Is natuurlijk wel logisch he, anders kunnen ze net zo goed jouw tegoedkaart aannemen en geld meegeven, zonder dat je iets koopt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag kocht ik iets met mijn tegoedkaart en vertelde de medewerkster me dat als ik die aankoop terug zou brengen, dat ik dan geen geld terug zou krijgen, maar weer een tegoedkaart. Op mijn verbaasde vraag wanneer dat nou weer ingevoerd was meldde ze: dat is altijd al zo geweest. Nou heb ik al zeker 10 keer wat teruggebracht dat ik met zo'n tegoedkaart had betaald en elke keer heb ik gewoon geld teruggekregen. Maar ik ga haar dus wel vermijden, want zo wordt mijn geld dus eeuwig gegijzeld. Heeft iemand dit in de praktijk al meegemaakt? En je kunt met die tegoedkaart ook niet een cadeaukaart aanschaffen, 'want dan wordt het ook geld"..... aldus diezelfde dame.
Niks logisch aan. Zij bieden de mogelijkheid dat je de artikelen die je in de online shop ook in de winkel kan terugbrengen. Dat ze dat administratief zo afhandelen dat er een tegoedkaart moet worden gegeven is sowieso al erg klantontvriendelijk, maar ok, het zij zo. En als je dan zo'n tegoedkaart krijgt ipv direct geld terug, dat is dat voor H&M prettig omdat je dan weer in de winkel moet komen en er een kans inzit dat je de dan gekochte artikelen ook daadwerkelijk behoudt. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat ze jouw geld voor eeuwig kunnen gijzelen? Zoals gezegd is het mij nog nooit gebeurd dat ik geen geld heb teruggekregen, maar als me dat 1 keer gaat overkomen, dan raakt de H&M (onlineshop) een goede klant kwijt.quote:Op woensdag 26 november 2008 09:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel logisch he, anders kunnen ze net zo goed jouw tegoedkaart aannemen en geld meegeven, zonder dat je iets koopt.
euhm het is eigenlijk ook niet de bedoeling om hetgeen dat je dan in de winkel koopt ook steeds weer terug te brengen, maar dat je iets koopt dat je wilt houdenquote:Op woensdag 26 november 2008 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niks logisch aan. Zij bieden de mogelijkheid dat je de artikelen die je in de online shop ook in de winkel kan terugbrengen. Dat ze dat administratief zo afhandelen dat er een tegoedkaart moet worden gegeven is sowieso al erg klantontvriendelijk, maar ok, het zij zo. En als je dan zo'n tegoedkaart krijgt ipv direct geld terug, dat is dat voor H&M prettig omdat je dan weer in de winkel moet komen en er een kans inzit dat je de dan gekochte artikelen ook daadwerkelijk behoudt. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat ze jouw geld voor eeuwig kunnen gijzelen? Zoals gezegd is het mij nog nooit gebeurd dat ik geen geld heb teruggekregen, maar als me dat 1 keer gaat overkomen, dan raakt de H&M (onlineshop) een goede klant kwijt.
Maar als ze je je geld weer teruggeven als je iets komt ruilen wat je met een tegoedkaart hebt gekocht is toch het hele nut van de tegoedkaart weg?quote:Op woensdag 26 november 2008 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niks logisch aan. Zij bieden de mogelijkheid dat je de artikelen die je in de online shop ook in de winkel kan terugbrengen. Dat ze dat administratief zo afhandelen dat er een tegoedkaart moet worden gegeven is sowieso al erg klantontvriendelijk, maar ok, het zij zo. En als je dan zo'n tegoedkaart krijgt ipv direct geld terug, dat is dat voor H&M prettig omdat je dan weer in de winkel moet komen en er een kans inzit dat je de dan gekochte artikelen ook daadwerkelijk behoudt. Maar het is toch te belachelijk voor woorden dat ze jouw geld voor eeuwig kunnen gijzelen? Zoals gezegd is het mij nog nooit gebeurd dat ik geen geld heb teruggekregen, maar als me dat 1 keer gaat overkomen, dan raakt de H&M (onlineshop) een goede klant kwijt.
Ik snap die tegoedkaart wel een beetje. Het gebeurde te vaak dat mensen dan voor 300 euro willekeurig bij de online shop bestelden, en dan alles terug brachten. Het geld contant ontvingen, en pas aan het einde van de maand het hoefde te betalen. De H&M is natuurlijk geen bank waar je geld kan lenen..daarom is die drempel wat hoger.quote:Op woensdag 26 november 2008 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Een kadobon vind ik iets anders dan een tegoedkaart. Het zijn ook verschillende kaarten bij de H&M. Tegoedkaart is je eigen geld (waar je de factuur van betaalt), en waarvan H&M dan bepaalt dat je het niet terug krijgt, maar nog een keer bij hun moet besteden.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:07 schreef Addict89 het volgende:
Maar als ze je je geld weer teruggeven als je iets komt ruilen wat je met een tegoedkaart hebt gekocht is toch het hele nut van de tegoedkaart weg?
Ik heb het toch niet over een cadeaubon?quote:Op woensdag 26 november 2008 10:16 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Een kadobon vind ik iets anders dan een tegoedkaart. Het zijn ook verschillende kaarten bij de H&M. Tegoedkaart is je eigen geld (waar je de factuur van betaalt), en waarvan H&M dan bepaalt dat je het niet terug krijgt, maar nog een keer bij hun moet besteden.
Overigens als je iets met een kadobon hebt gekocht en je ruilt het, dan krijg je gewoon geld terug. Dat is echt nog nooit geweest dat ze dat dan weer op een kaart zetten..
Omdat ze te laat zijn en de nieuwe levering begin december is.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:25 schreef vamperotica het volgende:
Huh.... Waarom staat er "Helaas te laat, nieuwe levering : begin dec" ????
Je wordt helemaal niet gedwongen, je kan het ook naar het postkantoor brengen. Krijg je gewoon je geld terug. Wat een hele normale constructie is.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:14 schreef Qarinx het volgende:
Maar het is wel raar dat wanneer je een online artikel niet wil hebben, dat je door middel van een tegoedkaart wordt gedwongen iets anders te kopen. Dat hoeft ook niet als je gewoon iets in de winkel koopt en ruilt. De constructie blijft dus nog wel een beetje dubieus..
Ja, maar hoezo te laat... Levering stond voor eind december....quote:Op woensdag 26 november 2008 10:52 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over een cadeaubon?
[..]
Omdat ze te laat zijn en de nieuwe levering begin december is.
[..]
Je wordt helemaal niet gedwongen, je kan het ook naar het postkantoor brengen. Krijg je gewoon je geld terug. Wat een hele normale constructie is.
Ik heb over het algemeen geen tijd of zin om te passen bij de H&M, dus ik neem artikelen vaak op de gok mee. En ja, dan past er regelmatig iets niet en dat breng ik dan weer terug.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:00 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
euhm het is eigenlijk ook niet de bedoeling om hetgeen dat je dan in de winkel koopt ook steeds weer terug te brengen, maar dat je iets koopt dat je wilt houden
Nee, weet ik...Ik reageerde op dat het hele nut van die tegoedkaart weg is.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:52 schreef Addict89 het volgende:
Ik heb het toch niet over een cadeaubon?
Het is bij heel veel winkels zo dat je geen geld terug krijgt maar dat je een artikel alleen kan ruilen. Dat dit bij H&M zo werkt vind ik niet meer dan logisch. Zoals eerder al gezegd, er waren zat mensen die de H&M als een soort bank gebruikten. Jij kiest ervoor om op deze manier te shoppen, dan kan je de winkel hun beleid niet kwalijk nemen. Ik geef ze zelfs groot gelijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb over het algemeen geen tijd of zin om te passen bij de H&M, dus ik neem artikelen vaak op de gok mee. En ja, dan past er regelmatig iets niet en dat breng ik dan weer terug.
Ja godverdomme, heb ik weer.quote:Als je onrechtmatige kortingen hebt ingevoerd, is het helaas bij elke bestelling mogelijk dat deze een beetje langer duurt. Als er nogmaals kortingen ingevoerd worden, zendt ons systeem automatisch een briefje. jouw pakket is nu inderdaad onderweg.
Wat ik ook vaak merk in de online shop is dat ze geen maatkeuzes geven.quote:Op donderdag 27 november 2008 08:23 schreef Chanty87 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar blijft de zilveren gofter
Ik doe dat ook wel eens met knopenquote:Op donderdag 27 november 2008 07:36 schreef Nantes het volgende:
[ afbeelding ]
Als mijn Seafolly bikini nog doorgaat gaan deze twee terug.
En op de jas komen nog goude knopen!
Ik heb ook ontzettend dunne polsjes jaquote:Op donderdag 27 november 2008 10:55 schreef Linnie20v het volgende:
[..]
Wat ik ook vaak merk in de online shop is dat ze geen maatkeuzes geven.
In de winkel heb je dan zulke armbandjes in xs/s en m/l. (ik heb ieniemienie polsjes)
Misschien kun je beter gewoon in de winkel kijken, grote kans dat daar de zilvere versie ligt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |