abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:54:22 #301
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63323447
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:31 schreef At-EZ het volgende:
SeLang idd. Onderschat 'm niet.

Hij voorspelde al 3 jaar geleden een bankencrisis.
Ik 2,5 jr geleden... toen we met deze reeks begonnen. Dat maakt deze reeks ook een beetje uniek... omdat we weinig/niets hebben gemist. En diverse kwaliteitsposters hebben het zaakje aan het rollen gebracht (ver voordat het mainstream was). Nu is het mainstream.... maar er is nog een behoorlijk grijsgebied hoe het nu verder gaat.
Zeker met H.Paulson die inmiddels al 7x zijn plan heeft aangepast hoe hij de Amerikaanse economie wil stimuleren (lees : [x] ongeschikt). Het laatste wat ik ga doen is financiële beleidsmakers vertrouwen. Daarvoor zijn de problemen te groot en ze verslechteren nog steeds vanuit ground-zero (waar het ooit mee begon).
De huizenmarkt in de VS blijft een big issue (altijd al geweest als afspiegeling van koopkracht).... maar nu kunnen we daar de reële economie bij optellen.
En Europa gaat de VS snel achterna..... en in England/Spanje is het al goed bezig. Ook hier zijn onze banken behoorlijk over-leveraged....
Voor wat betreft Europa zou ik mijn geld inzetten op de Duitse Hypo Real estate als trigger. Ik vraag me ernstig af of Duitsland die extra mile kan belopen. Het omvallen van deze bank is erg ruw geschat ongeveer genoeg voor 50 % van het jaarlijkse totale Duitse GDP. En als duitsland valt.... dan ....
quote:
Bij gebrek aan een spijker ging de schoen verloren
Bij gebrek aan een schoen ging het paard verloren
Bij gebrek aan een paard ging de ruiter verloren
Bij gebrek aan een ruiter ging de strijd verloren
Bij gebrek aan een strijd ging het koninkrijk verloren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')