Waar zit dat huis, dan vraag ik 't ff na.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:33 schreef Endorcoven het volgende:
Mocht je meer achtergrondinformatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.
Maar wie wil je vervolgen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:33 schreef Endorcoven het volgende:
Hoi, ik post normaal alleen op de frontpage, maar heb even jullie hulp nodig.
Mijn vraag is als volgt:
Is het mogelijk om iemand te vervolgen die in een artikel in een wijkkrantje het adres van een blijf-van-mijn-lijf huis bekend maakt en zo tientallen vrouwen in gevaar brengt?
Het gaat hier om doelbewust het adres vermelden, dus niet per ongeluk terloops.
Alvast bedankt!
De schrijver van het artikel is tevens voorzitter van de bewonersvereniging die het krantje uitbrengt. Het lijkt me dus dat hij in alle opzichten verantwoordelijk is.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wie wil je vervolgen?
Diegene die het artikel heeft geschreven of diegene die het heeft goedgekeurd en niet heeft zitten opletten?
Maar weet je ook waarom hij/zij het gedaan heeft?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:47 schreef Endorcoven het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel is tevens voorzitter van de bewonersvereniging die het krantje uitbrengt. Het lijkt me dus dat hij in alle opzichten verantwoordelijk is.
Denk ik.
Allereerst welkom op het echte deel van Fokquote:Op dinsdag 4 november 2008 09:33 schreef Endorcoven het volgende:
Hoi, ik post normaal alleen op de frontpage, maar heb even jullie hulp nodig.
Lijkt me niet dat je echt een zaak hebt, maar wat is de achtergrond van het artikel dan? of gaat het om een ingezonden biref of column?quote:Mijn vraag is als volgt:
Is het mogelijk om iemand te vervolgen die in een artikel in een wijkkrantje het adres van een blijf-van-mijn-lijf huis bekend maakt en zo tientallen vrouwen in gevaar brengt?
Het gaat hier om doelbewust het adres vermelden, dus niet per ongeluk terloops.
Alvast bedankt!
En wat is dan de reden/achtergrond van het bekend maken? Zijn ze er niet blij mee?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:47 schreef Endorcoven het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel is tevens voorzitter van de bewonersvereniging die het krantje uitbrengt. Het lijkt me dus dat hij in alle opzichten verantwoordelijk is.
Denk ik.
Je weet wat een blijf-van-mijn-lijf huis is?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Een adres waar tientallen vrouwen verblijven kan nooit geheim zijn, onzin-verhaal dus.
Ben je er persoonlijk bij betrokken of niet?quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:02 schreef Endorcoven het volgende:
Tja de materie ligt net iets te diep om hier over uit te wijden.
De reden waarom de betreffende persoon dit gedaan heeft is niet geheel duidelijk. Hij is niet betrokken bij de vrouwen die zijn ondergedoken voor zover wij weten.
Laten we het er op houden dat het vanuit mijn functie erg wenselijk is als de betreffende persoon uit zijn functie ontheven wordt. Meer kan ik er niet echt over zeggen, sorry.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:08 schreef LordNemephis het volgende:
Dus blijkbaar heeft de schrijver annex redacteur annex uitgever zonder een duidelijke reden het adres bekend gemaakt? En waarom moet jij daar achteraan? Zou dat niet meer iets zijn voor de beheerders van het blijf-van-mijn-lijf-huis?
Kom op.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:14 schreef Endorcoven het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat het vanuit mijn functie erg wenselijk is als de betreffende persoon uit zijn functie ontheven wordt. Meer kan ik er niet echt over zeggen, sorry.
Even een vraagje aan iedereen die zegt dat ik geen kans heb. Zijn jullie ook echt rechtenstudenten of is het een wild guess???
Als jij graag de voorzitter van de bewonersvereniging eruit wil werken omdat jij zijn baantje wil, hoef ik geen advocaat te zijn om te weten dat je geen kans maakt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:14 schreef Endorcoven het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat het vanuit mijn functie erg wenselijk is als de betreffende persoon uit zijn functie ontheven wordt. Meer kan ik er niet echt over zeggen, sorry.
Even een vraagje aan iedereen die zegt dat ik geen kans heb. Zijn jullie ook echt rechtenstudenten of is het een wild guess???
Ik snap je. Toch blijf ik er bij dat ik niet concreter kan zijn. Internet is voor iedereen toegankelijk per slot van rekening.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kom op.
Zolang je zo vaag blijft doen kan niemand iets zinnigs zeggen.
Dus heb je geen change in hell om diegene gerechterlijk te laten vervolgen.
Ik hoef zijn baantje niet. Ik ben ook geen kwaadaardig persoon die iemand eruit wil wippen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:17 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als jij graag de voorzitter van de bewonersvereniging eruit wil werken omdat jij zijn baantje wil, hoef ik geen advocaat te zijn om te weten dat je geen kans maakt.
Nope.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:18 schreef Endorcoven het volgende:
[..]
Ik snap je. Toch blijf ik er bij dat ik niet concreter kan zijn. Internet is voor iedereen toegankelijk per slot van rekening.
Maar nogmaals, heb je juridische kennis? Niet zeggende dat je die niet hebt overigens.
je zit al wat dichterbij inderdaadquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nope.
Maar zoals ik al zei, wanneer je slechts een buitenstaander bent kan je een klacht indienen bij dat krantje.
Wanneer je er bij betrokken bent, dus een familielid, wat ik eerlijk gezegt ook denk gezien je reacties, zit in zo'n huis door vriend/man/partner dan heb je meer kans om zo iemand aan te kunnen pakken omdat hij haar in een gevaarlijke positie heeft gezet.
Echter, hier staat weer dat het publiceren van dergelijke gegevens in strijd is met de privacywet:quote:Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) vindt het niet kunnen dat adressen van blijf-van-mijn-lijfhuizen op internet staan. Het is niet verboden, maar de minister zal er bij providers en eigenaars van de sites op aandringen de gegevens te verwijderen.
Wat nu de exacte waarheid is, weet ik ook niet, maar ik ga er vanuit dat de minister in deze wel heeft laten uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om deze adressen geheim te houden en niet te laten publiceren.quote:Het publiceren van adresgegevens is in strijd met de privacywet.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:47 schreef BlueMage het volgende:
Hm als TS zo vaag blijft kan er idd niemand ook maar iets zinnigs over zeggen, volgende keer maar gewoon ff iemand die verstand heeft van rechtspraak en dergelijke 'n PM sturen?
M.
quote:
'No change in hell.'quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:16 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus heb je geen change in hell om diegene gerechterlijk te laten vervolgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |