontdekte de zoetheid van aspartaam toen hij aan een vinger likte, omdat hij een stuk papier wilde oppakken.

Hou je alsjeblieft stil met je bangmakende en internet vervuilende praatjes die enkel bestaan uit gebakken lucht! :{

Dit zijn precies de oorzaken van zo vreselijk veel problemen in onze industrie, bangmakerij via het internet.
pi_95454211
quote:
8s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:29 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

De zoetstof werd in 1965 ontdekt door James Schlatter, die bij G.D. Searle & Co, in Skokie, Illinois, Verenigde Staten, werkte. Hij deed onderzoek naar het ontwikkelen van een medicijn tegen maagzweren en maakte daartoe een reeks van verbindingen die telkens uit twee aminozuren bestonden. Een van de ontwikkelde verbindingen bestond uit asparaginezuur en fenylalanine. Schlatter ontdekte de zoetheid van aspartaam toen hij aan een vinger likte, omdat hij een stuk papier wilde oppakken.
Fout, ik heb nieuws voor jou meneer de amateur-wetenschapper !

deze stoffen zijn door de Amerikanen en de Nazi's al ver voor 1940 ontwikkeld en getest in de concentratiekampen en psychiatrische inrichtingen. Ze zijn verder geperfectioneerd in de jaren '50. Daarna werd deze kennis aan de "wetenschappers" gegeven die met de eer mochten strijken.

quote:
Hou je alsjeblieft stil met je bangmakende en internet vervuilende praatjes die enkel bestaan uit gebakken lucht! :{
Alsjeblieft ? Alleen maar omdat je niet wil erkennen dat je er geen biet van begrijpt van deze materie en het ook nooit zult begrijpen.

Als jij eens ophoudt met 53e rangs populaire KIJK-nonsens te verkopen, en je je voortaan alleen bezig wilt houden met dingen waar je wel iets van weet zoals Donald Duck en Teletubbies; dan blijft dit BNW-forum schoon van "Struisvogel- wetenschappers" als jij. Zo niet, stop dan s.v.p. op een ander forum je kop in het zand. :')

quote:
Dit zijn precies de oorzaken van zo vreselijk veel problemen in onze industrie, bangmakerij via het internet.
Flauwekul, de echte BNW-er hier is niet bang voor verhelderende informatie en andere gezichtspunten. w/
pi_95454984
HAHAHA........ hemel..... raap me op XD _O- _O_

Maar nu even serieus.
Graag wil ik je referenties zien, bronnen en wat persoonlijke informatie over de inhoud van dit onderwerp.

Ik neem aan je enkel bezig bent om te provoceren tot een soort van ruzie? Dus ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken. Als je de moeite had genomen om even in m'n profiel te kijken had je op z'n minst kunnen zien dat ik Geneeskunde studeer.
Dat is voor jouw misschien niet veel, maar het ligt gelukkig nog altijd iets boven het 'Donald Duck niveau' zoals jij het noemt.

Verder volg ik naast mijn huidige studie een minor in de medische microbiologie (eveneens aan de RuG) waar organische stoffen als bovengenoemde aan de orde van de dag zijn.

Iets waar ik me dan wel weer om kan vermaken is het feit dat het onderwerp 'aspertaam' al vaker aan bod is gekomen tijdens lezingen. Eén van de dingen waar de hoogleraar, onderzoeker of arts zijn verhaal dan vaak mee begint is iets in de vorm van: "Onder de Libelle laag van de bevolking leeft nog altijd de illusie dat aspertaam een product van de duivel is. Godzijdank dat er dan nog zoiets als wetenschap bestaat welke deze nonsens aan studenten als jullie kan weerleggen".

Uiteraard een uitspraak die wordt ontvangen onder schamper en hard gelach onder de studenten in de zaal. De volgende keer dat we er weer om moeten lachen met z'n allen zal ik aan jou denken! :)

Je mag van mij geloven wat je wilt. Daar heb ik geen problemen mee.
En ik snap best dat jullie het in dit topic allemaal een beetje spannend willen houden door elkaar lekker op te hitsen.
Maar wanneer je wetenschap gaat verwerpen door ongenuanceerde fabeltjes zoals je hierboven neerschreef, dan krijg ik toch lichtelijk last van kippenvel.

:N
pi_95456197
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:59 schreef horned_reaper het volgende:
HAHAHA........ hemel..... raap me op XD _O- _O_

Maar nu even serieus.
Graag wil ik je referenties zien, bronnen en wat persoonlijke informatie over de inhoud van dit onderwerp.
Ok man, volg mijn post-historie op Fok ! Dat zijn referenties waar jij de komende 100 jaar zoet mee bent.

quote:
Ik neem aan je enkel bezig bent om te provoceren tot een soort van ruzie? Dus ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken. Als je de moeite had genomen om even in m'n profiel te kijken had je op z'n minst kunnen zien dat ik Geneeskunde studeer.
Weet ik.

quote:
Dat is voor jouw misschien niet veel, maar het ligt gelukkig nog altijd iets boven het 'Donald Duck niveau' zoals jij het noemt.
Voor mij is de "officiele Geneeskunde" Donald Duck-niveau; Niet persoonlijk tegen jou bedoeld overigens.

quote:
Verder volg ik naast mijn huidige studie een minor in de medische microbiologie (eveneens aan de RuG) waar organische stoffen als bovengenoemde aan de orde van de dag zijn.
Dat vakgebied studeer ik ook, al meer dan 20 jaar; maar ik bepaal zelf wat ik accepteer wat waardevol is en wat nonsens is, niet de professoren.

quote:
Iets waar ik me dan wel weer om kan vermaken is het feit dat het onderwerp 'aspertaam' al vaker aan bod is gekomen tijdens lezingen. Eén van de dingen waar de hoogleraar, onderzoeker of arts zijn verhaal dan vaak mee begint is iets in de vorm van: "Onder de Libelle laag van de bevolking leeft nog altijd de illusie dat aspertaam een product van de duivel is. Godzijdank dat er dan nog zoiets als wetenschap bestaat welke deze nonsens aan studenten als jullie kan weerleggen".
Godzijdank mogen mensen zelf bepalen wat ze kunnen lezen, ongeacht wat de "wetenschap" wel of niet mag gaan verzinnen.

quote:
Uiteraard een uitspraak die wordt ontvangen onder schamper en hard gelach onder de studenten in de zaal. De volgende keer dat we er weer om moeten lachen met z'n allen zal ik aan jou denken! :)
Je mag mijn verhaal vertellen aan alle studenten die je kent, heel graag zelfs. ^O^

Maar..., lachen is niet relevant. 100 lachende professoren kunnen nog altijd allemaal ongelijk hebben. Concentreer je liever op de feiten en een open controleerbare uitwisseling van informatie.

quote:
Je mag van mij geloven wat je wilt. Daar heb ik geen problemen mee.
En ik snap best dat jullie het in dit topic allemaal een beetje spannend willen houden door elkaar lekker op te hitsen.
Maar wanneer je wetenschap gaat verwerpen door ongenuanceerde fabeltjes zoals je hierboven neerschreef, dan krijg ik toch lichtelijk last van kippenvel.

:N
Sorry voor je kippenvel;

Ik schrijf geen fabeltjes, mijn vriend; laat het maar eens goed tot je doordringen; Het kan keihard aankomen als je eenmaal beseft dat ik geen fabeltjes schrijf. *)

En ik wacht wel en kom enige tijd later terug op BNW om te kijken hoeveel je vooruit bent gekomen met jouw studie. .

Groeten terug. :)
  woensdag 13 april 2011 @ 19:22:05 #271
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_95456281
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 18:13 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

SPOILER
Ik geloof best dat er mensen zijn die reageren op Aspartaam.
Maar het leuke is..... dan zouden deze mensen ook gevoelig moeten reageren op veel van onze dagelijkse groenten of fruit.

Aspertaam is namelijk gemaakt uit verschillende bestanddelen die we tegenkomen in ons dagelijks voedingspatroon.
Que? Hoe kom je daar nu weer op?
Aspartaam was een gepatenteerd als chemischwapen. Maar bleek achteraf lekker zoet te zijn.

quote:
Chemisch gezien is aspartaam de methylester van het dipeptide dat bestaat uit de aminozuren asparaginezuur en fenylalanine, aangevuld met methanol. De zoetstof heeft de stereo-isomeer L-fenylalanine. De variant met D-fenylalanine smaakt niet zoet, omdat het door zijn structuur niet kan binden aan de smaakpapillen voor zoetheid op de tong. Zowel asparaginezuur als fenylalanine zijn normaal in onze voeding voorkomende aminozuren, beide voorkomend in de groep van de twintig aminozuren waaruit alle menselijke en dierlijke eiwitten zijn opgebouwd, en die beide 5 à 10 procent daarvan uitmaken, afhankelijk van de bron van het eiwit.

Fenylalanine is voor de mens een essentieel aminozuur, dat wil zeggen dat men zonder dit aminozuur niet kan leven.

Je weet dat ruim 80% van alle vage klachten toe te schrijven zijn aan aspartaam.

Nu ik lees dat je geneeskunde, een term wat je studie dus absoluut NIET behelst. eerder het tegenovergestelde, studeert. Ziekmaakkunde zou de studie beter dekken. De antwoorden die je hier geeft maakt het nog kwalijker en dommer.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_95456583
*zucht*......

Als jullie dat geloven heb ik hier niets meer te zoeken.
Ik wens jullie veel geluk in jullie droomwereldjes ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 19:29:30 #273
52357 Lambiekje
pi_95456733
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:03 schreef horned_reaper het volgende:
Ik vindt het prima! :)

Ik ben sportief, gezond en bewust van mijn lichaam.
Echter staan hier in huis alleen maar light producten..... echt alles wat we hebben is light voor zover ik kan zien. (op de sapjes enzo na uiteraard)

oechhhh wat een stupiditeit.

Je weet dat aspartaam juist de obesitas veroorzaker is. Daarnaast is ene calorie niet de andere.
Man oh man wat heb jij nog een lang weg te gaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_95456745
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:27 schreef horned_reaper het volgende:
*zucht*......

Wwwaaaat ??? Geef je het nu al op ? :?

Ben je zo snel knock-out op BNW ? :|W
  woensdag 13 april 2011 @ 19:30:17 #275
52357 Lambiekje
pi_95456782
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:27 schreef horned_reaper het volgende:
*zucht*......

Verdiep eens echt in de materie?!

Aspartaam == rattegif
pi_95456912
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Verdiep eens echt in de materie?!

Aspartaam == rattegif
Nee, ik studeer 10 jaar op universitair niveau en ik verdiep mij niet in de materie.
Jij zit hier op een forum bangmakende berichtjes te lezen die de realiteit claimen te handhaven en jullie verdiepen je er wel in. :?
pi_95457282
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oechhhh wat een stupiditeit.

Je weet dat aspartaam juist de obesitas veroorzaker is. Daarnaast is ene calorie niet de andere.
Man oh man wat heb jij nog een lang weg te gaan.
Jullie willen echt graag dat ik blijf om discussie te voeren he?
Obesitas is één van de grootste problemen in de zorg hedendaags. Het is één van de hoofdonderwerpen die ik bijna wekelijks langs zie komen.

Ik wordt getraind om aan de hand van mijn klinisch chemische, fysiologische en pathologische kennis van het lichaam een afweging te kunnen maken in welke mate expliciete chemische structuren schade aan richten in het lichaam.

Natuurlijk gebruik ik voor deze afwegingen literatuur dat door (gehonoreerde) wetenschappers is geschreven, onderzocht en uitgevoerd. Gelukkig worden deze teksten namelijk streng gecontroleerd en onderzocht door kwaliteitscommissie's.

Ik vraag me toch ten zeerste af wat voor prachtige mappen vol met referenties jullie met betrekking op jullie zelf hebben, om zo kordaat al mijn interpretaties te kunnen verwerpen.
pi_95457403
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:38 schreef horned_reaper het volgende:
Ik wordt getraind om aan de hand van mijn klinisch chemische, fysiologische en pathologische kennis van het lichaam een afweging te kunnen maken in welke mate expliciete chemische structuren schade aan richten in het lichaam.
Wordt je nou getraind, of geprogrammeerd ? :)
pi_95457594
Fijne avond verder! :W
pi_95457756
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:20 schreef Bankfurt het volgende:
Ok man, volg mijn post-historie op Fok ! Dat zijn referenties waar jij de komende 100 jaar zoet mee bent.
pi_95460472
quote:

Ik vraag me toch ten zeerste af wat voor prachtige mappen vol met referenties jullie met betrekking op jullie zelf hebben, om zo kordaat al mijn interpretaties te kunnen verwerpen.
N begin:

METRO - Frisdrank en aspartaam
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 13 april 2011 @ 23:55:01 #282
52357 Lambiekje
pi_95473270
quote:

[..]

Jullie willen echt graag dat ik blijf om discussie te voeren he?
Obesitas is één van de grootste problemen in de zorg hedendaags. Het is één van de hoofdonderwerpen die ik bijna wekelijks langs zie komen.

Natuurlijk gebruik ik voor deze afwegingen literatuur dat door (gehonoreerde) wetenschappers is geschreven, onderzocht en uitgevoerd. Gelukkig worden deze teksten namelijk streng gecontroleerd en onderzocht door kwaliteitscommissie's.

ik neem aan dat je weet dat gros van de onderzoeken natte vinger werk is en dat het 'wij van WC-eend'- niveau is. Dat veel van de publicaties industry-funded ghostwritings zijn. Dat docenten en professoren in loondienst staan bij farmaceuten en dat Elsevier puur voor het misleiden nepvaktijdschriften heeft uitgebracht om zodoende een platform te hebben voor ghostwritings.

En dat zijn dan aan het licht gekomen zaken waarbij het misleiden op papier gaat. Je kent vast wel de verhalen van Steur Janzen. Ziekenhuizen en artsen houden misstanden onder de pet.
En waarschijnlijk zullen onderzoekers ook niet verkondigen dat ze naar de pijpen van de aandeelhouders dansen.

Een arts weet niet eens dat zijn naam te grabbel wordt gegooid middels ghostwritings. Of natuurlijk wel maar dan staat daar natuurlijk een Ferrari of iets tegenover en delen ze mee in de winst.

Ik zou nog maar eens goed kijken naar wie je studieboeken heeft opgesteld. Bayer/ Pfizer, Baxter, Glaxo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 14-04-2011 00:20:22 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 00:14:50 #283
52357 Lambiekje
pi_95474259
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:11 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Uitvoerig zijn hier onderzoeken naar gedaan, en de carcinogeniteit van aspertaam ligt zo laag dat het niets meer kankerverwekkend is dan enig ander voedsel uit ons dieet.
Ahh een van je studieboeken wordt gefinancieerd door Monsanto.
  donderdag 14 april 2011 @ 00:15:26 #284
52357 Lambiekje
pi_95474283
quote:
Aspartame exposed - GM Bacteria used to create deadly sweetener
Wednesday, January 05, 2011 by: Anthony Gucciardi
The manufacturers of the most prevalent sweetener in the world have a secret, and it`s not a sweet one. Aspartame, an artificial sweetener found in thousands of products worldwide, has been found to be created using genetically modified (GM) bacteria. What`s even more shocking is how long this information has been known. A 1999 article by The Independent was the first to expose the abominable process in which aspartame was created. Ironically, the discovery was made around the same time as rich leaders around the globe met at the G8 Summit to discuss the safety of GM foods.
bron
Zo gezond allemaal. Je lichaam kan niet zonder
pi_95476132
Het grappige is.... voor psychoten als lambiekje en bankfurt zijn altijd wel "bewijsmaterialen" te vinden op het internet.

Als ik één reden zou mogen noemen waarom ik tegen democratie en vrij internet ben dan zou het zijn dat figuren als jullie (die totaal in een eigen isolement leven) deze onzin verder blijven verspreiden.

Ik snap dat the "thrill" van conspiracy's leuk kan zijn..... maar voor jullie beide is het een verslaving geworden. Als ik jullie posts terug lees heb ik ook zeer met jullie beide te doen.

Er is voor jullie geen mogelijkheid om nog normaal te functioneren in onze samenleving...... gelukkig is er nog een klein bekrompen deeltje van het leven waar jullie jezelf in kwijt kunnen en dat is het bekrompen hoekje vrije internet waarin jullie toch je zo langverwachte streven naar erkenning kunnen voelen.

Met bovenstaand bericht hebben ik even al mijn normen en waarden binnen het professioneel handelen laten varen. Vanuit mijn professioneel gedrag zou ik jullie hooguit therapie kunnen aanraden. Maar ik denk dat het verstandigst is om me voor eens en voor altijd uit dit topic te onttrekken aan de reacties van lambiekje en bankfurt.

Dus ik wens jullie een goede nacht! :z
pi_95477233
Je bent 20 en dan noem je jezelf al 10 jaar studerend op uni niveau en van alles.

Maar verder wel harde diss.
If not now, then when.
pi_95477265
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 02:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je bent 20 en dan noem je jezelf al 10 jaar studerend op uni niveau en van alles.

Maar verder wel harde diss.
Ik bedoelde uiteraard dat mijn volledige opleiding binnen het vakgebied 10 jaar duurt.
In tegenstelling tot hun .... opleiding?
  donderdag 14 april 2011 @ 08:03:03 #288
52357 Lambiekje
pi_95478311
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2011 01:09 schreef horned_reaper het volgende:
Het grappige is.... voor psychoten als lambiekje en bankfurt zijn altijd wel "bewijsmaterialen" te vinden op het internet.

Het is beter gezegd? Waar is het bewijs dat het wel goed is. Dat zal er niet zijn. Die onderzoeker die het wel stelt dat het gezond is. Mag per direct nooit lab meer betreden (en het liefst direct opgeknoopt worden). Maar helaas is onze westerse maatschappij pro-crimineel.

Denk nu eens echt goed na? Wie heeft de wet mogelijk gemaakt dat aspartaam toe werd gelaten? Dezelfde persoon die ook 9/11 mede mogelijk heeft gemaakt. Rumsfeld.

quote:
Als ik één reden zou mogen noemen waarom ik tegen democratie en vrij internet ben dan zou het zijn dat figuren als jullie (die totaal in een eigen isolement leven) deze onzin verder blijven verspreiden.
Hoe kom je er bij dat ik of Bankfurt in isolement leef. Jij leeft met oogkleppen op.

quote:
Ik snap dat the "thrill" van conspiracy's leuk kan zijn.....
Het is geen conspiracy. Het is inmiddels algemeen geaccepteerd dat aspartaam slecht, heel slecht voor je is. Geraffineerd suiker is ook slecht. En veel geraffineerd zout is ook slecht.
Maar aspartaam is in menig buitenlands onderzoek gekwalificeerd als rattengif.

Je weet dat het spul goede mieren verdelger is. Je weet dat bij verhitting na 30% het gewoon letterlijk vergif is.

quote:
maar voor jullie beide is het een verslaving geworden. Als ik jullie posts terug lees heb ik ook zeer met jullie beide te doen.
Aspartaam is nog maar een klein onderdeel van de smerigheid wat BigFood met ons uithaalt.
Kijk voor de gein eens naar The world according to Monsanto. Een van de huidige aspartaam patenthouders.

How Aspartame became legal.
Aspartame - Rumsfeld's Bioweapon Legacy

Aspartame : Sweet Misery

quote:
Er is voor jullie geen mogelijkheid om nog normaal te functioneren in onze samenleving...... gelukkig is er nog een klein bekrompen deeltje van het leven waar jullie jezelf in kwijt kunnen en dat is het bekrompen hoekje vrije internet waarin jullie toch je zo langverwachte streven naar erkenning kunnen voelen.
Het is alleen lang geen bekrompen sneaky webforum gebeuren meer. Heb je voor het eerst internet. Geloof je echt letterlijk wat die industriecharlatans van docenten je verkondigingen.?

quote:
Met bovenstaand bericht hebben ik even al mijn normen en waarden binnen het professioneel handelen laten varen. Vanuit mijn professioneel gedrag zou ik jullie hooguit therapie kunnen aanraden. Maar ik denk dat het verstandigst is om me voor eens en voor altijd uit dit topic te onttrekken aan de reacties van lambiekje en bankfurt.

Dus ik wens jullie een goede nacht! :z
Je hebt geen idee hoe fout je zit met dit onderwerp. Echt geen idee. Het is misdadig te noemen dat jij anno 2011 aspartaam gaat promoten. Voel eens aan je hoofd. Onder welke steen heb jij gewoond te afgelopen tijd.

quote:
However, in 1995 the Freedom of Information act forced the FDA to release a list of symptoms caused by aspartame as reported by thousands of victims.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 14-04-2011 08:09:14 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 08:10:04 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_95478394
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Denk nu eens echt goed na? Wie heeft de wet mogelijk gemaakt dat aspartaam toe werd gelaten? Dezelfde persoon die ook 9/11 mede mogelijk heeft gemaakt. Rumsfeld.

[..]

Hoe kom je er bij dat ik of Bankfurt in isolement leef. Jij leeft met oogkleppen op.

[..]

Het is geen conspiracy. Het is inmiddels algemeen geaccepteerd dat aspartaam slecht, heel slecht voor je is. Geraffineerd suiker is ook slecht. En veel geraffineerd zout is ook slecht.
Maar aspartaam is in menig buitenlands onderzoek gekwalificeerd als rattengif.

Je weet dat het spul goede mieren verdelger is. Je weet dat bij verhitting na 30% het gewoon letterlijk vergif is.

[..]

Aspartaam is nog maar een klein onderdeel van de smerigheid wat BigFood met ons uithaalt.
Kijk voor de gein eens naar The world according to Monsanto. Een van de huidige aspartaam patenthouders.

How Aspartame became legal.
Aspartame - Rumsfeld's Bioweapon Legacy

Aspartame : Sweet Misery

[..]

Het is alleen lang geen bekrompen sneaky webforum gebeuren meer. Heb je voor het eerst internet. Geloof je echt letterlijk wat die industriecharlatans van docenten je verkondigingen.?

[..]

Je hebt geen idee hoe fout je zit met dit onderwerp. Echt geen idee. Het is misdadig te noemen dat jij anno 2011 aspartaam gaat promoten. Voel eens aan je hoofd. Onder welke steen heb jij gewoond te afgelopen tijd.

[..]

[ afbeelding ]
REPOST!

Waar het na al deze reacties mijns inziens op neer komt in dat sommige mensen er wel tegen kunnen en anderen niet.

Maar dat is met alle voedingsstoffen zo. Dus lekker boeiend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 april 2011 @ 08:13:40 #290
52357 Lambiekje
pi_95478425
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

REPOST!

Waar het na al deze reacties mijns inziens op neer komt in dat sommige mensen er wel tegen kunnen en anderen niet.

Er is wel een verschil. Aspartaam is artificieel. Dat hoort absoluut onder geen beding in ons dagelijks eet gebeuren.
  donderdag 14 april 2011 @ 08:17:52 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_95478468
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er is wel een verschil. Aspartaam is artificieel. Dat hoort absoluut onder geen beding in ons dagelijks eet gebeuren.
Dat zegt helemaal niks. Jij maakt kunstmatig gelijk aan schadelijk en dat is echt complete onzin.

Ik drink al heel lang cola net zoals zoveel mensen en ik herken me totaal niet in die symptomen die beschreven worden. Dus het heeft in ieder geval op mijn geen effect. Dus je theorie dat het voor iedereen schadelijk zou zijn gaat daarmee al de prullenbak in.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 april 2011 @ 08:23:25 #292
52357 Lambiekje
pi_95478506
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks. Jij maakt kunstmatig gelijk aan schadelijk en dat is echt complete onzin.

Ik drink al heel lang cola net zoals zoveel mensen en ik herken me totaal niet in die symptomen die beschreven worden. Dus het heeft in ieder geval op mijn geen effect. Dus je theorie dat het voor iedereen schadelijk zou zijn gaat daarmee al de prullenbak in.
Het kan woekeren. Waarom denk je dat er zoveel kanker is. En daarnaast je kan toch op je vingers natellen dat het als chemische rotzooi door Monsanto, niet goed kan zijn ongeacht of je er wel of niet direct op reageert.
  donderdag 14 april 2011 @ 08:25:04 #293
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_95478525
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:23 schreef Lambiekje het volgende:
Het kan woekeren. Waarom denk je dat er zoveel kanker is. En daarnaast je kan toch op je vingers natellen dat het als chemische rotzooi door Monsanto, niet goed kan zijn ongeacht of je er wel of niet direct op reageert.
Uiteindelijk krijgen we allemaal kanker, gast. De truc is dood te gaan aan iets anders voordat het zover is.

Nadeel van het feit dat we tegenwoordig zo oud worden.
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2011 @ 08:25:33 #294
13368 NiGeLaToR
pi_95478528
Daarom neem ik polyolen en sacharose, dat is ook zoet en ga je niet meteen aan dood. Veel beter.
Gewone frisdrank is nog erger, los van dat je een dikke Fok!er wordt, gaan je tanden kapodt en krijg je veel van die synthetische glucose siroop binnen die je honger gevoel onderdrukt. Zo kun je wel 1,5 liter frisdrank drinken maar niet 1,5 liter water.
pi_95478579
Ik ga niet inhoudelijk om dit topic in, want dat heeft toch geen zin. Dat spul is tot op zekere hoogte veilig, waarbij de 1 misschien wat heftiger reageert dan de ander, op basis van nocebo, of gewoon een lagere tolerantie. Daar kun je dit hele topic mee samenvatten. De 1 legt hierbij de nadruk op veilig, de ander tot op zekere hoogte. Boeien, wordt een semantische discussie zo.

Het jammerlijke aan dit soort discussies is dat het altijd 5 keer over de top gaat. Van cia tot nazi duitsland, van 9/11 tot de dood van jfk. Ik snap dat er zo getracht wordt meer gewichtigheid aan de zaak te geven, echter heeft het op mij een averechts effect.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 14 april 2011 @ 08:32:02 #296
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_95478598
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:30 schreef starla het volgende:
Ik ga niet inhoudelijk om dit topic in, want dat heeft toch geen zin. Dat spul is tot op zekere hoogte veilig, waarbij de 1 misschien wat heftiger reageert dan de ander, op basis van nocebo, of gewoon een lagere tolerantie. Daar kun je dit hele topic mee samenvatten. De 1 legt hierbij de nadruk op veilig, de ander tot op zekere hoogte. Boeien, wordt een semantische discussie zo.

Het jammerlijke aan dit soort discussies is dat het altijd 5 keer over de top gaat. Van cia tot nazi duitsland, van 9/11 tot de dood van jfk. Ik snap dat er zo getracht wordt meer gewichtigheid aan de zaak te geven, echter heeft het op mij een averechts effect.
Dat is bijna een logisch gevolg van elke discussie waaraan Lambiekje deelneemt, helaas.
  FOK!fotograaf donderdag 14 april 2011 @ 08:37:30 #297
13368 NiGeLaToR
pi_95478670
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is bijna een logisch gevolg van elke discussie waaraan Lambiekje deelneemt, helaas.
Lijkt me heerlijk om zo te leven in angst en iedereen dat op een quasi-intelligente manier aan te doen. Ik geloof best dat ie genoeg simpele zielen kan overtuigen dat we er aan gaan. Helaas is dat sowieso het geval, maar is het gewoon kiezen waaraan :+

Ik zie in de top 5 doodsoorzaken nog steeds geen significante bijdrage aan ziektes of kankervarianten veroorzaakt door zoetstoffen, al zal Lambiekje vast ergens een wazige scan kunnen vinden op the interwebz waaruit blijkt dat dit wel zo is.

Misschien is de grote hamvraag wat erger is - gewone frisdrank en dan tandenloos dik worden van kankerverwekkende nepsuiker of nep frisdrank en dan met een mooi gebit verhoogde kans op kanker :') Misschien beter gewoon water drinken als je je druk maakt :+
  donderdag 14 april 2011 @ 08:39:12 #298
238141 SevD
Boventitel
pi_95478699
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:30 schreef starla het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:32 schreef DustPuppy het volgende:
Hoef hier niets aan toe te voegen.

Lambiekje kan soms belangrijke zaken aankaarten, maar door het enorme overdrijven wat hij IMO doet maakt hij zichzelf alleen maar ongeloofwaardig.

Over Bankfurt heb ik niets te zeggen, de CIA heeft mij als ik dat wel doe dan toch in z'n greep vanwege signalen via de TV ofzo.

Ik lees enorm graag in BNW maar door posts van hen begin ik bepaalde topics maar gewoon te vermijden.
pi_95478897
Mensen als Lambiekje zaaien graag paniek omdat ze het leven niet aan kunnen en vooral geen enkel uitzicht hebben om ooit iets zinvols te doen. Lui als hij is, kiest hij er dan maar voor om allerlei mensen met quasi-wetenschappelijke bullshit te vervelen, zodat hij in bepaalde kringen nog van enige betekenis meent te zijn. Heel droevig.
pi_95479589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 08:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

REPOST!

Volgens mij komt het er op neer dat sommige artsen wel negatieve effecten vinden en sommige niet, het ligt er net aan wie de onderzoeken financiert.

http://www.dorway.com/peerrefs.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')