abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62928084
Hoi, ik post normaal alleen op de frontpage, maar heb even jullie hulp nodig.

Mijn vraag is als volgt:

Is het mogelijk om iemand te vervolgen die in een artikel in een wijkkrantje het adres van een blijf-van-mijn-lijf huis bekend maakt en zo tientallen vrouwen in gevaar brengt?

Het gaat hier om doelbewust het adres vermelden, dus niet per ongeluk terloops.

Mocht je meer achtergrondinformatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!
pi_62928208
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:33 schreef Endorcoven het volgende:
Waar zit dat huis, dan vraag ik 't ff na.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 09:44:50 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62928292
quote:

Mijn vraag is als volgt:

Is het mogelijk om iemand te vervolgen die in een artikel in een wijkkrantje het adres van een blijf-van-mijn-lijf huis bekend maakt en zo tientallen vrouwen in gevaar brengt?

Alvast bedankt!
Maar wie wil je vervolgen?
Diegene die het artikel heeft geschreven of diegene die het heeft goedgekeurd en niet heeft zitten opletten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62928340
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar wie wil je vervolgen?
Diegene die het artikel heeft geschreven of diegene die het heeft goedgekeurd en niet heeft zitten opletten?
De schrijver van het artikel is tevens voorzitter van de bewonersvereniging die het krantje uitbrengt. Het lijkt me dus dat hij in alle opzichten verantwoordelijk is.

Denk ik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 09:48:34 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62928370
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:47 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

De schrijver van het artikel is tevens voorzitter van de bewonersvereniging die het krantje uitbrengt. Het lijkt me dus dat hij in alle opzichten verantwoordelijk is.

Denk ik.
Maar weet je ook waarom hij/zij het gedaan heeft?
En in welke zin ben jij hier bij betrokken?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62928379
quote:
Allereerst welkom op het echte deel van Fok
quote:
Mijn vraag is als volgt:

Alvast bedankt!
Lijkt me niet dat je echt een zaak hebt, maar wat is de achtergrond van het artikel dan? of gaat het om een ingezonden biref of column?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62928402
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:47 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Denk ik.
En wat is dan de reden/achtergrond van het bekend maken? Zijn ze er niet blij mee?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62928403
Je maakt geen kans.
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:53:05 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62928463
Een adres waar tientallen vrouwen verblijven kan nooit geheim zijn, onzin-verhaal dus.
censuur :O
pi_62928504
Je kan er alleen aangifte van doen als je er zelf slechter van wordt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_62928653
Tja de materie ligt net iets te diep om hier over uit te wijden.

De reden waarom de betreffende persoon dit gedaan heeft is niet geheel duidelijk. Hij is niet betrokken bij de vrouwen die zijn ondergedoken voor zover wij weten.
pi_62928668
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Een adres waar tientallen vrouwen verblijven kan nooit geheim zijn, onzin-verhaal dus.
Je weet wat een blijf-van-mijn-lijf huis is?
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:08:54 #13
181657 LordNemephis
computer says no
pi_62928782
Dus blijkbaar heeft de schrijver annex redacteur annex uitgever zonder een duidelijke reden het adres bekend gemaakt? En waarom moet jij daar achteraan? Zou dat niet meer iets zijn voor de beheerders van het blijf-van-mijn-lijf-huis?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 10:10:05 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62928821
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:02 schreef Endorcoven het volgende:
Tja de materie ligt net iets te diep om hier over uit te wijden.

De reden waarom de betreffende persoon dit gedaan heeft is niet geheel duidelijk. Hij is niet betrokken bij de vrouwen die zijn ondergedoken voor zover wij weten.
Ben je er persoonlijk bij betrokken of niet?
Zo ja, dan heb je nog een kansje.
Zo nee, no change in hell.
pi_62928920
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:08 schreef LordNemephis het volgende:
Dus blijkbaar heeft de schrijver annex redacteur annex uitgever zonder een duidelijke reden het adres bekend gemaakt? En waarom moet jij daar achteraan? Zou dat niet meer iets zijn voor de beheerders van het blijf-van-mijn-lijf-huis?
Laten we het er op houden dat het vanuit mijn functie erg wenselijk is als de betreffende persoon uit zijn functie ontheven wordt. Meer kan ik er niet echt over zeggen, sorry.

Even een vraagje aan iedereen die zegt dat ik geen kans heb. Zijn jullie ook echt rechtenstudenten of is het een wild guess???
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 10:16:42 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62928967
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:14 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Laten we het er op houden dat het vanuit mijn functie erg wenselijk is als de betreffende persoon uit zijn functie ontheven wordt. Meer kan ik er niet echt over zeggen, sorry.

Even een vraagje aan iedereen die zegt dat ik geen kans heb. Zijn jullie ook echt rechtenstudenten of is het een wild guess???
Kom op.
Zolang je zo vaag blijft doen kan niemand iets zinnigs zeggen.
Dus heb je geen change in hell om diegene gerechterlijk te laten vervolgen.
pi_62928995
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:14 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Als jij graag de voorzitter van de bewonersvereniging eruit wil werken omdat jij zijn baantje wil, hoef ik geen advocaat te zijn om te weten dat je geen kans maakt.
pi_62929019
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kom op.
Zolang je zo vaag blijft doen kan niemand iets zinnigs zeggen.
Ik snap je. Toch blijf ik er bij dat ik niet concreter kan zijn. Internet is voor iedereen toegankelijk per slot van rekening.

Maar nogmaals, heb je juridische kennis? Niet zeggende dat je die niet hebt overigens.
pi_62929052
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:17 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als jij graag de voorzitter van de bewonersvereniging eruit wil werken omdat jij zijn baantje wil, hoef ik geen advocaat te zijn om te weten dat je geen kans maakt.
Ik hoef zijn baantje niet. Ik ben ook geen kwaadaardig persoon die iemand eruit wil wippen.

Er spelen gewoon wat andere belangen.

Maar je compris, als deze info te summier is om een goed antwoord te geven houdt het op i guess.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 10:21:07 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62929101
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:18 schreef Endorcoven het volgende:

[..]

Ik snap je. Toch blijf ik er bij dat ik niet concreter kan zijn. Internet is voor iedereen toegankelijk per slot van rekening.

Maar nogmaals, heb je juridische kennis? Niet zeggende dat je die niet hebt overigens.
Nope.
Maar zoals ik al zei, wanneer je slechts een buitenstaander bent kan je een klacht indienen bij dat krantje.
Wanneer je er bij betrokken bent, dus een familielid, wat ik eerlijk gezegt ook denk gezien je reacties, zit in zo'n huis door vriend/man/partner dan heb je meer kans om zo iemand aan te kunnen pakken omdat hij haar in een gevaarlijke positie heeft gezet.
pi_62929136
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nope.
Maar zoals ik al zei, wanneer je slechts een buitenstaander bent kan je een klacht indienen bij dat krantje.
Wanneer je er bij betrokken bent, dus een familielid, wat ik eerlijk gezegt ook denk gezien je reacties, zit in zo'n huis door vriend/man/partner dan heb je meer kans om zo iemand aan te kunnen pakken omdat hij haar in een gevaarlijke positie heeft gezet.
je zit al wat dichterbij inderdaad

Vandaar dat ik ook niet concreet kan zijn, maar je begrijpt me wel geloof ik.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:30:17 #22
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_62929320
Interessant topic.

Misschien even een kickje naar WGR vragen?
pi_62929326
Stel dat die vent uit zijn functie ontheven wordt.
Wat dan? Dat adres blijft gewoon in dat krantje staan hoor. Dat is allang bekend.
Daar krijg je dat blijf-van-mijn-lijf-huis niet veiliger mee.

Het enige dat het doet is meer aandacht trekken, en het is maar de vraag of je dat wilt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:38:45 #24
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62929501
Wat een lul de behanger is diegene zeg .

Van Nu.nl:
quote:
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) vindt het niet kunnen dat adressen van blijf-van-mijn-lijfhuizen op internet staan. Het is niet verboden, maar de minister zal er bij providers en eigenaars van de sites op aandringen de gegevens te verwijderen.
Echter, hier staat weer dat het publiceren van dergelijke gegevens in strijd is met de privacywet:
quote:
Het publiceren van adresgegevens is in strijd met de privacywet.
Wat nu de exacte waarheid is, weet ik ook niet, maar ik ga er vanuit dat de minister in deze wel heeft laten uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om deze adressen geheim te houden en niet te laten publiceren.

Edit: ik lees net ergens dat het ontvangen van dergelijke gegevens voor eigen gebruik niet strafbaar is, maar dat het publiceren ervan wél strafbaar is. Misschien dat je dus toch iets kan met die privacywet.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62929703
Hm als TS zo vaag blijft kan er idd niemand ook maar iets zinnigs over zeggen, volgende keer maar gewoon ff iemand die verstand heeft van rechtspraak en dergelijke 'n PM sturen?

M.
Hallon!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 november 2008 @ 10:49:55 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62929764
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:47 schreef BlueMage het volgende:
Hm als TS zo vaag blijft kan er idd niemand ook maar iets zinnigs over zeggen, volgende keer maar gewoon ff iemand die verstand heeft van rechtspraak en dergelijke 'n PM sturen?

M.
Nee hoor.
Wanneer je tussen de regels door leest zoals ik dus kan je heel goed begrijpen waar TS het over heeft.
Dus TS kan zeer zeker goed advies gebruiken en ik denk dat TS een goede grond heeft om actie te ondernemen.
Ik denk dat bv de Rechtswinkel ofzo hier meer over kan vertellen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:59:34 #27
242 Pinball
Electric Monk
pi_62930010
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zo nee, no change in hell.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

'No change in hell.'

Blijf nou maar bij Nederlands, dat is al lastig genoeg voor je.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 5 november 2008 @ 07:53:12 #28
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_62960138
Hey, TS, ipv vaag te praten op internet waar je bang bent dat de verkeerde mensen mee lezen (dit bedoel ik een stuk vriendelijker dan het lijkt), waarom leg je de vraag niet voor aan het Juridisch Loket? Daar kom je denk ik verder mee. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')