abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63757090
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bedoel alleen aan te geven dat qua cafeine het niet uitmaakt wat je drinkt. Wat zo funest aan energiedrank is zijn de suikers idd. Kunnen soms zelf verslavings verschijnselen voordoen.
Suiker is iets lager dan bij cola, dus ook dat kost je de kop niet.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63757757
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_63760602
Maar goed; aspartaam dus....
pi_63760717
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:51 schreef ToT het volgende:
yep.......zitten 4 a's in trouwens...
  donderdag 4 december 2008 @ 19:04:17 #245
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_63762169
quote:
Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bull
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 december 2008 @ 19:23:36 #246
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63762671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bull
Vroeger zat er in red bull veel meer zooi dan tegenwoordig. Door (europese?) wetgeving is het gereduceert tot minder dan een kopje koffie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 4 december 2008 @ 20:20:31 #247
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63764321
Wordt mijn vraag om onderbouwing nu genegeerd? Mag je dan zomaar alles roepen in BNW? Perish the thought!
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_63766315
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:51 schreef ToT het volgende:
Kan je er geen "hulpstoffen topic" van maken?
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:40:41 #249
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95412226
Aspartaam is absoluut niet zo schadelijk als mensen denken.

Het hele verhaal wordt ongelofelijk opgeblazen! En alle negatieve effecten van Aspartaam berusten op internet roddels en bangmakerij.

Door de enorme hype rondom Aspartaam is Aspartaam één van de meest geteste en bekritiseerde voedselproducten uit ons voedselscala geworden.
Het product is zelfs zoveel meer getest dan andere soorten voedselelementen, zonder hard bewijs voor negatieve effecten op ons lichaam bij een normale dosering, dat het eerder een gezond effect op ons lichaam lijkt te hebben dan een negatief effect.

Kijkend naar de toxicology weten we natuurlijk dat ieder materiaal en ieder element op aarde giftig voor ons is. Water is bij te hoge inname giftig, melk, yoghurt, dropjes, chocolade, appels, noten en ga zo maar door.... alles is boven een bepaalde vastgestelde hoeveelheid giftig voor het lichaam. Vanuit de toxicology weten we ook dat ieder voedsel product kankerverwekkend is. Dit kan statistisch worden uitgezet tegen de inname van een specifiek product in vergelijking met de mate waarin het een carcinogene uitwerking heeft op onze cellen. Dus ja, iedere stof is kankerverwekkend, Aspartaam dus ook.

Deze maximale hoeveelheid is door de Europese regelgeving op ongeveer 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd. Dit komt overeen met ongeveer 6 Liter light frisdrank bij een gemiddelde volwassen man per dag. En deze maximale hoeveelheid is ERG laag genomen, want in de USA wordt deze maximale hoeveelheid op ongeveer 50mg/kg geschaald. Onderzoeken hebben aangetoond dat zelfs bij een verhoogde inname van 75 mg/kg geen negatieve effecten vastgesteld konden worden.

Steker nog: Wetenschappers van de Universiteit van Illinois schrijven dat het gebruik van aspartaam het ontstaan van tandbederf tegenwerkt.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1886826?dopt=Abstract

Tot slot, wordt door veel tegenstanders van Aspartaam beweert dat de afbraak van Aspartaam Methanol vrij zet in ons lichaam. En methanol is uiteraard giftig voor ons lichaam.
Echter is inmiddels al lang en breed bekend dat de methanol in het lichaam die ontstaat door de metabolisering van aspartaam na het drinken van een glas light frisdrank minder is dan de hoeveelheid die ingenomen wordt bij het drinken van een glas vruchtensap of melk.
http://www.e-gezondheid.b(...)ge-doder/actueel/480

De afgelopen jaren zijn er veel negatieve bijwerkingen van Aspertaam gemeld bij de FDA zoals o.a. hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere.
Verschillende psychologische en medische studies beweren echter dat dit te wijten kan zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:48:11 #250
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95412690
Ohja, ook nog een leuk feitje.

Fenylalanine en asparaginezuur die in het lichaam worden gevormd uit aspartaam zijn onmisbare aminozuren voor ons lichaam. Zonder zouden wij niet eens kunnen leven.
Gelukkig worden deze stoffen ook uit ander voedsel gehaald.

^^
pi_95413445
Al jaren krijg ik hoofdpijn als ik dranken zoals o.a. dubbelfris en lightproducten drink.

Ben er sinds 2maandjes achter dat aspartaam de boosdoener is!
Had ik dat maar eerder ontdekt want dat had een hoop hoofdpijn en nare nasmaken gescheeld.

Vind het wel bijzonder dat mijn lichaam me al die tijd heeft 'gewaarschuwd' voor een kennelijk kankerverwekkende stof
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:01:22 #252
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95413554
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef TripleS het volgende:
Al jaren krijg ik hoofdpijn als ik dranken zoals o.a. dubbelfris en lightproducten drink.

Ben er sinds 2maandjes achter dat aspartaam de boosdoener is!
Had ik dat maar eerder ontdekt want dat had een hoop hoofdpijn en nare nasmaken gescheeld.

Vind het wel bijzonder dat mijn lichaam me al die tijd heeft 'gewaarschuwd' voor een kennelijk kankerverwekkende stof
Je hebt mijn post echt niet gelezen he?

Er bestaat geen voedsel dat niet kankerverwekkend is in de eerste plaats.
En in de tweede plaats is Aspartaam verhoudingsgewijs niets meer kankerverwekkend dan het eten van een appel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95414013
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 21:01 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Je hebt mijn post echt niet gelezen he?

Er bestaat geen voedsel dat niet kankerverwekkend is in de eerste plaats.
En in de tweede plaats is Aspartaam verhoudingsgewijs niets meer kankerverwekkend dan het eten van een appel.
was te lui om te lezen idd maar feit is wel dat mijn lichaam die stof niet verdraagt.
Er is zoveel kankerverwekkend tegenwoordig maar ik ben iig blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van mijn probleem.

Aspartaam is gewoon een nare stof en las ergens dat in Amerika het als kankerverwekkend wordt beoordeeld
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:11:29 #254
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95414212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:08 schreef TripleS het volgende:

[..]

was te lui om te lezen idd maar feit is wel dat mijn lichaam die stof niet verdraagt.
Er is zoveel kankerverwekkend tegenwoordig maar ik ben iig blij dat ik nu weet wat de oorzaak is van mijn probleem.

Aspartaam is gewoon een nare stof en las dat in Amerika als kankerverwekkend wordt beoordeeld
Mensen moeten eens af van die vervelende termen als "kankerverwekkend",
Dat is een term voor leken dat totaal inhoudsloos is.

Chemisch gezien is iedere stof kankerverwekkend. Als ik morgen zeg dat een banaan kankerverwekkend is dan heb ik namelijk voor 100% gelijk,..... maar dit is in zo'n lage verhouding dat het verwaarloosbaar is in vergelijking met bijvoorbeeld een sigaret.

Echter kan ik gewoon een artikel publiceren met de kop "BANAAN KANKER VERWEKKEND!" en geen wetenschapper kan me tegenspreken.

Met Aspertaam is dit precies hetzelfde verhaal. Er is toen veel tegenstand tegen geweest om verschillende redenen. En tegenstanders hebben het toen maar "kankerverwekkend" genoemd, omdat die term het nu eenmaal goed doet bij het grote publiek.

Uitvoerig zijn hier onderzoeken naar gedaan, en de carcinogeniteit van aspertaam ligt zo laag dat het niets meer kankerverwekkend is dan enig ander voedsel uit ons dieet.
pi_95414584
Heb je post gelezen. ..ja ghehe. De bijwerkingen die er gemeld waren zijn exact de klachten die ik al jaren heb en ik weet pas sinds 2maanden van aspartaam. Dus als die stof niet zoveel kwaad kan...waarom reageer ik daar dan zo heftig op? Toevalligheden,allergie......lijkt me niet he
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:19:09 #256
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95414726
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:16 schreef TripleS het volgende:
Heb je post gelezen. ..ja ghehe. De bijwerkingen die er gemeld waren zijn exact de klachten die ik al jaren heb en ik weet pas sinds 2maanden van aspartaam. Dus als die stof niet zoveel kwaad kan...waarom reageer ik daar dan zo heftig op? Toevalligheden,allergie......lijkt me niet he
Allergie is een mogelijkheid ja.
En heb je mijn spoiler ook gelezen? (Die op de vorige pagina dus) :)
pi_95415334
Gelezen ja en dr.Google geraadpleegd.:)

Het lijkt me sterk dat dat het is aangezien baby's dmv de hielprik worden gescreend op die aandoening,wat wel opmerkelijk is dat er wordt beschreven dat mensen met die aandoening geestelijk gehandicapt zijn/worden ;dat ben ik niet maar sinds 2 jaar is bij mij de diagnose adhd gesteld :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:34:41 #258
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95415653
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:30 schreef TripleS het volgende:
Gelezen ja en dr.Google geraadpleegd.:)

Het lijkt me sterk dat dat het is aangezien baby's dmv de hielprik worden gescreend op die aandoening,wat wel opmerkelijk is dat er wordt beschreven dat mensen met die aandoening geestelijk gehandicapt zijn/worden ;dat ben ik niet maar sinds 2 jaar is bij mij de diagnose adhd gesteld :')
Ah ADHD ..... stof voor een ander topic.

Maar om er toch even kort op in te gaan. ADHD is geen afwijking van een normaal hersenpatroon.
Ik ben (ooit) zelf ook gediagnostiseerd met ADHD. Het enige dat ADHD betekent is dat de cognitieve gedrachtsontwikkeling van het kind niet in gelijke lijn loopt met de eisen die maatschappelijk worden gesteld aan een willekeurig ontwikkeld kind.

Pathologisch en Fysiologisch is het een niet bestaande aandoening. ^^

Offtopic sorry :X
pi_95416193
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 21:34 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ah ADHD ..... stof voor een ander topic.

Maar om er toch even kort op in te gaan. ADHD is geen afwijking van een normaal hersenpatroon.
Ik ben (ooit) zelf ook gediagnostiseerd met ADHD. Het enige dat ADHD betekent is dat de cognitieve gedrachtsontwikkeling van het kind niet in gelijke lijn loopt met de eisen die maatschappelijk worden gesteld aan een willekeurig ontwikkeld kind.

Pathologisch en Fysiologisch is het een niet bestaande aandoening. ^^

Offtopic sorry :X
Haha tja......gelukkig doet een dosis concerta wonderen en daarbij nicotine dus het is maar goed dat ik niet tegen aspartaam kan want dat zou wel erg veel troep bij elkaar zijn _O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:59:31 #260
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_95417570
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef TripleS het volgende:
Maar waarom überhaupt light producten nuttigen? Als je aan de lijn doet en/of je wilt minder suiker/zout/vet/whatever gebruiken, dan drink je toch gewoon water en je gaat bewuster eten, dus sowieso niet allemaal snacks en chips en zo.

Ik heb die light-hype nooit begrepen en de light producten die ik tot nu toe genomen heb, vind ik gewoon ronduit smerig. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')